Hier word je toch verdrietig van..
+25
Tinus
SuperGrover
RYW
Lavendel
Sweety
Marin
Puk
Lejow
Sorella
patjuhhh
Muurvlindertje
Moonlight
Lenthe
schuddebuikje
CCC
Raindrop
Spring
Schaapke
Jeanette
Coco
_Femme
tuttebel
TGR
Alex
Caresses
29 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Hier word je toch verdrietig van..
Nou ik denk dat dat wel meevalt, vroeger toen ik op de basisschool zat waren er niet veel kinderen die echt een super grote mond tegen de leerkracht hadden hoor. Toen ik stage ging lopen op verschillende basisscholen viel mij toch echt wel op dat kinderen echt een steeds grotere mond hebben en steeds meer tegen de leraren durven te zeggen etc.Jolicious schreef:Eens met Supergrover. Je vergelijkt een kind zonder problemen van vroeger (jij dus) met een probleemkind van nu. Dat is geen vergelijking.
Dit is in de loop van de tijd gewoon veranderd.
En daarbij vind ik wel dat marrokaanse etc. jongeren vaak veel sneller agressief etc. zijn dan Nederlandse jongeren. Tuurlijk heb je er onder de Nederlandse jongeren ook agressieve jongeren bij, maar vaak kan je tegen o.a. Marrokaanse jongeren helemaal niks zeggen of ze gaan al ruzie maken.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Jij vindt dat inderdaad. Maar of het ook echt zo is weet je niet.
Gast- Gast
Ik had echt een hele lange onderbouwde reactie getypt maar toen besloot mijn explorer opeens 3 pagina's terug te gaan .
Ik denk dat een reactie als "ze moeten allemaal het land uit" inderdaad kortzichtig is, maar ik denk dat een reactie als "Jij vindt dat inderdaad. Maar of het echt zo is weet je niet." de discussie ook niet naar een hoger niveau helpt. Er zijn hier immers weinig mensen die er onderzoek naar hebben gedaan, neem ik aan. Dus eigenlijk weet niemand het echt zeker, behalve dan dat sommigen hun reactie wat beter kunnen onderbouwen.
Wat ik denk dat heel erg meehelpt aan het ontlokking van de discussie wat betreft allochtonen is het feit dat er 2 filmpjes worden geplaatst met beiden in de titel dat het een Marokkaan betreft. Wat nou als het ene filmpje over Piet uit Monnickendam was gegaan en de ander over Ahmed uit Bos en Lommer? Dan was de discussie waarschijnlijk minder geënt geweest op het hele afkomst verhaal. Alleen al door openingsposts als deze worden mensen geconditioneerd en gaan ook daadwerkelijk geloven dat het echt aan iemands afkomst ligt en dat hij maar "terug" naar Marokko moet. Wat dacht je van die talloze krantenberichten waarin afkomst of nationaliteit wordt vermeld?
Dan de vraag of het inderdaad steeds slechter gesteld is met "de jeugd van tegenwoordig". Dat weet ik niet, want daar kan ik niet over oordelen . Ik denk alleen wel dat Smikkell gelijk heeft wat betreft het autoriteitsgevoel. Vroeger werden kinderen niet opgevoed met politici op Twitter en filmpjes van politie agenten die de fout in gaan, of zelfs politie agenten die in elkaar getimmerd worden. Zo vervaagt inderdaad het natuurlijk aangeleerde gevoel voor rangorde, benodigd om autoriteit te kweken en daarmee normen en waarden. Maar ik denk wel dat er vroeger ook onbeschofte jongeren waren. "De jeugd van tegenwoordig" is niet voor niets zo'n gevleugelde uitspraak. Ik denk alleen wel dat het tegenwoordig van een ander kaliber is, ook omdat kinderen "geinspireerd" worden door wat ze te zien krijgen op social media.
Oh en ik ben het niet helemaal eens met RYW dat de middelmaat niet op Youtube komt, die is er zeker wel hoor, die wordt alleen slechts 1x bekeken door de plaatser zelf haha .
Nu is mijn verhaal een beetje onsamenhangend geworden omdat ik opnieuw moest beginnen, ben vast nog een heleboel vergeten :S.
Ik denk dat een reactie als "ze moeten allemaal het land uit" inderdaad kortzichtig is, maar ik denk dat een reactie als "Jij vindt dat inderdaad. Maar of het echt zo is weet je niet." de discussie ook niet naar een hoger niveau helpt. Er zijn hier immers weinig mensen die er onderzoek naar hebben gedaan, neem ik aan. Dus eigenlijk weet niemand het echt zeker, behalve dan dat sommigen hun reactie wat beter kunnen onderbouwen.
Wat ik denk dat heel erg meehelpt aan het ontlokking van de discussie wat betreft allochtonen is het feit dat er 2 filmpjes worden geplaatst met beiden in de titel dat het een Marokkaan betreft. Wat nou als het ene filmpje over Piet uit Monnickendam was gegaan en de ander over Ahmed uit Bos en Lommer? Dan was de discussie waarschijnlijk minder geënt geweest op het hele afkomst verhaal. Alleen al door openingsposts als deze worden mensen geconditioneerd en gaan ook daadwerkelijk geloven dat het echt aan iemands afkomst ligt en dat hij maar "terug" naar Marokko moet. Wat dacht je van die talloze krantenberichten waarin afkomst of nationaliteit wordt vermeld?
Dan de vraag of het inderdaad steeds slechter gesteld is met "de jeugd van tegenwoordig". Dat weet ik niet, want daar kan ik niet over oordelen . Ik denk alleen wel dat Smikkell gelijk heeft wat betreft het autoriteitsgevoel. Vroeger werden kinderen niet opgevoed met politici op Twitter en filmpjes van politie agenten die de fout in gaan, of zelfs politie agenten die in elkaar getimmerd worden. Zo vervaagt inderdaad het natuurlijk aangeleerde gevoel voor rangorde, benodigd om autoriteit te kweken en daarmee normen en waarden. Maar ik denk wel dat er vroeger ook onbeschofte jongeren waren. "De jeugd van tegenwoordig" is niet voor niets zo'n gevleugelde uitspraak. Ik denk alleen wel dat het tegenwoordig van een ander kaliber is, ook omdat kinderen "geinspireerd" worden door wat ze te zien krijgen op social media.
Oh en ik ben het niet helemaal eens met RYW dat de middelmaat niet op Youtube komt, die is er zeker wel hoor, die wordt alleen slechts 1x bekeken door de plaatser zelf haha .
Nu is mijn verhaal een beetje onsamenhangend geworden omdat ik opnieuw moest beginnen, ben vast nog een heleboel vergeten :S.
Gast- Gast
Dan heeft niet Lejow gelijk maar SG. Hoe kun je nou zo scheef vergelijken?kruimelje schreef:Ik denk dat Lejow wel gelijk heeft. Ik zie in de klas van Ch.ristian ook kinderen, die dingen zeggen tegen hun ouders of medeleerlingen waar ik vroeger op die leeftijd niet eens aan dacht! En als ze ruzie hebben is het niet meer slaan of schoppen, nee een jongetje heeft tegen Christ.ian gezegd " Ik prik jou met een mes!" Juf in alle staten de ouders gebeld (gingen meer dingenaan vooraf), gesprek mee gehad, en die vader kon er alleen maar mee lachen. Dan heb je het over groep 1/2.
Jouw waarneming op die leeftijd is toch heel anders dan de waarnemen die je nu hebt? Als kind vallen andere dingen je op en neem je ze anders waar.
Lejow stond vroeger niet voor de klas, dus ze kan het niet vergelijken.
Edit: dat werd dus al gezegd
Laatst aangepast door Smikkell op do 12 jan 2012 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
De eerste jaren heb ik op een andere middelbare school gezeten in een andere provincie. Daar gebeurde dit ook absoluut niet. De school was heel erg streng en niemand kwam zomaar binnen als de lessen al waren begonnen. Er werd niet geschreeuwd op de gangen, met gym hadden we verplichte schoolkleding, de (gym)docent besloot wat er gebeurde en als je er werd uitgestuurd had je ook echt een probleem. Ik denk dat het verschil zit in de school zelf, leerkrachten, concequentie enz. en vast ook de plek waar de school staat (grote stad, randstad, dorp). Ook was de eerste school HAVO/VWO en zaten op de andere school ook leerlingen met IVBO/VBO enz.Tinus schreef:Smikkell schreef:Wat is tegenwoordig? Op de laatste middelbare school waar ik zat gebeurde dit ook. En dat is toch wel jaar of 13/14 geleden. Daar werd ook, zonder dat de docent het zag, met een mes achter haar neppe keeldoorsnij bewegingen gemaakt en is de wiskunde docent door een van de jongens door het raam geduwd (1 hoog). Daar sloeg een vader een docent een gebroken neus omdat zijn dochter er was uitgestuurd (ze was te stoned om in de les te blijven).Tinus schreef:De filmpjes hadden natuurlijk ook gewoon om blanken kunnen gaan. Waar het om gaat(vind ik) is dat jongeren van tegenwoordig over het algemeen weinig tot geen respect hebben voor hun medemensen. Dat laatste filmpje gaat wat respect betreft echt veel en veel te ver. Ik stond met mijn mond open te kijken. Ik had dit vroeger echt niet hoeven flikken hoor! Waar ik gewoon mee zit is dat de jeugd over het algemeen steeds respectlozer, botter en agressiever wordt.
Alleen hadden we toen geen mobieltjes die konden filmen.
Ligt het dan ook niet misschien in welk deel of welke plaats je woont in het land? Wat jij beschrijft heb ik echt nog nooit gezien of meegemaakt. Ik ben misschien wat dat betreft ook niks gewend, dus mijn beleving zal daarom ook anders zijn. Maar ik hoor de laatste tijd wel meer verhalen over jongeren in mijn buurt en op scholen bij mij die van alles uithalen. Dat was hier vroeger echt niet zo!
En ja, dat komt deels ook door het gebruik van alle moderne middelen van tegenwoordig. We krijgen wel steeds meer mee.
Op de laatste school besloten de leerlingen of ze wel of niet nog de klas in en en uit mochten, of ze wel of niet meededen aan gym en wat er bij de gymles werd gedaan. Meestal was maar de helft van de klas aanwezig en concequenties waren er bijna niet.
Gast- Gast
Ik ken genoeg collega's in het onderwijs die er al jaren werken en hebben gezien dat de kinderen en vooral de ouders zijn veranderd. Ik heb al veel gehoord dat het respect voor leraren vanuit ouders en kinderen gezien, veel minder is geworden. Het lijkt me niet dat je dat kunt negeren.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Gast- Gast
Powerbabe: Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar dit is een onderwerp van mijn studie. De jeugd van tegenwoordig is niet crimineler, normlozer of gewelddadiger dan vroeger. "De jeugd van tegenwoordig" werd voor het eerst teruggevonden in een tekst uit het oude Griekenland, het is geen recent fenomeen. Door het opblazen van incidenten in de media wordt een beeld gevormd dat onjuist is, social media zal daar inderdaad ongetwijfeld ook een rol in spelen. En naar het bleek, mensen worden intoleranter naar overlast door jongeren zodra ze zelf volwassen zijn. Kortom: De jeugd van tegenwoordig klaagt over 10 jaar gewoon over de jeugd van tegenwoordig. Interessant hoe dat werkt hè?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Monte- Ratel
Dat weet ik niet. Ik werk alleen maar met anderstalige. Ik kan niet eens het verschil maken ;-)Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Gast- Gast
Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Je moet ook geen bepaalde culturen aanpakken, je moet ongewenst gedrag aanpakken, ongeacht wie het uitdraagt.
Nogmaals, wie zijn "ze"?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Het probleem is eerder dat ze te stevig worden aangepakt. En discriminatie is gewoon bewezen, dat is niet bedacht door allochtonen. Een van de redenen waarom Marokkaanse jongens zijn oververtegenwoordigd in justitiële kringen, is discriminatie. Keihard aanpakken is vooral een leuke slogan, in de praktijk werkt het averechts.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
SuperGrover- Ratel
Oh dat ben ik met je eens maar ik reageer nu alleen op het stukje van LM, dat gaat over buitenlanders. Maar ik zie heel goed dat ook mensen van Nederlandse afkomst stevig aangepakt moeten worden. Dus begrijp me niet verkeerd ik reageer alleen op het stukje over buitenlanders die wel/niet het land uitgezet moeten worden.RYW schreef:Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Je moet ook geen bepaalde culturen aanpakken, je moet ongewenst gedrag aanpakken, ongeacht wie het uitdraagt.
Nogmaals, wie zijn "ze"?
Monte- Ratel
Ik ken jouw definitie van stevig aanpakken niet en jij de mijne niet. Maar ik vraag me bijvoorbeeld af hoe jij dan vindt dat er gereageerd moet worden als een groep van 10 jongeren op een speelpleintje midden in de wijk hele middagen en avonden rondhangen en dingen roepen naar mensen.SuperGrover schreef:Het probleem is eerder dat ze te stevig worden aangepakt. En discriminatie is gewoon bewezen, dat is niet bedacht door allochtonen. Een van de redenen waarom Marokkaanse jongens zijn oververtegenwoordigd in justitiële kringen, is discriminatie. Keihard aanpakken is vooral een leuke slogan, in de praktijk werkt het averechts.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Monte- Ratel
Maar de allochtonen bij mij op de HAVO/VWO waren niet lichtgeraakt. De blanke jongeren (en allochtonen) op het (I)VBO wel (niet allemaal, wel meer). Dan is het eerder een niveau-ding dan een afkomst-ding. Dat er meer allochtonen een lager niveau hebben werk misschien mee aan de beeldvorming die nu bestaat.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Gast- Gast
Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
RYW- Ratel
ik sprak overigens over volwassenen.Smikkell schreef:Maar de allochtonen bij mij op de HAVO/VWO waren niet lichtgeraakt. De blanke jongeren (en allochtonen) op het (I)VBO wel (niet allemaal, wel meer). Dan is het eerder een niveau-ding dan een afkomst-ding. Dat er meer allochtonen een lager niveau hebben werk misschien mee aan de beeldvorming die nu bestaat.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Gast- Gast
Niet keihard aanpakken. Hooguit iets terugzeggen als ze iets roepen. Ik ben nog niet oud genoeg om me te ergeren aan hanggedrag.Monte schreef:Ik ken jouw definitie van stevig aanpakken niet en jij de mijne niet. Maar ik vraag me bijvoorbeeld af hoe jij dan vindt dat er gereageerd moet worden als een groep van 10 jongeren op een speelpleintje midden in de wijk hele middagen en avonden rondhangen en dingen roepen naar mensen.SuperGrover schreef:Het probleem is eerder dat ze te stevig worden aangepakt. En discriminatie is gewoon bewezen, dat is niet bedacht door allochtonen. Een van de redenen waarom Marokkaanse jongens zijn oververtegenwoordigd in justitiële kringen, is discriminatie. Keihard aanpakken is vooral een leuke slogan, in de praktijk werkt het averechts.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
SuperGrover- Ratel
EensRYW schreef:Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
SuperGrover- Ratel
Nee maar er zijn zat mensen die het wel vreselijk vinden, die hebben toch ook recht op een fijne wijk?SuperGrover schreef:Niet keihard aanpakken. Hooguit iets terugzeggen als ze iets roepen. Ik ben nog niet oud genoeg om me te ergeren aan hanggedrag.Monte schreef:Ik ken jouw definitie van stevig aanpakken niet en jij de mijne niet. Maar ik vraag me bijvoorbeeld af hoe jij dan vindt dat er gereageerd moet worden als een groep van 10 jongeren op een speelpleintje midden in de wijk hele middagen en avonden rondhangen en dingen roepen naar mensen.SuperGrover schreef:Het probleem is eerder dat ze te stevig worden aangepakt. En discriminatie is gewoon bewezen, dat is niet bedacht door allochtonen. Een van de redenen waarom Marokkaanse jongens zijn oververtegenwoordigd in justitiële kringen, is discriminatie. Keihard aanpakken is vooral een leuke slogan, in de praktijk werkt het averechts.Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Monte- Ratel
Ze reageerde op mij en ik zei buitenlanders en had het dus niet over allochtonen met een Nederlands paspoort. Maar dat warmbloedige zal heus meespelen als je hier geborwn wordt, lijkt mij?RYW schreef:Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
Gast- Gast
Monte schreef:Oh dat ben ik met je eens maar ik reageer nu alleen op het stukje van LM, dat gaat over buitenlanders. Maar ik zie heel goed dat ook mensen van Nederlandse afkomst stevig aangepakt moeten worden. Dus begrijp me niet verkeerd ik reageer alleen op het stukje over buitenlanders die wel/niet het land uitgezet moeten worden.RYW schreef:Monte schreef:Het land uitzetten kan inderdaad niet, maar stevig aanpakken wel. Ik krijg nu de indruk dat bepaalde culturen niet stevig genoeg worden aangepakt omdat ze erg lichtgeraakt zijn en het al snel op discriminatie spelen. Ze voelen zich heel snel aangesproken.Lorna mercedez schreef:Het land uitzetten is wat dom gezwam maar deze doelgroep is wel wat sneller emotioneel en wat warmbloederiger en dat speelt zeker mee, net als cultuur.
Nogmaals, wie zijn "ze"?
Ik reageerde hierop, LM... ik bedoelde juist dat de afkomst, cultuur en nationalitit niet onderling inwisselbaar zijn.
Laatst aangepast door RYW op do 12 jan 2012 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt
RYW- Ratel
Ik heb toch ook nooit gezegd dat iedere Marokkaan of Antilliaan of Nederlander e.d. slecht zijn en allemaal aangepakt moeten worden. Juist niet, ik zou willen dat individuen worden aangepakt, dat is naar mijn mening effectiever dat wat bijv. wilders doet.SuperGrover schreef:EensRYW schreef:Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
Monte- Ratel
Monte: Hoe wil jij het aanpakken dan? Alle mensen hebben recht op een fijne buurt. Dus ook de hangjongeren. Zij overtreden geen wetten door ergens te zitten.
SuperGrover- Ratel
Monte schreef:Ik heb toch ook nooit gezegd dat iedere Marokkaan of Antilliaan of Nederlander e.d. slecht zijn en allemaal aangepakt moeten worden. Juist niet, ik zou willen dat individuen worden aangepakt, dat is naar mijn mening effectiever dat wat bijv. wilders doet.SuperGrover schreef:EensRYW schreef:Maar cultuur staat niet gelijk aan nationaliteit, en ook niet aan gedrag. Veel van de mensen waar jij het over hebt hebben een Nederlands paspoort. Het zijn gewoon individuen. Jij wil toch ook niet harder aangepakt worden om iets dat andere Nederlanders/christenen/vrouwen gedaan hebben?
Dat zegt ook niemand, dat jij ze slecht noemt. Wel vind ik dat je generaliseert, bijvoorbeeld dat 'ze' het vaak aan discriminatie verbinden en dat 'ze' dus minder hard worden aangepakt.
RYW- Ratel
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Word hier toch een beetje chagrijnig van...
» toch een beetje 'verdrietig'
» Zal ik hier nou blij of verdrietig om zijn?
» Pff ik word hier zo moe van!
» Ik word hier knettergek!
» toch een beetje 'verdrietig'
» Zal ik hier nou blij of verdrietig om zijn?
» Pff ik word hier zo moe van!
» Ik word hier knettergek!
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: