Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel, je bent zwanger, wat dan?

+71
M@niek
maiadebij
*Troela*
luenca
blauwwitrood
Bolleke
sheila123
RYW
Steep
Novalee
Arwyn
Marin
Ugly Betty
PapillonRose
Muppetje
Creabea_28
Darius
missmarm
Roodkapje
Shisha
_Mashimaro_
MamaJ&R
Rovine
Jelin
Jeanette
Dennenappel
Starla
Bosjesvrouw
Pussycat
Paper Crown
Pien
Flip Fluitketel
Fearie
Rush
loesje
Silver
Lavendel
Le Chat Noir
studiebol
TGR
Fiebje
Supertalentje
Parisienne
banjer49
Primrose
Mamsie
LotteK
Caramba
Ezzer
Bruintje Beer
Smaragdje
LMCurious
Nora
Jazzlyn
Happydobby
Pandora
Coccinelle
Coco
Caroow
kwak
TukTuk
koNijntje
Sarah1985
Liadan
Susan
joyce0606
Lady4
Penélope
Tania
mauwmauw
moepie
75 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Stel, je bent zwanger, wat dan? - Pagina 6 Empty Re: Stel, je bent zwanger, wat dan?

Bericht  Steep vr 9 sep 2011 - 1:58

Arden schreef:Dat weet ik al Wink

Maar het is me overkomen dat ik "ineens" ongepland zwanger was en ik wist toen eigenlijk diep van binnen meteen dat ik het niet weg kon laten halen. Heb er wel serieus over nagedacht, maar niet gedaan.

+1
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel, je bent zwanger, wat dan? - Pagina 6 Empty Re: Stel, je bent zwanger, wat dan?

Bericht  Roodkapje vr 9 sep 2011 - 2:00

Arwyn schreef:We willen uiteindelijk wel graag kinderen samen, dus ongewenst zou het totaal niet zijn.
Niet gepland wel. We hebben allebei nog geen vast werk, wonen in een flatje.. Qua timing zou het niet echt uitkomen dus, maar ik zou het zeker houden.

Haha wij voldoen niet aan jouw "eisen" om te beginnen aan kinderen smile Leuk om te lezen:)

wij wonen in een flatje, hebben beide geen vast werk ( nou ja, we werken er al jaren ( hij een jaar of 10 denk ik, ik 2.5)... maar van contracten is geen sprake.. Manlief freelancet, ik hoop ooit nog een contract te krijgen.. maar daar zijn ze niet zo makkelijk in smile

We hebben inmiddels 3 kindjes en groeien het flatje nu wel uit. Ons nieuwbouwhuis wordt hopelijk rond november/december opgeleverd!

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  RYW vr 9 sep 2011 - 2:02

Dan zou ik me enorm zorgen maken, want ik zou niet willen dat ons kindje met een spiraal in z'n hoofd geboren wordt!!!

Maar als die zonder problemen weggehaald zou kunnen worden, dan zou ik achtereenvolgens:
1) me doodschrikken
2) de test nog een keer goed bekijken
3) me nog een keer doodschrikken
4) in de auto stappen, richting mijn vriend gaan rijden (125 km)
5) onderweg via de headset oppas regelen
6) het met mijn vriend bespreken
7) mijn vriend reanimeren, en het daarna verder bespreken

En daarna zouden we ervoor gaan, denk ik smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:04

Roodkapje, wij wonen ook in een flat en hier passen echt geen 3 kinderen in Very Happy hebben jullie zo'n groot appartement dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:06

Steep schreef:
Arden schreef:Dat weet ik al Wink

Maar het is me overkomen dat ik "ineens" ongepland zwanger was en ik wist toen eigenlijk diep van binnen meteen dat ik het niet weg kon laten halen. Heb er wel serieus over nagedacht, maar niet gedaan.

+1
En nog een hele grote +1. Het was een shock, we woonden in een miezerig studiootje aan de rand van het centrum met 2 onderburen die nog studeerden, en niet schroomden om super hard muziek te draaien en elkaar de kiet uit te vechten. Ik was elk weekend dronken en rookte zo een pakje per avond weg. En ik was werkeloos.

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 9 sep 2011 - 2:06

Roodkapje schreef:
Arwyn schreef:We willen uiteindelijk wel graag kinderen samen, dus ongewenst zou het totaal niet zijn.
Niet gepland wel. We hebben allebei nog geen vast werk, wonen in een flatje.. Qua timing zou het niet echt uitkomen dus, maar ik zou het zeker houden.

Haha wij voldoen niet aan jouw "eisen" om te beginnen aan kinderen smile Leuk om te lezen:)

Ik denk dat veel mensen al blij zouden zijn als ze het zo voor elkaar hebben als ik het nu heb, maar dan alsnog zou ik geen kind laten komen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  sheila123 vr 9 sep 2011 - 2:06

Mmmmm ik zou wel even schrikken...maar zou het wel houden het kindje is meer dan welkom dan! Maar hoe we dat moeten doen met de ruimte is wel de vraag haha. Dan moeten papa en mama verhuizen naar beneden laughcry
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:08

Wij zouden tegelijkertijd schrikken en blij zijn. Ik mag wel zwanger worden maar onder strenge controle van een arts ivm een gezondheidsrisico voor mij. Nu ben ik langzaam aan het idee aan het wennen, we willen over een tijdje misschien wel voor een kindje gaan maar het blijft toch eng. Als ik nu opeens zwanger zou blijken zou ik dus schrikken maar ook denken: dan moet het nu blijkbaar zo zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:12

Ik lees heel vaak de opmerking over abortus: Alleen bij verkrachting.

Ik hoop echt nooit in die positie te komen uiteraard, maar ik denk dat ik het zelfs dan nog heel erg moeilijk zou vinden, en alsnog niet zou kunnen. Ik zie het toch echt als een leven, en het is toch ook een kind van mij, al is het dan niet van mijn eigen partner.

Moeilijk dilemma lijkt me dat.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:13

Storm schreef:Roodkapje, wij wonen ook in een flat en hier passen echt geen 3 kinderen in Very Happy hebben jullie zo'n groot appartement dan?

Wij wonen ook in een flat. En ik ben zwanger van nr 3 Wink

Gast
Gast

Bericht  sheila123 vr 9 sep 2011 - 2:17

Arden schreef:
Storm schreef:Roodkapje, wij wonen ook in een flat en hier passen echt geen 3 kinderen in Very Happy hebben jullie zo'n groot appartement dan?

Het is net wat je zelf wil. Ik heb maar 2 slaapkamers boven en bij ons is er toch een 2e gekomen. Vond dat geen reden om er niet weer voor te gaan.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:18

sheila123 schreef:
Arden schreef:

Het is net wat je zelf wil. Ik heb maar 2 slaapkamers boven en bij ons is er toch een 2e gekomen. Vond dat geen reden om er niet weer voor te gaan.
Oh dat is voor mij wel een hele grote reden...ik klaag ook altijd over ons appartement. Wij hebben ook 2 slaapkamers en we wonen op 3 hoog, geen lift. Ik vind het nu al een hoop gezeul met boodschappen en peuter, ik moet er niet aan denken dat ik straks ook nog een baby mee naar boven moet sjouwen.

We willen eerst een eengezinswoning en dan kijken we wel verder.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje vr 9 sep 2011 - 2:19

Arden schreef:

Ons appartement is wel redelijk groot ja. Hebben een balkon van 13 meter breed en bijna 2 meter lang. Dus de kindjes kunnen toch nog redelijk spelen. Op de mooie dagen zitten we op het strand of bij oma in de tuin. Alles is hier zo dichtbij dat het allemaal goed te doen is. Naast ons huis(flat) is een megaspeeltuin en een buitenzwembadje dat door de gemeente wordt onderhouden. Toch wil ik er zsm weg! Met 2 kinderen vond ik het allemaal nog goed te doen, met 3 kinderen is er geen kamer meer over... Tijd voor een nieuwe uitdaging en eindelijk een ECHT huis smile Ik kan niet wachten ! ( het zou al in februari worden opgeleverd dus het wordt wel eens tijd).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:21

sheila123 schreef:
Arden schreef:

Ja wij hadden ook maar twee slaapkamers bij de tweede. Maar dat bleek toch wel echt te klein, vooral omdat dat kamertje maar 6m2 was en de jongste een slechte slaper bleek, dus bij elkaar liggen ging niet.
Nu hebben we drie slaapkamers en gaan de oudste twee ws bij elkaar. Ze slapen nu allebei aardig, goed genoeg om bij elkaar te kunnen.

Wel hebben wij een lift en is ons appartement nu echt ruim, we hebben een grote open keuken, grote woonkamer met een extra speelhoekje wat erg handig is, en ruime slaapkamers.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje vr 9 sep 2011 - 2:21

Storm schreef:
sheila123 schreef:
Arden schreef:

Oh dat is voor mij wel een hele grote reden...ik klaag ook altijd over ons appartement. Wij hebben ook 2 slaapkamers en we wonen op 3 hoog, geen lift. Ik vind het nu al een hoop gezeul met boodschappen en peuter, ik moet er niet aan denken dat ik straks ook nog een baby mee naar boven moet sjouwen.

Haha daar kan ik me iets bij voorstellen. Wij wonen gelukkig in een flat met 4 liften:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  sheila123 vr 9 sep 2011 - 2:21

Storm schreef:
sheila123 schreef:
Arden schreef:

Ja dat is natuurlijk wel weer even een ander verhaal en dan zit ik wel gunstiger. Lekker in het centrum,heb een mooi straatje voor de kids achter. Woonkamer is wel redelijk ruim dus gaat hier prima en straks slapen ze gewoon in een stapelbed of zo ik zie wel. Maak daar nu nog geen probleem van. F. slaapt voorlopig toch nog lekker bij ons op de kamer.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Bolleke vr 9 sep 2011 - 3:09

Ik zou het niet houden, past totaal niet in mijn leven nu (zou ook wonderbaarlijk zijn als ik zwanger zou zijn, maar dat terzijde). En denk dat ik het ook niet aan zou kunnen 2 kinderen, ervan uitgaande dat de zwangerschap dan van een one-night stand zou zijn, dus weer een kindje alleen opvoeden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  blauwwitrood vr 9 sep 2011 - 4:17

Dan zou ik een gat in de lucht springen en van gekkigheid niet weten wat ik moet doen Wink
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 4:19

blauwwitrood schreef:Dan zou ik een gat in de lucht springen en van gekkigheid niet weten wat ik moet doen Wink

hug

Gast
Gast

Bericht  luenca vr 9 sep 2011 - 4:36

houden, ondanks dat ik spiraal heb, single ben, weinig seks heb en een heel naar verleden heb.
ik heb gelukkig genoeg hulp achter de hand, een 2e abortus zou voor mij geen optie zijn.
het zal zwaar zijn, maar over 5 of 10 jaar niet minder zwaar.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  *Troela* vr 9 sep 2011 - 9:51

In principe zou ik zeggen houden, maar volgens artsen zijn dochter en ik door het oog van de naald gekropen. Heb ook een vervelende nasleep gehad, dus weet echt niet of mijn lichaam het zal trekken.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  maiadebij vr 9 sep 2011 - 10:08

Even schrikken maar 100% houden!

Twijfelde vorige maand even, zere buik, misselijk etc... zat alweer te dromen en rekenen Laughing Maar was toch opgelucht dat het loos alarm was.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan vr 9 sep 2011 - 10:11

Ik droomde vannacht nog dat ik erachter kwam dat ik zwanger was, en dat ik dat nieuws heel enthousiast naar Minneke ging whatsappen.

Toen ik wakker werd vond ik het toch een klein beetje jammer dat het niet echt was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 23:55

Storm schreef:
Fearie schreef:
ProudMama schreef:Dan zou ik heel raar staan te kijken, dat kan namelijk niet Laughing

Hier nog een waar het niet zou kunnen. Maar stel het was wel zo, abortus is voor mij nooit een optie geweest smile
Voor mij ook niet. Ik ga nu waarschijnlijk een hele hoop mensen voor het hoofd stoten, maar ik ben in principe tegen abortus tenzij het echt niet anders kan (verkrachting, gehandicapt kindje). Je kindje weg laten halen terwijl je in principe een redelijk stabiele basis hebt, vind ik verkeerd en getuigt voor mij niet van je verantwoordelijkheid dragen.

Maar als je niet bent verkracht of geen gehandicapt kindje hebt, betekent dat niet meteen dat je een stabiele basis hebt.

Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik het kind weinig te bieden hebben en er waarschijnlijk voor kiezen om het weg te laten halen. Ik heb namelijk geen stabiele basis en gun mijn kind veel meer. Ik vind het niet eerlijk tegenover het kind om het te houden omdat abortus 'verkeerd' is en getuigt van weinig verantwoordelijkheids gevoel. Wie doe ik daar een plezier mee?

Gast
Gast

Bericht  M@niek za 10 sep 2011 - 0:54

Als ik er nu achter kom dan zou ik het niet houden. Ben net begonnen met een pittige studie en dan nog een huishouden, werk en 2 kindjes erbij dat ga ik echt niet volhouden.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: