Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 4

+88
Kaat
Serena
Prosecco
ExpressoB
Muis
Viva
VeryCherry
Polly
*Troela*
Dani
Rouge
Twellie
Siem
Roodkapje
ellibre
Lenthe
bolus26
Tabbert
Sorella
Rovine
Poisongirl
Julia
studiebol
girli
Parisienne
Jasmine
MADDIE
Caresses
Erin
Gigi_
Tania
Pompoen
Bolleke
slaatje
Jerry
Marsy28
Cheesegirl
Atelier Madame
CCC
Coco
Caroow
nina
frolic
woezel
Pussycat
Rumble
luenca
Blond
SoGood
Highway
Paper Crown
Toet
TGR
Nora
Kat1980
Makamba
RYW
Stuiterbal
Kaboutertje
Mamsie
Minx
Liz
Pien
Snoes
Lejow
Rush
Zininzon
Susan
May
Monte
Zora
Jordana
Shisha
litllejoy
Ibbeltje
Marin
mzcharlotte
Sterre
Darius
Caro
Merai
Curious
SuperGrover
Ella
Sweety
Esperanza
blondje1313
Lady4
92 plaatsers

Pagina 29 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 29 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Monte wo 28 maa 2012 - 7:30

Tuinstoel schreef:Maar tussen 16:59 en 19:50 hebben jullie de beslissing genomen? Het lijkt mij een keuze die heel weloverwogen genomen moet worden en waarin niet alleen praktische argumenten meegenomen moeten worden, maar ook je / jullie gevoel. Er zijn zoveel vrouwen die later verschrikkelijk spijt krijgen van zo'n ingrijpende beslissing, zou het niet beter zijn er wat langer over na te denken / over te praten met elkaar?
Ja dat vind ik dus ook, zeker ook omdat ze dit schrijft:
Misschien ben ik zwanger (wat heel leuk is!) alleen qua timing is het allerminst handig
Daar maak ik uit op dat ze het eerst heel leuk vond en dan nu opeens laten weghalen. En over een jaartje of 2 jaar wel weer voor een kindje gaan. Ik zou heel goed oppassen want wat tuinstoel zegt kan het zeer ingrijpend zijn en kunnen mensen er vreselijk spijt van krijgen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:36

Ik schrik ook wel van hoe snel jullie een beslissing maken. Ik zou hier toch langer over nadenken en veel praten met elkaar.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 7:40

Monte schreef:
Tuinstoel schreef:Maar tussen 16:59 en 19:50 hebben jullie de beslissing genomen? Het lijkt mij een keuze die heel weloverwogen genomen moet worden en waarin niet alleen praktische argumenten meegenomen moeten worden, maar ook je / jullie gevoel. Er zijn zoveel vrouwen die later verschrikkelijk spijt krijgen van zo'n ingrijpende beslissing, zou het niet beter zijn er wat langer over na te denken / over te praten met elkaar?
Ja dat vind ik dus ook, zeker ook omdat ze dit schrijft:
Misschien ben ik zwanger (wat heel leuk is!) alleen qua timing is het allerminst handig
Daar maak ik uit op dat ze het eerst heel leuk vond en dan nu opeens laten weghalen. En over een jaartje of 2 jaar wel weer voor een kindje gaan. Ik zou heel goed oppassen want wat tuinstoel zegt kan het zeer ingrijpend zijn en kunnen mensen er vreselijk spijt van krijgen.

Niet eens over een jaar of twee, nee: volgend jaar. Over ongeveer een jaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:43

Jeetje. Een kind laten weghalen dat over 9 maanden, dus bijna over een jaar geboren zou worden. 3 maandjes daarna zou het wel welkom zijn.
Daar kan ik dus helemaal niks van begrijpen..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:45

Mij bekruipt ook een heel naar gevoel.
Dit kindje weg laten halen en volgend jaar weer een nieuwe proberen te maken? Oef..

Maar goed, het is biechtje's beslissing en wij kennen haar situatie niet goed genoeg om een streng oordeel te geven.

Gast
Gast

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 7:47

Goed maar het is de beslissing van biechtje en haar vriend. Het is erg makkelijk oordelen als je niet alle feiten kent.

Sterkte met jullie beslissing!

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 7:48

Bloempie schreef:Het is erg makkelijk oordelen als je niet alle feiten kent.

Dat kun je dan wel over alles zeggen wat hier wordt gepost. Als je zoiets hier neerzet dan kun je zelf ook wel snappen dat mensen daar iets van vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:50

Je test vanmiddag, wilde volgend jaar zwanger worden, bent nu zwanger en stiekem best blij met nog een baby, maar praktisch gezien kan het nu niet maar volgend jaar wel?

Dat snap ik niet. Wat is er dan zó onoverkomelijk dat het nu níet kan en over een jaar wel? Een studieschuld los je vast niet binnen dit jaar af en verhuizen kun je ook mét baby. Het staat je vrij hoor omdat te doen wat werkt, maar in een uur of 5 ontdekken dat je zwanger bent en beslissen dat je abortus doet, terwijl je vriend net thuis is en je andere kind waarschijnlijk in de buurt? Dat lijkt me niet heel logisch of normaal. De meeste mensen zijn dan nog bezig te beseffen dat ze zwanger zijn, laat staan dat ze direct zeggen 'oh, ik laat het wel weghalen want het komt niet uit'.

Misschien moet je er nog even over nadenken, want je kunt nooit alle overwegingen in 3 uur tijd (want veel langer dan dat kan het niet zijn dat je vriend het weet) hebben meegenomen. Kom je alsnog tot dezelfde conclusie, prima, maar dit is wel erg rap.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje wo 28 maa 2012 - 7:51

Ja precies alsof het allemaal zo makkelijk maar gaat zeg Sad Snap dat het niet uit komt maar dan had je gewoon nog aan de pil moeten blijven of zo. Condoom kan altijd scheuren of zo.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 7:56

Susan schreef:

Dat kun je dan wel over alles zeggen wat hier wordt gepost. Als je zoiets hier neerzet dan kun je zelf ook wel snappen dat mensen daar iets van vinden.

Klopt, maar ik vind dat er wel makkelijk over de bezwaren van biechtje en haar vriend heen wordt gestapt.

Siem
Prater
Prater

Bericht  Dani wo 28 maa 2012 - 8:00

Wow allereerst schrik (in positieve en negatieve zin) dat je zwanger bent. En dan zo snel een beslissing nemen? Biechtje, probeer eerst het nieuws even te laten bezinken. En ga dan samen met je vriend bedenken wat jullie willen. Zet de voors en tegens tegenover elkaar.

En niet om je een richting in te duwen, maar over een jaar willen jullie wel een tweede kindje? Dat is toch wel redelijk overkomelijk, ook al is het niet ideaal. Ik snap je bezwaren, die hebben wij momenteel ook om voor een tweede te gaan. Ik hoop in ieder geval dat je nog even een tijdje nadenkt over je beslissing. Die tijd heb je nog wel. Sterkte.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 8:02

Volgens mij is het niet zo dat ze volgend jaar voor een kindje willen gaan, maar dat mocht ze dan onverwacht zwanger zijn dat het dan wel mogelijk is om het kindje te houden doordat ze dan klaar is met haar studie en ze een andere woonruimte hebben.

Ondanks dat ik jullie beslissing heel goed begrijp, zou ik er inderdaad zoals eerder al is gezegd nog even een nachtje over slapen en er nog eens goed over nadenken. Dit is niet een beslissing die je overhaast wilt/kunt/moet nemen.

Siem
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:03

Youandi schreef:Mij bekruipt ook een heel naar gevoel.
Dit kindje weg laten halen en volgend jaar weer een nieuwe proberen te maken? Oef..

Bah.. Ik krijg er ook een heel vervelend gevoel van...

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 8:03

Bloempie schreef:

Klopt, maar ik vind dat er wel makkelijk over de bezwaren van biechtje en haar vriend heen wordt gestapt.

Als je over een jaar wel voor een kindje kunt gaan dan kan ik me echt niet voorstellen dat die bezwaren van dien aard zijn dat abortus de enige oplossing is. Bewust ervoor kiezen om de tweede zwangerschap uit te stellen vind ik in elk geval van een heel andere orde dan een bestaande zwangerschap afbreken.

Ze moeten het inderdaad helemaal zelf weten, maar daarom mogen mensen er nog wel een mening over hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 8:04

Bloempie schreef:Volgens mij is het niet zo dat ze volgend jaar voor een kindje willen gaan, maar dat mocht ze dan onverwacht zwanger zijn dat het dan wel mogelijk is om het kindje te houden doordat ze dan klaar is met haar studie en ze een andere woonruimte hebben.

Biechtje01 schreef:De test is positief. Alleen ben ik niet door het
dolle. Ik ben bang. Dit is zo NIET geplant! Ik wil het liefste dat mijn
vriend nu naar huis komt om het er over te hebben. Mijn kind is nog geen
jaar oud, ik heb nog geen baan, er is geen plek voor nog een baby. Ik
ben niet aan de pil (omdat we er over ongeveer een jaar er wel weer
voor willen gaan)
, maar we gebruiken wel condooms en naar mijn weten
is dat gewoon goed gegaan.. Ik wil er naar toe leven om een kindje te
krijgen, samen beslissen dat je er weer voor gaat.. Ja ik zie beren op
de weg, gigantische beren!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:05

Bloempie schreef:
Susan schreef:

Zij stappen erg makkelijk over de zwangerschap heen smile Daar vallen mensen over. Niemand stapt over haar bezwaren heen. Maar ik vind persoonlijk een kinderwens zwaarder wegen dan praktische omstandigheden, tenzij die praktische omstandigheden het leven érg zwaar en uitzichtloos maken. Was to een tienermoeder geweest die net aan een opleiding was begonnen dan had ik gedacht 'ja, dan is abortus wel handig' omdat een kind krijgen haar toekomst dan enórm in de war schopt. Maar in het geval van to wordt het (voor zover we hier kunnen lezen) alleen wat lastiger allemaal, niet onoverkomelijk, maar ze moeten de plannen iets bijstellen. Dat vind ik dan wel bijzonder, dat je daar zo snel over beslist.

Maar goed, het is en blijft een biechtaccount, het kan ook best zijn dat iemand gewoon wil kijken wat een bepaald onderwerp losmaakt, zeker omdat er een aantal keren is gezegd dat het saai is op het forum. Dit gaat zó snel dat ik bijna niet kan geloven dat het echt waar is. Dat je op internet zegt dat je misschien zwanger bent snap ik, dat je dan gaat testen snap ik en dat je de uitslag meldt snap ik ook, ook als je het nog niet aan je vriend kunt vertellen. Dat je je twijfels eruit gooit snap ik. Dat je het ingewikkeld vindt snap ik, dat je denkt aan abortus snap ik ook. Maar dat je binnen een uur of 2/3 nadat je het je vriend komt meedelen al komt melden dat je abortus doet, dáár vind ik het vreemd worden. In de meeste relaties zou zoiets dagenlang gespreksonderwerp zijn, vol twijfels, voors- en tegens. En hier heeft TO binnen 3 uur haar kinderwens en stiekeme blijdschap aan de kant gezet en gekozen voor abortus.

's middags vermoed je nog een zwangerschap, dan volgt een test, dan volgt 'het gesprek' en dan opeens is er 'de beslissing'?

Gast
Gast

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 8:08

Susan schreef:
Bloempie schreef:Volgens mij is het niet zo dat ze volgend jaar voor een kindje willen gaan, maar dat mocht ze dan onverwacht zwanger zijn dat het dan wel mogelijk is om het kindje te houden doordat ze dan klaar is met haar studie en ze een andere woonruimte hebben.

Biechtje01 schreef:De test is positief. Alleen ben ik niet door het
dolle. Ik ben bang. Dit is zo NIET geplant! Ik wil het liefste dat mijn
vriend nu naar huis komt om het er over te hebben. Mijn kind is nog geen
jaar oud, ik heb nog geen baan, er is geen plek voor nog een baby. Ik
ben niet aan de pil (omdat we er over ongeveer een jaar er wel weer
voor willen gaan)
, maar we gebruiken wel condooms en naar mijn weten
is dat gewoon goed gegaan.. Ik wil er naar toe leven om een kindje te
krijgen, samen beslissen dat je er weer voor gaat.. Ja ik zie beren op
de weg, gigantische beren!

Je hebt gelijk daar had ik overheen gelezen, baseerde me op een later berichtje van biechtje

Siem
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:08

Ik vind t allemaal, te, snel gaan.

Gast
Gast

Bericht  Dani wo 28 maa 2012 - 8:09

Eucalypta schreef:
's middags vermoed je nog een zwangerschap, dan volgt een test, dan volgt 'het gesprek' en dan opeens is er 'de beslissing'?

Hmm.. ja het gaat inderdaad wel erg snel allemaal.. Wie weet komt ze nog terug.. of niet.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:11

Jolicious schreef:Jeetje. Een kind laten weghalen dat over 9 maanden, dus bijna over een jaar geboren zou worden. 3 maandjes daarna zou het wel welkom zijn. Daar kan ik dus helemaal niks van begrijpen..
+1.

Ik vind het heel erg. Zo zonde van het leven.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 8:11

Biechtje01 schreef:Nou ik heb voorzichtig gepolst en hij heeft nog geen babykriebels, zou niet weten waar we de kleine zouden moeten laten, maar verder zou hij het wel leuk vinden.

Dit vind ik trouwens ook apart. Ik bedoel, hier weet hij dus nog niet dat ze misschien zwanger is, het is puur polsen. Mijn man zou echt op zijn voorhoofd wijzen als ik hem daarvoor ga bellen op zijn werk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:12

Ja, daar viel ik ook al over.

Nou ja, het is leuk geprobeerd. Volgende keer iets beter opbouwen en iets langer rekken.

Gast
Gast

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 8:16

Ik heb wel het idee dat dit echt is, door de manier van posten en de fake verhalen hier zijn vaak nog veel extremer. Des te harder hoop ik dat biechtje de reacties hier ter harte neemt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 8:21

Susan schreef:
Biechtje01 schreef:Nou ik heb voorzichtig gepolst en hij heeft nog geen babykriebels, zou niet weten waar we de kleine zouden moeten laten, maar verder zou hij het wel leuk vinden.

Dit vind ik trouwens ook apart. Ik bedoel, hier weet hij dus nog niet dat ze misschien zwanger is, het is puur polsen. Mijn man zou echt op zijn voorhoofd wijzen als ik hem daarvoor ga bellen op zijn werk.

Ze gaf wel aan dat ze al 8 dagen overtijd was voordat ze ging testen, dus het zou ook kunnen dat ze het eerder deze week al had gepolst.

Merk dat ik ook naar excuses aan het zoeken ben, kan me haast niet voorstellen dat iemand dit verzint (ook al komt het vaker voor)

Hoop dat ze er nog eens goed overnadenken en achter hun beslissing blijven staan.

Siem
Prater
Prater

Bericht  Monte wo 28 maa 2012 - 8:21

Euc: ik denk dus ook dat ze het nog niet doordacht hebben. Maar dat zij twijfels had dat deelde aan haar vriend en hij dat ook had en dat de conclusie was dat het nu niet kan. Dus gaat het weg. Maar over de emotionele gevolgen hebben ze volgens mij niet over nagedacht, het is nu vooral een uitspraak dat beide erachter staan en het dus de enige juiste beslissing is. Ik hoop dat ze goed nadenken wat ze doen wat dit is zoals iemand al zei even het kindje wegdoen en dan over een jaar weer een nieuwe nemen. En dat is vrij riskant.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud