Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar bed of op blijven?

+7
Tazz
Rouge
Floor
Susan
Tania
Printje
Bloem86
11 plaatsers

Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Naar bed of op blijven?

Bericht  Bloem86 zo 22 jul 2012 - 9:23

Mijn oudste dochter bleef altijd bij ons beneden toen ze zo klein was. Sliep dan lekker bij mij, of soms in de wandelwagen of box! Na de laatse fles ging ze naar bed. Eerst was dit rond 23u, later 21.30u, 20u, etc.

Nu bij de jongste doe ik dit tot nu toe ook, maar begin er een beetje over te twijfelen. Zij is veel wakker 's avonds. En ik ben bang dat dit misschien wel komt door teveel prikkels/geluid! Maar ben ook een beetje bang dat als ik haar in dr bedje leg en om 23u even wakker maak voor de laatste fles, dat ze dan zoveel heeft geslapen dat ze de halve nacht wakker is...

Hoe doen/deden jullie dit de eerste maanden?!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 9:24

R lag vanaf kleins af aan sávonds al gewoon in zijn bedje, die heeft nooit beneden geslapen. Na het flesje van 19 uur? ging hij naar boven en de laatste fles kreeg hij ook boven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Tania zo 22 jul 2012 - 9:25

M. is beneden tot dat wij naar bed gaan. Ze slaapt ook niet in d'r bed 'savonds. Na de laatste fles gaat ze probleemloos naar bed. Ze slaapt vaak wel op de bank vanaf een uur of 20.00/20.30 maar soms is ze ook de hele avond wakker.
Bij de oudste hebben we dat ook gehad, die ging pas met 8 maanden 'savonds af en toe in z'n bed slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Susan zo 22 jul 2012 - 9:26

Ezra ging gewoon naar bed, maar dan ging ik vaak ook op de slaapkamer zitten. Hij sliep vrij moeilijk in, dus dan kon ik hem makkelijk bij me nemen en als hij dan weer sliep deed ik gewoon mijn eigen dingetjes.

Yrsa sliep de eerste maanden heel veel in de draagdoek, dus ik had haar altijd in de draagdoek tot ik zelf naar bed ging.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Floor zo 22 jul 2012 - 9:26

Wij hebben hem altijd beneden gehouden. In het begin bleef hij ook beneden slapend op de arm. Vanaf een maand of 5/6 probeerde ik hem in bed te laten slapen (onze zoon wou nooit slapen maar kreeg toen pas medicatie tegen zijn reflux en wou ineens wel liggen) vaak duurde het een uur voordat hij sliep, op mijn arm in slaap laten vallen, neerleggen en wegsluipen en zo ging dat maanden door. Er zit pas sinds een paar weken regelmaat in dat hij 's avonds naar boven gaat, nog even daar wat spelen, badje en fles en naar bed. Hij heeft nu een rolluik op zijn kamertje en het is daar nu lekker donker, hij wil ook nergens anders meer slapen nu, niet in de box maar ook niet meer op mijn arm.


Laatst aangepast door Floor op zo 22 jul 2012 - 9:30; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 9:27

Hier doen we het net zoals jij omschrijft. Onze dochter is nu bijna vier maanden, de laatste voeding krijgt ze rond 21 uur en daarna gaat ze pas slapen boven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 9:28

Printje schreef:R lag vanaf kleins af aan sávonds al gewoon in zijn bedje, die heeft nooit beneden geslapen. Na het flesje van 19 uur? ging hij naar boven en de laatste fles kreeg hij ook boven.

Hier hetzelfde

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 9:28

De baby is altijd bij ons. Die hoeven we écht nog niet in bed te liggen, dat is krijsen. Na de laatste voeding rond 22u gaat hij slapen, soms leggen we hem dan slapend weg en soms wakker en dan valt hij ook in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Rouge zo 22 jul 2012 - 9:30

Hier hetzelfde, overdag slaapt dochter van 3 maanden in bed, savonds is ze wakker en gaat rond 21u de nacht in. In de avond is ze dan ook bij ons beneden. Dit gaat natuurlijk steeds vroeger worden dat ze de nacht in gaat, maar lijkt mij redelijk normaal.
Als je kind nu al om half 7 oid de nacht in gaat dan zijn ze midden in de nacht uitgeslapen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 9:32

Rouge schreef:Hier hetzelfde, overdag slaapt dochter van 3 maanden in bed, savonds is ze wakker en gaat rond 21u de nacht in. In de avond is ze dan ook bij ons beneden. Dit gaat natuurlijk steeds vroeger worden dat ze de nacht in gaat, maar lijkt mij redelijk normaal.
Als je kind nu al om half 7 oid de nacht in gaat dan zijn ze midden in de nacht uitgeslapen.

Hier ging hij op 19 uur misschien nog niet de nacht in maar wel gewoon naar bed, ik had al snel een avondritueeltje met hem van badje/lezen/zingen en bed. Ik vind dat slapen in een bed hoort en niet in de box/in je armen etc. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 9:34

Printje schreef:
Rouge schreef:Hier hetzelfde, overdag slaapt dochter van 3 maanden in bed, savonds is ze wakker en gaat rond 21u de nacht in. In de avond is ze dan ook bij ons beneden. Dit gaat natuurlijk steeds vroeger worden dat ze de nacht in gaat, maar lijkt mij redelijk normaal.
Als je kind nu al om half 7 oid de nacht in gaat dan zijn ze midden in de nacht uitgeslapen.

Hier ging hij op 19 uur misschien nog niet de nacht in maar wel gewoon naar bed, ik had al snel een avondritueeltje met hem van badje/lezen/zingen en bed. Ik vind dat slapen in een bed hoort en niet in de box/in je armen etc. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

Als ze echt nog zo klein zijn vind ik het juist nog niet nodig dat ze alleen moeten liggen, en dus lekker bij ons mag zijn.. Heerlijk vind ik dat en ons meisje ook smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Tazz zo 22 jul 2012 - 9:41

Ik vond het ook altijd onnatuurlijk om een baby helemaal alleen op zijn kamertje te laten slapen als ze nog zo klein zijn. Na 9 uur legde in ze wel in hun bedje tegen alle prikkels van de tv maar daarvoor lagen ze gewoon bij mij te slapen op mijn buik of anders in het wipstoeltje/box naast me. Hun kamertje was gelijkvloers naast onze woonkamer, het was letterlijk 1 stap uit de woonkamer, de babykamer in. En als ik dan naar bed ging legde ik ze over naar de wagenbak bij ons op de slaapkamer. Wakker maken voor een voeding heb ik nooit gedaan, maar ik gaf dan ook BV.

edit: toen ze 5/6 maanden waren gingen ze wel in hun eigen bed slapen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Flower_L zo 22 jul 2012 - 9:43

L. lag achteraf gezien best vaak alleen boven in zijn bedje. Deze keer wil ik het anders doen> meer beneden bij mij of vriend in de drager. 's Avonds is wel echt zo'n fijn moment om een baby bij je te hebben (afgelopen twee weken is L. 's avonds aan het spoken en vind het soms best fijn wanneer hij dan 's avonds nog even bij mij op de bank kruipt stiekem Cool ), maar dat blijft wel een moment dat de baby boven blijft liggen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  _Lana_ zo 22 jul 2012 - 9:52

Printje schreef:
Rouge schreef:Hier hetzelfde, overdag slaapt dochter van 3 maanden in bed, savonds is ze wakker en gaat rond 21u de nacht in. In de avond is ze dan ook bij ons beneden. Dit gaat natuurlijk steeds vroeger worden dat ze de nacht in gaat, maar lijkt mij redelijk normaal.
Als je kind nu al om half 7 oid de nacht in gaat dan zijn ze midden in de nacht uitgeslapen.

Hier ging hij op 19 uur misschien nog niet de nacht in maar wel gewoon naar bed, ik had al snel een avondritueeltje met hem van badje/lezen/zingen en bed. Ik vind dat slapen in een bed hoort en niet in de box/in je armen etc. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

+1.
Toen de kindjes heel klein waren, sliepen ze zoveel ( en nog trouwens ). Als ze moe worden, gaan ze naar bed, of het nu overdag of 's avonds is.
Nu zijn ze tussen 16.00 en 19.00 heel actief en daarna gaan ze lekker naar bed, na een slaapritueeltje. Maar dit is pas vanaf wanneer ze dit echt een beetje doorhebben.
Ze hebben hier in ieder geval nooit in de box geslapen.
Ik denk dat ze namelijk toch veel prikkels krijgen beneden.
Als je kindje 's avonds veel huilt of krampjes of iets heeft, dan is het natuurlijk wat anders hè.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 9:55

_Lana_ schreef:
Printje schreef:
Rouge schreef:Hier hetzelfde, overdag slaapt dochter van 3 maanden in bed, savonds is ze wakker en gaat rond 21u de nacht in. In de avond is ze dan ook bij ons beneden. Dit gaat natuurlijk steeds vroeger worden dat ze de nacht in gaat, maar lijkt mij redelijk normaal.
Als je kind nu al om half 7 oid de nacht in gaat dan zijn ze midden in de nacht uitgeslapen.

Hier ging hij op 19 uur misschien nog niet de nacht in maar wel gewoon naar bed, ik had al snel een avondritueeltje met hem van badje/lezen/zingen en bed. Ik vind dat slapen in een bed hoort en niet in de box/in je armen etc. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

+1.
Toen de kindjes heel klein waren, sliepen ze zoveel ( en nog trouwens ). Als ze moe worden, gaan ze naar bed, of het nu overdag of 's avonds is.
Nu zijn ze tussen 16.00 en 19.00 heel actief en daarna gaan ze lekker naar bed, na een slaapritueeltje. Maar dit is pas vanaf wanneer ze dit echt een beetje doorhebben.
Ze hebben hier in ieder geval nooit in de box geslapen.
Ik denk dat ze namelijk toch veel prikkels krijgen beneden.
Als je kindje 's avonds veel huilt of krampjes of iets heeft, dan is het natuurlijk wat anders hè.

Hier sluit ik me bij aan. R sliep altijd in bed, nooit in de box ofzo. Bovendien vond ik het ook wel fijn om ff gewoon lekker tv te kunnen kijken of iets voor mezelf te doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Puggle zo 22 jul 2012 - 15:40

Hier krijgt ze om 23.00 de laatste fles, tot die tijd ligt ze beneden bij ons. Wil hier met wwn paar weken wel mee gaan stoppen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 18:40

Ik leg B juist heel bewust rond een uur of 8 in zijn bed. Omdat ik merk dat hij snel overprikkeld raak en zijn bed is een prikkelloze omgeving. Eerst ging dat niet zo soepel, maar nu is hij eraan gewend en valt ook vrij snel in slaap. Als ik hem
beneden had/heb, word hij heel snel wakker van geluiden.

Ik denk dat ik het overdag ook ga doen. Tot nu toe slaapt hij overal en nergens. Maar is ook erg onrustig. Ik heb het gevoel dat hij meer ritme nodig heeft met een prikkelloze ruimte. Dus overdag slapen probeer ik nu ook zoveel mogelijk in zijn eigen bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 19:19

Luce schreef:Ik leg B juist heel bewust rond een uur of 8 in zijn bed. Omdat ik merk dat hij snel overprikkeld raak en zijn bed is een prikkelloze omgeving. Eerst ging dat niet zo soepel, maar nu is hij eraan gewend en valt ook vrij snel in slaap. Als ik hem
beneden had/heb, word hij heel snel wakker van geluiden.

Ik denk dat ik het overdag ook ga doen. Tot nu toe slaapt hij overal en nergens. Maar is ook erg onrustig. Ik heb het gevoel dat hij meer ritme nodig heeft met een prikkelloze ruimte. Dus overdag slapen probeer ik nu ook zoveel mogelijk in zijn eigen bed.

Jij omschrijft het beter maar dat was ook hier mede de reden. Al die prikkels beneden, tv etc werd hij nog onrustiger van. Hij heeft best wel eens gehuild maar inderdaad toen hij eraan gewend was ging het meteen erg goed.

Ook overdag lag hij gewoon in zijn bed als we thuis waren, ik vind dat ook de meest logische plaats om te slapen maar goed, ieder zijn ding. Ook baby 2 gaat gewoon in bed slapen, zowel overdag als in de avond.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 19:36

Ja, precies.

Ik kan zelf ook niet goed slapen als ik allemaal prikkels om me heen heb. Dan rust je gewoon niet echt uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Happy zo 22 jul 2012 - 20:12

Hier gaat hij rond 9 naar bed en inslapen gaat gelukkig makkelijk. Van te voren gaat hij lekker in,bad dan de fles en naar bed maar sinds afgelopen week hij rond half 8 op de arm al in slaapt. Ik ben ook bang als ik hem dan in beg hij in de loop vd nacht wakker word. Hij spookt nu vaak vanaf 4 uur en nadat hij een voeding heeft gehad slaapt hij vaak nog maar 1.5 uur. Ben bang dat t dan helemaal knudde word en om vanaf 5 uur op te zijn.. Nee bedank

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar bed of op blijven? Empty Re: Naar bed of op blijven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum