Wat doet een...
+3
Carra
Ilovethe90s
Caroow
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat doet een...
Van sommige beroepen heb ik geen idee wat het inhoudt.
Wat doet een notaris? En een accountant?
Wie weet het? En van welk beroep vraag jij je af wat het inhoudt?
Wat doet een notaris? En een accountant?
Wie weet het? En van welk beroep vraag jij je af wat het inhoudt?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Wat doet een...
Notaris: ik zou zeggen dat deze persoon zich bezig houdt met het opmaken van testamenten, samenlevingscontracten, sleuteloverdrachten bij de verkoop van een huis.
Accountant: iemand die zich met de boekhouding van een bedrijf bezig houdt en de winst/verliesrekening en de balans checkt.
Accountant: iemand die zich met de boekhouding van een bedrijf bezig houdt en de winst/verliesrekening en de balans checkt.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Een consultant?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Een oenoloog! Kwam ik laatst ergens tegen en meteen opgezocht, dat ik dat niet wist zeg!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Je hebt verschillende soorten accountants. Een RA-accountant controleert de jaarrekening van een bedrijf, dus checkt inderdaad de balans en winst/verliesrekening. Een accountant bespreekt en beoordeelt ook de interne controle procedures van een bedrijf. Een AA-accountant controleert geen jaarrekening, maar stelt de jaarrekening juist zelf samen.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Carra schreef:Een consultant?
Mijn man doet dit in de ICT. Hij gaat naar klanten om te kijken hoe hun computeromgeving eruit ziet. Hij geeft dan advies hoe hij vind dat de omgeving eruit ziet. Wat hij aanbeveelt om de omgeving te moderniseren/verbeteren en wat daarvoor nodig is. Als een klant daarmee akkoord gaat schrijft hij hiervoor een plan en maakt hij ook het kostenplaatje. Hij begeleid meestal ook de projecten totdat de klant helemaal over is naar de nieuwe omgeving.
Snack a Jack- Prater
- Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Ilovethe90s schreef:Notaris: ik zou zeggen dat deze persoon zich bezig houdt met het opmaken van testamenten, samenlevingscontracten, sleuteloverdrachten bij de verkoop van een huis
Dit zijn inderdaad werkzaamheden van een notaris in het familierecht, maar ook bij het ondernemingsrecht zijn er veel werkzaamheden die verricht worden door notarissen;
Opstellen van oprichtingsakten en statuten, notarieel waarmerken van volmachten, pandaktes en hypotheekaktes opstellen en zorgdragen voor rechtsgeldige ondertekening daarvan.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Soortgelijke onderwerpen
» Wie doet wat?
» Staatsloterij wie doet er mee?
» Hij doet ut weer!
» Fit worden, wie doet er mee?
» Doet best pijn..UPDATE
» Staatsloterij wie doet er mee?
» Hij doet ut weer!