Mauro, blijven of terug?
+36
Printje
RYW
Zwerver
Makamba
Antibes
TGR
psv-forever
Lavendel
Zora
Monte
SuperGrover
silly-one
luisa
Sneeuwvlok
Snoes
Toet
banjer49
Muurvlindertje
Truttebol
Ellebel
Caresses
Dennenappel
marjoleinnn
Siem
patjuhhh
Spring
Jeanette
Atelier Madame
Travelgurly
Alex
Susan
Jade
Chocolate Cookie
girli
Penny Blossom
Nora
40 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Mauro, blijven of terug?
Precies.yvonne schreef:Beide discriminatie dus.SuperGrover schreef:Natuurlijk niet, onze overheid discrimineert niet op basis van sekse. Omdat Sahar een gymnasiast is en Mauro MBO 3 doet.yvonne schreef: En waarom geen uitzondering voor hem en voor Sahar wel? Omdat zij een meisje is?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
yvonne schreef:Beide discriminatie dus.SuperGrover schreef:Natuurlijk niet, onze overheid discrimineert niet op basis van sekse. Omdat Sahar een gymnasiast is en Mauro MBO 3 doet.yvonne schreef: En waarom geen uitzondering voor hem en voor Sahar wel? Omdat zij een meisje is?
Misschien heeft die Sahar dan een verblijfsvergunning op basis van studie gekregen? Dat kan voor HBO of WO studies.
Geen idee hoor of dit zo is.
Is dan misschien wel discriminatie ja. Nederland heeft voor mensen die een economische verblijfsvergunning aanvragen beleid dat ze iets moeten toevoegen aan de maatschappij geloof ik.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Haar ouders en broertje hebben ook een verblijfsvergunning gekregen. ( ik gun het ze van harte hoor maar ik vind het gewoon krom)luisa schreef:yvonne schreef:Beide discriminatie dus.SuperGrover schreef:Natuurlijk niet, onze overheid discrimineert niet op basis van sekse. Omdat Sahar een gymnasiast is en Mauro MBO 3 doet.yvonne schreef: En waarom geen uitzondering voor hem en voor Sahar wel? Omdat zij een meisje is?
Misschien heeft die Sahar dan een verblijfsvergunning op basis van studie gekregen? Dat kan voor HBO of WO studies.
Is dan misschien wel discriminatie ja. Nederland heeft voor mensen die een economische verblijfsvergunning aanvragen beleid dat ze iets moeten toevoegen aan de maatschappij geloof ik.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:
Ik vind dat Mauro moet blijven. En alle jongeren in zo'n situatie. Maar ik vind het asielbeleid sowieso prut. Ik vind de moderne wereld prut. Grenzen zijn niets meer dan lijntjes op een landkaart, om daar nou zoveel mensenlevens voor te verwoesten...
Ik hoorde laatst op het nieuws dat er maar een paar honderd jongeren in NL in dezelfde situatie zitten. Ik snap ook niet zo goed wat dan het probleem is. Als het iedereen echt zo aan het hart gaat: pas de wet net iets aan, maak de uitzondering voor deze jongeren, en zie je het echt niet zitten dat dit vaker gebeurt, pas de procedures dan zo aan dat er niet mensen zo de dupe van kunnen worden, en dat het hierna dus ook niet meer zo ver kan komen.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
yvonne schreef:Haar ouders en broertje hebben ook een verblijfsvergunning gekregen. ( ik gun het ze van harte hoor maar ik vind het gewoon krom)luisa schreef:yvonne schreef:Beide discriminatie dus.SuperGrover schreef:Natuurlijk niet, onze overheid discrimineert niet op basis van sekse. Omdat Sahar een gymnasiast is en Mauro MBO 3 doet.yvonne schreef: En waarom geen uitzondering voor hem en voor Sahar wel? Omdat zij een meisje is?
O geen idee dan. Ik ken haar zaak niet.
Ben het wel met je eens dat als verder zelfde is als zaak Mauro dat het dan krom is.
luisa- Prater
Nee Zora, je begrijpt het niet. CDA is machteloos, ze vinden het hartstikke sneu voor die jongeren, maar regels zijn regels hè. Daar doe je niks tegen. Ome Geert kan een paar honderd potentieel islamitische jongeren niet aan.Zora schreef:SuperGrover schreef:
Ik vind dat Mauro moet blijven. En alle jongeren in zo'n situatie. Maar ik vind het asielbeleid sowieso prut. Ik vind de moderne wereld prut. Grenzen zijn niets meer dan lijntjes op een landkaart, om daar nou zoveel mensenlevens voor te verwoesten...
Ik hoorde laatst op het nieuws dat er maar een paar honderd jongeren in NL in dezelfde situatie zitten. Ik snap ook niet zo goed wat dan het probleem is. Als het iedereen echt zo aan het hart gaat: pas de wet net iets aan, maak de uitzondering voor deze jongeren, en zie je het echt niet zitten dat dit vaker gebeurt, pas de procedures dan zo aan dat er niet mensen zo de dupe van kunnen worden, en dat het hierna dus ook niet meer zo ver kan komen.
Haha wat heb ik een sarcastische relbui. Misschien moet ik met een tentje naar Amsterdam reizen.
SuperGrover- Ratel
Ik vind dat het hele vreemdelingen beleid op de schop moet. Wij hebben maar rete mazzel dat wij hier geboren zijn, daar hebben we absoluut niks voor gegaan. Wie zijn wij dan om mensen die ook maar per ongeluk in gebieden geboren zijn waar ze het veel minder hebben, terug te sturen?
En een vrij verkeer van personen over de wereld niet mogelijk? Dan moeten wij er samen met alle andere rijke landen maar eens iets harder aan werken dat de rest van de wereld het ook een stukje beter heeft. Overduidelijk werkt daar nu eens niet en hele volkstammen kunnen niet de dupe worden van een paar mallotige dictators en andere falende overheden.
En een vrij verkeer van personen over de wereld niet mogelijk? Dan moeten wij er samen met alle andere rijke landen maar eens iets harder aan werken dat de rest van de wereld het ook een stukje beter heeft. Overduidelijk werkt daar nu eens niet en hele volkstammen kunnen niet de dupe worden van een paar mallotige dictators en andere falende overheden.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ja dat bedoel ik dus.Lavendel schreef:Ik vind dat het hele vreemdelingen beleid op de schop moet. Wij hebben maar rete mazzel dat wij hier geboren zijn, daar hebben we absoluut niks voor gegaan. Wie zijn wij dan om mensen die ook maar per ongeluk in gebieden geboren zijn waar ze het veel minder hebben, terug te sturen?
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Ja dat bedoel ik dus.Lavendel schreef:Ik vind dat het hele vreemdelingen beleid op de schop moet. Wij hebben maar rete mazzel dat wij hier geboren zijn, daar hebben we absoluut niks voor gegaan. Wie zijn wij dan om mensen die ook maar per ongeluk in gebieden geboren zijn waar ze het veel minder hebben, terug te sturen?
Helemaal eens met je 2e alinea, ik denk ook dat het Westen veel meer kan en moet doen om de armeren te helpen.
Met je 1e alinea niet eens, iedereen hier toelaten zal m.i. nooit de oplossing zijn.
luisa- Prater
Lavendel schreef:Ik vind dat het hele vreemdelingen beleid op de schop moet. Wij hebben maar rete mazzel dat wij hier geboren zijn, daar hebben we absoluut niks voor gegaan. Wie zijn wij dan om mensen die ook maar per ongeluk in gebieden geboren zijn waar ze het veel minder hebben, terug te sturen?
Eens!
Gast- Gast
luisa schreef:SuperGrover schreef:Ja dat bedoel ik dus.Lavendel schreef:Ik vind dat het hele vreemdelingen beleid op de schop moet. Wij hebben maar rete mazzel dat wij hier geboren zijn, daar hebben we absoluut niks voor gegaan. Wie zijn wij dan om mensen die ook maar per ongeluk in gebieden geboren zijn waar ze het veel minder hebben, terug te sturen?
Helemaal eens met je 2e alinea, ik denk ook dat het Westen veel meer kan en moet doen om de armeren te helpen.
Met je 1e alinea niet eens, iedereen hier toelaten zal m.i. nooit de oplossing zijn.
Maar als alle landen in de wereld dit nou ook zouden doen? Ik denk niet dat dan iedereen perse naar één bepaald land wil. Dit zal natuurlijk nooit de werkelijkheid worden en zou sowieso pas werken als alle landen enigszins gelijkwaardig zijn, maar het zou wel een mooie wereld zijn dan..
Gast- Gast
yvonne schreef:Omdat ze te verwesterd is voor Afghanistan.
maar ze ( irakese meiden)werden wél teruggestuurd naar irak omdat het veilig zou zijn volgens Dhr leers. Terwijl het voor de meiden gevaarlijk is daar ( te verwesterd - uithuwelijken- mishandelingen)
Dat is gewoon oneerlijk zeg maar.
Waarom die afghaanse wel en de irakese meiden niet?
Was laatst nog een docu over deze familie. Ik weet niet meer welke zender het was ( ned 1-2 of 3)
http://www.nujij.nl/politiek/weggestopt-in-irak.12545446.lynkx#axzz1c5wzdxJq
psv-forever- Fluisteraar
- Aantal berichten : 237
Punten : 244
Dat krijg je met uitzonderingen. De een wel en de ander niet. Heel onterecht. Het noorden van irak is best veilig trouwens.
Gast- Gast
Blijven. Dat gezeik altijd met zulke situaties... Ik word er doodmoe van en luister na 1 x nieuwsbericht al niet meer verder.
Laat die jongen toch gewoon blijven.
Laat die jongen toch gewoon blijven.
Gast- Gast
Ik heb niet het topic gelezen verder maar heb hier wel een mening over
Vroeger gebeurde dit soort dingen veel. Mensen procedeerde eindeloos lang en na tien jaar dan compleet afgewezen was het van 'ja maar ik ben hier al zo lang'. Tja, als je zelf door blijft procederen is dat niet ineens een goedkeuring om dan maar te blijven natuurlijk. Als je tien jaar procedeert omdat je jezelf geen moordenaar vindt (heel ander voorbeeld) ben je daarna ook niet ineens onschuldig natuurlijk. Die mensen horen keer op keer nee en blijven toch proberen. Als nee dan nee blijft zoeken ze de krant op... Ik vind het geen reden om dan maar ja te zeggen.
Maar er is toch al een hele tijd een nieuwe vreemdelingenwet die zou moeten voorkomen dat mensen eindeloos in Nederland kunnen blijven en door kunnen blijven procederen. Die was er al toen Mauro naar NL kwam. Ik weet alleen niet hoe dat zat met AMA's maar ik begrijp gewoon niet dat het in zijn geval ook nog zo lang heeft kunnen duren. Ik vraag me dan ook af wat de reden van zijn vertraging is geweest. Alleen als ik die reden weet kan ik 'blijven of terug' zeggen in mijn mening over dit specifieke geval.
Vroeger gebeurde dit soort dingen veel. Mensen procedeerde eindeloos lang en na tien jaar dan compleet afgewezen was het van 'ja maar ik ben hier al zo lang'. Tja, als je zelf door blijft procederen is dat niet ineens een goedkeuring om dan maar te blijven natuurlijk. Als je tien jaar procedeert omdat je jezelf geen moordenaar vindt (heel ander voorbeeld) ben je daarna ook niet ineens onschuldig natuurlijk. Die mensen horen keer op keer nee en blijven toch proberen. Als nee dan nee blijft zoeken ze de krant op... Ik vind het geen reden om dan maar ja te zeggen.
Maar er is toch al een hele tijd een nieuwe vreemdelingenwet die zou moeten voorkomen dat mensen eindeloos in Nederland kunnen blijven en door kunnen blijven procederen. Die was er al toen Mauro naar NL kwam. Ik weet alleen niet hoe dat zat met AMA's maar ik begrijp gewoon niet dat het in zijn geval ook nog zo lang heeft kunnen duren. Ik vraag me dan ook af wat de reden van zijn vertraging is geweest. Alleen als ik die reden weet kan ik 'blijven of terug' zeggen in mijn mening over dit specifieke geval.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Ten eerste vind ik dat gezegde: Regels zijn regels, zo ongelooflijk dom. Zo dom dat ik gewoon echt me kan afvragen waar de hersenen van politici zijn gebleven. De politiek maakt de regels, dus vervolgens zeggen: "Ik ben het er eigenlijk niet mee eens, maar regels zijn regels", dat is echt domheid in het kwadraat. Als het zo sneu is voor Mauro, laat hem dan blijven. Als je hem niet wilt laten blijven, ga dan ook niet zitten huichelen. Zo, dat is mijn CDA/VVD woede.
Prachtig gezegd. Dikke + veel.
Gast- Gast
SuperGrover wat denk je dat er gebeurd als het vrije inloop wordt in Nederland? Zou dat goed zijn denk je? Ik begrijp het heel goed hoor dat mensen moeten vluchten en dat veel situaties heel erg zijn, heb er genoeg over gelezen en mee te maken gehad maar open grenzen zie ik ook niet zo een oplossing in eerlijk gezegd.
Gast- Gast
Zusje schreef:SuperGrover wat denk je dat er gebeurd als het vrije inloop wordt in Nederland? Zou dat goed zijn denk je? Ik begrijp het heel goed hoor dat mensen moeten vluchten en dat veel situaties heel erg zijn, heb er genoeg over gelezen en mee te maken gehad maar open grenzen zie ik ook niet zo een oplossing in eerlijk gezegd.
Volgens mij hebben we binnen Europa al behoorlijk open grenzen, toch? Je bent zo binnen, en als je dan mag blijven, ja hallo, dan niet na 8 jaar gaan lopen miepen en uren vergaderen over zoiets onbenulligs. Want dat is het.
Vrije inloop, ik denk ook niet dat SG dat bedoeld.
Maar om iemand na 8 jaar terug te sturen is gewoon te bizar voor woorden. Laat hem dan sowieso niet binnen. Hij is hier verder opgegroeid, kent de taal, de cultuur, hij gaat naar school, is voor zover ik weet niet crimineel ( en misschien is je oerHollandse buurman dat wel bij wijze ).
Daarom heb ik een hekel aan de politiek; er worden zulke vreemde keuzes gemaakt.
Gast- Gast
Ik vind niet dat ze dit nu nog kunnen maken. Het besluit had eerder genomen moeten worden.
De fout ligt bij de regering, niet bij deze jongen.
De fout ligt bij de regering, niet bij deze jongen.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Zusje schreef:SuperGrover wat denk je dat er gebeurd als het vrije inloop wordt in Nederland? Zou dat goed zijn denk je? Ik begrijp het heel goed hoor dat mensen moeten vluchten en dat veel situaties heel erg zijn, heb er genoeg over gelezen en mee te maken gehad maar open grenzen zie ik ook niet zo een oplossing in eerlijk gezegd.
Volgens mij hebben we binnen Europa al behoorlijk open grenzen, toch? Je bent zo binnen, en als je dan mag blijven, ja hallo, dan niet na 8 jaar gaan lopen miepen en uren vergaderen over zoiets onbenulligs. Want dat is het.
Vrije inloop, ik denk ook niet dat SG dat bedoeld.
Maar om iemand na 8 jaar terug te sturen is gewoon te bizar voor woorden. Laat hem dan sowieso niet binnen. Hij is hier verder opgegroeid, kent de taal, de cultuur, hij gaat naar school, is voor zover ik weet niet crimineel ( en misschien is je oerHollandse buurman dat wel bij wijze ).
Daarom heb ik een hekel aan de politiek; er worden zulke vreemde keuzes gemaakt.
Ja met als gevolg dat het hier nu stikt van de Polen (hier in de stad dan) en ik word nou niet echt bepaald blij van die lui... De rest wat je schrijft (over Mauro) heb ik mijn mening al over gegeven. Het is vast niet zo dat hij acht jaar heeft mogen blijven, ik kan me haast niet voorstellen dat dit zijn eerste afwijzing is. Maar ik kan mijn mening niet compleet vormen omdat ik de regels voor AMA's niet ken en daarbij de reden niet weet waarom het nu zo lang heeft geduurd.
Ik vind niet dat ze vreemde keuzes maken. Ik denk ook niet dat wij inzicht en kennis hebben van het complete dossier om hier een oordeel over te hebben.
Gast- Gast
Volgens mij was het besluit wel al genomen in eerdere procedures. Hij wist wel dat hij weg moest op z'n 18e, ik vind dit daarom niet een fout van de regering.
Gast- Gast
Hier zitten ook heel erg veel Polen, maar die zijn op andere zaken uit dan Mauro. Er zitten er zelfs heel veel, en dat in een dorp als dit. Ze drinken veel, staan dronken goedkope blikken bier af te rekenen als ik ook net bij de kassa sta, heb 3 verdachte jongens gezien ( Polen ) die diezelfde avond een inbraak pleegden 3 meter van de plek waar ik ze tegemoet liep... Die mogen ze er ook direct uitschoppen van mij.
Ik heb ook een persoonlijke mening/persoonlijk oordeel in deze situatie, natuurlijk. Ik ken zijn dossier niet, de feiten niet, de precieze regels niet.
Maar ik vind nog steeds dat op basis van wat ik wel weet over Mauro, hij hier zou mogen blijven, definitief.
Ik heb ook een persoonlijke mening/persoonlijk oordeel in deze situatie, natuurlijk. Ik ken zijn dossier niet, de feiten niet, de precieze regels niet.
Maar ik vind nog steeds dat op basis van wat ik wel weet over Mauro, hij hier zou mogen blijven, definitief.
Gast- Gast
Confusion schreef:Volgens mij was het besluit wel al genomen in eerdere procedures. Hij wist wel dat hij weg moest op z'n 18e, ik vind dit daarom niet een fout van de regering.
Nou kijk eens aan .
Gast- Gast
Confusion schreef:Volgens mij was het besluit wel al genomen in eerdere procedures. Hij wist wel dat hij weg moest op z'n 18e, ik vind dit daarom niet een fout van de regering.
Dit wist ik niet.
Maar dan hebben ze hem nog lang laten 'bungelen' Ik vind het zielig voor die jongen.
Gast- Gast
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Blijven oefenen :)
» Terug naar af of terug naar beter?
» Wie blijven er allemaal...
» Naar bed of op blijven?
» in huurhuis blijven
» Terug naar af of terug naar beter?
» Wie blijven er allemaal...
» Naar bed of op blijven?
» in huurhuis blijven