Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding kind van 5?

+15
Rush
Paper Crown
Jeanette
Blair
RYW
Jade
Tania
Printje
Susan
Liadan
Parisienne
Kaboutertje
Plien84
Monte
loura
19 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding kind van 5? - Pagina 5 Empty Re: Borstvoeding kind van 5?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:02

Ik vind het knap dat mensen (lang) borstvoeding geven, door diverse omstandigheden ben ik met 3 maanden gestopt maar ik had best langer willen voeden als de situatie goed was geweest.
Voor mij ligt de maximum leeftijd toch wel op 2 jaar voeden. Maar dat een ander langer voedt, ja so be it. Ik vind het eigenlijk wel bijzonder.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Liadan wo 7 sep 2011 - 9:04

Maar als je zelf lang borstvoeding geeft dan denk je er helemaal niet over na als iets bijzonders ofzo, je groeit er in mee. Ik vond het volkomen normaal om mijn dochter met 2 jaar borstvoeding te geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 9:05

ProudMama schreef:En qua energie?

Tja, misschien moet je dan 2 tegelijk proberen :P. Ik produceer ongeveer 1,5 liter op een dag, dat merkt de weegschaal wel.

Qua energie weet ik eigenlijk niet, het is al zo lang geleden dat ik én niet zwanger was, én geen borstvoeding gaf.

Ik heb ze overigens ook een tijdje allebei aan de borst gehad, in die tijd viel ik ook wel flink af, maar dat kwam ook omdat Yrsa toen nog volledige borstvoeding kreeg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 9:05

Liadan schreef:Maar als je zelf lang borstvoeding geeft dan denk je er helemaal niet over na als iets bijzonders ofzo, je groeit er in mee. Ik vond het volkomen normaal om mijn dochter met 2 jaar borstvoeding te geven.

Precies. Het is niet zo dat je van de ene op de andere dag een peuter aan de borst hebt. Je krijgt een kleine baby aan de borst die iedere dag een heel klein beetje groter wordt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:05

Liadan schreef:Maar als je zelf lang borstvoeding geeft dan denk je er helemaal niet over na als iets bijzonders ofzo, je groeit er in mee. Ik vond het volkomen normaal om mijn dochter met 2 jaar borstvoeding te geven.
Als je zelf borstvoeding zo lang geeft kan ik me voorstellen dat het voor jezelf normaal is. Maar voor buitenstaanders is het best wel bijzonder.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:06

Sinds ik ben gestopt met de bv ben ik 6 kilo aangekomen Embarassed

Is dat een reden om nog te gaan relacteren?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:07

Minneke schreef:Sinds ik ben gestopt met de bv ben ik 6 kilo aangekomen Embarassed

Ik zeg DOEN cheers

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:09

Storm schreef:
Minneke schreef:Sinds ik ben gestopt met de bv ben ik 6 kilo aangekomen Embarassed

Ik zeg DOEN cheers

Dan leg ik mijn kolfapparaat vast klaar voor morgen. Snappen ze heus wel op mijn werk als ik het uitleg.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:14

Ach, als ik tot 5 jaar dubbel kolf- verlof krijg wil ik het misschien toch wel overwegen... Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:18

Minneke schreef:
Lorna mercedez schreef:Ik heb ook heel lang bv gehad en mensen vonden dat ook belachelijk. Ik was bijna overal allergisch voor dus was dat wel zo makkelijk en het kon. Ik was ruim 4 toen de allergie over was en toen is mijn moeder pas gestopt met bv.

Kijk, een ervaringsdeskundige! Wat vond en vind je er zelf van?
Ik vind haar keuze dapper en ik weet het niet echt meer. Ik zag later haar borsten als borsten. En niets meer.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:28

Ik ben helemaal pro-borstvoeding, maar tot vijf jaar (zonder onderliggende medische reden) gaat in mijn ogen wel wat te ver. In deze discussie wordt de menselijke speenleeftijd genoemd, maar waar is die op gebaseerd? En wat is daar natuurlijk aan?

Als ik kijk naar zoogdieren (schapen, koeien) jaagt de moeder het jong op een gegeven ogenblik weg als ze het wel welletjes vindt geworden met die borstvoeding. Voor mij is het dus natuurlijk om op een gegeven moment als moeder te beslissen dat het niet meer nodig is en dat het kindje zonder kan.

Die grens zal bij verschillende vrouwen op verschillende momenten liggen, ik vind bijvoorbeeld helemaal niks geks aan voeden tot een jaar of twee. Maar vijf... Nee, dan had de moeder wat mij betreft wel eerder een knoop kunnen doorhakken dat het helemaal nergens meer voor nodig is en dat het kind zijn / haar voedingsstoffen net zo goed uit andere etens- en drinkwaar kan halen.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 7 sep 2011 - 9:42

Twellie schreef:Ik ben helemaal pro-borstvoeding, maar tot vijf jaar (zonder onderliggende medische reden) gaat in mijn ogen wel wat te ver. In deze discussie wordt de menselijke speenleeftijd genoemd, maar waar is die op gebaseerd? En wat is daar natuurlijk aan?

Als ik kijk naar zoogdieren (schapen, koeien) jaagt de moeder het jong op een gegeven ogenblik weg als ze het wel welletjes vindt geworden met die borstvoeding. Voor mij is het dus natuurlijk om op een gegeven moment als moeder te beslissen dat het niet meer nodig is en dat het kindje zonder kan.

Die grens zal bij verschillende vrouwen op verschillende momenten liggen, ik vind bijvoorbeeld helemaal niks geks aan voeden tot een jaar of twee. Maar vijf... Nee, dan had de moeder wat mij betreft wel eerder een knoop kunnen doorhakken dat het helemaal nergens meer voor nodig is en dat het kind zijn / haar voedingsstoffen net zo goed uit andere etens- en drinkwaar kan halen
.

Jij omschrijft mooi wat ik eignlijk bedoel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 9:45

Ik vind het eigenlijk bewonderenswaardig dat een vrouw haar kind tot zijn/haar vijfde jaar borstvoeding kan geven. Bij mij was het met 6 maanden echt op.

Gast
Gast

Bericht  loura wo 7 sep 2011 - 21:30

Ik opende idd de post nav dat filmpje. Ik kreeg een beetje de kriebels van het filmpje. Ik zelf heb ook bv gehad vroeger maar ik weet hier niets meer van. Ik vind ook niet dat kinderen dit zich moeten herinneren. Het kind krijgt natuurlijk ook andere voeding en kreeg alleen in de ochtend bv maar dan nog... Natuurlijk is het de zaak van de moeders die het doen maar ik hoef het niet te zien in het openbaar. In onze cultuur is het gewoon niet *normaal* om zo lang bv te geven. Dit is denk ik ook de reden dat zoveel mensen het vreemd vinden en het niet vinden kunnen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  loura wo 7 sep 2011 - 21:30

Alex schreef:Ik vind het eigenlijk bewonderenswaardig dat een vrouw haar kind tot zijn/haar vijfde jaar borstvoeding kan geven. Bij mij was het met 6 maanden echt op.

Ik wist eigenlijk niet eens dat het mogelijk was zo lang voeden! Blijkbaar wel Very Happy
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 21:40

Ik heb nog lang geen kinderen, maar ik moet er niet aan denken dat er minstens 7 jaar aan mijn tieten gelurkt wordt. Dankje vriendelijk.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 7 sep 2011 - 22:04

Gatver, ik vind het eigenlijk gewoon vies op die leeftijd. :shock:
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blair wo 7 sep 2011 - 22:10

Jeanette schreef:Gatver, ik vind het eigenlijk gewoon vies op die leeftijd. :shock:

Wat is het verschil? Behalve dat je meer kans hebt op tandjes in je titty. Wat is er 'viezer' op 5jarige leeftijd dan dat het de rest van de leeftijden is?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Jeanette wo 7 sep 2011 - 22:44

Babydoll schreef:
Jeanette schreef:Gatver, ik vind het eigenlijk gewoon vies op die leeftijd. :shock:

Wat is het verschil? Behalve dat je meer kans hebt op tandjes in je titty. Wat is er 'viezer' op 5jarige leeftijd dan dat het de rest van de leeftijden is?

Ik vind het gewoon vies zo'n ouder kind dat je aan je borst lebbert.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 23:25

laughcry
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown do 8 sep 2011 - 0:10

Ik vind het helemaal niet zo heel raar en ziek ofzo. Ziek gaat gewoon ook echt tever, ik bedoel die vrouw zal heus niet genieten dat er een kind van 5 aan dr borst loopt te lurken.

Enige wat ik me wel afvraag,wat de toegevoegde waarde voor het kind van 5 is die borstvoeding krijgt. Ik bedoel is het net zo goed voor hem als een baby'tje.

Ik weet dat mijn vader tot zijn 4de mijn oma's melk heeft gedronken. Mijn opa had toen destijds dienstplicht en in die tijd (ik praat over 54jaar terug in het oosten van Turkije) kregen vrouwen die met kind(eren) echt geen toelage o.i.d. Nu is het 2 jaar dienstplicht,maar toendertijd was het gewoon wanneer ze je lieten gaan.. Mijn oma had weinig/geen geld om eten te kopen. Zelf at ze bijna niets,maar toch had ze melk.. eerst kreeg mijn vader dat via de borst en toen later met oud brood erdoorheen geprakt in een bakje.. je moet wat.. 1x was mijn oma heel ziek en d'r melkproductie liep terug, toen heeft mijn vader melk gedronken bij een andere vrouw die toevallig ook een kind had gekregen.. Melkmoeder,noemden ze dat..

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 0:41

Jeanette schreef:
Babydoll schreef:

Onderbouwing aub?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 1:19

Jeanette schreef:
Babydoll schreef:

Eh...

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 8 sep 2011 - 2:03

Storm schreef:
Jeanette schreef:
Babydoll schreef:

Onderbouwing aub?

Bij een baby vind ik het horen, maar een kind dat ouder is, vind ik gewoon raar en vies staan. De een vind het misschien gewoon, maar ik vind het gewoon vies. Dat valt niet echt te onderbouwen, dat gevoel heb ik er gewoon bij. Al moeten zij het natuurlijk gewoon weten dat zij dit doen, maar vind het zelf gewoon niks.

Laatst aangepast door Jeanette op do 8 sep 2011 - 2:04; in totaal 1 keer bewerkt
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown do 8 sep 2011 - 2:04

Jeanette schreef:
Storm schreef:
Jeanette schreef:
Babydoll schreef:

Onderbouwing aub?

Bij een baby vind ik het horen, maar een kind dat ouder is, vind ik gewoon raar en vies staan. De een vind het misschien gewoon, maar ik vind het gewoon vies. Dat valt niet echt te onderbouwen, dat gevoel heb ik er gewoon bij.

'Lebbert' dat vind ik nogal gek, maar misschien is jouw eigen fantasie die het 'vies' vindt aangezien ik er echt niets vies aan vind, er zit namelijk totaal geen sexuele spanning bij tussen moeder en kind.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: