Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding kind van 5?

+15
Rush
Paper Crown
Jeanette
Blair
RYW
Jade
Tania
Printje
Susan
Liadan
Parisienne
Kaboutertje
Plien84
Monte
loura
19 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding kind van 5? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding kind van 5?

Bericht  Printje wo 7 sep 2011 - 8:33

ziekelijk is msischien hierin het verkeerde woord wat Razz gebruikte en waar ik +1 op deed maar ik dacht dat ze ermee bedoelde dat het gewoon de moeder is die het zo moeilijk vindt om ermee te stoppen dat het haar ding is om hiermee door te gaan. Ik vraag me dan gewoon serieus af hoe zo'n kind daar zelf tegenaan zal kijken. Kinderen zijn niet graag anders dan andere kidneren
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:33

Printje schreef:

Dat doen jullie zelf toch ook zeg, vanuit je eigen ervaringen spreken.

Ja, ik heb het verschil uitgelegd tussen borstvoeding geven aan een pasgeborene en aan een ouder kindje, maar dat leek me wel relevant aangezien mensen hier nogal een raar beeld schijnen te hebben. Noch jouw, noch mijn ervaring lijkt me invloed hebben op de beleving van die vrouw van haar borstvoeding en of het al dan niet ziekelijk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:34

Arden schreef:
Printje schreef:
Minneke schreef:
Printje schreef:

Ik heb inderdaad echt nog nooit over een speenbehoefte gehoord, sorry hoor dames Mad
Jullie zijn helemaal voor bv...ik heb er slechte ervaringen mee dus vind het persoonlijk helemaal niets, wie weet bij een tweede ooit dat het kan veranderen maar ik zou dan wel eens van die moeder willen weten waarom zij zolang bv geeft.

Jeetje Printje. Dat is toch prima dat het voor jou niks is, bv? Jouw pakkie aan, lijkt mij. En dat geldt ook voor die vrouw die vijf jaar bv geeft. Háár pakkie aan. Waarom moeten buitenstaanders daar zo'n oordeel over hebben?

Wij noemen het toch niet ziekelijk dat jij je kind geen bv hebt gegeven? En nu ga je vast zeggen dat we dat prima zouden mogen doen en dat je daar niet wakker van zou liggen, en ieder zn keus. Maar zoiets zeg je gewoon niet.

+1, ik krijg in dit soort discussies ook vaak het gevoel dat het meer geaccepteerd wordt om een negatieve mening over borstvoeding te uiten dan een negatieve mening over flesvoeding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade wo 7 sep 2011 - 8:34

*ik haal dit straks weer weg ivm herkenning*

Laatst aangepast door Serpentijn op wo 7 sep 2011 - 8:44; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Printje wo 7 sep 2011 - 8:38

Het gaat me er echt niet om om bv negatief te doen klinken, wat schiet ik daarmee op. Ik vraag me alleen af wathet met het KIND doet. Kan me serieus niet voorstellen dat dat er zelf geen mening/gevoel of wat dan ook bij heeft.

Je maakt me echt niet wijs dat een kind van 5 het fijn vindt om aan de borst vd moeder te drinken. Een kind van 5 wil zelfstandig zijn, en net zijn zoals zijn klasgenootjes. Voor een kind lijkt het me qua ontwikkeling gezien echt niet goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  RYW wo 7 sep 2011 - 8:39

Tania schreef:Ik vind er eigenlijk niks van. Als zij zich daar goed bij voelen moeten ze dat vooral doen. Zelf zou ik er niet voor kiezen, als mijn kind naar school gaat zou ik echt geen borstvoeding meer willen geven.

Dit vind ik ook. Ik vind er ook niets van, eigenlijk. Zelf zou ik het zeker niet doen, maar wat heb ik er voor last van als anderen het wel doen?

Ik begrijp overigens niet zo goed wat flesvoeding hiermee te maken heeft, dat dan weer niet, maar nogmaals, wat heb ik voor last van wat anderen doen?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Blair wo 7 sep 2011 - 8:39

Ieder zijn keuze, ik zou het zelf niet hebben gedaan met J.oaquin, maar goed, iedere moeder doet het op haar manier.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:40

Printje schreef:

Ik kan alleen mijn eigen reacties voor mijn rekening nemen. En ik heb geen enkele keer gerefereerd aan mijn eigen ervaringen. Bewust niet.

Trouwens, ik heb ook 'maar' 6 tot 7 maanden bv gegeven. Dus ik ben niet eens een langvoedster. Ik zou het ook niet snel meer doen als mijn kind 5 was. Dénk ik. Maar ik kan me gevallen bedenken waarin ik dat wel zou doen. En dat geldt voor vrouwen die zo lang voeden ongetwijfeld ook.

Gast
Gast

Printje schreef:Je maakt me echt niet wijs dat een kind van 5 het fijn vindt om aan de borst vd moeder te drinken. Een kind van 5 wil zelfstandig zijn, en net zijn zoals zijn klasgenootjes. Voor een kind lijkt het me qua ontwikkeling gezien echt niet goed.

+1

Gast
Gast

Printje schreef:

Je maakt me echt niet wijs dat een kind van 5 het fijn vindt om aan de borst vd moeder te drinken. Een kind van 5 wil zelfstandig zijn, en net zijn zoals zijn klasgenootjes. Voor een kind lijkt het me qua ontwikkeling gezien echt niet goed.
Ik neem aan dat een kind van 5 wel zelf kan zeggen of hij het wil of niet, hij zal echt niet gedwongen aan de borst drinken. Dus ja, ik denk wel dat hij het uit vrije wil doet.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:41

Als een kind niet meer aan de borst wil drinken dan stopt hij of zij daar uit zichzelf mee. Ik denk dat dit kind niet beter weet en er dus ook geen last van heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:41

maar het kind wordt toch niet gedwongen om aan de borst te drinken (ga ik van uit in ieder geval, anders vind ik het wel een zeer ongezonde situatie)?

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 7 sep 2011 - 8:41

Even voor mijn beeldvorming, hebben we het eigenlijk over letterlijk 'aan de borst drinken', of wordt er gekolfd en in een bekertje gegeven?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Blair wo 7 sep 2011 - 8:42

Storm schreef:
Printje schreef:

Ik neem aan dat een kind van 5 wel zelf kan zeggen of hij het wil of niet, hij zal echt niet gedwongen aan de borst drinken. Dus ja, ik denk wel dat hij het uit vrije wil doet.

Precies, een kind weet op zijn 3e al te zeggen wat ie wel of niet wil, geloof me, als hij/zij niet wil; die tandjes wil je echt niet in je tiet hebben hoor.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:42

Precies mijn gedachte, Rejoy.

Gast
Gast

Bericht  Blair wo 7 sep 2011 - 8:42

RYW schreef:Even voor mijn beeldvorming, hebben we het eigenlijk over letterlijk 'aan de borst drinken', of wordt er gekolfd en in een bekertje gegeven?

Ik denk dat ze bedoelen dat het kind echt letterlijk aan de borst drinkt.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

ik ging ervan uit dat het letterlijk aan de borst drinken is.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:42

RYW schreef:Even voor mijn beeldvorming, hebben we het eigenlijk over letterlijk 'aan de borst drinken', of wordt er gekolfd en in een bekertje gegeven?

Ik ga er vanuit dat het gaat om letterlijk uit de borst drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Ik gok dat het over livevoeden gaat Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:43

Mijn mening: ik ben pro borstvoeding, maar ik vind het vrij vreemd om een kind van 5 te zien drinken uit de borst. Ziekelijk vind ik het niet, zoals iemand anders al zei: volgens WHO en Unicef ligt de natuurlijke speenleeftijd van de mens tussen de 2,5 en de 7 jaar. Dus om het ziekelijk te noemen, nee.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 7 sep 2011 - 8:43

Dit gaat over letterlijk aan de borst drinken. Als ik de openingspost goed heb begrepen gaat het over de film 'tiet zat', daar is bij het NOS journaal aandacht aan besteed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Blair wo 7 sep 2011 - 8:44

Als ik mijn kind van 5 nog bv zou geven zou ik dat sowieso niet in het openbaar doen, hooguit thuis en dan kolven voor als we weggaan.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:44

Babydoll schreef:Als ik mijn kind van 5 nog bv zou geven zou ik dat sowieso niet in het openbaar doen, hooguit thuis en dan kolven voor als we weggaan.
Dat dan weer wel inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:45

Storm schreef:Mijn mening: ik ben pro borstvoeding, maar ik vind het vrij vreemd om een kind van 5 te zien drinken uit de borst. Ziekelijk vind ik het niet, zoals iemand anders al zei: volgens WHO en Unicef ligt de natuurlijke speenleeftijd van de mens tussen de 2,5 en de 7 jaar. Dus om het ziekelijk te noemen, nee.

+1 Ik vind het ook gewoon erg vreemd als een kind van 5 dat nog doet. Maar ja ieder moet het voor zichzelf weten. Ik zou alleen ff raar opkijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:45

Liadan schreef:
Dit gaat over letterlijk aan de borst drinken. Als ik de openingspost goed heb begrepen gaat het over de film 'tiet zat', daar is bij het NOS journaal aandacht aan besteed.

Wat is de essentie van de film eigenlijk? (Ik heb het gemist)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: