Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hier word je toch verdrietig van..

+25
Tinus
SuperGrover
RYW
Lavendel
Sweety
Marin
Puk
Lejow
Sorella
patjuhhh
Muurvlindertje
Moonlight
Lenthe
schuddebuikje
CCC
Raindrop
Spring
Schaapke
Jeanette
Coco
_Femme
tuttebel
TGR
Alex
Caresses
29 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hier word je toch verdrietig van.. - Pagina 3 Empty Re: Hier word je toch verdrietig van..

Bericht  Marin wo 11 jan 2012 - 4:21

Lejow schreef:Wellicht een wat simpele reactie, maar zie vaak zat van dat soort figuren die bij ons in groep 3!! al een voorloper van dit soort gedrag vertonen. Wat moet je aan met die gasten?

Ze de normen en waarden van jouw klas en jouw lessen mee geven en zorgen dat ze zich gedragen in jouw klas. Meer kan je toch niet doen, behalve hopen dat dat enigszins helpt. Ik had ook een aantal kinderen in de klas die zo fel en agressief konden zijn, alhoewel ik nooit zulke uitgesproken meningen heb gehoord over dit soort zaken. Wel in mildere vorm, maar die kinderen waren ook jonger dan deze jongens.

Puk, knap dat je dat kan, maar ik vind het niet heel gek dat deze man zich zo opstelt. Wat zou ik schrikken op zo'n moment! Ik heb ook wel dingen tegen me aangegooid gekregen toen ik voor de klas stond, maar dit vind ik toch een hele andere soort vorm van agressie, en ik zou nooit als docent daar op dat moment mee in discussie gaan, als ik me op dat moment bedreigd zou voelen. Bovendien hoef je zo'n kind (of student in dit geval) maar even aan te raken met 1 vinger en je kunt al worden aangeklaagd. Nee, ik kijk wel uit in zo'n geval.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word je toch verdrietig van.. - Pagina 3 Empty Re: Hier word je toch verdrietig van..

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 4:22

Misschien overrompeld, is er al heel wat aan vooraf gegaan enz?
Goed, dat is verder koffiedik kijken, want niemand heeft een idee wat er verder voor of na dit filmpje gebeurd is..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puk wo 11 jan 2012 - 4:26

Marin, ik zou zo'n student ook absoluut niet aanraken, ik zou nog eerder hulp gaan halen van een collega o.i.d. Maar het is inderdaad koffiedik kijken, je weet niet wat de aanleiding was, maar ik blijf erbij dat ik het optreden van de docent soft vind;-)
En wat betreft dingen naar je hoofd gegooid krijgen, dat is best scary he! Er heeft ook al een aantal keer een kind met zijn stoel in de lucht tegenover me gestaan en zie hem dan maar eens tegen te houden, pff! Er is een boel bedreiging binnen het onderwijs helaas, het respect van vroeger naar leerkrachten toe is ver te zoeken:x
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Schaapke wo 11 jan 2012 - 5:05

Lejow schreef:
Puk schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het 1e filmpje erger vind, als je als jongere toch zo kortzichtig en radicaal denkt, dan ben je gevaarlijk in mijn ogen.

Het 2e filmpje, no offence to the teacher(ik sta zelf ook voor de klas), maar als jij je zo laat behandelen door een student, ben je je diploma niet waard. Wat een slappe zak, je laat je toch niet zo behandelen door een student? Sowieso door niemand, maar ik mag hopen dat dit filmpje gespeeld is en niet echt.

Wie weet wat die man al meegemaakt heeft, en daarbij, hij zal de eerste niet zijn die een knal voor zijn harses krijgt, of erger, een mes tussen zijn ribben...

+1, Lejow!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Sweety wo 11 jan 2012 - 5:10

Schandalig beide filmpjes. Ik vind het onderste film wel heel erg hoor, dat de leerlingen zo weining respect hebben voor een leraar. Ik was vroeger ook niet altijd lief en de leerlingen ook niet, maar dit gaat echt heel ver. Heel vroeger moest je met je handen tegen het bord aan staan en kreeg je met een liniaal een tik op je kont of je kreeg een tik op je handen als je ongehoorzaam was en geen respect had.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lavendel wo 11 jan 2012 - 7:59

Heeft iemand het 2e filmpje verstaan? Ben wel heel benieuwd waarom hij zo flipt.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 8:01

Sweety schreef:Schandalig beide filmpjes. Ik vind het onderste film wel heel erg hoor, dat de leerlingen zo weining respect hebben voor een leraar. Ik was vroeger ook niet altijd lief en de leerlingen ook niet, maar dit gaat echt heel ver. Heel vroeger moest je met je handen tegen het bord aan staan en kreeg je met een liniaal een tik op je kont of je kreeg een tik op je handen als je ongehoorzaam was en geen respect had.

Je merkt het steeds vaker, en ze worden ook steeds jonger..
Soms gaat het bij de kleuters!! al mis..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:06

Lavendel schreef:Heeft iemand het 2e filmpje verstaan? Ben wel heel benieuwd waarom hij zo flipt.
De jongen vroeg of hij naar Mr Smith mocht, maar hij mocht niet? Voor een (tijds)bewijs? Misschien een school waarbij je moet inklokken om spijbelen tegen te gaan? En nu wil hij dat die docent meegaan naar die meneer Smith om dat bewijs te halen. En omdat de docent niet naar hem luistert zegt hij dat hij er agresief van wordt. Het zal met aanwezigheid te maken hebben en eventuele rechten.

Edit: dit filmpje is wel eens besproken bij Pauw en Witteman geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 8:08

Wow smikkel, of jouw computer heeft retegoed geluid, of jij hebt mega goede oren hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:13

Jeanette schreef:Zulke gasten mogen van mij dus het land uit gezet worden! Wat een onrespectloze mensen!

En als ze hier nou gewoon zijn geboren?

Gast
Gast

Bericht  Lavendel wo 11 jan 2012 - 8:14

Smikkell schreef:
Lavendel schreef:Heeft iemand het 2e filmpje verstaan? Ben wel heel benieuwd waarom hij zo flipt.
De jongen vroeg of hij naar Mr Smith mocht, maar hij mocht niet? Voor een (tijds)bewijs? Misschien een school waarbij je moet inklokken om spijbelen tegen te gaan? En nu wil hij dat die docent meegaan naar die meneer Smith om dat bewijs te halen. En omdat de docent niet naar hem luistert zegt hij dat hij er agresief van wordt. Het zal met aanwezigheid te maken hebben en eventuele rechten.

Edit: dit filmpje is wel eens besproken bij Pauw en Witteman geloof ik.

Oke.. echt een flutreden dus.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 8:16

Je merkt het zo vaak, het is allemaal 2e/3e/4e generatie wat hier ondertussen is... Toch hebben ze helaas vaak een taalachterstand van hier tot aan Jeruzalem en zijn er zat met de normen en waarden van een visstick.. Terwijl je zou verwachten dat het bij de volgende generaties, zeker wat betreft taal, wel beter zou moeten zijn..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:16

Maar ligt dit soort gedrag puur aan de afkomst/achtergrond dan? Ik woon in het oosten van het land, maar dit soort mensen kom je ook gewoon tegen met oerhollandse afkomst hoor. Daar hoef je ook niet teveel tegen te zeggen voordat je een klap te pakken hebt.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 8:17

Achtergrond denk ik sowieso.. afkomst, dat kan vanalles zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:19

Ja, nou wat mij een beetje stoort is dat er filmpjes over dit soort jongens worden geplaatst, waardoor het grote deel van de forummers weer een vooroordeel kan lozen. Ik vraag me dus af, hoe had je gereageerd als er filmpjes waren geplaatst van bijv boeren uit het oosten van het land die helemaal los gingen? Of hooligan achtige figuren?

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 8:20

Had ik net zo gereageerd.. Hooligans sporen echt niet.
Dat zijn geen voetbalfans, en ze hebben al helemaal geen 'hart voor de club'.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:22

Jij misschien, maar ik lees ook meteen reacties als ''ze moeten allemaal het land uit gezet worden'' en '' WE hebben het veel te ver laten komen''. Het wij Nederlanders-zij buitenlanders principe komt ineens massaal weer bovendrijven.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:23

Lejow schreef:Wow smikkel, of jouw computer heeft retegoed geluid, of jij hebt mega goede oren hehe
Ik denk dat dat beide wel meevalt.

Ik ga met jou wedden
Gaan we kijken naar tijdsbewijs nu
Opstaan. Jij gaat nu zelf opstaan, wij gaan nu opstaan en daarheen lopen
Opstaan, Nu opstaan, opstaan enz.
Je gaat nu opstaan jongen
Waar heeft u het over. Wat denkt u wel niet (Ja, hij zegt U laughcry )
Je gaat nu opstaan want ik wil mijn tijdsbewijs.
Opstaan, opstaan, opstaan, opstaan, opstaan.
Ik wil mijn tijdsbewijs, ik wil mijn tijdsbewijs.
Opstaan, niks jongen, opstaan
Ik vraag heel netjes tegen jou: "Meneer mag ik even naar meneer Smith toe?"
(twee zinnen die ik niet versta)
Houd je bek met je hoofd joh (?)
Jij gaat nu met mij meelopen en naar tijdsbewijs kijken
We gaan naar het tijdsbewijs kijken jongen
(zin die ik niet versta)
Lopen, lopen jongen. Ga lopen
Ik wil mijn fucking tijdsbewijs. Lopen meneer.
Ik wil mijn tijdsbewijs, Lopen, lopen.
Meneer ik word helemaal agresief. Lopen nou.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:29

Jolicious schreef:Ja, nou wat mij een beetje stoort is dat er filmpjes over dit soort jongens worden geplaatst, waardoor het grote deel van de forummers weer een vooroordeel kan lozen. Ik vraag me dus af, hoe had je gereageerd als er filmpjes waren geplaatst van bijv boeren uit het oosten van het land die helemaal los gingen? Of hooligan achtige figuren?
Voor mij maakt dat geen verschil. Ik moet zeggen dat het ook meer toeval is dat beide filmpjes over marokkanen gaan. Het verdrietige zit hem voor mij niet in de afkomst, maar in de houding.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel wo 11 jan 2012 - 8:32

Smikkell schreef:
Jolicious schreef:Ja, nou wat mij een beetje stoort is dat er filmpjes over dit soort jongens worden geplaatst, waardoor het grote deel van de forummers weer een vooroordeel kan lozen. Ik vraag me dus af, hoe had je gereageerd als er filmpjes waren geplaatst van bijv boeren uit het oosten van het land die helemaal los gingen? Of hooligan achtige figuren?
Voor mij maakt dat geen verschil. Ik moet zeggen dat het ook meer toeval is dat beide filmpjes over marokkanen gaan. Het verdrietige zit hem voor mij niet in de afkomst, maar in de houding.

+1. En het feit dat dat gedrag ergens vandaan moet komen. Wie het ook doet.

Maar Smikkie rezpect foor jou jonguh dat ju dat kan vestaan. Bam.

Laatst aangepast door Lavendel op wo 11 jan 2012 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 8:35

Ik ga je segguh jonguh, wallahh!
Tfoe!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:40

Dames, ik zie dat maar als een compliment laughcry

Gast
Gast

Bericht  Coco wo 11 jan 2012 - 9:02

Lejow schreef:Je merkt het zo vaak, het is allemaal 2e/3e/4e generatie wat hier ondertussen is... Toch hebben ze helaas vaak een taalachterstand van hier tot aan Jeruzalem en zijn er zat met de normen en waarden van een visstick.. Terwijl je zou verwachten dat het bij de volgende generaties, zeker wat betreft taal, wel beter zou moeten zijn..

Heb je het dan over de kinderen bij jou op school of over Marokkanen/allochtonen in het algemeen?
Ik vind het namelijk echt enorm meevallen bij de 20-35 jarigen. Veel daarvan hebben echt een enorme woordenschat en taalkennis. Vaak zelfs nog beter dan de gemiddelde nl'ers die ik van het hbo en wo ken. Ook de jongens van de straat. Ook al praten ze op straat niet altijd even intelligent.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:20

Dit soort filmpjes raken me niet zo. Ik heb al vaker Marokkaanse jongeren gesproken die vonden dat Hitler gelijk had, alleen had hij ook de dood aan de hippies moeten verklaren.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:21

Overigens hoor ik ook regelmatig blanken roepen dat Hitler gelijk had.

Wat ik nog het moeilijkste vind ik dat er zoveel afstand lijkt te instaan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: