Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

in huurhuis blijven

+5
JD
Schaapke
Atelier Madame
Jerry
Fearie
9 plaatsers

Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty in huurhuis blijven

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 22:13

Wij zitten met het volgende, we wonen in een heel goedkoop huurhuis, hebben 3 slaapkamers, zolder, kelder, badkamer, oprit en gigantische tuin..

Eigenlijk willen we ontzettend graag een huis kopen, maar dit zal er de komende tijd niet inzitten, we zijn bij een hypotheker geweest en die vertelde dat het inkomen van mijn laatste 3 jaar word geteld voor een hyptoheek en dat was dus amper iets ( lees 200 euro per maand omdat ik maar 4 uur per week werkte, nu werk ik 3 dagen in de week maar heb ik een 0 uren contract en daar schiet ik dus ook niet veel mee op ( ben wel druk bezig met solliciteren naar een nieuwe baan waar ik wel uren op papier krijg ) maar goed wil dat meetellen zou ik dus al een vast contract moeten krijgen of een of ander papier waarop de werkgever aangeeft mij in vaste dienst te willen nemen.

Al met al zal dat alles dus nog wel een aantal jaren gaan duren, maar nu zitten wij dus te denken, deze woning waar we nu wonen word over een aantal jaar verkocht ( er zijn hier al meerdere van verkocht voor een vrij goedkoop bedrag ) en op zich bevalt het me hier best ( oké heb wat heimwee soms naar mijn vorige woonplaats maar daar zouden we never nooit een huis kunnen kopen wat ons aanstaat ) maar nu denken we er dus aan om hier het een en ander te verbouwen en tegen de tijd dat dit huis te koop komt dit te kopen.

Zouden jullie dat doen ??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Fearie wo 13 apr 2011 - 22:36

Wij zitten hier in dezelfde situatie, ik ben ondertussen aan mijn 3e contract toe - maar zwanger (dus even afwachten hoeveel uur ik na de tijd ga werken). Mijn vriend is net omgeschoold en begint dus opnieuw, hij wil ook zijn eigen bedrijf starten (maar heeft een flink krediet wat nog afgelost moet worden).
Wij kunnen dus de komende jaren ook niets en zijn wel aan het overwegen om onze huurwoning te kopen als deze te koop komt te staan, je kunt dan van alles verbouwen en misschien stijgt de woning nog wel een beetje in waarde smile

Als je de mogelijkheid dus hebt en het is te doen, zou ik het zeker overwegen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Jerry wo 13 apr 2011 - 22:43

Ik zou lekker blijven zitten waar je zit en geld sparen.
Zodra het verkocht wordt, moeten jullie er dan uit? Of wordt het pas te koop gezet als jullie besluiten te vertrekken? Als het het eerste betreft, krijg je namelijk een verhuisvergoeding mee (tenzij het bekend was dat het tijdelijk was toen jullie er in kwamen wonen).

Ik zou nog niet gaan verbouwen... Stel dat je in de tussentijd iets ziet wat toch helemaal naar jullie wensen is, dan is het zonde dat je in het huurhuis zoveel moeite (en geld) hebt gestoken. Mochten jullie het huis toch over een paar jaar kopen, dan kun je dan ook gaan verbouwen (nu gewoon lekker sparen)!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Atelier Madame wo 13 apr 2011 - 22:52

Ik zou eens bij je woningbouw informeren hoe het zit met dat verkopen. Het is namelijk vaak zo dat zij het woningaanbod verkopen om geld op de lopende rekening te krijgen. Vaak worden deze woningen dan met een kortingspercentage verkocht aan de huurders zelf (vaak wel onder de voorwaarde dat je de winst deelt met de woningbouw op het moment dat jullie het huis besluiten te verkopen). Deze korting kan soms oplopen tot 25%!

Anders: ga het risico van kopen niet aan als je niet de zekerheid van inkomen hebt..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 23:00

Dit zal waarschijnlijk pas over een jaar of 10 verkocht worden ( hier hebben we al over geïnformeerd ), als wij hier dan nog zitten krijgen wij eerst de mogelijkheid dit te kopen, mochten wij dit niet willen dan word het verkocht als wij eruit willen gaan.

Het punt is gewoon , een leuk huis kopen kunnen wij momenteel niet, een gemiddeld huis was wij leuk vinden kost rond de 180.000 daar komt nog k.k. bij en dan moet er in de meeste woningen ook nog het een en ander gedaan worden, het enige wat we zouden kunnen kopen nu is zo'n zelfde soort woning als wat we nu hebben, alleen zit er dan helemaal niets is, dat word kaal opgeleverd, dus geen vloer, geen wc, geen keuken of niets en qua tuin zouden we dan ontzettend veel moeten inleveren, dus wat dat betreft hebben wij dan zoiets dan laat ons hier maar zitten, maar als we dan hier blijven wil ik wel graag een aanbouw ( dit heeft bijna iedereen bij ons in de straat gedaan, ook al zitten de meeste gehuurd de meeste hebben wel een aanbouw, nieuwe keuken, dakkapel enz erop gedaan )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Atelier Madame wo 13 apr 2011 - 23:14

Hmm dus eigenlijk is op dit moment de afweging ga ik investeren in een huurhuis of spaar ik dat geld op?
Kijk die investering die je doet, daar zie je natuurlijk niets van terug qua kosten.. als je weggaat en je pech hebt krijg je gewoon geen vergoeding ervoor. Maar je eigen woongenot is natuurlijk ook heel erg belangrijk!
misschien zit je er nog wel 15 jaar, dan kun je dat geld voor je aanpassingen natuurlijk opsparen om straks in een huis te investeren. Maar als jij de komende jaren toch geen huis kan kopen dan zou ik toch kiezen voor investeren in je huidige woning. En wie weet koop je de woning over 10 jaar wel gewoon smile.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 23:18

inderdaad, dat is precies onze afweging, voor sommige dingen die we verbouwen kunnen we overigens een vergoeding krijgen van de woningbouw

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Atelier Madame wo 13 apr 2011 - 23:24

1982Angel1982 schreef:inderdaad, dat is precies onze afweging, voor sommige dingen die we verbouwen kunnen we overigens een vergoeding krijgen van de woningbouw
Alles goed op een rijtje zetten dus! smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Schaapke wo 13 apr 2011 - 23:50

Wij zitten een beetje met hetzelfde, alleen wonen wij niet in een (huur)huis wat we zouden willen kopen.
Het zit namelijk zo bij ons:
Ik studeer nu nog twee jaar, mijn vriend verdient alleen genoeg om nog net onder de inkomensgrens van huur te zitten (€39.000,zoveel per jaar), als ik er dan over twee jaar bij kom met mijn salaris, komen we dus niet meer in aanmerking voor een huurhuis. We zouden dan wel graag willen kopen, maar dan het liefst op één salaris (zodat je een buffer inbouwt, mocht één van ons twee werkeloos worden). Maar ja, dat ene salaris is dan nooit genoeg om een redelijk huis van te kopen.
Nu zitten we met een dilemma: toch gaan kopen, t.z.t. (maar dan toch op anderhalf inkomen) of blijven huren (en dan binnen nu en 2 jaar nog verhuizen, zodat we onder die inkomensgrens blijven zonder mijn salaris, maar dus niks opbouwen).

Dat is wat nu bij ons heel erg speelt en bij een heleboel mensen van onze leeftijd, denk ik.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 0:15

Schaapke schreef:Wij zitten een beetje met hetzelfde, alleen wonen wij niet in een (huur)huis wat we zouden willen kopen.
Het zit namelijk zo bij ons:
Ik studeer nu nog twee jaar, mijn vriend verdient alleen genoeg om nog net onder de inkomensgrens van huur te zitten (€39.000,zoveel per jaar), als ik er dan over twee jaar bij kom met mijn salaris, komen we dus niet meer in aanmerking voor een huurhuis. We zouden dan wel graag willen kopen, maar dan het liefst op één salaris (zodat je een buffer inbouwt, mocht één van ons twee werkeloos worden). Maar ja, dat ene salaris is dan nooit genoeg om een redelijk huis van te kopen.
Nu zitten we met een dilemma: toch gaan kopen, t.z.t. (maar dan toch op anderhalf inkomen) of blijven huren (en dan binnen nu en 2 jaar nog verhuizen, zodat we onder die inkomensgrens blijven zonder mijn salaris, maar dus niks opbouwen).

Dat is wat nu bij ons heel erg speelt en bij een heleboel mensen van onze leeftijd, denk ik.
JA dat hebben wij dus , wij zitten boven die inkomensgrens, en dat is teveel om te huren ( ja nu zitten we dus dat is onze mazzel momenteel ) maar een ander huurhuis krijgen we niet meer, maar het is te weinig om een fatsoenlijke hypotheek te krijgen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  JD do 14 apr 2011 - 3:55

Ik zou lekker blijven waar je nu zit, maaaar, niet verbouwen!

Ouders van mijn vriend wonen in een huurhuis, wonen er al jaaaaren. Nu hebben ze vanuit de woningbouw aangeboden gekregen om hun huis te kopen. Alleen wordt het huis gewoon getaxeerd, en al het werk wat jij er extra in hebt gestoken wordt gewoon meegenomen in die taxatie, waardoor je dus een hogere prijs moet betalen....snap je?

Degenen die de afgelopen jaren niks aan hun huis gedaan hebben, kunnen het voor een prikkie kopen. terwijl de mensen die er veel werk in hebben gestoken veel meer moeten betalen.

Geen idee of het overal zo gaat, dit zou ik eerst even informeren voordat je van alles gaat verbouwen...

Wij hebben ook een huishuis, en hopen stiekem ook dat deze ooit te koop aangeboden gaan worden
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  blondje1313 vr 15 apr 2011 - 0:11

Ik wilde net zeggen wat Marietje ook al zei: hou er rekening mee dat je duurder uit bent met de koop als je nu zelf geld in de verbouwing gaat steken.

Wat wil je gaan verbouwen, dingen die ook nog wel 10 jaar kunnen wachten, of is dat eigenlijk te lang?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  JD vr 15 apr 2011 - 5:19

Ja kijk, wij hebben zelf ook echt wel aardig wat geld in ons huis gestoken, ondanks dat het huur is. maar dat komt omdat dit nieuwbouw is, en we weten dat het de komende 10 jaar niet te koop aangeboden wordt.
Maar vooral omdat jij zegt dat er al huizen in de straat zijn die te koop aangeboden worden, denk ik dat jullie niet zo lang meer hoeven te wachten, en daarom zou ik zeker alle klussen die enigzins kunnen wachten, zeker laten wachten.... met het oog op de koopsom
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:27

Klopt dat wel Marietje? Ik neem aan dat wat je zelf betaald hebt, niet bij de koopprijs wordt berekend?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  JD vr 15 apr 2011 - 6:08

Giacomo schreef:Klopt dat wel Marietje? Ik neem aan dat wat je zelf betaald hebt, niet bij de koopprijs wordt berekend?!

Zo gaat het hier dus wel, ik weet niet of dat bij alle woningbouwverenigingen zo is.
Je huis wordt gewoon getaxeerd op basis van hoe het eruit ziet...dus hoe meer jij er de afgelopen jaren aan hebt gedaan, hoe hoger de prijs zal zijn.

Maar zoals ik zei, ik zou eerst bij de betreffende woningbouwvereniging checken hoe het daar gaat, want ik denk dat dit overal verschillend werkt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  M@niek vr 15 apr 2011 - 8:40

@marietje, dat vind ik echt heel raar. Wij wonen ook in een huurhuis en hebben hier al wat behoorlijk gedaan en nu wordt er ook aangeboden of we het willen kopen, maar dat is gewoon een vaste prijs ongeacht wat er aan is gedaan!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Pien vr 15 apr 2011 - 8:43

ik weet dat het hier gewoon een vaste prijs is ongeacht of je veel aan het huis gedaan hebt of niet, ze kijken naar wat ze gemiddeld voor zo'n huis in de verkoop vragen en bieden dan een extra kortingspercentage omdat je dus al huurder bent en dan met korting kunt kopen

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 8:48

Ik zou ook lekker even blijven zitten, is toch heerlijk, een goedkoop huurhuis dat ook nog eens lekker ruim is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  JD za 16 apr 2011 - 1:59

@ Pien en M@niek, zoals jullie het zeggen zou het ook moeten gaan vind ik, vind het ook een vreemd verhaal an mn choonouders. maar ze hebben me de brief laten zien en het is helaas echt de manier waarop het daar gaat...hoe lullig dan ook.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in huurhuis blijven Empty Re: in huurhuis blijven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum