Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie doet er mee? (Weightwatchers)

+13
Schism
Lavendel
Minx
Ellebel
Tatjana1987
Beachgirl
ShallY
Stoplicht
Niekske
Raindrop
Rovine
Oasis
CCC
17 plaatsers

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Wie doet er mee? (Weightwatchers) - Pagina 5 Empty Re: Wie doet er mee? (Weightwatchers)

Bericht  Oasis zo 2 okt 2011 - 21:48

@Nobucta: Klinkt goed! Als het mag in je punten, zeker van genieten dan ja! Very Happy

@chococupcake: Dat is even wennen ja, nu mag je veel dingen niet meer. Maar je weet waar je het voor doet! Very Happy

Ik heb Obese gekeken (ook al gezegd in ander topic) en dat is echt wel een eye opener hoor. Vreselijk, de pijn die hij voelt.. die voel ik ook. Eten terwijl je tv kijkt en voor je het weet is de zak leeg ect. Maar hij is echt heeeel goed bezig geweest, en dat kunnen wij ook!! Vandaag weer goed ontbeten (ik drink ook steeds minder cappucino dan voorheen) en zometeen flink stuk fietsen om mijn boeken op te halen. Misschien straks ook nog eventjes op de hometrainer. Hardlopen ben ik nog niet aan begonnen, want het is veeeel te warm. Zweet al als ik gewoon loop. Dus wacht even tot het een beetje afkoelt.

Dames, succes weer vandaag!! Very Happy
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie doet er mee? (Weightwatchers) - Pagina 5 Empty Re: Wie doet er mee? (Weightwatchers)

Bericht  Niekske zo 2 okt 2011 - 21:56

Gefeliciteerd Choco, superleuk!

Mijn weekend was niet zo gezond, vrijdag en zaterdag uit eten geweest... verder viel het wel mee denk ik, heb weinig alcohol gehad. Ik kon toch niet op stap vanwege mijn knie smile gister middag hebben we cupcakes versierd nog en ik sta ervan te kijken hoe weinig ik gesnoept heb, haha! Het was al behoorlijk stressen om alles binnen de tijd van de workshop af te krijgen smile gisteravond heb ik er wel nog eentje geproefd natuurlijk, maar dat hoort erbij dan Wink deze week weer even streng, want ik ben donderdag jarig en dan ga ik uit eten met mijn vriend en zaterdag vier ik het met vrienden, dus dat zal ook wel weer wat biertjes en snacks worden vrees ik...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Rovine zo 2 okt 2011 - 22:19

Op welke zender was dat Obese? Ik kijk nu steeds RTL/uitzending gemist op mijn laptop als ik aan het roeien ben. Misschien is dat wel iets om vanavond te kijken. Ik had me voorgenomen elke dag iets te doen, maar ben het gisteren gewoonweg vergeten. Vandaag dus zowel roeien als fietsen naar mijn werk. Dat laatste lukt komende 2 dagen niet, dus ik moest vandaag wel fietsen.

Hardlopen wil ik binnenkort ook nog gaan doen. Dan heb ik roeien, fietsen en hardlopen, kan ik dat mooi afwisselen. Op dagen dat ik niks doe moet ik van mezelf een blokje om wandelen, al ben ik gisteren dus al de mist ingegaan.

Mijn lichaam reageert er wel op. Heb ineens her en der puistjes en soms ineens buikpijn. Maar dat wordt hopelijk vanzelf minder. Ik ben benieuwd trouwens, woensdag (weegdag). Ik heb zelf het gevoel dat er niks af is.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tatjana1987 zo 2 okt 2011 - 23:33

Hi meiden,

Ik ben vandaag begonnen, maar ben ook in bezit van een flinke buikgriep dus het zal zeker deze eerste week qua afvallen wel goed gaan.

Ik heb zaterdag en zondag ook al me punten in gevuld op de site om te kijken hoe het een beetje gaat en waar je op moet letten, en voor het eerst heb ik het idee dat dit me echt gaat lukken omdat ik in principe alles mag eten, en je heel mooi ziet welke producten je een vol gevoel geven en welke producten vooral niet.

Meiden succes allemaal!

Tatjana1987
Tatjana1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 56
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Oasis zo 2 okt 2011 - 23:34

@Nobucta: Op RTL gemist kan je dat kijken, was gisteren op tv.
Klinkt goed zoveel beweging, maar het is ook belangrijk rustdagen in te lassen he? Dat zeggen ze ook in dat programma, aangezien die man ook helemaal doordraait.

Ik wil eigenlijk ook nog iets anders behalve een hometrainer in huis halen, maarja het is allemaal zo duur he. Even op Marktplaats spieken zo.
Ben nu lekker aan het genieten van een bakje druiven! Very Happy
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  CCC zo 2 okt 2011 - 23:50

Thnx Niekske!

Ik ga zo ook even dat obese kijken... Ben wel benieuwd naar die aflevering!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx ma 3 okt 2011 - 0:22

Kan iemand meer vertellen over weightwatchers, Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ben wel eens benieuwd naar jullie eetlijstjes bijvoorbeeld. Zit er namelijk wel over te denken om hier mee te beginnen. Dan is het strak geregeld en kan is gewoon dingetjes aanvinken. Denk dat dat voor mij wel goed werkt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 0:24

Fairytale schreef:Kan iemand meer vertellen over weightwatchers, Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ben wel eens benieuwd naar jullie eetlijstjes bijvoorbeeld. Zit er namelijk wel over te denken om hier mee te beginnen. Dan is het strak geregeld en kan is gewoon dingetjes aanvinken. Denk dat dat voor mij wel goed werkt.
Ja ik ben ook benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Rovine ma 3 okt 2011 - 0:35

Oasis schreef:@Nobucta: Op RTL gemist kan je dat kijken, was gisteren op tv.
Klinkt goed zoveel beweging, maar het is ook belangrijk rustdagen in te lassen he? Dat zeggen ze ook in dat programma, aangezien die man ook helemaal doordraait.

Ik doe elke dag wat anders (alleen fietsen soms 2 dagen achter elkaar) zodat de getrainde spieren minimaal 1 dag rust krijgen.

Bij Weight Watchers krijg je X aantal punten die je per dag op mag maken. Dat aantal is afhankelijk van factoren als leeftijd, gewicht, lengte. Zo was ik vorige week 0,4 aangekomen en meteen kreeg ik een punt extra per dag. Die punten moet je verplicht opmaken per dag. Je kunt invullen in een boekje of via internet wat je gegeten hebt en de punten berekenen. Per week heb je ook X aantal vrije punten (ook afhankelijk van verschillende factoren), daarvan mag je elke dag wat opsnoepen of bijvoorbeeld in het weekend flink losgaan.

Je kunt recepten van WW gebruiken, daar zijn de punten al van vastgesteld, of het van je eigen eten berekenen.

Optioneel zijn de bijeenkomsten, daar wordt je gewicht bijgehouden. Ook kun je daar spulletjes en etenswaren kopen en krijg je elke week een boekje. Op dat weegmoment kun je je vragen kwijt en wordt de hele groep gemotiveerd en worden er tips uitgewisseld.

Dit ga ik vandaag eten of heb ik al gegeten. Vanavond nog wat lekkers voor die 3,5 punt.
==========================
maandag, 03 oktober 2011
Ontbijt
1 portie(s) Magere yoghurt bosvruchten
2
all bran ontbijt
3,5
Subtotaal 5,5

Lunch
100 g Brood, alle soorten
7
20 g Paardenrookvlees
0,5
2 eetlepel(s) Roomkaas light, type Philadelphia
1
2 koffielepel(s) Roomboter, halfvol
1
200 g Kiwi Zespri Gold
0
Subtotaal 9,5

Diner
1 Rundvlees Teppanyaki
11
Subtotaal 11

Tussendoortjes
1 portie(s) Magere yoghurt bosvruchten
2
70 g Huismerk Waldkornbol super
5,5
1 portie(s) Jong belegen kaas, 48+
3
2 koffielepel(s) Halvarine, plantaardig
1
Subtotaal 11,5
Verbruikte ProPoints™ waarden 37,5
Resterende ProPoints™ waarden 3,5
Activiteiten
60 min Fietsen (matig tempo)
7
Verdiende Active ProPoints™ 7
=================================

Hm, ik zie ergens dat ik roomboter ingevuld heb. Dat klopt niet, ga ik zo even veranderen, dat was gewoon halvarine. Ik eet trouwens 48+kaas omdat ik die magere kazen lappen karton vind. Kwestie van prioriteiten.

Die active points worden bij mijn vrije weektotaal opgeteld.

Sommige dingen (zoals het brood) weeg ik vanavond nog even na, vind het moeilijk te schatten.

Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Tatjana1987 ma 3 okt 2011 - 0:44

Fairytale schreef:Kan iemand meer vertellen over weightwatchers, Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ben wel eens benieuwd naar jullie eetlijstjes bijvoorbeeld. Zit er namelijk wel over te denken om hier mee te beginnen. Dan is het strak geregeld en kan is gewoon dingetjes aanvinken. Denk dat dat voor mij wel goed werkt.

Ik ben zins vandaag dan echt bezig en dit is wat ik tot nu toe heb gegeten:

Ontbijt:
1x bruin brood 3punten
1x belegen 48+ kaas 3 punten
1x suiker (voor in de thee) 1 punten
Totaal 7 punten

Lunch
2x bruin brood 6 punten
1x belegen 48 kaas 3 punten
1x file american 2 punten
100g tomaat 0 punten
Totaal 11,5 punten

Tussendoor:
1 appel 0 punten
1x suiker 1 punt

Verbruikt 19,5, resterende punten 32,5

Vanavond eten we thuis gebakken krielen, met gegrilde kip en sla dit kost ongeveer 10 punten.

Dan heb je een beetje een idee, dus de overige punten zal ik vanavond opmaken aan een koekje bij de koffie of een extra broodje als tussendoortje.

Tevens heb ik ook nog elke week 49punten die ik mag besteden wanneer ik een keer wat extra's wil (feestje, uit eten gaan etc)

Ik doe WW online, en moet zeggen de website is overzichtelijk en werkt echt makkelijk en vooral snel.
Tatjana1987
Tatjana1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Beachgirl ma 3 okt 2011 - 4:36

He dames!

Ik ga vanavond voor het eerst naar de WW cursus om me op te geven. Welke dingen zijn echt musthaves om aan te schaffen???

Ik hoor al het boodschappenboekje voorbijkomen??

Tips graag!!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Beachgirl ma 3 okt 2011 - 4:41

@ chococupcake : Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@ Tatjana87: Zie ik nou goed dat jij 52 punten per dag mag?? Dat is toch onwijs veel???
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ellebel ma 3 okt 2011 - 6:20

@ Beachgirl: de boodschappen gids is om te beginnen wel voldoende. Zelf heb ik ook de calculator, maar deze is vrij prijzig (ik dacht 25 euro). Verder vind je het misschien leuk om wat WW snoep of chips te proberen?

Oooohhhh ik heb hongerrrrrrrrrrr! Die eerste dagen zijn echt zo moeilijk! Ik ga zometeen mijn punten van vandaag eens tellen maar ik ben bang dat ik niets meer over heb. Ik heb trek in chocolade of chips Evil or Very Mad
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  CCC ma 3 okt 2011 - 6:59

Ellebel ik schreef mijn punten altijd op. Had een klein notitieboekje bij me, waar ik alles opschreef, zo plande ik het avondeten ook al in, en dan weet je precies wat voor punten je overhoud. Wat bij mij tegen de honger hielp de eerste dagen is bijv. gekookte eieren eten, of iets anders waar veel eiwitten in zitten. Dat stilt het hongergevoel..

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Beachgirl ma 3 okt 2011 - 10:31

Zo we zijn gestart hoor! Pfoe wat een hoop info heb ik gekregen vanavond zeg!

De boodschappengids was niet leverbaar vanavond, dus die koop ik later wel. Kan nu wel even vooruit met de voedingslijst.

Heb de calculator wel gekocht (voor 12,50 in een aanbieding) vind ik zelf handig want ik eet nog wel eens eenpersoonsmaaltijden en dan wil ik graag de punten kunnen berekenen.

Ook heb ik een pakje repen gekocht om uit te proberen.

Denk dat ik het deze week nog wel even moeilijk krijg op mijn werk met tellen enzo, ik denk dat ik alles maar ga noteren in een boekje, en dan 'savonds mijn officiele lijstje invul. Even kijken hoe dat gaat werken.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tatjana1987 ma 3 okt 2011 - 19:57

Beachgirl_24 schreef:@ chococupcake : Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@ Tatjana87: Zie ik nou goed dat jij 52 punten per dag mag?? Dat is toch onwijs veel???

Ja dat is ook veel, maar ik weeg dan ook ontzettend veel ;-), en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ze dan ook bijna niet op krijg. (beter gezegd ik redt het niet de punten op te maken en heb dus dagelijks zo'n 9 a 12 punten over)

maar elke ww punt is 25 calorieeen, dus als je 25x52 doet kom je op 1300 calorieeen dus dat is altijd nog minder dan wat een vrouw binnen zou moeten krijgen.
en ik moet zeggen ben nu 3 daagjes bezig maar de eerste kilo is er al af :-).
dus vooralsnog ga ik ervanuit dat het klopt...
Tatjana1987
Tatjana1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tatjana1987 ma 3 okt 2011 - 19:59

@beachgirl, ik noteer inderdaad ook alles op het werk en vul het in de avond in als ik thuiskom, of als ik weet wat ik ga eten vul ik het van te voren in om te zien hoeveel punten ik nog over heb.

Je kan online namelijk toch altijd je dagboek bijwerken en de punten aanpassen.

Tatjana1987
Tatjana1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rovine ma 3 okt 2011 - 20:22

[quote="Tatjana1987"]
Beachgirl_24 schreef:

maar elke ww punt is 25 calorieeen, dus als je 25x52 doet kom je op 1300 calorieeen dus dat is altijd nog minder dan wat een vrouw binnen zou moeten krijgen.

:shock: Serieus? Dan zou ik er maar 1000 binnenkrijgen. Met al dat gevreet geloof ik echt niet dat ik zo weinig calorieën binnenkrijg. Ik dacht dat ik rond de 1700 zou zitten, zeg maar net een tikje onder wat je nodig hebt, niet de helft.
Uit mijn hoofd weet ik toevallig dat de maaltijdsalades van AH rond de 14 punten zijn en 950 kcal. Dan kom ik op 67 per punt. Ik denk zelf eigenlijk dat het een afweging is tussen voedingsstoffen, verzadiging, hoeveel je op kunt en kcal. Een sinaasappel is bijvoorbeeld 0 punten omdat je er zelden meer dan eentje eet. Als je diezelfde sinaasappel uitperst is hij ineens 2 punten omdat je er veel meer van op kunt.

Ik was gisteren precies uitgekomen met mijn punten. Tot ik realiseerde dat ik geen rijst had gekookt bij mijn WW-avondeten. Stond niet in het verhaaltje bij het recept, dus was ik het gewoon vergeten. laughcry

Gisteren ook een weegschaal aangeschaft, die gaf -1,8 aan tov vorige week. Maar ik weet niet hoe hij geijkt staat ten opzichte van de weegschaal bij WW, dus eigenlijk zegt dit nog niks.

Een kilo is al heel goed tatjana!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 3 okt 2011 - 20:26

[quote="Nobucta"]
Tatjana1987 schreef:
Beachgirl_24 schreef:

:shock: Serieus? Dan zou ik er maar 1000 binnenkrijgen. Met al dat gevreet geloof ik echt niet dat ik zo weinig calorieën binnenkrijg. Ik dacht dat ik rond de 1700 zou zitten, zeg maar net een tikje onder wat je nodig hebt, niet de helft.
Uit mijn hoofd weet ik toevallig dat de maaltijdsalades van AH rond de 14 punten zijn en 950 kcal. Dan kom ik op 67 per punt. Ik denk zelf eigenlijk dat het een afweging is tussen voedingsstoffen, verzadiging, hoeveel je op kunt en kcal. Een sinaasappel is bijvoorbeeld 0 punten omdat je er zelden meer dan eentje eet. Als je diezelfde sinaasappel uitperst is hij ineens 2 punten omdat je er veel meer van op kunt.
Ik was gisteren precies uitgekomen met mijn punten. Tot ik realiseerde dat ik geen rijst had gekookt bij mijn WW-avondeten. Stond niet in het verhaaltje bij het recept, dus was ik het gewoon vergeten. laughcry

Gisteren ook een weegschaal aangeschaft, die gaf -1,8 aan tov vorige week. Maar ik weet niet hoe hij geijkt staat ten opzichte van de weegschaal bij WW, dus eigenlijk zegt dit nog niks.

Een kilo is al heel goed tatjana!

Volgens mij is het zo, als je een sinaassappel gewoon eet, moet je lichaam het verwerken om te laten verteren. En als je het perst, drink je het en hoeft je lichaam niks te doen. Zo is het bij mij uitgelegd op de cursus.

Tatjana wat goed! Al een kilo! Is weer een goede motivatie om door te gaan he smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine ma 3 okt 2011 - 20:28

Dat is volgens mij ook een reden, gedronken calorieën tikken harder aan.

Maar de reden waarom fruit 0 punten is, is omdat je er meestal toch niet meer dan 5 stuks van eet. En het is ook een beetje stimulatie, als een oreo net zoveel punten is als een appel zullen veel mensen voor een oreo kiezen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 3 okt 2011 - 20:33

Ja precies, nee ik begrijp je.. Hmmm Oreo koekjes Very Happy En het is pas 9.33 uur haha

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Tatjana1987 ma 3 okt 2011 - 21:03

@ Nobucta, die 25 calorieen kloppen ergens wel want een broodje is 75calorieen, zo zijn er meer producten die aardig overeen komen met deze theorie, maar het is ook een combinatie van verzadigd of niet. Kortom ik denk dat ze een beetje naar alles hebben geken zoals jij ook al zegt :-)

Dat vindt ik het mooie van die punten je ziet precies wanneer je een product eet wat je hongergevoel stilt of wat je alleen maar voor even een vol gevoel geeft.
Voor het eerst tijdens een dieet, zie ik wat ik kan/moet veranderen om af te vallen :-)

@Chococupcake: absoluut een enorme motivatie, ben benieuwd hoeveel ik zondag daadwerkelijk kwijt ben (is me weegdag)

vanavond maar even een lesje aquarobics doen om, het afvallen wat te versnellen en aan me spieropbouw te werken...

Tatjana1987
Tatjana1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  CCC ma 3 okt 2011 - 23:49

Tatjana wat goed dat je het zo positief ziet. Het is inderdaad een hele goede methode, door gewoon wat dingen te veranderen in je voedingspatroon... Ook lekker om erbij te sporten! smile Op een gegeven moment krijg je echt een goed gevoel over alles wat je doet.. Dat is echt zo fijn. Op naar de volgende kilo's! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine di 4 okt 2011 - 1:36

Was toch even nieuwsgierig naar de berekening naar points, heb een berekening gevonden.

points = (calories / 50) + (fat / 12) - (fiber / 5)

Hier gaan ze dus uit van 50 kcal, waarbij vet harder aantikt en vezels weer een aftrekpost vormen. Weet alleen niet of deze formule geldt voor het oude of nieuwe systeem.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Beachgirl di 4 okt 2011 - 7:02

Nou vandaag mijn eerste dag WW achter de rug. Ging eigenlijk prima.

Heb op mijn werk (en vooraf) al opgeschreven wat ik gegeten heb, met het aantal punten erachter en ik kwam zojuist precies op 39 uit, het aantal punten dat ik per dag moet eten...

Nu vraag ik me alleen af hoe ik hiermee af ga vallen want mijn eetgewoonten zijn al maanden zo.... en als ik dat dus zo hou kom ik gewoon elke dag aan mijn max. aantal punten... scratch Maar ik ben de afgelopen maanden niks afgevallen... dus ik ben benieuwd.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: