Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding kind van 5?

+15
Rush
Paper Crown
Jeanette
Blair
RYW
Jade
Tania
Printje
Susan
Liadan
Parisienne
Kaboutertje
Plien84
Monte
loura
19 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding kind van 5? - Pagina 6 Empty Re: Borstvoeding kind van 5?

Bericht  Blair do 8 sep 2011 - 2:06

Wahahaha droge 2CKC2, hier in Limburg zeggen ze dat wel vaker; ben helemaal afgelebbert!
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jeanette do 8 sep 2011 - 2:08

2CKC2 schreef:
Jeanette schreef:
Storm schreef:
Jeanette schreef:
Babydoll schreef:
Jeanette schreef:Gatver, ik vind het eigenlijk gewoon vies op die leeftijd. :shock:

Wat is het verschil? Behalve dat je meer kans hebt op tandjes in je titty. Wat is er 'viezer' op 5jarige leeftijd dan dat het de rest van de leeftijden is?

Ik vind het gewoon vies zo'n ouder kind dat je aan je borst lebbert.
Onderbouwing aub?

Bij een baby vind ik het horen, maar een kind dat ouder is, vind ik gewoon raar en vies staan. De een vind het misschien gewoon, maar ik vind het gewoon vies. Dat valt niet echt te onderbouwen, dat gevoel heb ik er gewoon bij.

'Lebbert' dat vind ik nogal gek, maar misschien is jouw eigen fantasie die het 'vies' vindt aangezien ik er echt niets vies aan vind, er zit namelijk totaal geen sexuele spanning bij tussen moeder en kind.

Jullie intepreteren het helemaal verkeerd. Ik bedoel er niks seksueels mee, maar vind het kind gewoon te oud om nog borsvoeding te geven. Ik kan me niet voorstellen dat dit de normaalste zaak van de wereld is. Ik vind het gewoon vies staan (en dat heeft niks met het gebied op seksueel te maken).
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Paper Crown do 8 sep 2011 - 2:09

Babydoll schreef:Wahahaha droge 2CKC2, hier in Limburg zeggen ze dat wel vaker; ben helemaal afgelebbert!

Wij zeiden vroeger op school: 'Charlotte van 5c heeft gelebbert met Karel van 6havo!!!'

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Blair do 8 sep 2011 - 2:11

2CKC2 schreef:
Babydoll schreef:Wahahaha droge 2CKC2, hier in Limburg zeggen ze dat wel vaker; ben helemaal afgelebbert!

Wij zeiden vroeger op school: 'Charlotte van 5c heeft gelebbert met Karel van 6havo!!!'

Hahahaha nog erger!! Die zinsopbouw van vroeger is sowieso hilarisch.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown do 8 sep 2011 - 2:17

Babydoll schreef:
2CKC2 schreef:

Nee deze dan: 'Wil jij met mij?'
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Blair do 8 sep 2011 - 2:19

2CKC2 schreef:
Babydoll schreef:
2CKC2 schreef:

Nee deze dan: 'Wil jij met mij?'

Als iemand me dat nu zou vragen zou ik zeggen; "Wil ik WAT met jou??", vroeger was het zo vanzelfsprekend.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush do 8 sep 2011 - 2:21

Ik kan er niet tegen als iemand aan m`n tepels lebbert, dus geen borstvoeding :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 2:23

Vies en ziekelijk? Ik weet echt niet wat ik lees. Denken de mensen die dit hier roepen wel na voordat ze hun post plaatsen? Pff hey.

Ik vind het ook een raar idee dat een kind van 5 nog borstvoeding krijgt, maar dat moet moeder helemaal zelf weten. En ik kan geen enkele reden bedenken om zo overdreven te reageren als sommigen hier doen. Jij hebt er toch geen last van, of wel soms?

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn do 8 sep 2011 - 7:06

Tea-Leaf schreef:Vies en ziekelijk? Ik weet echt niet wat ik lees. Denken de mensen die dit hier roepen wel na voordat ze hun post plaatsen? Pff hey.

Ik vind het ook een raar idee dat een kind van 5 nog borstvoeding krijgt, maar dat moet moeder helemaal zelf weten. En ik kan geen enkele reden bedenken om zo overdreven te reageren als sommigen hier doen. Jij hebt er toch geen last van, of wel soms?
Iemand kan het toch gewoon een vies idee vinden?! Dat is zo raar toch niet? Net zo goed als dat er mensen zijn die vinden dat het wel kan of die het normaal vinden. Ieder mag toch gewoon zijn mening geven?

Verder vind ik een kind van 5 jaar wat nog aan de borst drinkt ook wel raar, ik zou het zelf later ook nooit zo doen. Maar verder moet iedereen zelf weten tot welke leeftijd diegene borstvoeding geeft vind ik.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:29

marjoleinnn schreef:
Tea-Leaf schreef:Vies en ziekelijk? Ik weet echt niet wat ik lees. Denken de mensen die dit hier roepen wel na voordat ze hun post plaatsen? Pff hey.

Iemand kan het toch gewoon een vies idee vinden?! Dat is zo raar toch niet? Net zo goed als dat er mensen zijn die vinden dat het wel kan of die het normaal vinden. Ieder mag toch gewoon zijn mening geven?
Verder vind ik een kind van 5 jaar wat nog aan de borst drinkt ook wel raar, ik zou het zelf later ook nooit zo doen. Maar verder moet iedereen zelf weten tot welke leeftijd diegene borstvoeding geeft vind ik.

Dooddoener eerste klas. Je kan je mening ook op een respectvolle manier brengen.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx do 8 sep 2011 - 7:31

Toen ik zwanger was van Kirsten wilde ik graag bv geven, omdat ik haar graag een goede start willen geven.
3 maanden, dan moest ik aan het werk, en kolven ging ik niet aan beginnen. Toen kwamen de 3 maanden in zicht, ik moest er inmiddels niet aan denken om constant met flesjes in de weer te gaan en besloot ik toch door te voeden en 1x per dag te kolven als Kirsten op het kdv was. Uiteindelijk heb ik gekolfd tot ze 10 maanden was, daarna kreeg Kirsten alleen 's ochtends en 's avonds en overdag als ik niet aan het werk was. Uiteindelijk tot ze bijna 16 maanden was.

In de zwangerschap van Tristan wist ik zeker weer bv te willen geven. Afgelopen week leek de borstvoeding op te zijn, het kolven ging voor geen meter. Toch Tristan aan blijven leggen, want ik moet eerlijk zeggen, zou het verschrikkelijk vinden als ik nu zou moeten stoppen. Als Tristan 's nachts wakker wordt, is hij niet te troosten op geen enkele manier, alleen 2 minuten aan de borst en meneer slaapt heerlijk weer verder. Ik hoop dat ik nog heel lang bv kan blijven geven en dat Tristan, net als Kirsten zelf kan besluiten wanneer hij niet meer wilt.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:32

Ik moest een keer ergens oppassen en het jochie was al 4. Ging moeders in mijn bijzijn dat kind borstvoeding geven!!! Zat echt te denken zo van :shock:

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx do 8 sep 2011 - 7:35

Caribbeanlover schreef:Ik moest een keer ergens oppassen en het jochie was al 4. Ging moeders in mijn bijzijn dat kind borstvoeding geven!!! Zat echt te denken zo van :shock:

Je was wel in haar huis hè.... Tja dan heb je te dealen met hun gebruiken.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:37

Ja weet ik, maar dan mag ik toch wel denken wat ik ervan vond!
Daarbij gaat het erom nu om of het normaal is om het nog te geven op zo late leeftijd en niet of het bij een ander thuis was dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:39

xxjojootjexx schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik moest een keer ergens oppassen en het jochie was al 4. Ging moeders in mijn bijzijn dat kind borstvoeding geven!!! Zat echt te denken zo van :shock:

Je was wel in haar huis hè.... Tja dan heb je te dealen met hun gebruiken.

Het is toch wel toegestaan een mening te hebben over iets wat zich in iemand anders huis afspeelt? De meeste mensen zullen ook wel een mening hebben over andersmans huishouden als de rotzooi tot het plafond is opgestapeld, men al drie jaar alleen uit de frituur eet of 78 katten en 3 honden houdt om maar eens wat te noemen.

Laatst aangepast door Twellie op do 8 sep 2011 - 9:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:47

Ja idd. Vind dat Jojootje wel vrij bot reageerd, ik zeg het alleen wat ik meegemaakt heb tsss

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:54

Caribbeanlover schreef:Ja idd. Vind dat Jojootje wel vrij bot reageerd, ik zeg het alleen wat ik meegemaakt heb tsss

Bot? Ik zie geen botte reactie hoor.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 8 sep 2011 - 10:56

Wat een gezellig topic dit. laughcry
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  TGR do 8 sep 2011 - 19:13

Zo'n kind wordt hartstikke gepest als klasgenootjes er achter komen. Ik vind het onnodig en erg overdreven lang om zelf vijf jaar je lichaam zo op te offeren.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 19:23

Caribbeanlover schreef:Ja idd. Vind dat Jojootje wel vrij bot reageerd, ik zeg het alleen wat ik meegemaakt heb tsss
Bot zegt mevrouw botterdanbot.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 8 sep 2011 - 20:26

Voordat ik zelf een kindje kreeg had ik er nooit over nagedacht hoe lang je borstvoeding geeft. Dat ik borstvoeding zoú geven, dat stond voor mij vast, ik vind het gewoon volkomen normaal en horen. Pas toen ik daadwerkelijk een kindje aan de borst had ging ik me er echt in verdiepen.

Ik kan me voorstellen dat mensen het raar, vreemd, anders, apart oid vinden als ze een ouder kindje aan de borst zien. Het is gewoon iets wat je niet ziet op straat en over iets wat je nooit ziet kan je natuurlijk niet weten dat het vrij normaal is. Er heerst een taboe op langer voeden, ik voed mijn dochter zelfs niet (meer) in het openbaar en zij is pas 9,5 maand. Deze film wil dat taboe doorbreken, heel goed!

Het is hier vrij normaal om tot je 80ste iedere dag een glas melk te drinken, melk van een ander dier, melk wat bestemd is voor een kalf.

Het voedingscentrum adviseert ook om melk te drinken (schijf van 5). Er staat niet bij wat voor melk, koemelk, paardenmelk, geitenmelk, kamelenmelk of.... moedermelk, melk wat bestemd is voor, jawel, mensen. Ik bied mijn kind liever melk aan wat bestemd is voor haar, gemaakt is speciaal voor haar en waar exact in zit wat zij op dit moment nodig heeft. Zij mag zelf beslissen wanneer ze daarmee wilt stoppen. En als ze daarmee klaar is wordt er geen melk meer gedronken, óók niet van een ander dier.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 20:29

Linda schreef:Ik bied mijn kind liever melk aan wat bestemd is voor haar, gemaakt is speciaal voor haar en waar exact in zit wat zij op dit moment nodig heeft. Zij mag zelf beslissen wanneer ze daarmee wilt stoppen. En als ze daarmee klaar is wordt er geen melk meer gedronken, óók niet van een ander dier.
Ik ben het wel eens met de rest van je stukje hoor, maar je laatste zin vind ik toch wat vreemd. Waarom mag je dochter, als ze geen borstvoeding meer wil, geen melk drinken van een koe? Ze heeft toch gewoon zuivel nodig?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 20:31

Storm schreef:
Linda schreef:Ik bied mijn kind liever melk aan wat bestemd is voor haar, gemaakt is speciaal voor haar en waar exact in zit wat zij op dit moment nodig heeft. Zij mag zelf beslissen wanneer ze daarmee wilt stoppen. En als ze daarmee klaar is wordt er geen melk meer gedronken, óók niet van een ander dier.
Ik ben het wel eens met de rest van je stukje hoor, maar je laatste zin vind ik toch wat vreemd. Waarom mag je dochter, als ze geen borstvoeding meer wil, geen melk drinken van een koe? Ze heeft toch gewoon zuivel nodig?

Vraag mij af wat ze dan drinkt? Water?

Gast
Gast

Bericht  Linda do 8 sep 2011 - 20:42

Storm schreef:

In eerste plaats omdat ze KMA heeft, dus zolang ze dat heeft mag ze uberhaupt geen geen zuivelproducten. En o.a. dat heeft me aan het denken gezet. Is melk echt zo gezond als men doet beweren? Ik vraag het me af en vele andere mensen met mij hoor. Er zijn er genoeg die geen zuivelproducten gebruiken. Calcium kan je bijvoorbeeld heel goed uit andere producten halen.

Als ze het zelf echt lekker vind en ze is er niet meer allergisch voor, dan mag ze natuurlijk zelf die keus maken. Maar mijn keus is het niet. In verband met haar KMA ben ik ook al 7 maanden op dieet en gebruik ik geen zuivelproducten (en ei en soja meer). Mijn darmen zijn tot rust gekomen en ik heb geen last meer van eczeem, terwijl ik daar voorheen heel veel last van had. Ik voel me zoveel beter sinds ik die producten niet meer gebruik. Dus vandaar ook mijn twijfel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 20:44

Ik merk juist dat als ik geen melk meer drink, ik een veel drogere huid heb, dus dat gaat niet voor iedereen op. Wel heb ik weer een periode gehad dat ik veel last had van mijn buik had en dat werd minder als ik bepaalde soorten vlees niet meer at. Ik denk dat dat voor iedereen heel persoonlijk is en dat je niet in het algemeen kan zeggen dat zuivel minder goed is dan gedacht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: