Hier word je toch verdrietig van..
+25
Tinus
SuperGrover
RYW
Lavendel
Sweety
Marin
Puk
Lejow
Sorella
patjuhhh
Muurvlindertje
Moonlight
Lenthe
schuddebuikje
CCC
Raindrop
Spring
Schaapke
Jeanette
Coco
_Femme
tuttebel
TGR
Alex
Caresses
29 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Hier word je toch verdrietig van..
Het lijkt me dat het begint bij fatsoen bijbrengen. Het schreeuwen van hoer naar een meisje dat niet omkijkt naar hun of het gooien van rotzooi op de grond is nou niet echt normaal gedrag. Dat moet duidelijk gemaakt worden. Ze mogen daar best zijn, mits ze zich gedragen. Bij mij in de buurt is een plek(bij het winkelcentrum) waar een grote groep jongeren vandalen worden en mensen uitschelden. Die hebben nu een samenscholings- en een avondverbod. De overlast is nu veel minder.SuperGrover schreef:Monte: Hoe wil jij het aanpakken dan? Alle mensen hebben recht op een fijne buurt. Dus ook de hangjongeren. Zij overtreden geen wetten door ergens te zitten.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Niveau blijft het zelfde, toch?Lorna mercedez schreef:ik sprak overigens over volwassenen.Smikkell schreef:Maar de allochtonen bij mij op de HAVO/VWO waren niet lichtgeraakt. De blanke jongeren (en allochtonen) op het (I)VBO wel (niet allemaal, wel meer). Dan is het eerder een niveau-ding dan een afkomst-ding. Dat er meer allochtonen een lager niveau hebben werk misschien mee aan de beeldvorming die nu bestaat.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Gast- Gast
Ja dan heb ik het over de probleemjongeren van bepaalde afkomst. Het gaat in dit topic toch helemaal niet om jongeren die niets uithalen? Vind jij het dan zo raar als ik vind dat ik vaak zie dat dit soort jongeren gauw aangesproken voelen.RYW schreef:Monte schreef:Ik heb toch ook nooit gezegd dat iedere Marokkaan of Antilliaan of Nederlander e.d. slecht zijn en allemaal aangepakt moeten worden. Juist niet, ik zou willen dat individuen worden aangepakt, dat is naar mijn mening effectiever dat wat bijv. wilders doet.SuperGrover schreef:EensRYW schreef:Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
Dat zegt ook niemand, dat jij ze slecht noemt. Wel vind ik dat je generaliseert, bijvoorbeeld dat 'ze' het vaak aan discriminatie verbinden en dat 'ze' dus minder hard worden aangepakt.
Monte- Ratel
Volgens mij is het geen kwestie van fatsoen bijbrengen. Dit is een fase. Die jongeren zitten daar over 10 jaar niet nog steeds hoer te roepen. Een derde van de adolescenten vertoont grensoverschrijdend, crimineel gedrag. Dus dan mag er een behoorlijke fatsoenscursus worden opgestart geloof ik.Monte schreef:Het lijkt me dat het begint bij fatsoen bijbrengen. Het schreeuwen van hoer naar een meisje dat niet omkijkt naar hun of het gooien van rotzooi op de grond is nou niet echt normaal gedrag. Dat moet duidelijk gemaakt worden. Ze mogen daar best zijn, mits ze zich gedragen. Bij mij in de buurt is een plek(bij het winkelcentrum) waar een grote groep jongeren vandalen worden en mensen uitschelden. Die hebben nu een samenscholings- en een avondverbod. De overlast is nu veel minder.SuperGrover schreef:Monte: Hoe wil jij het aanpakken dan? Alle mensen hebben recht op een fijne buurt. Dus ook de hangjongeren. Zij overtreden geen wetten door ergens te zitten.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Maar waarom alleen probleemjongeren "van een bepaalde afkomst". Maakt het uit of je een Marokkaanse hufter treft of een Nederlandse hufter?Monte schreef:Ja dan heb ik het over de probleemjongeren van bepaalde afkomst. Het gaat in dit topic toch helemaal niet om jongeren die niets uithalen? Vind jij het dan zo raar als ik vind dat ik vaak zie dat dit soort jongeren gauw aangesproken voelen.RYW schreef:Monte schreef:Ik heb toch ook nooit gezegd dat iedere Marokkaan of Antilliaan of Nederlander e.d. slecht zijn en allemaal aangepakt moeten worden. Juist niet, ik zou willen dat individuen worden aangepakt, dat is naar mijn mening effectiever dat wat bijv. wilders doet.SuperGrover schreef:EensRYW schreef:Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
Dat zegt ook niemand, dat jij ze slecht noemt. Wel vind ik dat je generaliseert, bijvoorbeeld dat 'ze' het vaak aan discriminatie verbinden en dat 'ze' dus minder hard worden aangepakt.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Gelukkig ben ik ook geen beleidsmaker of uitvoerder Het lijkt me vreselijk moeilijk,maar wat moet je dan? Er moet toch iets aan gedaan worden?SuperGrover schreef:Volgens mij is het geen kwestie van fatsoen bijbrengen. Dit is een fase. Die jongeren zitten daar over 10 jaar niet nog steeds hoer te roepen. Een derde van de adolescenten vertoont grensoverschrijdend, crimineel gedrag. Dus dan mag er een behoorlijke fatsoenscursus worden opgestart geloof ik.Monte schreef:Het lijkt me dat het begint bij fatsoen bijbrengen. Het schreeuwen van hoer naar een meisje dat niet omkijkt naar hun of het gooien van rotzooi op de grond is nou niet echt normaal gedrag. Dat moet duidelijk gemaakt worden. Ze mogen daar best zijn, mits ze zich gedragen. Bij mij in de buurt is een plek(bij het winkelcentrum) waar een grote groep jongeren vandalen worden en mensen uitschelden. Die hebben nu een samenscholings- en een avondverbod. De overlast is nu veel minder.SuperGrover schreef:Monte: Hoe wil jij het aanpakken dan? Alle mensen hebben recht op een fijne buurt. Dus ook de hangjongeren. Zij overtreden geen wetten door ergens te zitten.
Monte- Ratel
Slachtoffergedrag is naar mijn ervaring iets van alle leeftijden, niveaus en bevolkingsgroepen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Nee maar ik reageerde dus even over het stukje over buitenlanders en land uitzetten. Natuurlijk is een Nederlandse hufter net zo erg.SuperGrover schreef:Maar waarom alleen probleemjongeren "van een bepaalde afkomst". Maakt het uit of je een Marokkaanse hufter treft of een Nederlandse hufter?Monte schreef:Ja dan heb ik het over de probleemjongeren van bepaalde afkomst. Het gaat in dit topic toch helemaal niet om jongeren die niets uithalen? Vind jij het dan zo raar als ik vind dat ik vaak zie dat dit soort jongeren gauw aangesproken voelen.RYW schreef:Monte schreef:Ik heb toch ook nooit gezegd dat iedere Marokkaan of Antilliaan of Nederlander e.d. slecht zijn en allemaal aangepakt moeten worden. Juist niet, ik zou willen dat individuen worden aangepakt, dat is naar mijn mening effectiever dat wat bijv. wilders doet.SuperGrover schreef:EensRYW schreef:Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
Monte- Ratel
Mwah. Ze hebben meer meegemaakt, zijn hier niet geboren. Dat niveau is anders en de aanpassing ook.Smikkell schreef:Niveau blijft het zelfde, toch?Lorna mercedez schreef:ik sprak overigens over volwassenen.Smikkell schreef:Maar de allochtonen bij mij op de HAVO/VWO waren niet lichtgeraakt. De blanke jongeren (en allochtonen) op het (I)VBO wel (niet allemaal, wel meer). Dan is het eerder een niveau-ding dan een afkomst-ding. Dat er meer allochtonen een lager niveau hebben werk misschien mee aan de beeldvorming die nu bestaat.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Het probleem is eerder dat ze te stevig worden aangepakt. En discriminatie is gewoon bewezen, dat is niet bedacht door allochtonen. Een van de redenen waarom Marokkaanse jongens zijn oververtegenwoordigd in justitiële kringen, is discriminatie. Keihard aanpakken is vooral een leuke slogan, in de praktijk werkt het averechts.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Hoezo worden ze te stevig aangepakt dan? Je wilt ze dus de hele middag en avond op straat laten lopen, mensen laten beroven, mensen laten uitschelden, onveilig laten voelen en nog meer haat jegens hen kweken? Is goed.
En het is nu eenmaal een feit dat 70% van de Marokkaanse jongeren tussen 14 en 18 een strafblad heeft, al dan niet bij Bureau Halt heeft gelopen, tegenover 15% van de autochtone Nederlandse 'blanke' bevolking. Dus kom ff niet met het oneigenlijke argument dat ze gediscrimineerd worden. Hier zorgen ze toch echt zelf voor. Het enige dat ik ken, is positieve discriminatie. Dat scholen juist een quotum Marokkanen aannemen om te laten zien dat zoveel procent buitenlands is en het dus de multiculturele samenleving weergeeft.
En nee, ik ben niet haatdragend of racistisch. Ik heb genoeg meegemaakt, gesprekken gevoerd om te weten hoe het écht zit! Werk je, gedraag je je, doe je normaal en ben je van nut voor de maatschappij: welkom!!!
Laatst aangepast door Muurvlindertje op do 12 jan 2012 - 11:02; in totaal 1 keer bewerkt
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Eh..oke? Waar haal jij die 70 procent vandaan Maadje? Heb je onderzoeken?
Gast- Gast
Nee muurvlindertje, jij bent zeker niet racistisch of haatdragend. En ik ben de keizerin van Japan. Serieuzer kan ik niet reageren op een post met zoveel kolkende onderbuikgevoelens en losse ongefundeerde kreten. Ga lekker verder met je vooroordelen spuien, niet gehinderd door enige wijsheid, en blijf vooral je eigen beperkte (5 jaar vind ik beperkt, ja) ervaringen als maatstaf gebruiken voor de hele samenleving. Zo lang je niet eens kan benoemen wat je precies bedoelt met 'dit soort lui' (zwak, voor een lerares Nederlands) valt er sowieso weinig te bespreken.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Nee muurvlindertje, jij bent zeker niet racistisch of haatdragend. En ik ben de keizerin van Japan. Serieuzer kan ik niet reageren op een post met zoveel kolkende onderbuikgevoelens en losse ongefundeerde kreten. Ga lekker verder met je vooroordelen spuien, niet gehinderd door enige wijsheid, en blijf vooral je eigen beperkte (5 jaar vind ik beperkt, ja) ervaringen als maatstaf gebruiken voor de hele samenleving. Zo lang je niet eens kan benoemen wat je precies bedoelt met 'dit soort lui' (zwak, voor een lerares Nederlands) valt er sowieso weinig te bespreken.
+1. Dat je uberhaupt met zulke denkbeelden voor de klas durft te staan. Je zou je werkelijk moeten schamen.
Gast- Gast
Gelukkig draag ik een jurk want anders valt mijn broek spontaan van mijn kont.
Gast- Gast
@LM: wat bedoel je met warmbloedig?
Voor iedereen die het interesseert: Het Marokkanendrama (Jurgens, F). Vond het niet heel sterk onderbouwd en heb genoeg kanttekeningen, maar het geeft wel meer inzicht in de achterliggende problematiek.
Voor iedereen die het interesseert: Het Marokkanendrama (Jurgens, F). Vond het niet heel sterk onderbouwd en heb genoeg kanttekeningen, maar het geeft wel meer inzicht in de achterliggende problematiek.
Gast- Gast
Wat heethoofdachtig? Ik merk dat wel. Als ik zeg dat iets fout is wordt dat een hele felle discussie. Ging over volwassen buitenlanders en alle rassen.Nour schreef:@LM: wat bedoel je met warmbloedig?
Gast- Gast
Ok, wat ik zou vertalen met 'veel praten, weinig zeggen'. ;-)
Gast- Gast
Het gaat om de toon, je gelijk onterecht willen halen. Je moet mensen wel in hun waarde laten.Nour schreef:Ok, wat ik zou vertalen met 'veel praten, weinig zeggen'. ;-)
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Het gaat om de toon, je gelijk onterecht willen halen. Je moet mensen wel in hun waarde laten.Nour schreef:Ok, wat ik zou vertalen met 'veel praten, weinig zeggen'. ;-)
Dat geldt twee kanten op, ongeacht iemands nationaliteit/etniciteit/culturele achtergrond etc etc.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Eh..oke? Waar haal jij die 70 procent vandaan Maadje? Heb je onderzoeken?
Bureau Halt waar we mee samenwerken, Leintie.
Wel heel jammer dat ik m'n mening geef, waar de rest van Nederland het mee eens is. Ik zeg toch ook niet dat jij je zou moeten schamen wegens ivf-behandelingen declareren en dan doodleuk zelf verder gaan met alle gevolgen van dien.... Vind ik minstens zo kwetsend als dat jij nu bezig bent.
Muurvlindertje- Prater
Eensch. Ach, zolang jij mij maar snapt.Nour schreef:Lorna mercedez schreef:Het gaat om de toon, je gelijk onterecht willen halen. Je moet mensen wel in hun waarde laten.Nour schreef:Ok, wat ik zou vertalen met 'veel praten, weinig zeggen'. ;-)
Dat geldt twee kanten op, ongeacht iemands nationaliteit/etniciteit/culturele achtergrond etc etc.
Gast- Gast
Ik vind je eng!Muurvlindertje schreef:Jolicious schreef:Eh..oke? Waar haal jij die 70 procent vandaan Maadje? Heb je onderzoeken?
Wel heel jammer dat ik m'n mening geef, waar de rest van Nederland het mee eens is. Ik zeg toch ook niet dat jij je zou moeten schamen wegens ivf-behandelingen declareren en dan doodleuk zelf verder gaan met alle gevolgen van dien.... Vind ik minstens zo kwetsend als dat jij nu bezig bent.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Ik vind je eng!Muurvlindertje schreef:Jolicious schreef:Eh..oke? Waar haal jij die 70 procent vandaan Maadje? Heb je onderzoeken?
Ik hou ook van jou.
Muurvlindertje- Prater
Lorna mercedez schreef:Ik vind je eng!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Word hier toch een beetje chagrijnig van...
» toch een beetje 'verdrietig'
» Zal ik hier nou blij of verdrietig om zijn?
» Pff ik word hier zo moe van!
» Ik word hier knettergek!
» toch een beetje 'verdrietig'
» Zal ik hier nou blij of verdrietig om zijn?
» Pff ik word hier zo moe van!
» Ik word hier knettergek!
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: