Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hier word je toch verdrietig van..

+25
Tinus
SuperGrover
RYW
Lavendel
Sweety
Marin
Puk
Lejow
Sorella
patjuhhh
Muurvlindertje
Moonlight
Lenthe
schuddebuikje
CCC
Raindrop
Spring
Schaapke
Jeanette
Coco
_Femme
tuttebel
TGR
Alex
Caresses
29 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hier word je toch verdrietig van.. - Pagina 4 Empty Re: Hier word je toch verdrietig van..

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 9:49

Nois schreef:
Lejow schreef:Je merkt het zo vaak, het is allemaal 2e/3e/4e generatie wat hier ondertussen is... Toch hebben ze helaas vaak een taalachterstand van hier tot aan Jeruzalem en zijn er zat met de normen en waarden van een visstick.. Terwijl je zou verwachten dat het bij de volgende generaties, zeker wat betreft taal, wel beter zou moeten zijn..

Heb je het dan over de kinderen bij jou op school of over Marokkanen/allochtonen in het algemeen?
Ik vind het namelijk echt enorm meevallen bij de 20-35 jarigen. Veel daarvan hebben echt een enorme woordenschat en taalkennis. Vaak zelfs nog beter dan de gemiddelde nl'ers die ik van het hbo en wo ken. Ook de jongens van de straat. Ook al praten ze op straat niet altijd even intelligent.

School inderdaad...We zijn niet voor niets gestart met een woordenschat verbredend traject van de kleuters tot groep 8
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word je toch verdrietig van.. - Pagina 4 Empty Re: Hier word je toch verdrietig van..

Bericht  RYW wo 11 jan 2012 - 10:04

Jolicious schreef:Jij misschien, maar ik lees ook meteen reacties als ''ze moeten allemaal het land uit gezet worden'' en '' WE hebben het veel te ver laten komen''. Het wij Nederlanders-zij buitenlanders principe komt ineens massaal weer bovendrijven.

Eens, hier en daar komen toch weer wat onderbuikgevoelens opzetten. Zo kan je net zo goed zeggen "het is een man, dus laten we maar alle mannen het land uitzetten". We weten helemaal niks van deze figuren en hoe dit zo heeft kunnen gebeuren, dus dat 'land uit' geklets mag van mij achterwege blijven.

Ik kan trouwens ook geen link leggen met Wilders en hoe hij denkt dit soort misstanden in het klaslokaal te gaan oplossen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  SuperGrover wo 11 jan 2012 - 10:07

Ja, de filmpjes zijn erg. Maar ik vind veel reacties in dit topic ook nogal kortzichtig. "Ze worden steeds jonger". Ten eerste, "ze"? Ten tweede, heb je hier onderzoek naar gedaan of ben je al 40 jaar leerkracht? Kinderen met probleemgedrag zijn er altijd geweest, zowel Marokkaanse kinderen als Nederlandse kinderen. "We" moeten "ze" het land uitzetten? Ik denk dat dit soort gedachtegangen niet bepaald helpend zijn om problematiek omtrent integratie tegen te gaan. En zinsconstructies als "ik weet dat ik ze niet over één kam moet scheren, maar...". Dat is dezelfde constructie als "ik wil me er niet mee bemoeien, maar..." Dan weet je dat diegene zich er verschrikkelijk mee gaat bemoeien.

Domme mensen zijn overal. Mensen met gedragsproblemen ook. Maar het vreselijke generaliseren naar een complete bevolkingsgroep en het wij-zij denken, dat gaat in elk geval niet helpen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SuperGrover wo 11 jan 2012 - 10:08

RYW schreef:
Jolicious schreef:Jij misschien, maar ik lees ook meteen reacties als ''ze moeten allemaal het land uit gezet worden'' en '' WE hebben het veel te ver laten komen''. Het wij Nederlanders-zij buitenlanders principe komt ineens massaal weer bovendrijven.

Eens, hier en daar komen toch weer wat onderbuikgevoelens opzetten. Zo kan je net zo goed zeggen "het is een man, dus laten we maar alle mannen het land uitzetten". We weten helemaal niks van deze figuren en hoe dit zo heeft kunnen gebeuren, dus dat 'land uit' geklets mag van mij achterwege blijven.

Ik kan trouwens ook geen link leggen met Wilders en hoe hij denkt dit soort misstanden in het klaslokaal te gaan oplossen.
Ik wel! Geert Wilders als Doe-Normaal-Man. Is het een vogel, is het een vliegtuig? Nee, het is Doe-Normaal-Man!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  RYW wo 11 jan 2012 - 10:10

Loesje zei niet voor niets: integreren gaat het makkelijkst als je welkom bent.

verder dus helemaal eens met SG.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  RYW wo 11 jan 2012 - 10:10

SuperGrover schreef:
RYW schreef:

Ik wel! Geert Wilders als Doe-Normaal-Man. Is het een vogel, is het een vliegtuig? Nee, het is Doe-Normaal-Man!

Hahahaha! Ik zit eigenlijk te wachten op de klaslokaal-politie Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover wo 11 jan 2012 - 10:13

RYW schreef:
SuperGrover schreef:
RYW schreef:

Hahahaha! Ik zit eigenlijk te wachten op de klaslokaal-politie Wink
Oh ik kan weleens een balletje opgooien bij Dion Graus. Dan nog een catchy slogan, zoals 1-1-0-, red me van die lul.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Tinus wo 11 jan 2012 - 10:18

De filmpjes hadden natuurlijk ook gewoon om blanken kunnen gaan. Waar het om gaat(vind ik) is dat jongeren van tegenwoordig over het algemeen weinig tot geen respect hebben voor hun medemensen. Dat laatste filmpje gaat wat respect betreft echt veel en veel te ver. Ik stond met mijn mond open te kijken. Ik had dit vroeger echt niet hoeven flikken hoor! Waar ik gewoon mee zit is dat de jeugd over het algemeen steeds respectlozer, botter en agressiever wordt.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  SuperGrover wo 11 jan 2012 - 10:22

Tinus schreef:De filmpjes hadden natuurlijk ook gewoon om blanken kunnen gaan. Waar het om gaat(vind ik) is dat jongeren van tegenwoordig over het algemeen weinig tot geen respect hebben voor hun medemensen. Dat laatste filmpje gaat wat respect betreft echt veel en veel te ver. Ik stond met mijn mond open te kijken. Ik had dit vroeger echt niet hoeven flikken hoor! Waar ik gewoon mee zit is dat de jeugd over het algemeen steeds respectlozer, botter en agressiever wordt.
Natuurlijk hadden de filmpjes om blanken kunnen gaan. Maar dan zou niemand zeggen dat ze het land uit gezet moeten worden. Het dikgedrukte is trouwens echt complete onzin. De jeugd van tegenwoordig is niet crimineler dan de jeugd van vroeger en deze filmpjes zijn echt absoluut geen waarheidsgetrouwe afbeelding van de huidige norm onder jongeren. Denk je nou serieus dat de meeste jongeren respectloze idioten zijn? En vind je jezelf dan onder 'ouderen' vallen, of ben jij de buitengewone uitzondering op deze norm?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 10:22

Tinus schreef:De filmpjes hadden natuurlijk ook gewoon om blanken kunnen gaan. Waar het om gaat(vind ik) is dat jongeren van tegenwoordig over het algemeen weinig tot geen respect hebben voor hun medemensen. Dat laatste filmpje gaat wat respect betreft echt veel en veel te ver. Ik stond met mijn mond open te kijken. Ik had dit vroeger echt niet hoeven flikken hoor! Waar ik gewoon mee zit is dat de jeugd over het algemeen steeds respectlozer, botter en agressiever wordt.
Wat is tegenwoordig? Op de laatste middelbare school waar ik zat gebeurde dit ook. En dat is toch wel jaar of 13/14 geleden. Daar werd ook, zonder dat de docent het zag, met een mes achter haar neppe keeldoorsnij bewegingen gemaakt en is de wiskunde docent door een van de jongens door het raam geduwd (1 hoog). Daar sloeg een vader een docent een gebroken neus omdat zijn dochter er was uitgestuurd (ze was te stoned om in de les te blijven).

Alleen hadden we toen geen mobieltjes die konden filmen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 10:29

SuperGrover schreef:
Natuurlijk hadden de filmpjes om blanken kunnen gaan. Maar dan zou niemand zeggen dat ze het land uit gezet moeten worden. Het dikgedrukte is trouwens echt complete onzin. De jeugd van tegenwoordig is niet crimineler dan de jeugd van vroeger en deze filmpjes zijn echt absoluut geen waarheidsgetrouwe afbeelding van de huidige norm onder jongeren. Denk je nou serieus dat de meeste jongeren respectloze idioten zijn? En vind je jezelf dan onder 'ouderen' vallen, of ben jij de buitengewone uitzondering op deze norm?

+1. Precies.

Vroegah hadden ze overigens ook geen mobieltjes waar men filmpjes mee kon nemen en op Youtube kon zetten Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 10:29

SuperGrover schreef:Ja, de filmpjes zijn erg. Maar ik vind veel reacties in dit topic ook nogal kortzichtig. "Ze worden steeds jonger". Ten eerste, "ze"? Ten tweede, heb je hier onderzoek naar gedaan of ben je al 40 jaar leerkracht? Kinderen met probleemgedrag zijn er altijd geweest, zowel Marokkaanse kinderen als Nederlandse kinderen. "We" moeten "ze" het land uitzetten? Ik denk dat dit soort gedachtegangen niet bepaald helpend zijn om problematiek omtrent integratie tegen te gaan. En zinsconstructies als "ik weet dat ik ze niet over één kam moet scheren, maar...". Dat is dezelfde constructie als "ik wil me er niet mee bemoeien, maar..." Dan weet je dat diegene zich er verschrikkelijk mee gaat bemoeien.

Domme mensen zijn overal. Mensen met gedragsproblemen ook. Maar het vreselijke generaliseren naar een complete bevolkingsgroep en het wij-zij denken, dat gaat in elk geval niet helpen.

+ een dikke vette 1.

Gast
Gast

Bericht  Coco wo 11 jan 2012 - 10:44

Lejow schreef:
Nois schreef:
Lejow schreef:Je merkt het zo vaak, het is allemaal 2e/3e/4e generatie wat hier ondertussen is... Toch hebben ze helaas vaak een taalachterstand van hier tot aan Jeruzalem en zijn er zat met de normen en waarden van een visstick.. Terwijl je zou verwachten dat het bij de volgende generaties, zeker wat betreft taal, wel beter zou moeten zijn..

Heb je het dan over de kinderen bij jou op school of over Marokkanen/allochtonen in het algemeen?
Ik vind het namelijk echt enorm meevallen bij de 20-35 jarigen. Veel daarvan hebben echt een enorme woordenschat en taalkennis. Vaak zelfs nog beter dan de gemiddelde nl'ers die ik van het hbo en wo ken. Ook de jongens van de straat. Ook al praten ze op straat niet altijd even intelligent.

School inderdaad...We zijn niet voor niets gestart met een woordenschat verbredend traject van de kleuters tot groep 8

Maar zo heel vreemd is dat niet denk ik. Aangezien ze vaak twee-/drietalig opgevoed worden. Voor jullie misschien wel vervelend, maar de kinderen zelf hebben daar wel veel baat bij.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 10:44

Wat een trieste gevallen. Sporen niet.

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 11 jan 2012 - 11:06

Helemaal eens met Jolicious, Smikkell en SG.

Dit soort dingen zijn trouwens nog steeds extremiteiten. Als 'de jeugd van tegenwoordig' dit continu deed was het de norm, en de norm verschijnt niet op YouTube.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 11:39

SuperGrover schreef:

Domme mensen zijn overal.

Dat bewijzen sommige kortzichtige reacties in dit topic maar weer. laughcry Als er serieus wordt geopperd dat deze jongens het land moeten worden uitgezet, zou ik mezelf ook maar eens gaan aanmelden voor een inburgeringscursus, want dan had je geweten dat het om een generatie gaat die gewoon over een Nederlands paspoort beschikt, aangezien ze hier geboren zijn. Het is zo makkelijk om het denken in binaire categorieën van wij-zij vol te houden en met een beschuldigend vingertje te wijzen naar Marokkaanse jongeren in Nederland.

Lejow, wat denk je dat er dan van deze jongen in het filmpje terecht zou komen, als hij op geen enkele andere school meer wordt toegelaten, nadat hij van deze afgekickt zou zijn? Is dat een oplossing of is dat meer een emotionele reactie die je nu geeft? In mijn optiek slaat het namelijk nergens op om dat als serieuze suggestie aan te dragen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 18:52

Dat zei ik zelf ook al Nour, misschien een wat simpele reactie, maar ik zou zo'n figuur echt niet meer in mijn klas willen... En zou hij ergens anders wel respect hebben voor de leerkracht?

En de 'ze' als in ze worden steeds jonger, bedoel ik de probleemjongeren. Of ze nou zwart, wit, geel of paars zijn. Ik vind het niet normaal hoe bepaalde kleuters zich af en toe kunnen gedragen. En nu ik zelf voor de klas sta, merk ik dus dat ze steeds jonger worden, omdat mijn 'gezichtsveld' breder wordt.
Heb je geen 40 jaar voor nodig hoor.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  SuperGrover wo 11 jan 2012 - 21:24

Lejow schreef:Dat zei ik zelf ook al Nour, misschien een wat simpele reactie, maar ik zou zo'n figuur echt niet meer in mijn klas willen... En zou hij ergens anders wel respect hebben voor de leerkracht?

En de 'ze' als in ze worden steeds jonger, bedoel ik de probleemjongeren. Of ze nou zwart, wit, geel of paars zijn. Ik vind het niet normaal hoe bepaalde kleuters zich af en toe kunnen gedragen. En nu ik zelf voor de klas sta, merk ik dus dat ze steeds jonger worden, omdat mijn 'gezichtsveld' breder wordt.
Heb je geen 40 jaar voor nodig hoor.
Je gezichtsveld wordt breder het verleden in? De enige manier om te weten te komen of probleemgedrag toeneemt, is het eerlijk te vergelijken met 'vroeger'. Niet met jouw vroeger toen jij nog niet voor de klas stond, want dat is geen eerlijke vergelijking. Toen kwam je minder in aanraking met die leeftijdsklasse.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 22:06

Ik denk dat Lejow wel gelijk heeft. Ik zie in de klas van Ch.ristian ook kinderen, die dingen zeggen tegen hun ouders of medeleerlingen waar ik vroeger op die leeftijd niet eens aan dacht! En als ze ruzie hebben is het niet meer slaan of schoppen, nee een jongetje heeft tegen Christ.ian gezegd " Ik prik jou met een mes!" Juf in alle staten de ouders gebeld (gingen meer dingenaan vooraf), gesprek mee gehad, en die vader kon er alleen maar mee lachen. Dan heb je het over groep 1/2.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TGR wo 11 jan 2012 - 22:14

Ik denk dat men vroeger meer ontzag had voor autoriteiten in het algemeen. Tegenwoordig komt belangrijke informatie niet meer van bovenaf, maar steeds meer van benedenaf (door sociale media) Docenten, politici enz hebben niet meer het eerste en laatste woord.

Maar daardoor ontstaat ook verhuftering doordat sommige mensen de belangrijkheid en de ernst van bepaalde functies (hulpverleners, politie) niet meer erkennen.

Dat heeft niks met nationaliteiten te maken, dat heeft te maken met een verandering die we allemaal doormaken.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Tinkebell wo 11 jan 2012 - 22:39

Smikkell schreef:
Lejow schreef:Wow smikkel, of jouw computer heeft retegoed geluid, of jij hebt mega goede oren hehe
Ik denk dat dat beide wel meevalt.

Ik ga met jou wedden
Gaan we kijken naar tijdsbewijs nu
Opstaan. Jij gaat nu zelf opstaan, wij gaan nu opstaan en daarheen lopen
Opstaan, Nu opstaan, opstaan enz.
Je gaat nu opstaan jongen
Waar heeft u het over. Wat denkt u wel niet (Ja, hij zegt U Hier word je toch verdrietig van.. - Pagina 4 394967 )
Je gaat nu opstaan want ik wil mijn tijdsbewijs.
Opstaan, opstaan, opstaan, opstaan, opstaan.
Ik wil mijn tijdsbewijs, ik wil mijn tijdsbewijs.
Opstaan, niks jongen, opstaan
Ik vraag heel netjes tegen jou: "Meneer mag ik even naar meneer Smith toe?"
(twee zinnen die ik niet versta)
Houd je bek met je hoofd joh (?)
Jij gaat nu met mij meelopen en naar tijdsbewijs kijken
We gaan naar het tijdsbewijs kijken jongen
(zin die ik niet versta)
Lopen, lopen jongen. Ga lopen
Ik wil mijn fucking tijdsbewijs. Lopen meneer.
Ik wil mijn tijdsbewijs, Lopen, lopen.
Meneer ik word helemaal agresief. Lopen nou.

Ik zat gisteren dit filmpje op mijn werk te kijken en had het er met een collega over. Ook ik verstond er niks van. Maar het schijnt er dus om te gaan dat heel de klas een cijferlijst had gekregen, alleen die jongen niet. Hij vertelde ook dat dit inderdaad bij Pauw en Witteman ed is geweest, en dat die leraar ook heeft toegegeven dat hij de pik op deze jongen had. Dus dan vind ik het nog niet ok dat die gozer zich zo gedraagt, maar snap 'm wel beter.
Tinkebell
Tinkebell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 49
Punten : 49
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  SuperGrover wo 11 jan 2012 - 23:54

kruimelje schreef:Ik denk dat Lejow wel gelijk heeft. Ik zie in de klas van Ch.ristian ook kinderen, die dingen zeggen tegen hun ouders of medeleerlingen waar ik vroeger op die leeftijd niet eens aan dacht! En als ze ruzie hebben is het niet meer slaan of schoppen, nee een jongetje heeft tegen Christ.ian gezegd " Ik prik jou met een mes!" Juf in alle staten de ouders gebeld (gingen meer dingenaan vooraf), gesprek mee gehad, en die vader kon er alleen maar mee lachen. Dan heb je het over groep 1/2.
In de klas van jouw zoontje zie je kinderen die iets zeggen waar jij niet eens aan dacht toen jij die leeftijd had. Dat is toch geen argument voor het maken van uitspraken die een hele (bevolkings)groep betreffen? Ten eerste trek je een conclusie (probleemgedrag ontstaat op steeds jongere leeftijd) door het vergelijken van een probleemkind met een niet-probleemkind (ik neem aan dat jij geen antisociale gedragsproblemen hebt). Om die conclusie te rechtvaardigen zul je probleemkinderen nu moeten vergelijken met probleemkinderen vroeger. Ten tweede trek je een conclusie over een hele groep op basis van een opmerking van één persoon. Dat één bepaald jong kind nare opmerkingen maakt, zegt niets over alle Nederlandse kinderen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Tinus do 12 jan 2012 - 0:06

SuperGrover schreef:

Dat is dan jouw beleving. De mijne is wel dat jongeren steeds respectlozer worden. Ik zie dat gewoon zo veranderen in mijn dorp/op scholen e.d. Ik val zeker niet onder 'ouderen', maar ik sta wel een generatie verder dan de jeugd van nu(15,16,17 bedoel ik dan) Mijn mening en mijn beleving...
Waar ik het wel mee eens ben, is dat we tegenwoordig natuurlijk wel meer te zien krijgen door het gebruik van allerlei moderne middelen, dat hadden we eerder natuurlijk niet.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 0:09

Eens met Supergrover. Je vergelijkt een kind zonder problemen van vroeger (jij dus) met een probleemkind van nu. Dat is geen vergelijking.

Gast
Gast

Bericht  Tinus do 12 jan 2012 - 0:10

Smikkell schreef:
Wat is tegenwoordig? Op de laatste middelbare school waar ik zat gebeurde dit ook. En dat is toch wel jaar of 13/14 geleden. Daar werd ook, zonder dat de docent het zag, met een mes achter haar neppe keeldoorsnij bewegingen gemaakt en is de wiskunde docent door een van de jongens door het raam geduwd (1 hoog). Daar sloeg een vader een docent een gebroken neus omdat zijn dochter er was uitgestuurd (ze was te stoned om in de les te blijven).

Alleen hadden we toen geen mobieltjes die konden filmen.

Ligt het dan ook niet misschien in welk deel of welke plaats je woont in het land? Wat jij beschrijft heb ik echt nog nooit gezien of meegemaakt. Ik ben misschien wat dat betreft ook niks gewend, dus mijn beleving zal daarom ook anders zijn. Maar ik hoor de laatste tijd wel meer verhalen over jongeren in mijn buurt en op scholen bij mij die van alles uithalen. Dat was hier vroeger echt niet zo!
En ja, dat komt deels ook door het gebruik van alle moderne middelen van tegenwoordig. We krijgen wel steeds meer mee.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: