Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op vakantie als je zwanger bent

+11
Roos
blondje1313
Happydobby
Novalee
kwak
MissD
Annie24
Susan
PapillonRose
Tania
studiebol
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  studiebol do 14 jul 2011 - 21:01

Over 4 weken hebben mijn vriend en ik vakantie. We hebben altijd een beetje gezegd we zien wel wat we doen tegen die tijd, een last minute is zo geboekt en we moeten natuurlijk ff zien hoe ik me voel.

Gisteravond had ik mijn vriend aan de telefoon en toen zei hij dat hij toch echt wel graag even weg wilde even er tussen uit. Hij heeft hard gewerkt dus ik snap dat wel. En zelf wil ik dat ook wel, lijkt me fijn om even weg te zijn en samen te zijn. Tot nu toe voel ik me eigenlijk nog gewoon goed dus ik ga er vanuit dat het over 4 weken ook nog zo is ik ben dan zo'n 23/24 weken zwanger.

Nu heb ik al wel bedacht dat 9/10 uur in een vliegtuig me niks lijkt dus het liefst gewoon een uurtje of vier vliegen spanje of griekenland dat soort landen.
Hebben jullie nog tips? Zijn jullie toen ook op vakantie geweest en hoe ging dat? Nog tips waar we op moeten letten als we iets gaan boeken?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 21:03

Als je weinig tot geen last hebt zou ik zeker nog even gaan!

Toen ik 10 weken was zijn we naar Turkije geweest.
Dat is prima gegaan (op de terugweg na, overgegeven), alleen met het eten vond ik het lastig. Veel was daar bereid met melk/yoghurt/mayo en dat durfde ik daar niet aan.

Maar verder heb ik het er heerlijk gehad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 21:04

1 tip: Sluit in elk geval een hele goed reis en annuleringsverzekering af, voor het geval dat...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  studiebol do 14 jul 2011 - 21:07

ProudMama schreef:1 tip: Sluit in elk geval een hele goed reis en annuleringsverzekering af, voor het geval dat...

Gaan we zeker doen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Tania do 14 jul 2011 - 21:08

Ik had op die termijn niet meer op vakantie gewild, maar als je je goed voelt dan lijkt het me geen probleem. Het is misschien handig als je op de kamer een koelkast/kookplaatje hebt, als je dan niet alles in de restaurant wil/durft te eten dan kun je iets op je kamer eten.

Ik ga over twee weken ook op vakantie en ik vind het eigenlijk maar niks. Ben heel bang dat er iets gebeurt als ik daar ben. Maar het is al geboekt dus wel gaan natuurlijk wel gewoon.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  PapillonRose do 14 jul 2011 - 21:10

Ik ben met 28 weken nog een week in Parijs geweest. Was echt een actieve week, en we zaten in een apartement op 6 hoog zonder lift.. Was al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was, en omdat ik me best redelijk voelde ben ik maar gewoon meegegaan. Het was wel zwaar die week, maar ook erg leuk en ik heb mijn activiteiten gewoon wat aangepast. Bijvoorbeeld ook een dagje met zo'n dubbeldekkerbus met open dak door de stad rijden ipv met de metro overal heen en stukken lopen. En rustiger aan doen in het algemeen. Die week zelf is het best goed gegaan, heb alleen daarna nog bijna een week moete bijkomen ervan :P Maar dat kon, dus ik ben blij dat ik toch gewoon gegaan ben!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 21:12

Tania schreef:Ik had op die termijn niet meer op vakantie gewild, maar als je je goed voelt dan lijkt het me geen probleem. Het is misschien handig als je op de kamer een koelkast/kookplaatje hebt, als je dan niet alles in de restaurant wil/durft te eten dan kun je iets op je kamer eten.

Ik ga over twee weken ook op vakantie en ik vind het eigenlijk maar niks. Ben heel bang dat er iets gebeurt als ik daar ben. Maar het is al geboekt dus wel gaan natuurlijk wel gewoon.

Hopelijk doet de vakantie je goed.
Ik heb 1 dag niet kunnen lopen van de bekkenpijn.

Maar mijn bloedverlies is toen wel opgehouden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Tania do 14 jul 2011 - 21:14

Hazeltje schreef:
Tania schreef:Ik had op die termijn niet meer op vakantie gewild, maar als je je goed voelt dan lijkt het me geen probleem. Het is misschien handig als je op de kamer een koelkast/kookplaatje hebt, als je dan niet alles in de restaurant wil/durft te eten dan kun je iets op je kamer eten.

Ik ga over twee weken ook op vakantie en ik vind het eigenlijk maar niks. Ben heel bang dat er iets gebeurt als ik daar ben. Maar het is al geboekt dus wel gaan natuurlijk wel gewoon.

Hopelijk doet de vakantie je goed.
Ik heb 1 dag niet kunnen lopen van de bekkenpijn.

Maar mijn bloedverlies is toen wel opgehouden Very Happy

Ik kan waarschijnlijk wel lekker uitrusten op vakantie want m'n ouders gaan ook mee dus m'n moeder vermaakt zich wel met J. terwijl ik niks lig te doen op een zwembadbedje Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Susan do 14 jul 2011 - 21:14

San Eloy in Tossa de Mar, Spanje, is erg leuk. Het is all-in, er rijdt de hele dag een pendelbusje naar het plaatsje, Tossa de Mar zelf is lekker rustig en je kunt daar eventueel ook lekker uit eten als je wil, je kunt makkelijk een dagje naar Barcelona. Ik zou dan wel gaan vliegen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Annie24 do 14 jul 2011 - 21:15

Wij zijn toen ik 12 weken was naar Kreta geweest. Hebben toen ook een lastminute geboekt omdat we wisten dat het onze laatste vakantie samen kon zijn. Het vliegen ging helemaal goed en ik heb alleen 1 dag op bed gelegen omdat ik hele erge buikpijn had. Kon niet eens rechtop lopen en ik was zwaar in de veronderstelling dat ik in het ziekenhuis zou belanden. We hebben toen ook een paar x contact gehad met de reisleidster en die was echt heel erg aardig en leefde echt met ons mee. Gelukkig was het de volgende dag weer over. Waarschijnlijk heb ik toen last gehad van iets wat ik die dag ervoor gegeten had ofzo...

Jij bent natuurlijk wel al iets verder, maar besef wel goed dat het jullie laatste vakantie samen kan zijn. Of je moet je kindje straks bij iemand laten logeren, dat kan natuurlijk ook....Als je een annuleringsverzekering afsluit speel je helemaal op safe.

Misschien dat je kan kijken voor een appartement? Dan kan je zelf koken. Misschien dat dat ook wat rust geeft?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  MissD do 14 jul 2011 - 21:27

Wij gaan als ik 23 weken ben op vakantie naar Madeira, gaan daar anderhalve week naartoe.
We hadden dit al geboekt voordat we wisten dat we zwanger waren, en nu vinden we het heerlijk om nog 1x met zijn tweetjes op vakantie te gaan en samen te genieten van alles nu nog zonder kindje.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 21:30

Ik zou inderdaad zorgen voor een annuleringsverzekering (goed de voorwaarden doorlezen). Wij vliegen voor ruim twee weken naar Amerika als ik 24 weken zwanger ben, nog voordat ik zwanger was geboekt in de hoop dat ik het gewoon zou trekken tegen die tijd als ik al zwanger was. Inderdaad omdat het misschien (en hopelijk) onze laatste kans zou zijn om met zijn tweetjes zo'n reis te maken.

Qua tips, rustig aan doen, niet te veel op 1 dag plannen en alles goed van tevoren uitzoeken qua vervoer e.d. zodat je niet onnodig veel hoeft te lopen. Tijdens de vlucht regelmatig even opstaan en bewegen en zorgen dat je genoeg drinkt. Geen rauwe groenten of fruit eten die je niet zelf hebt bereid en geen poesjes aaien (die lopen nogal eens rond bij hotels in het zuiden).

Oh en ik ga over een weekje vier dagen naar Budapest voor een bruiloft, ook daar gaan we gewoon heerlijk rustig aan doen. We hebben een appartementje met airco, pakken sowieso een taxi van en naar het vliegveld en als ik het niet trek met ov ook gewoon in de stad. En ik heb een handventilatortje op batterijen gekocht.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  kwak do 14 jul 2011 - 21:39

zolang je je goed voelt waarom niet toch?!
waarschijnlijk de laatste vakantie met z'n tweeen, en het is echt even lekker om er uit te zijn!

ik lag met 16 week zwangerschap in een tentje op een luchtbed voor een week, haha!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Novalee do 14 jul 2011 - 21:46

Ik ben wel zwanger op vakantie geweest, maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was dus aan mijn ervaringen heb je niks :P Naast de tips van de anderen zou ik aanraden om, zeker als jullie gewend zijn veel van de omgeving te verkennen, zelf een auto te huren. Mocht je dan onverhoopt naar een dokter of ziekenhuis moeten dan hoef je niet helemaal een taxi te regelen of op een bus te wachten.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Happydobby do 14 jul 2011 - 21:54

Ik ben met 23 weken nog naar Amerika gevlogen. Tip neem een kussentje voor in je nek mee.
Ik had erg last van mijn rug.
Reisverzekering hadden wij niet. Doen we eigenlijk nooit.
Verder alles met flessenwater doen, en je drinken zonder ijsklonten bestellen.
Deed ik in amerika omdat ze daar chloorwater hebben. Je kan dat wel drinken maar lekker is het niet.
Als je naar een warm land ga, voldoende zonnebrand en lekker in de schaduw blijven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Susan do 14 jul 2011 - 22:08

Novalee schreef:Ik ben wel zwanger op vakantie geweest, maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was dus aan mijn ervaringen heb je niks.

+1, ik was in Polen op vakantie toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  studiebol do 14 jul 2011 - 22:46

Bedankt voor alle tips!
Als wij op zon vakantie gaan, wisselen we het meestal af dagje strand dagje excursie, we zullen dan nu gewoon wat vaker een dagje strand doen. Dus kalm aan doen we het wel dat is het probleem niet.
Met eten ben ik ook niet zo heel erg bang, vaak als het zo warm is eet ik weinig warm eten en vind ik sla en zo lekkerder, vlees eet ik al vaak niet. En ik zal er dan goed op letten dat het sla en zo is afgespoeld.
Iemand zei drinken zonder ijsklontjes dat is idd wel een goede!

We hebben nog 4 weken dus ik ga gewoon de komende tijd eens rustig kijken wat er allemaal is en eens dat plaatsje bekijken wat Susan noemde.
Een reisverzekering hebben we, een doorlopende, maar ik zal die nog is goed doorlezen wat die zegt over zwangerschap. En idd een goede annuleringsverzekering.. al bedenk ik me nu dat we die volgens mij ook doorlopend hebben. Dat zal ik eens gaan uitzoeken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 22:49

Als ik jou was zou ik proberen een paar dagen voor je weg gaat nog even een afspraak bij de gyn te plannen. Dan kunnen ze je nog even checken voor je weg gaat of alles goed en veilig genoeg is.
Misschien voor jezelf ook wel een lekker idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 22:58

Ohja en een recente (elke maatschappij heeft weer andere regels hoe oud het max. mag zijn) zwangerschapsverklaring meenemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 23:29

Ik ben in mijn eerste zwangerschap nog heel vaak op vakantie geweest, omdat ik het er nog even van wilde nemen. Reizen is altijd mijn grote hobby geweest en met een kleintje wordt dat gewoon wat moeilijker. Er zaten twee actieve vakanties bij met wandelen, bij de laatste was ik ruim over de helft. We zaten in een pensionnetje waarvan de eigenaresse (lief oude omaatje) het echt niet meer vond kunnen dat ik ging wandelen, elke keer als ik terug kwam, kwam ze bezorgd op me afgestormd of het allemaal nog wel goed ging smile. Ik voelde me dus nog erg goed en als dat bij jou ook het geval is: lekker gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  blondje1313 do 14 jul 2011 - 23:41

Ik ben toen ik bijna 26 weken zwanger was naar Rock Werchter geweest, weekend in een tentje op een luchtbed. Dat is allemaal heel goed gegaan.

Over twee weken gaan we een weekje naar Centerparcs, we houden allebei meer van actieve vakanties dan van zon en voor mij zit het actieve (wandelen en fietsen) er niet zo meer in. Hij kan dan zijn renfiets meenemen en wat gaan fietsen terwijl ik in het zwembad ofzo ga hangen.

Let er aan het strand wel op dat je je goed insmeert en alvast heel veel plezier!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  studiebol vr 15 jul 2011 - 6:08

ProudMama schreef:Als ik jou was zou ik proberen een paar dagen voor je weg gaat nog even een afspraak bij de gyn te plannen. Dan kunnen ze je nog even checken voor je weg gaat of alles goed en veilig genoeg is.
Misschien voor jezelf ook wel een lekker idee.

Ik heb nooit afspraken bij de Gyn.. steeds iemand anders en de laatste die wist van niks. Dus persoonlijk heb ik daar niet een heel goed gevoel bij. Maar ik denk dat het net uit komt met dat ik toch een afspraak moet maken.Maar goed als dat zo gaat als de laatste keer dan kan ik net zo goed niet gaan Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Roos vr 15 jul 2011 - 6:43

Ik ben met 27 weken naar zuid-spanje geweest. Was echt een heerlijke vakantie!
Tijdens het vliegen nergens last van en ze hebben daar goede medische zorg indien nodig... Ik zou het er zeker nog even van nemen!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 6:50

studiebol schreef:
ProudMama schreef:Als ik jou was zou ik proberen een paar dagen voor je weg gaat nog even een afspraak bij de gyn te plannen. Dan kunnen ze je nog even checken voor je weg gaat of alles goed en veilig genoeg is.
Misschien voor jezelf ook wel een lekker idee.

Ik heb nooit afspraken bij de Gyn.. steeds iemand anders en de laatste die wist van niks. Dus persoonlijk heb ik daar niet een heel goed gevoel bij. Maar ik denk dat het net uit komt met dat ik toch een afspraak moet maken.Maar goed als dat zo gaat als de laatste keer dan kan ik net zo goed niet gaan Very Happy
Altijd een assistent dan ofzo? Had het in het begin ook, maar vanaf week 24 dat het 'mis' ging eigenlijk een vaste aangezien ik minimaal 1x per week voor controle moest.
Vind het echt heel jammer dat hij maandag poli heeft en niet de spoeddienst, maar hij zou wel even langs komen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  studiebol vr 15 jul 2011 - 6:51

ProudMama schreef:
studiebol schreef:
ProudMama schreef:Als ik jou was zou ik proberen een paar dagen voor je weg gaat nog even een afspraak bij de gyn te plannen. Dan kunnen ze je nog even checken voor je weg gaat of alles goed en veilig genoeg is.
Misschien voor jezelf ook wel een lekker idee.

Ik heb nooit afspraken bij de Gyn.. steeds iemand anders en de laatste die wist van niks. Dus persoonlijk heb ik daar niet een heel goed gevoel bij. Maar ik denk dat het net uit komt met dat ik toch een afspraak moet maken.Maar goed als dat zo gaat als de laatste keer dan kan ik net zo goed niet gaan Very Happy
Altijd een assistent dan ofzo? Had het in het begin ook, maar vanaf week 24 dat het 'mis' ging eigenlijk een vaste aangezien ik minimaal 1x per week voor controle moest.
Vind het echt heel jammer dat hij maandag poli heeft en niet de spoeddienst, maar hij zou wel even langs komen Wink

Je wordt gewoon steeds bij iemand ingepland dus ik moet maar afwachten wie ik krijg maar goed nu ben ik ook pas 2x geweest.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie als je zwanger bent Empty Re: Op vakantie als je zwanger bent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum