Borstvoeding kind van 5?
+15
Rush
Paper Crown
Jeanette
Blair
RYW
Jade
Tania
Printje
Susan
Liadan
Parisienne
Kaboutertje
Plien84
Monte
loura
19 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Borstvoeding kind van 5?
Wat vind jij hiervan? Ik vind het echt geen gezicht... Ik zie het nu op het nieuws en ik vind het echt een heel raar en vies gezicht eigenlijk :s Het blijkt dus goed te zijn voor een kind maar het lijkt me als moeder ook vreselijk.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Borstvoeding kind van 5?
Mijn ding zou het inderdaad niet zijn.. Maar dat zou het met een jaar al niet meer zijn, vrees ik.
Laatst aangepast door Lize op wo 7 sep 2011 - 5:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Vies wil ik het niet noemen, maar met die leeftijd vind ik het niet meer natuurlijk te noemen.
Gast- Gast
Ik vind het ook echt niet smakelijk om naar te kijken, eigenlijk wordt ik er altijd een beetje misselijk van als ik dat zie. Vind het dus ook niet normaal op die leeftijd en ik snap die moeders ook nooit, raar.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Heel stom maar mijn reactie was echt iellgg :s kan het niet precies uitleggen waarom eigenlijk.
loura- Ratel
gatver dat kind heeft daar later gewoon herinneringen aan! Het lijkt me vreselijk dat ik me zou kunnen herinneren dat ik aan mn moeders borst liep te sabbelen!
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Tsja, de natuurlijke speenleeftijd ligt tussen de 2 en 7 jaar, dus als je vanuit het natuurlijke proces kijkt vind ik de leeftijd van 5 niet vreemd. Persoonlijk zou ik wel even met mijn ogen staan te knipperen als ik een kind van 5 aan de borst zie, maar het niet afkeuren.
Wel jammer dat mensen het hier 'ziekelijk' noemen. Ik kan borstvoeding geven aan een kind absoluut niet ziekelijk noemen, integendeel. Vind het hele zware termen. Ik vind iemand die kinderen verkacht of misbruikt ziekelijk, een moeder die haar kind de borst geeft absoluut niet.
En ik vraag me overigens ook af waarom het erg is als een kind herinneringen aan borstvoeding krijgen heeft? Die ervaart het waarschijnlijk als heel normaal.
Wel jammer dat mensen het hier 'ziekelijk' noemen. Ik kan borstvoeding geven aan een kind absoluut niet ziekelijk noemen, integendeel. Vind het hele zware termen. Ik vind iemand die kinderen verkacht of misbruikt ziekelijk, een moeder die haar kind de borst geeft absoluut niet.
En ik vraag me overigens ook af waarom het erg is als een kind herinneringen aan borstvoeding krijgen heeft? Die ervaart het waarschijnlijk als heel normaal.
Gast- Gast
Hmm nu ik vind het niet normaal en ik zou het een vreselijk idee vinden:) Ik denk dat dit ookgewoon met cultuur te maken heeft, in nederland is dit denk ik niet algemeen geaccepteerd
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Plien84 schreef:Hmm nu ik vind het niet normaal en ik zou het een vreselijk idee vinden:) Ik denk dat dit ookgewoon met cultuur te maken heeft, in nederland is dit denk ik niet algemeen geaccepteerd
Dat denk ik idd ook... Want mijn schoonmoeder gaf nog borstvoeding aan mijn vriend toen hij 2 was.. Zij is Frans. Mijn oren klapperden toen ik dat voor het eerst hoorde.. Als kind van 2 heb je toch tanden?? Daar moet je toch mee kauwen? En niet op een tepel maar op gewoon vast voedsel? :s
loura- Ratel
loura schreef:Plien84 schreef:Hmm nu ik vind het niet normaal en ik zou het een vreselijk idee vinden:) Ik denk dat dit ookgewoon met cultuur te maken heeft, in nederland is dit denk ik niet algemeen geaccepteerd
Dat denk ik idd ook... Want mijn schoonmoeder gaf nog borstvoeding aan mijn vriend toen hij 2 was.. Zij is Frans. Mijn oren klapperden toen ik dat voor het eerst hoorde.. Als kind van 2 heb je toch tanden?? Daar moet je toch mee kauwen? En niet op een tepel maar op gewoon vast voedsel? :s
baby's van 4 maanden krijgen al tanden, kinderen kunnen een compleet gebit hebben op hun eerste verjaardag en die krijgen ook nog melk (borstvoeding/kunstvoeding).
Gast- Gast
ja maar of een kind nou kan lopen of echt nog een baby is met beginnende tanden vind ik wel een verschil. Als je twee bent kan je ook al praten laat staan 5 jaar... Het lijkt mij beter dat zn kind gevarieerd en gezond eet ipv borstvoeding. Ik zou me als moeder ook schamen denk ik in het openbaar om een kind ouder dan een jaar borstvoeding te geven.Rejoy. schreef:loura schreef:Plien84 schreef:Hmm nu ik vind het niet normaal en ik zou het een vreselijk idee vinden:) Ik denk dat dit ookgewoon met cultuur te maken heeft, in nederland is dit denk ik niet algemeen geaccepteerd
baby's van 4 maanden krijgen al tanden, kinderen kunnen een compleet gebit hebben op hun eerste verjaardag en die krijgen ook nog melk (borstvoeding/kunstvoeding).
loura- Ratel
de borstvoeding is op de leeftijd van 5 jaar toch ook geen hoofdvoeding meer, het kind krijgt dan niet alleen borstvoeding, maar ook ander eten. Daarnaast is borstvoeding juist heel gevarieerd.
Ik vind het echt jammer dat borstvoeding blijkbaar iets is waar je je voor moet schamen, waarom eigenlijk? Omdat we borsten met sex associeren, terwijl ze oorspronkelijk bedoeld zijn om je kind te voeden?
Ik vind het echt jammer dat borstvoeding blijkbaar iets is waar je je voor moet schamen, waarom eigenlijk? Omdat we borsten met sex associeren, terwijl ze oorspronkelijk bedoeld zijn om je kind te voeden?
Gast- Gast
Ik vind 5 jaar ook te oud. Ik zou het vreselijk vinden om dat mij te kunnen herinneren en ik ben echt pro borstvoeding.
Ik kan mij nog zoveel dingen herinneren uit groep 2 (toen ik 5 jaar was) en daar hoort borstvoeding in mijn ogen niet bij.
Persoonlijk (maar dat is echt mijn mening) zie ik het meer als moeder die zijn/haar kind bij zich wilt houden terwijl kinderen nou eenmaal een eigen individu zijn en groter worden. Ze zijn niet VAN jouw.. Ze zijn zichzelf en hebben een eigen leven. (nu moet het woordje 'van' niet verkeerd opgevat worden, maar ik wil meer zeggen dat een kind nou eenmaal een eigen leven heeft, en dat kinderen groter worden.)
Ik had een jongen in mijn jaarlaag op de middelbare school en die werd nog door zijn moeder opgehaald.. (in de 2e/3e). Zijn moeder knuffelde en aaide hem dan over zijn bol als de school uit was.. (dat zag je toevallig wel eens).. Die jongen had ook totaal geen vrienden.. want op die leeftijd hoort dat gewoon niet volgens leeftijdsgenootjes..
Soms gaan dingen gewoon over en moeten ze losgelaten worden, en borstvoeding vind ik persoonlijk iets wat op de leeftijd van 5 al voorbij is.. Dan zijn er weer andere fijne dingen om met je kind te doen.
Ik kan mij nog zoveel dingen herinneren uit groep 2 (toen ik 5 jaar was) en daar hoort borstvoeding in mijn ogen niet bij.
Persoonlijk (maar dat is echt mijn mening) zie ik het meer als moeder die zijn/haar kind bij zich wilt houden terwijl kinderen nou eenmaal een eigen individu zijn en groter worden. Ze zijn niet VAN jouw.. Ze zijn zichzelf en hebben een eigen leven. (nu moet het woordje 'van' niet verkeerd opgevat worden, maar ik wil meer zeggen dat een kind nou eenmaal een eigen leven heeft, en dat kinderen groter worden.)
Ik had een jongen in mijn jaarlaag op de middelbare school en die werd nog door zijn moeder opgehaald.. (in de 2e/3e). Zijn moeder knuffelde en aaide hem dan over zijn bol als de school uit was.. (dat zag je toevallig wel eens).. Die jongen had ook totaal geen vrienden.. want op die leeftijd hoort dat gewoon niet volgens leeftijdsgenootjes..
Soms gaan dingen gewoon over en moeten ze losgelaten worden, en borstvoeding vind ik persoonlijk iets wat op de leeftijd van 5 al voorbij is.. Dan zijn er weer andere fijne dingen om met je kind te doen.
Gast- Gast
Ik vind dat dus echt heel raar hoor. Kan er niks aan doen..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik ben heel erg voor borstvoeding, en iedereen mag het van mij helemaal zelf weten, maar zelf zou ik denk ik nooit tot 5 jaar willen voeden.
Ik heb de 2e 16 maanden gevoed, alleen wilde hij toen zelf niet meer, anders was ik nog gerust doorgegaan, maar ik gaf toen alleen nog de ochtend, en altijd thuis, nooit meer in het openbaar, dat hoeft van mij dan weer niet zo nodig, maar ook dat moet iedereen lekker zelf weten.
Ik las in de O.uders van nu een verhaal van een vrouw die al 10 jaar bv geeft. Wel aan meerdere kinderen, maar allemaal zo'n beetje tot 4 jaar. Tot ze naar school gingen.
Ik vond het alleen wel wat vreemd dat ze een keer stuwing had en haar man haar daar vanaf hielp. Ze kwam er wel heel eerlijk voor uit dat ze zich er niet voor schaamde, dat vind ik dan wel weer een soort van knap, dat je zelf zo sterk in je schoenen staat en geen last hebt van alle meningen.
Ik heb de 2e 16 maanden gevoed, alleen wilde hij toen zelf niet meer, anders was ik nog gerust doorgegaan, maar ik gaf toen alleen nog de ochtend, en altijd thuis, nooit meer in het openbaar, dat hoeft van mij dan weer niet zo nodig, maar ook dat moet iedereen lekker zelf weten.
Ik las in de O.uders van nu een verhaal van een vrouw die al 10 jaar bv geeft. Wel aan meerdere kinderen, maar allemaal zo'n beetje tot 4 jaar. Tot ze naar school gingen.
Ik vond het alleen wel wat vreemd dat ze een keer stuwing had en haar man haar daar vanaf hielp. Ze kwam er wel heel eerlijk voor uit dat ze zich er niet voor schaamde, dat vind ik dan wel weer een soort van knap, dat je zelf zo sterk in je schoenen staat en geen last hebt van alle meningen.
Gast- Gast
Mijn keuze zou het persoonlijk ook niet zijn, maar om het ziekelijk te noemen vind ik wel weer heel erg ver gaan. Ik heb respect voor de moeders die hun kindje minimaal een jaar voeden, zeker als ze dit nog langer doen! Zolang desbetreffend moeder en kind zich er fijn bij voelen, waarom niet? 5 jaar vind ik ook niet meer de leeftijd waarop dit zou moeten, maar tot een jaar of 2/3 vind ik er niks geks aan!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
_MamaRosa_ schreef:Ik vond het alleen wel wat vreemd dat ze een keer stuwing had en haar man haar daar vanaf hielp..
Ik zie me mijn man al bellen: Schat, ik heb stuwing, kom je even?
Gast- Gast
Persoonlijk vind ik dat in deze huidige maatschappij het niet echt normaal meer is om jarenlang borstvoeding aan het zelfde kind te geven. Er is genoeg voeding aanwezig. We leven niet meer in de prehistorie, waarin je nooit zeker wist of je de volgende dag wel eten voor je kinderen had.
Gast- Gast
Persoonlijk vind ik 5 jaar ook erg lang, maar ik ben daar niet om over te oordelen. Zelf had ik ook nooit gedacht nog te voeden met 17 maanden, maar waarom niet ?
Gast- Gast
loura schreef:Plien84 schreef:Hmm nu ik vind het niet normaal en ik zou het een vreselijk idee vinden:) Ik denk dat dit ookgewoon met cultuur te maken heeft, in nederland is dit denk ik niet algemeen geaccepteerd
Het een sluit het ander niet uit hoor.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Tsja, de natuurlijke speenleeftijd ligt tussen de 2 en 7 jaar, dus als je vanuit het natuurlijke proces kijkt vind ik de leeftijd van 5 niet vreemd. Persoonlijk zou ik wel even met mijn ogen staan te knipperen als ik een kind van 5 aan de borst zie, maar het niet afkeuren.
Eens.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb ook heel lang bv gehad en mensen vonden dat ook belachelijk. Ik was bijna overal allergisch voor dus was dat wel zo makkelijk en het kon. Ik was ruim 4 toen de allergie over was en toen is mijn moeder pas gestopt met bv.
Gast- Gast
Vroeg ik me ook al af, je antwoord komt me 'bekend' voor uit een eerdere discussie hierover.Minneke schreef:Rejoy, ben jij een oude bekende?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Borstvoeding
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Borstvoeding
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: