Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag jullie kind met elk kind spelen?

+17
Aimee
RYW
Minx
Rush
Kat1980
Mamsie
Lolly's
Parel
Floor
Teddyaapje
*Lookie*
loesje
Thunder
Twellie
Niene
Liadan
Lonely Goatherd
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 21:04

Mag jullie kind met elk kind en bij elk gezin spelen? Of ben je daar selectief in/probeer je daarin te sturen?

En wanneer mag dat wel/niet?


Laatst aangepast door Eucalypta op do 15 nov 2012 - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lolly's do 15 nov 2012 - 21:07

Nee, ik ben daar vrij selectief in en probeer zeker te sturen.

Er zijn wat kinderen in de klas (stuk of 3) waar ik liever niet van heb dat ze daar gaan spelen. De ene is puur een hygiene verhaal, is er een keer geweest en toen ik dat huis zag schrok ik me kapot. Het was gewoon een enorme zwijnenstal met 5-6 katten die volgens mij overal hun behoeftes deden. Ook een stofzuiger kennen ze daar niet, alles onder de kattenharen. Daar wordt gewoon nooit meer gespeeld, das heel simpel. Zij kan overigens wel bij mij komen spelen, dat vind ik wel goed. Een ander kind heeft een taalgebruik waar ik haar nog niet mee in aanraking wil laten komen. Dat kind is totaal niet handelbaar in de klas en de ouders zijn ook niet bepaald 'netjes' in de omgang. En dan hebben we nog een kind wat een beetje asociaal gebekt is en pa zit in de bak. Dat is dus ook een hele dikke nee. Gelukkig wordt het ook geaccepteerd als ik uitleg waarom ze ergens niet mag gaan spelen. Ik leg dat dan een beetje in jip en janneke taal uit.


Laatst aangepast door Lolly's op do 15 nov 2012 - 21:20; in totaal 1 keer bewerkt

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lonely Goatherd do 15 nov 2012 - 21:12

Dat vind ik wel een moeilijke... Nou is onze zoon nog niet zo oud dat hij met andere kinderen gaat spelen, maar hier in de buurt ken ik er echt wel een paar waar ik hem het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt zou houden (omdat zowel de kiddo's als de ouders enorme aso's zijn). Ik denk dat ik hem niet actief weg ga houden als hij een kind dat ik niet 'goedkeur' enorm sympathiek vindt, maar ik hoop dat hij, mede door onze opvoeding, zelf een karakter en voorkeuren zal ontwikkelen die dat voorkomen.

Een ander verhaal wordt het natuurlijk als ik het idee heb dat hij echt in een gevaarlijke of slechte thuissituatie terechtkomt als hij daar gaat spelen (schreeuwen tegen/slaan van kinderen, binnen roken, etc.). Dan mogen die kinderen als hij dat per se wil bij ons komen spelen.


Laatst aangepast door Lonely Goatherd op do 15 nov 2012 - 21:13; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Liadan do 15 nov 2012 - 21:13

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hier is het nog niet aan de orde, over een paar maanden waarschijnlijk wel. Ik denk dat ik mijn dochter zoveel mogelijk vrij wil laten in het afspreken. Maar ik zou haar niet bij iemand thuis willen laten spelen waar bijvoorbeeld binnen gerookt wordt. Al kom je daar natuurlijk ook pas achter als ze er een keer gespeeld heeft, daarna zou ik dan liever hebben dat het kindje bij ons komt.
Mijn ouders hebben vroeger geen keuzes voor mij gemaakt/gestuurd in met wie afspreken, ik hoop dat ik er straks ook zo in sta (tenzij het bij een gezin is waar ik echt een heel slecht gevoel heb, dan zal ik wel proberen om ze hier thuis te laten afspreken).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  loesje do 15 nov 2012 - 21:18

ik laat mijn zoontje daar vrij in waar hij graag wil spelen al moeten het natuurlijk niet echte aso figuren zijn (schelden, slaan ect) want dan heb ik liever niet dat hij er mee speelt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 21:22

Hm, ik heb het zelf wel. Nou mogen ze met bijna iedereen spelen, maar ik heb het sommigen gewoon liever niet. Er zitten een paar 'lastige' kinderen in de klas, één daarvan prikt steeds andere kinderen met een schaar bijvoorbeeld, dan krijgt de hele klas weer uitleg van de juf 'ja, soms vind ze dingen een beetje moeilijk en dan wordt ze boos'. Eh ja, maar mijn kind speelt er dus gewoon níet mee. En er is nog zo'n kind, die ook (net als die eerste) extra begeleiding krijgt met zo'n rugzakje. Heel onaardig van me misschien, want die kinderen kunnen er ook niets aan doen dat er iets mis met ze is, maar ik wil niet dat mjn kind gepest en geklierd wordt door kinderen, of die kinderen nou een stoornis hebben of niet.

Ook is er één moeder uit de klas van mijn zoon, die laat nooit iemand bij haar spelen, kind komt áltijd vragen 'mag ik bij ... spelen', zonder dat aan mijn zoon te vragen, en die moeder moedigt haar elke dag aan om ergens anders te spelen. En het is ook geen prettig kind om erbij te hebben, dus dat weiger ik ook meestal (als ze het dan tóch aan mij vraagt..)

Nu hoorde ik van een andere moeder dat ze bewust haar kinderen niet op de school van mijn kinderen had gedaan, omdat er een blijfvanmijnlijfhuis in de buurt zat en alle kinderen van dat huis op deze school geplaatst worden. Ze wilde niet dat haar kinderen daarmee in contact kwamen :shock:Dat vond ik dan weer heel erg ver gaan, want dat maakt me gewoon weer helemaal niets uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Twellie do 15 nov 2012 - 21:22

In principe wil ik me daar zo weinig mogelijk mee bemoeien, alleen bij echte excessen zou ik niet willen dat ze bij een ander gezin zou spelen. En dan de dingen die hierboven ook al wel genoemd worden: ongepast taalgebruik binnen een gezin of een ouder die overdag rokend en dronken op de bank zou hangen, dat soort dingen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Niene do 15 nov 2012 - 21:23

Nee,ze mag niet met iedereen spelen en probeer daar zeker in te sturen. Tot nu toe is dat goed gelukt Wink
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Twellie do 15 nov 2012 - 21:25

Nee, als een kind mijn kind pijn zou doen, zou ik het ook niet willen hebben. Op de andere opvang zat ook zo'n kleine terrorist bij mijn oudste op de groep. Die liep de hele dag te slaan en dat legden de leidsters ook op zo'n manier uit: 'Soms reageert ze wat anders dan anderen'. Ja, dat is me volledig duidelijk en nu afleren graag.

Bij het andere voorbeeld dat je noemt had ik het denk ik wel gedaan als mijn dochter het een leuk kindje zou vinden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 21:26

Twellie schreef:In principe wil ik me daar zo weinig mogelijk mee bemoeien, alleen bij echte excessen zou ik niet willen dat ze bij een ander gezin zou spelen. En dan de dingen die hierboven ook al wel genoemd worden: ongepast taalgebruik binnen een gezin of een ouder die overdag rokend en dronken op de bank zou hangen, dat soort dingen.
Daar let ik dan weer helemaal niet op, al ben ik nog geen rokende ouders tegengekomen en ben ik ook niet bang voor 'aso' ouders op school in de zin van roken, drinken en niet werken. Voordeel van een kak-school smile
Maar wel een aantal ouders die ik persoonlijk niet zo sympathiek vind omdat ze vreselijk klagen over alles, overal een mening over hebben (en altijd negatief) en waarvan de kinderen ook met dingen op school komen als 'homo's zijn smerig' (tegen een kindje met lesbische moeders). Als kleuters 'homo's zijn vies' en 'buitenlanders stinken omdat ze bruin zijn' op school komen dan neem ik dat de ouders écht wel kwalijk, want dat leren ze érgens (als ze ouder zijn kan het ook op straat zijn, maar een 5 jarige met dat soort uitspraken, waarvan ik weet dat de ouders ook altijd zo uitgesproken zijn... die mijd ik) en ik wil dus niet dat mijn kinderen met dat soort kinderen spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Thunder do 15 nov 2012 - 22:07

In principe maakt me dat niet uit, maar er zijn wel twee kindjes waar ik meer moeite mee heb. Toch speelt hij gewoon met deze kinderen. Die kinderen waar ik het over heb zijn énorm druk en luisteren nergens naar. Ze vliegen hier door het huis heen, springen op de bank, schreeuwen en na tig keer waarschuwen doen ze het nog. Tegenwoordig gaat mijn zoon dus meestal daar spelen.

Een keer heb ik hier een kind gehad die vroeg of dit al het speelgoed was laughcry . Even voor de duidelijkheid: Ik heb een huis met drie verdiepingen en op alle verdiepingen staat speelgoed. Waarschijnlijk vond hij het niet leuk of mooi genoeg.

Wat ik me nog afvraag. Als mensen buiten roken, mogen dan jullie kinderen er wel spelen?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  loesje do 15 nov 2012 - 22:18

Rataplan schreef:In principe maakt me dat niet uit, maar er zijn wel twee kindjes waar ik meer moeite mee heb. Toch speelt hij gewoon met deze kinderen. Die kinderen waar ik het over heb zijn énorm druk en luisteren nergens naar. Ze vliegen hier door het huis heen, springen op de bank, schreeuwen en na tig keer waarschuwen doen ze het nog. Tegenwoordig gaat mijn zoon dus meestal daar spelen.

Een keer heb ik hier een kind gehad die vroeg of dit al het speelgoed was Mag jullie kind met elk kind spelen? 394967 . Even voor de duidelijkheid: Ik heb een huis met drie verdiepingen en op alle verdiepingen staat speelgoed. Waarschijnlijk vond hij het niet leuk of mooi genoeg.

Wat ik me nog afvraag. Als mensen buiten roken, mogen dan jullie kinderen er wel spelen?

zo'n kindje daar heeft a ook een tijdje mee gespeelt (hij is nu verhuist)hij luisterde voor geen meter naar zn moeder maar (wel naar zn vader) maar bij ons was hij juist heel lief dus dat kindje speelde voornamelijk bij ons.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  *Lookie* do 15 nov 2012 - 22:43

Twellie schreef:In principe wil ik me daar zo weinig mogelijk mee bemoeien, alleen bij echte excessen zou ik niet willen dat ze bij een ander gezin zou spelen. En dan de dingen die hierboven ook al wel genoemd worden: ongepast taalgebruik binnen een gezin of een ouder die overdag rokend en dronken op de bank zou hangen, dat soort dingen.

+ 1. En bij echt heel onhygienische situaties zou ik proberen het zo te regelen dat het vriendje/vriendinnetje bij ons komt spelen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:16

Mijn zoon mag nu alleen niet spelen bij een heel gek kind. Over dat gezin heb ik laatst ook een melding gemaakt dus dat is niet zomaar.
Verder mag hij eigenlijk wel naar iedereen toe uit z'n klas enzo. Maar dat komt ook omdat we nu in een burgerlijke nieuwbouwwijk wonen. Toen we hiervoor in de binnenstad woonden, en mijn zoon dus daar op school zat, was dat wel anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Teddyaapje do 15 nov 2012 - 23:16

Dit vind ik ook heel lastig, het is nog niet aan de orde maar dat komt steeds dichterbij...
Er zijn wel mensen waar ik mijn kind niet zou willen laten spelen maar ik zou het zelf verschrikkelijk gevonden hebben als mijn ouders me zouden verbieden om ergens te gaan spelen. Ik denk dat ik zou proberen dat de kindjes van gezinnen waar ik mijn kind niet wil hebben bij ons komen spelen ofzo. Moeilijk!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Floor vr 16 nov 2012 - 0:17

Nu is hij nog klein en gaat hij niet zomaar ergens spelen maar nee hij mag niet met elk kind spelen of bij elk gezin thuis spelen.
Ik ben daar erg selectief in en zal hem daar in sturen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 0:35

Ik vind wel dat een kind zelf z'n vriendjes uit moet kunnen kiezen. Dus zeer selectief zijn, dat begrijp ik niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Lolly's vr 16 nov 2012 - 0:40

Een kind heeft een complete klas om vriendjes uit te kiezen, dus het zal vast niet zo'n probleem zijn. Maar sturen omdat jij als ouder problemen hebt met het kind, de ouders, de omgeving of wat dan ook moet mijns inziens gewoon kunnen. Je bent later vast ook niet blij als je kind nét omgaat met de meid/jongen welke drugs gebruikt, snoep uit winkels jat en dat soort dingen. Daar ga je hem/haar dan vast ook in sturen. Op de basisschool is dat denk ik niet anders. Je probeert je kind ergens voor of tegen te beschermen. Ik zie daar het 'kwaad' niet in.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Parel vr 16 nov 2012 - 0:43

Ik ga haar zeker wel proberen te sturen later. Er zijn gewoon bepaalde kindjes uit bepaalde situaties waar ik haar niet mee om wil laten gaan buiten school. Ze mag echt wel zelf kiezen met wie ze gaat spelen, en we zullen er echt wel over praten en over nadenken maar wij beslissen altijd nog met wie ze gaat spelen en niet andersom.

Sowieso denk ik dat ik het liefste kindjes hier heb, dan zij ergens anders.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 0:44

Ja ze mogen met iedereen spelen maar natuurlijk heb ik mijn voorkeuren en probeer ik dat soms te sturen.
Het kan zijn dat ze dan toch 5x met dat "minder" leuke kind willen spelen en dan denk ik "dan komt hij er zelf wel achter". Soms hoop ik ook gewoon "niet die, niet die!" omdat ik dat kind dan gewoon mega irritant vind.

Wat ik trouwens niet toelaat is het gewissel op het allerlaatste moment terwijl ze al met een ander kindje echt hebben afgesproken. Afspraak is afspraak.
Ook heeft V wel eens de neiging wanneer hij niemand heeft om zomaar een kindje te kiezen zodat hij toch kan afspreken. Het ligt er dan een beetje aan wie hij kiest maar soms hou ik dat ook tegen omdat ik weet dat hij dat kindje binnen 20 min links laat liggen en met z'n broer gaat spelen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 0:48

Ik verbaas me er over dat jullie er zo selectief in zullen zijn. Kinderen zoeken hun eigen vrienden en als dat er straks 1 is die dingen steelt en je gaat het verbeiden dan schiet je daar echt niets mee op.
Ik ben blij dat ik altijd zelf mocht kiezen, ik kwam er zelf wel achter of ze bij me paste. Ook ben ik blij dat mijn vriendinnen dat mochten want als het aan mijn thuissitiatie had gelegen dan had ik helemaal geen vriendinnen gehad denk ik.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Rush vr 16 nov 2012 - 0:50

Ik werd als kind ook afgerekend op de streken van mijn broer. Er waren genoeg die niet met mij wilden/mochten spelen. Vreselijk vond ik dat. Alsof ik er iets aan kon doen dat mijn broer zo`n rare was. Mag jullie kind met elk kind spelen? 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 0:50

Oh, ik stuur ook niet in de zin van 'met die mag je niet spelen hoor'. Dat doe ik véél onopvallender en ik denk dat ze er niet eens iets van merken. Als ze groter worden is die invloed toch minder.

Als het kind zelf trouwens lief is maakt mij de thuissituatie niet uit hoor, al heb ik ze dan liever wel hier over de vloer. Maar irritante kinderen wil ik liever niet hier, of de thuissiuatie nou goed of slecht is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 0:54

Ik denk dat ik niet heel selectief ga zijn in met welk kind hij mag spelen. Wel waar ze dan gaan spelen. Als het ergens heel vies is heb ik liever dat ze bij mij thuis gaan spelen. Een kind afrekenen op het feit dat zijn/ haar vader in de gevangenis zit vind ik wel erg sneu.


Laatst aangepast door yvonne op vr 16 nov 2012 - 1:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 0:56

Ja nu stuur ik het ook onopgemerkt wel eens. Maar straks toch echt niet meer. Mijn oudste is nu 8,5 en bij hem doe ik dat niet meer. Ik bedoelde ook niet zo zeer jou Euc maar meer de meiden die zeggen hier erg selectief in te zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind met elk kind spelen? Empty Re: Mag jullie kind met elk kind spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum