Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingspatroon als je zwanger bent.....

+4
SarahKey
Sylvana
kwak
LDJ
8 plaatsers

Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  LDJ zo 4 maa 2012 - 5:18

Hoe zag of ziet jullie voedingspatroon eruit als je zwanger bent of was?
Ik probeer meer fruit te eten en ipv verschillende soorten thee rooibos te drinken.
Maar ik vind het zo lastig om mijn voedingspatroon wat om te gooien.
Daarom ben ik wel benieuwd wat jullie zoal op een dag aten of eten.

Liefs
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 5:20

Niet zo veel anders eigenlijk. Ja, geen drank en geen rood vlees enzo, maar verder eet ik gewoon hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  kwak zo 4 maa 2012 - 5:21

ik lus geen melk maar ik heb er in de zwangerschap wel voor gezorgd dat ik veel zuivel dronk.
ik dronk veel optimel en mona yogi voor de kalk. Ook houd ik niet zo van fruit dus ik kocht lekker fruit zoals aarbeien en smooties voor de vitamine. Verder was mijn eet patroon het zelfde.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Sylvana zo 4 maa 2012 - 5:22

Ik at altijd al gezond eigenlijk, dus dat ben ik gewoon blijven doen. Ben er voor de zekerheid wel nog een multivitamine naast gaan gebruiken, en dingen die niet mogen (rauwe vleeswaren, alcohol etc) laat ik natuurlijk staan nu.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 5:42

Jolicious schreef:Niet zo veel anders eigenlijk. Ja, geen drank en geen rood vlees enzo, maar verder eet ik gewoon hetzelfde.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  LDJ zo 4 maa 2012 - 5:55

Maar kunnen jullie mij ook vertellen wat jullie dan zoal op een dag eten?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:02

's ochtends ontbijt 2 tot soms 3 broodjes, tussen de middag 2 broodjes en avondeten. (groente aardappels/rijst etc en vlees).

Tussendoor soms iets van fruit of een licht koekje (granen koekje, liga met melk erin) .

Drinken doe ik veel thee, soms melk/yogi af en toe een glaasje cola.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:19

Ik probeer wel gezonder te eten, door veel werk was het hier wel regelmatig pizza uit de oven of wat halen.

Ik eet meer granen (geen witte broodproducten meer), meer zuivel, meer groente en fruit en minder suiker.

Ik heb bij elke hap die ik zondig het gevoel dat ik de baby's laat smullen van een stuk chocola of een slok cola. Kan 't niet over mijn hart verkrijgen. Ook geen koffie en thee meer trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  SarahKey zo 4 maa 2012 - 6:25

Met mijn dieet ivm zwangerschapssuiker:
's Ochtends: twee broodjes met 1 zoet en 1 hartig beleg en yoghurtdrank
Tussendoor: fruit
's Middags: twee broodjes met 1 zoet en 1 hartig beleg en yoghurtdrank (at heel vaak een eitje erbij of iets wat geen koolhydraten was, kipfilet etc)
Tussendoor: fruit
's Avonds: gewoon avondeten, moest wel oppassen met de hoeveelheid aardappelen/pasta/rijst
En na het eten ontbijtkoek.

Mocht alleen water drinken.
Was het dieet ook wel zat aan het einde, al heeft het wel geholpen.

Daarvoor at ik alleen 3 hoofdmaaltijden en at ik tussendoor niets. Ook at ik heel onregelmatig. Ene ochtend 2 beschuiten en andere ochtend 3 broodjes.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:26

ik heb mijn voedingspatroon wel helemaal aangepast, omdat ik wat meer wil aankomen dan de vorige keer. De vorige keer ben ik echt te veel afgevallen, dus alles wat ik nu aankom is mooi mee genomen voor na de bevalling. Daarbij ken ik niet/nauwelijks een hongerprikkel, dus als ik er niet bewust mee bezig ben, dan kan ik rustig de hele dag niet eten zonder honger te krijgen. Mijn voedingspatroon ziet er zo uit:

8.30u: 2 bruine boterhammen met roomboter, vet(ter) beleg en met een glas sap (was 1 boterham)
10.00u: 1 bruine boterham met roomboter, een stuk fruit en een glas thee(was een koekje)
12.30u: 3 bruine boterhammen met roomboter, vet(ter) beleg zoals kaas, boterhamworst o.i.d. en een glas sap(was 1 boterham)
15.00u: 1 bruine boterham of wat plakken kandijkoek met roomboter, een stuk fruit en thee(was alleen een glas thee)
17.30u: 3 aardappelen, veel groente, een stuk vlees en een flink bakje vla of yoghurt (vol) (was 1 aardappel veel groente en een ministukje vlees)
20.00u: thee met een koek
21.00u: heel veel thee en chips Voedingspatroon als je zwanger bent..... 827601


Resultaat van 6 weken dit diëet: 1 kilo in de plus 🐰.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:32

Als ik dat nu zou doen was ik nu al een tientonnetje geweest! Maar wat goed al 1kg in de plus, dat er nog vele mogen volgen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  piene1983 zo 4 maa 2012 - 7:08

Sinds twee weken hou ik mijzelf aan een strenger dieet wegens mijn geconstateerde hoge suikerwaarden. Dit betekent:

Ontbijt: 2 boterhammen met boter en beleg en een glas melk ( eigenlijk moet hier nog een cracker bij maar daar heb ik geen behoefte aan)
Tussendoor: 1 stuk fruit of 1 boterham/cracker met beleg
Lunch: 2 boterhammen met boter en beleg en een glas cola zero ( ook hier moet een cracker bij, ik probeer de koolhydraten te mijden door de melk te vervangen door koolhydraatarme dranken)
Tussendoor: 1 stuk fruit of 1 boterham/cracker met beleg
Diner: aardappelen/rijst/pasta met veel groente en een klein stukje vlees.
Tussendoor: 2 biscuits

Verder drink ik veel water, thee en 2 koppen koffie per dag. Ook gebruik ik als afwisseling soms cola light of zero, liefst caffeinevrij. Van water alleen word ik zo gaar, de zoetstoffen heb ik de gehele zwangerschap gemeden maar nu komen ze toch in mijn dieet voor.

Ben nu 25 weken zwanger en tot nu toe nog geen 2 kilo aangekomen.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Printje zo 4 maa 2012 - 7:20

Anniej_S schreef:
Jolicious schreef:Niet zo veel anders eigenlijk. Ja, geen drank en geen rood vlees enzo, maar verder eet ik gewoon hetzelfde.

+1

+ nog 1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Tiara zo 4 maa 2012 - 7:28

Ik ben wel meer fruit gaan eten, ook meer zuivelproducten. Groente had ik altijd al veel. En niet te veel cafeïne producten.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  moepie zo 4 maa 2012 - 7:32

Eigenlijk eet ik het zelfde alleen let ik er nu op dat ik meer zuivel neem, meer fruit en drink ik zoveel mogelijk water.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingspatroon als je zwanger bent..... Empty Re: Voedingspatroon als je zwanger bent.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum