Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie doet er mee? (Weightwatchers)

+13
Schism
Lavendel
Minx
Ellebel
Tatjana1987
Beachgirl
ShallY
Stoplicht
Niekske
Raindrop
Rovine
Oasis
CCC
17 plaatsers

Pagina 1 van 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Wie doet er mee? (Weightwatchers) Empty Wie doet er mee? (Weightwatchers)

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 6:43

De titel zegt het al, ik ben sinds gisteren weer gezonder gaan eten en gebruik de Weightwatchers als uitgangspunt... Tot nu toe heb ik veel motivatie en wil ik er zeker 7 tot 10 kilo af hebben. Lijkt me leuk om wat ervaringen te delen, elkaar wat te steunen voor zover het kan ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie doet er mee? (Weightwatchers) Empty Re: Wie doet er mee? (Weightwatchers)

Bericht  Oasis di 27 sep 2011 - 7:02

Goedzo! Ga je dan ook echt naar de meetings of doe je het online?

Ik ga morgenavond voor het eerst naar een bijeenkomst van WW, ik ben erg benieuwd!
Maar bij mij moet er (helaas) wel een stuk meer af dan bij jou. Ik schrijf ook mee in de 20-30 kg afvalclub.

In ieder geval heel veel succes! Very Happy
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 7:08

Nee, ik ga niet naar de meetings... Ben in april/ mei wel een aantal keer geweest maar vond het niet geweldig. Ik ben 6 jaar geleden zelfstandig met WW's 30 kilo afgevallen, dus weet zeker dat het deze keer ook moet lukken. Ik heb de propoints boodschappengids hier en wat kookboeken, heb er toevallig net 1 via marktplaats kunnen bemachtigen weer, dus dan heb ik weer wat meer variatie en keuze.

Hoever ben je al met afvallen? Gaat je vast en zeker lukken! Met WW's kun je lekker genieten van het eten en niks is verboden, dat vind ik dus altijd een enorm pluspunt.

Heb dus ook een goede start gemaakt en was vanmorgen al 0.6 kilo kwijt, is nu vocht natuurlijk maar het motiveert wel om door te gaan! smile Jij ook heel veel succes verder!

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Oasis di 27 sep 2011 - 7:17

Oh 30 kilo, knap zeg! Zoiets moet ik ook kwijt.Hoe lang heb je daar over gedaan? Ik ga wel naar de meetings, in ieder geval voor nu, totdat ik voel dat ik het zelf ook kan. Ik heb nog geen boekjes oid met de puntenwaardes en die zijn helaas ook niet meer online te krijgen.
Kun je speciale kookboeken kopen, zoals jij zegt gevonden via Marktplaats?

Ik ben eigenlijk net ruim een week begonnen, dus veel verschil is er nog niet. Sowieso val ik best langzaam af. Al mijn hoop is op WW gevestigd haha.

En fijn dat er al 0,6 af is zeg, dat is al een begin! Very Happy Ga zo door Wink
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine di 27 sep 2011 - 7:38

Ik merk dat het me best goed motiveert erover te schrijven, dus ik wil hier ook best meedoen als dat OK is.

Die 30 kg, hoelang heb je daarover gedaan? Ik probeer nu een aantal (tussen)doelen vast te stellen voor mezelf, maar wil wel realistische doelen neerzetten.

Ik ben ook net begonnen, 2 weken geleden voor het eerst bij een meeting geweest.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 11:07

Gezellig Nobucta! Voor mij is het ook een soort stok achter de deur als ik er hierover schrijf...

Ik heb er een jaar overgedaan om die 30 kiloa af te krijgen, ben in dat jaar ook flink ziek geweest en dat heeft wel 'geholpen' om die laatste kilo's er 'makkelijker' van af te krijgen...

Hoe vond je de meeting Nobucta?

Oasis: ja toevallig heb ik van de week even gezocht op pro points op marktplaats, heb nog vrijwel veel spullen van het oude systeem flexi points. Maar ik ben juist naar de meetings gegaan zodat ik daar zo nu en dan wat spulletjes kan aanschaffen... Via de website zijn er wel wat dingen te koop, maar d everzendkosten komen er dan ook nog bij... En voor 1 boekje vind ik dat de moeite niet waard, dan fiets ik liever hier even naar de meeting.

Vandaag heb ik me ook goed kunnen houden, heb net wat chocolade kruidnootjes op, maar keurig afgewogen dus echt een klein schaaltje. Had nog best veel punten over vandaag en aangezien ze op 'moeten' dacht ik dan kan het wel! Merk dat mijn motivatie nu goed is, meestal als ik start en mijn motivatie laag is, ga ik de eerste 2 dagen al de fout in... En nu heb ik het idee dat ik er weer even goed inzit... Al moet ik toegeven dat ik maandagochtend ook wel erg schrok van de weegschaal... :shock:

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Oasis di 27 sep 2011 - 11:13

Nou voor in een jaar 30 kilo er af teken ik ook wel hoor smile.
Ik wil ook graag meeschrijven, als dat mag.

Morgen na mijn eerste meeting laat ik weten hoe het was!
En zal eens kijken op MP dan Wink
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 11:21

Leuk! Hebben we al een klein clubje bij elkaar! smile

Ja ik was toen ook erg blij dat ik die kilo's kwijt was, ging een wereld voor me open... Mijn conditie werd veel beter, had veel meer energie en shoppen werd een stuk leuker. Zelfvertrouwen ging natuurlijk ook meteen een stuk omhoog. Nu helaas na de vakantie en na een slijmbeursontsteking toch behoorlijk aangekomen, dus dat moet er echt vanaf... Merk nu ook dat mijn andere heup wat moeilijk gaat doen, dus van de week maar weer naar de dokter, hoop niet dat ik het nu in mijn andere heup heb... Zou wat wezen in elk geval!

Ja ben benieuwd hoe de meeting was! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop di 27 sep 2011 - 11:26

Familie van mijn vriend gebruikt ook WW en die zijn er heel tevreden over.
Ik wil er zelf ook al heel lang mee beginnen maar ik wil niet verplicht naar die meetings enzo moeten. Zelfstandig WW volgen spreekt mij dan wel weer aan.

Gebruik je trouwens ook prodcuten van WW? Zoals kaas etc.?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 11:33

Raindrop schreef:Familie van mijn vriend gebruikt ook WW en die zijn er heel tevreden over.
Ik wil er zelf ook al heel lang mee beginnen maar ik wil niet verplicht naar die meetings enzo moeten. Zelfstandig WW volgen spreekt mij dan wel weer aan.

Gebruik je trouwens ook prodcuten van WW? Zoals kaas etc.?

Nee, ik gebruik geen WW producten. Ik let zelf gewoon op de dingen die wat magerder zijn... Ik ben niet zo'n kaasfan, dus die ene keer dat ik dan kaas eet op brood tel ik er meer punten voor. Verder zorg ik gewoon voor magere producten zodat ik wat meer kan eten op een dag...

Die meetings zijn voor mij ook niets, ik vind het sowieso al teveel geld als je 4x per maand gaat en daarbij kan ik niet altijd, wil mijn leven er ook niet helemaal voor omgooien om naar een meeting te moeten/ kunnen. Ik zou gewoon via je familie dan een pro points boodschappengidsje laten halen, scheelt je weer inschrijfgeld en een keer gaan... Mijn idee van WW is altijd dat je niet altijd superstreng hoeft te doen, ik gebruik de punten meer als richtlijn, als ik bijv. zie hoeveel punten een donut is, ben ik me meer bewust van hoe ongezond iets is ipv dat ik het meteen in mijn mond stop en er soms wel meerdere van eet achter elkaar... Even een voorbeeldje dus...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Niekske di 27 sep 2011 - 19:52

Ah choco, ben je je eigen topic gestart? Wink

Ik ben nu ook een week of vier bezig met WW. Ik gebruik het oude systeem van flexpoints. Daar heb ik nog de boodschappengids van en via internet kun je uitrekenen hoeveel punten je mag eten. Ik ga dus niet naar de meetings, dat vind ik te duur. Een jaar of 5-6 geleden ben ik in 4 maanden ongeveer 10 kg afgevallen met dit systeem (het bestuursjaar bij de studievereniging had zijn sporen nagelaten Wink ) en begin dit jaar ook een kilo of 4. Die zitten er sinds de zomer weer aan, dus ik wil er graag minstens 10 kg afhebben op dit moment. Ik probeer naast gezonde dingen ook minder te eten. Ik schap 's avonds vaak extra op, gewoon omdat het lekker is. Ik moet leren te stoppen als ik genoeg heb gehad Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 19:57

Wat kost het om naar de WW te gaan?

Gast
Gast

Bericht  Rovine di 27 sep 2011 - 20:08

Ik vind de kosten best onoverzichtelijk, maar was 30 euro kwijt vorige keer. Daarvoor mag ik dan 4x langskomen en heb online toegang. Zou best kunnen dat dit het starttarief is, dat het de volgende keer duurder of goedkoper is.

Ik koop heel weinig WW-producten. Had pas geleden 20+ kaas (wel van Slankie) en dat was -tegen mijn verwachting in- gewoon een plak karton. Dan schrijf ik wel extra punten, ik heb sowieso best moeite ze op te maken, dus dan ga ik niet op zo'n vel karton zitten knagen. Heb vorige week wel chocoladerepen meegenomen, denk dat ik deze week nog meer haal. Ze zijn superlekker en maar 2 punten.
De recepten koken we wel. Nu zijn wij sowieso heel erg van het verse en weinig pakjes, dus die recepten sluiten wel aan op wat wij altijd al doen. We hadden sowieso een nieuwe impuls nodig, gezien het gebrek aan inspiratie de laatste tijd. Ik zoek een paar keer per week een aantal recepten uit en dan gaan we boodschappen doen voor een aantal dagen.

Waar ik wel moeite mee heb is om alle punten op te maken aan gezonde dingen. Ik haalde eerder al aan dat ik moeite heb mijn punten op te maken en fruit is 0 punten, dus dat werkt niet om bij te pakken. Maar nog meer crackers en vezels naar binnen stouwen.... ik weet niet waar ik het moet laten. Momenteel heb ik elke avond rond de 4 punten over, gisteren heb ik die uitgegeven aan popcorn.

Dat maakt trouwens wel dat ik heel zenuwachtig voor vanavond ben. Steeds als ik aan vanavond denk zie ik alles wat ik deze week gegeten heb langsvliegen. En dat was best veel, terwijl ik amper vrije punten verbruikt heb. Ik geloof nooit dat er iets af kan zijn terwijl ik zoveel gegeten heb.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 20:34

30 euro voor 4x... en daarna kan je dan kijken of je nog vaker wil? En als je niet wil heb je dan ook geen toegang meer tot online?

Gast
Gast

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 21:05

Dat 30 euro voor 4x is volgens mij de gold card ofzo? In elk geval zo'n aanbiedingskaart dat je onbeperkt naar de meetings mag en online kunt... Volgens mij als je gewoon naar de meeting gaat is het inschrijfkosten + 7 euro meetinggeld... Weet alleen even niet wat de inschrijfkosten zijn, want ik had toen op de site zo'n aanbieding van gratis inschrijving gevonden. Even goed op de site kijken dus voordat je gaat, miss. is die actie er weer!

Nobucta: ja ik herken dat wel met je punten hoor, ik probeer dus nu mijn maaltijden zo te verdelen op een dag, zodat ik genoeg trek heb tussendoor voor iets kleins. Normaal sloeg ik mijn ontbijt of lunch over (geen tijd voor gemaakt voor het werk of op het werk) of zaten deze maaltijden echt dichtbij elkaar. Gisterochtend heb ik een keer een croissantje genomen bij het ontbijt ter afwisseling, en omdat het meer punten zijn. Oh, en als je kaas lekker vind neem je toch de gewone kaas? Doe ik ook hoor, ben sowieso niet zo'n kaasliefhebber maar als ik kaas eet wil ik wel lekkere kaas. Dan maar extra punten schrijven, zou het alleen niet elke dag doen omdat kaas best vet is...

Waar ben je precies zenuwachtig voor? Voor het wegen? Bang dat als er niks vanaf is je een soort preek krijgt? Je kunt bij de WW veel eten, dus maak je geen zorgen. Er is vast wat af!

Niekske: Ja! Ik wilde weer wat kilo's eraf hebben, en of de topics waar ik in wilde meeschrijven waren niet actief of het doel was daar 20-30 kilo afvallen. Dus daar paste ik niet echt tussen vond ik. Hoe is het met jou? Ben je al afgevallen?

Ik ben een beetje ziekjes aan het worden geloof ik, mijn keel en alle klieren in mijn nek lijken wel opgezet... Ben ook ontzettend moe en gewoon niet fit, ben maar wel netjes mijn bed uitgekomen om te ontbijten... Heb me vannacht nog even stiekem gewogen en woog in elk geval wat ik 's morgens ook woog... Dus dat deed me weer goed, moet nu echt die weegschaal wegleggen anders ga ik er elke dag opstaan. Vanaf nu gewoon elke maandag wegen!

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Niekske di 27 sep 2011 - 21:16

Nobucta: toch klinkt het alsof je wel goed op je eten hebt gelet, en als je dan nog punten overhoudt, kan het toch alleen maar goed zijn?

Choco: sinds ik ben begonnen, ongeveer 4 weken terug, ben ik ongeveer 1,5 kg afgevallen. Het gaat langzaam smile ik snoep wel nog maar heel weinig, eet veel vers fruit en groenten en ik kook zoveel mogelijk zonder olie of boter. Ik laat vaak het vlees achterwege of neem vaak witvis of zeevruchten.
Dat andere topic is inderdaad niet erg actief nee, wel jammer... wij hebben begin dit jaar ook samen in een topic gezeten toch? Dat werkte voor mij toen wel motiverend, jammer dat het uiteindelijk een beetje doodbloedde.

Ik weeg ook elke maandag, wil eigenlijk ook nog een keer mijn taille enzo meten en eens kijken hoe ik cm's afval. Dit weekend heb ik vriendinnenweekend, hopelijk kan ik een beetje op mijn eten leteen dan smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Rovine di 27 sep 2011 - 21:17

chococupcake schreef:
Waar ben je precies zenuwachtig voor? Voor het wegen? Bang dat als er niks vanaf is je een soort preek krijgt? Je kunt bij de WW veel eten, dus maak je geen zorgen. Er is vast wat af!

Nee, maar ik kan wel een boost gebruiken. Ik ben nog vrij sceptisch en zou graag bevestigd zien dat ik op de goede weg ben. Vorige week daar nog een kleine discussie over gehad, ik geloofde niet dat ik af zou kunnen vallen terwijl ik echt de hele dag zit te laaien. Nu had de coach wel een punt dat zij het al zoveeltientallenjaren doen, dus dat zij het wel zullen weten. Maar stiekem ben ik dan bang die uitzondering te zijn of dat het allemaal te mooi om waar te zijn is, daarom zoek ik die bevestiging op de weegschaal.

Zoveel kaas eet ik trouwens niet. Ben er wel gek op, maar mis het niet als ik het 2 weken niet eet, zoals nu. Wel zo'n kartonnetje op dus, maar die telt niet als kaas vind ik. Light feta proef ik trouwens geen verschil mee. Voor vandaag heb ik geitenkaas, ham en sla op een dubbele boterham gegooid. Tikt lekker aan qua punten en in alles zit wel iets van voedingswaarde.

Ik heb een combipas, volgens mij heb ik toegang tot internet zolang ik blijf betalen. In het begin dacht ik die meetings te doen tot ik het trucje doorhad, maar ik kijk toch heel erg uit naar vanavond. Dus zolang het me motiveert ga ik door.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 21:41

Nobucta: Jaaa combipas heet het! Nu weet ik het weer! Tja, als je steun daaraan hebt, gewoon gaan.. Als je het geld kunt missen is het geen probleem toch.
En het werkt echt, geloof me... Je moet gewoon ook gevarieerd blijven eten, dan blijft je stofwisseling goed op gang... Het komt echt goed, vanavond ben je afgevallen. En al gaat het niet zo snel, wat maakt het uit je bent op de goede weg!

Niekske: klopt inderdaad! Vandaar dat ik gisteren dacht ik open gewoon een nieuwe topic, het is voor mij een goede motivatie hier te schrijven. Goed van je dat je al 1.5 kilo kwijt bent. Langzaam is beter, dan blijft het er ook langer vanaf! En je let goed op je eetpatroon, dus hartstikke goed bezig! Ik meet ook alles qua cm's, ik vind dat veel beter en motiveert me ook veel meer. Wel weeg ik er ook bij dit keer, vorige keer lukte de kilo's niet zo... maar nu heb ik het idee dat het wel weer lekker gaat.

Heb van de week een klein notitieboekje bij de action gehaald en daar schrijf ik alles in op per dag, achterin schrijf ik de cm's en gewicht... Zo kan ik mooi zien of er wat vooruitgang in zit.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 23:01

Het punt isdat ik het geld eigenlijk niet kan missen en zou balen als het niet werkt bij mij. Bij een collega die dat ook gedaan heeft zitter er weer de kilo's aan dus ook geen goed voorbeeld haha.

Gast
Gast

Bericht  CCC di 27 sep 2011 - 23:05

Kijk dan gewoon even op marktplaats of iemand een boodschappengids aanbied, scheelt je weer wat. Ik zou voor de pro points versie gaan. Via een site (weet niet of sites mag noemen trouwens) wijvallenaf.nl kun je berekenen hoeveel punten je mag en daar staat ook een klein overzicht met voedingsmiddelen... Miss. kun je zo starten, kijken of het bij je past en dan verder ofzo?

Tja en dat aankomen is bij veel mensen een probleem, ze hebben hun eetgewoontes dan niet aangepast en gaan gewoon weer verder zoals ze voorheen deden. Ik ben in die 6 jaar alleen maar aangekomen door die slijmbeursontsteking in mijn heup, als ik merkte dat ik wat aankwam (soms schommelt je gewicht gewoon) deed ik een paar dagen weer wat rustiger aan... En in de vakantie heb ik me echt heel schandalig gedragen, heel veel gegeten... Zat ook niet zo lekker in mijn vel, dus dan ga ik sneller meer eten... Nu dus gewoon weer omschakelen..

Hoeveel wil je afvallen Theedoosje?

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 23:11

O dank je voor de tips.

Ik wil eerst eens onder de 100 omen...nog 11,5 kg te gaan Wink En ja ik ben maar 1.65 dus daarna maag er nog wel meer af....we zien wel hoe ver ik kom.

Gast
Gast

Bericht  Stoplicht wo 28 sep 2011 - 0:56

Wat leuk, een Weight Watcher-topic!
Een tijdje terug schreef ik al mee in een ander topic, maar dit weer verwaterd; ik probeer het nu wel bij te houden!

Inmiddels ben ik 17 weken bezig met de Weight Watchers en ben ik 18 kilo kwijt; best netjes...
Ik bezit over een Combi-pas waardoor ik wekelijks naar de bijeekomsten kan plus online extra's heb, maar de laatste weken kom ik alleen bij de bijeenkomsten om te wegen, het wekelijkse infoboekje te scoren en soms koop ik wat WW-producten zoals repen, desserts, receptenboekjes, etc.
Voorlopig bevalt de WW mij nog steeds supergoed omdat ik het niet ervaar als echt lijnen, maar meer je eetpatroon aanpassen en opletten op wat je eet, maar in mijn geval is dat nog een hele hoop!
Vanaf mijn startgewicht heb ik mijn doelen opgesplits; elke keer naar - 10 kilo dus mijn 2e doel is in zicht! Zodra mijn 2e doel bereikt is, wil ik nog sowieso 5 kilo er af hebben, maar het liefst nog 10kilo; afhankelijk van hoe het me dan afgaat, ga ik door of las ik tijdelijk een pauze in en zorg ik dat ik op gewicht blijf...

Succes allemaal!

xx Krista

Stoplicht
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 121
Punten : 172

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 1:06

Wat goed zeg Krista! Weet inderdaad nog wel dat je toen meeschreef in het andere topic. Wel ontzettend goed van je dat je bent doorgegaan. Die doelen opsplitsen helpen bij mij ook, ik doe nu eerst 5 kilo, en dan kijk ik weer verder!

Die combipas is toch wel handig dus. Wat kun je allemaal online? Heb je daar ook recepten? Kun je miss. een pagina print-screenen voor me? Miss. dat ik het dan toch doe... Dan kan ik eens even een kijkje nemen of het wat is...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Stoplicht wo 28 sep 2011 - 1:09

Op de site van de WW kan je online je gewicht bijhouden, uitrekenen hoeveel punten een bepaald product waard is, producten opzoeken met hun waarde en vele recepten. Mijn ervaring is dat je ook heel veel recepten uit de boekjes kan halen, maar omdat ik in het begin regelmatig bij de bijeenkomsten bleef zitten, was de Combi-pas voordeliger...
Ik ben vast heel ' dom ' maar hoe maak ik een print-screen?

Stoplicht
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 121
Punten : 172

Bericht  CCC wo 28 sep 2011 - 1:20

Er is een knopje op je computer/ laptop en daar staat op PRT SC en daaronder SYS RQ ofzo... Die indrukken als je op de site zit, en dan even naar paint/ word en dan gewoon afbeelding plakken en opslaan Very Happy

Hmm... ik word steeds nieuwsgieriger en enthousiaster eigenlijk, als ikd aar meer recepten af kan halen, is wel ideaal eigenlijk...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: