Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding kind van 5?

+15
Rush
Paper Crown
Jeanette
Blair
RYW
Jade
Tania
Printje
Susan
Liadan
Parisienne
Kaboutertje
Plien84
Monte
loura
19 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding kind van 5? - Pagina 4 Empty Re: Borstvoeding kind van 5?

Bericht  RYW wo 7 sep 2011 - 8:45

Ik heb het nieuwsbericht niet gezien, vandaar. Maar ik vraag me dan af hoe zoiets gaat. Ik neem aan dat dat kind inderdaad gewoon ook andere dingen drinkt en dat je niet elke pauze naar het lokaal van groep 2 gaat om te voeden.

Ik probeer het gewoon in de praktijk te plaatsen he smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:46

deze is van vandaag: https://yescafe.actieforum.com/t14112p75-borstvoeding-kind-van-5

wordt ook iets gezegd over kinderen klein willen houden..

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 7 sep 2011 - 8:47

Minneke schreef:
Liadan schreef:
RYW schreef:Even voor mijn beeldvorming, hebben we het eigenlijk over letterlijk 'aan de borst drinken', of wordt er gekolfd en in een bekertje gegeven?
Dit gaat over letterlijk aan de borst drinken. Als ik de openingspost goed heb begrepen gaat het over de film 'tiet zat', daar is bij het NOS journaal aandacht aan besteed.

Wat is de essentie van de film eigenlijk? (Ik heb het gemist)
Wat ik ervan begrepen is de bedoeling van de film om te laten zien dat langvoeden ook kan. Om het taboe te doorbreken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  RYW wo 7 sep 2011 - 8:47

Babydoll schreef:Als ik mijn kind van 5 nog bv zou geven zou ik dat sowieso niet in het openbaar doen, hooguit thuis en dan kolven voor als we weggaan.

Nee, ik kan me ook niet voorstellen dat de moeders die dat doen dat gewoon lekker op een bankje op het station gaan zitten doen smile weet jij veel, wie weet doet je buurvrouw het ook. Dat zie je natuurlijk niet van buiten als ze het niet in het openbaar doen smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:47

Minneke, even offtopic: ik dacht dat jouw naam afgeleid was van Min, iemand die vroeger het kind borstvoeding gaf als de moeder het zelf niet kon (in de 18e eeuw).

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 7 sep 2011 - 8:47

RYW schreef:Ik heb het nieuwsbericht niet gezien, vandaar. Maar ik vraag me dan af hoe zoiets gaat. Ik neem aan dat dat kind inderdaad gewoon ook andere dingen drinkt en dat je niet elke pauze naar het lokaal van groep 2 gaat om te voeden.

Het kind van 5 jaar krijgt alleen in de ochtend nog een voeding.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:48

RYW schreef:Ik heb het nieuwsbericht niet gezien, vandaar. Maar ik vraag me dan af hoe zoiets gaat. Ik neem aan dat dat kind inderdaad gewoon ook andere dingen drinkt en dat je niet elke pauze naar het lokaal van groep 2 gaat om te voeden.

Ja, natuurlijk drinkt een kind dan ook andere dingen, meestal krijgt een groter kind nog maar een of twee keer per dag de borst, bijvoorbeeld 's morgens in bed en 's avonds voor het slapen gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Liadan wo 7 sep 2011 - 8:49

http://nos.nl/video/270590-peuter-aan-de-borst.html

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:50

en het geluidsfragment van het jongetje van 5 jaar dat nog borstvoeding krijgt, lijkt me niet dat hij daar last van heeft: http://nos.nl/audio/270613-tiet-zat-moet-borstvoedingtaboes-doorbreken.html

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 7 sep 2011 - 8:50

Susan schreef:

Ja, natuurlijk drinkt een kind dan ook andere dingen, meestal krijgt een groter kind nog maar een of twee keer per dag de borst, bijvoorbeeld 's morgens in bed en 's avonds voor het slapen gaan.

Nogmaals, ik heb het niet gezien he, dus misschien stel ik domme vragen. Dan kan ik me al helemaal niet voorstellen wat anderen ermee te maken hebben, als die er ook niet mee geconfronteerd worden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Hoe meer ik erover nadenk, hoe stuitender ik 'ziekelijk' vind. Wanneer is iets ziekelijk? Wanneer het niet in jouw referentiekader past? Hooguit is iets 'raar' of 'vreemd' maar echt ziekelijk? Ik vind een hoop ziekelijk maar iemand die het beste met haar kind voorheeft niet.

Gast
Gast

Storm schreef:Minneke, even offtopic: ik dacht dat jouw naam afgeleid was van Min, iemand die vroeger het kind borstvoeding gaf als de moeder het zelf niet kon (in de 18e eeuw).

Haha, nee hoor. Zo fanatiek ben ik niet Wink . Het is een koosnaam; zo noemde mijn kleuterjuf me altijd (ik heet Mirjam). Ik was dol op haar, vandaar de naam.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:51

Storm schreef:Hoe meer ik erover nadenk, hoe stuitender ik 'ziekelijk' vind. Wanneer is iets ziekelijk? Wanneer het niet in jouw referentiekader past? Hooguit is iets 'raar' of 'vreemd' maar echt ziekelijk? Ik vind een hoop ziekelijk maar iemand die het beste met haar kind voorheeft niet.

Amen!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:52

Minneke schreef:
Storm schreef:Hoe meer ik erover nadenk, hoe stuitender ik 'ziekelijk' vind. Wanneer is iets ziekelijk? Wanneer het niet in jouw referentiekader past? Hooguit is iets 'raar' of 'vreemd' maar echt ziekelijk? Ik vind een hoop ziekelijk maar iemand die het beste met haar kind voorheeft niet.

Amen!

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:52

Minneke schreef:

Amen!

+1.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 7 sep 2011 - 8:53

Ziekelijk is, zoals ik nu al vaker zei, niet het juiste woord msischien. Denk ook dat Razz dat anders bedoeld als dat jullie het nu opvatten. Ik heb ziekelijk gelezen als idd raar, vreemd of wat dan ook.

Ik vind gewoon dat je soms dingen moet kunnen afsluiten. Even heel zwart/wit: Je gaat toch bijv je kind ook niet tot zijn 5de in het ledikantje laten slapen omdat hij er zelf niets van zegt. Of je blijft je kind toch ook niet alleen maar een flesje of wat dan ook geven omdat hij nergens anders om vraagt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:55

Printje schreef:Of je blijft je kind toch ook niet alleen maar een flesje of wat dan ook geven omdat hij nergens anders om vraagt.

Die vergelijking vind ik wel scheef gaan, want een ouder kind dat uit de borst drinkt, drinkt ook gewoon andere dingen en kan ook gewoon uit bekers, glazen, rietjes en weet ik veel wat drinken. Door een kind alleen een flesje te geven beperk je een kind wel, door borstvoeding te geven naast al het andere wat andere kinderen ook krijgen beperk je een kind niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 7 sep 2011 - 8:58

Susan schreef:
Printje schreef:Of je blijft je kind toch ook niet alleen maar een flesje of wat dan ook geven omdat hij nergens anders om vraagt.

Die vergelijking vind ik wel scheef gaan, want een ouder kind dat uit de borst drinkt, drinkt ook gewoon andere dingen en kan ook gewoon uit bekers, glazen, rietjes en weet ik veel wat drinken. Door een kind alleen een flesje te geven beperk je een kind wel, door borstvoeding te geven naast al het andere wat andere kinderen ook krijgen beperk je een kind niet.

zoals ik al zei heeel zwart/wit. het ging erom dat kinderen 'zelf' kunnen aangeven wat ze wel/niet willen. Dat kunnen ze in grote mate ook maar die vlieger gaat ang niet altijd op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:58

Ik vind het een heel mooi fragment. En geen van de drinkende kinderen in beeld gag mij een vreemd gevoel (hoogstens een gevoel van heimwee). Super dat die vrouwen én de kinderen er zo duidelijk van genieten.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:59

Ik vind het eigenlijk juist heel bijzonder. Het vergt best heel veel van je lijf om borstvoeding te produceren merk ik, en dat dan jaren volhouden...

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:59

Ja én dat ze gewoon schijt hebben aan wat anderen zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 9:00

ProudMama schreef:Ik vind het eigenlijk juist heel bijzonder. Het vergt best heel veel van je lijf om borstvoeding te produceren merk ik, en dat dan jaren volhouden...

Ik geef alles bij elkaar ook al heel lang borstvoeding, maar de weegschaal zei dit weekend tegen mij dat het niet meer zo heel veel van mijn lichaam vergt. laughcry
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan wo 7 sep 2011 - 9:00

Susan schreef:Ja én dat ze gewoon schijt hebben aan wat anderen zeggen.
Inderdaad.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:00

Susan schreef:Ja én dat ze gewoon schijt hebben aan wat anderen zeggen.

Ja, maar dat heb ik gelukkig zelf ook wel eigenlijk smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:02

Susan schreef:
ProudMama schreef:Ik vind het eigenlijk juist heel bijzonder. Het vergt best heel veel van je lijf om borstvoeding te produceren merk ik, en dat dan jaren volhouden...

Ik geef alles bij elkaar ook al heel lang borstvoeding, maar de weegschaal zei dit weekend tegen mij dat het niet meer zo heel veel van mijn lichaam vergt. laughcry
En qua energie?

Tja, misschien moet je dan 2 tegelijk proberen :P. Ik produceer ongeveer 1,5 liter op een dag, dat merkt de weegschaal wel.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: