Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding

+3
joyce0606
meisje
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Borstvoeding

Bericht  Tania do 8 dec 2011 - 4:27

Ok, kom maar op met de tips Laughing

De vorige keer kwam mijn borstvoeding niet op gang (als in na twee weken nog maar 2 ml per keer kolven). Nu ga ik dus weer proberen en ik wil echt zo graag dat het nu wel gaat lukken.

Een vraagje alvast:
Borstvoedingsthee, ik zag dat je daar met 38 weken al mee zou kunnen beginnen op de site van Weleda. Kan dat ook al eerder? Want bij mijn zoontje ben ik met 36 weken bevallen. En iemand ervaring met die thee? Is dit een 'goed' merk of kan ik beter een andere nemen?

Verder wil ik zelf een kolf kopen. Een Ameda Lactaline omdat ik daar een deel van de verzekering voor vergoed krijg. Iemand ervaring met deze kolf?

Echt alle tips die kunnen helpen om het dit keer beter te laten gaan zijn welkom.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  meisje do 8 dec 2011 - 4:34

Ik drink zelf de thee van Weleda ook soms. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar af en toe een kopje, dat gaat nog wel Wink

Ik zou nog niet meteen een kolf kopen. Straks blijkt de borstvoeding niet goed te gaan en dan zit je wel met een kolf waar je niets aan hebt. Dan kun je hem beter huren bij de thuiszorg.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 4:36

Ik dronk venkelthee dat hielp goed. Verder ook veel beschuitjes met muisjes eten ( anijs is goed om de bv op gang te helpen) ook je kindje vaak aan leggen.
Ik hoop voor je dat het nu wel op gang komt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  joyce0606 do 8 dec 2011 - 5:14

met kolven vind ik met de hand of elektrisch wel een heeel verschil. met een handkolf kolf ik zo een flesje vol, met een elektrische komt er geen druppel uit!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Happydobby do 8 dec 2011 - 5:31

Ik gebruik geen thee dus ik kan je daar niet mee helpen, mamsie had een mengsel (weet niet welke) en de tuinen ook.

De ameda kolf die heb ik wel maar pas gekocht toen de borstvoeding op gang was. Ik vind het een prima kolf, zeker voor de prijs, verder heeft hij een dichte motor dus je kan het verkopen op MP.

Ik zou een huurkolf nemen, komt het weer niet op gang dan heb je geen 160 euro uitgegeven voor de kolf.

Ik heb geen ervaring met een handkolf alleen de dubbele medela, enkele medela mini kolf (waardeloos) en de ameda.
Een handkolf lijkt me veel werk maar misschien is het best fijn.

Verder zou je al eerder kunnen beginnen met kolven, voor de bevalling bedoel ik. dat heb ik gelezen op borstvoeding.com. Verder iedere 3 uur kolven, goed uitrusten en vooral ontspannen.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 5:51

zorgen dat je je goed ingelezen hebt en goede kennis hebt. Zit je op D&V? daar de borstvoedingstopics in de gaten houden, daar wordt héél veel informatie gegeven. Verder weten welke nummers je kunt bellen als het niet goed gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 6:24

joyce0606 schreef:met kolven vind ik met de hand of elektrisch wel een heeel verschil. met een handkolf kolf ik zo een flesje vol, met een elektrische komt er geen druppel uit!
Misschien kan jij me dan helpen, bij mij is het andersom. Electrisch gaat goed, met de hand lukt niet, en het loopt niet door in het potje, het blijft er bovenin in zitten (avent handkolf) Weet jij hoe dat kan?

Sorry dat ik even misbruik maak van het topic Tania! Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 6:33

Ik zou ervoor proberen te zorgen dat je kindje binnen een uur na de geboorte bij je drinkt. Verder vanaf het begin op verzoek voeden en minstens 8 keer voeden op een dag. Niet op tijd voeden maar je kindje effectief laten drinken totdat hij/zij genoeg heeft. Veel huid op huid contact en meteen reageren op hongersignalen (dus niet op huilen wachten maar als je kindje gaat smakken al aanleggen).
Met thee heb ik geen ervaring, ik hoop voor je dat de borstvoeding dit keer wel goed op gang komt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Thunder do 8 dec 2011 - 6:52

ProudMama schreef:
joyce0606 schreef:met kolven vind ik met de hand of elektrisch wel een heeel verschil. met een handkolf kolf ik zo een flesje vol, met een elektrische komt er geen druppel uit!
Misschien kan jij me dan helpen, bij mij is het andersom. Electrisch gaat goed, met de hand lukt niet, en het loopt niet door in het potje, het blijft er bovenin in zitten (avent handkolf) Weet jij hoe dat kan?

Sorry dat ik even misbruik maak van het topic Tania! Embarassed

In de handkolf zit een wit dopje/plaatje. Als die er verkeerd om inzit loopt de voeding niet door, maar dan zuigt hij ook niet vacuum. Weet je zo welke ik bedoel. Het is een plat wit schijfje.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Tania do 8 dec 2011 - 6:54

Bedankt alvast dames!

En PM , maakt niet uit hoor!

Vorige keer is mijn zoontje inderdaad niet binnen een uur aangelegd en hadden ze hem al een flesje gegeven toen ik na het hechten en douchen op de neonatalogie aankwam dus dat was al niet zo'n goeie start. Veel aanleggen wel geprobeerd maar doordat hij nog maar 36 weken was en veel pijn had, was hij snel uitgeput en dronk hij z'n flesje niet meer als ik te lang probeerde hem uit m'n borst te laten drinken. Dus ik hoop dat het al heel veel scheelt als deze dingen anders gaan. Ik ga ook een geboorteplan maken waar ik dit in zal zetten.

Op D&V heb ik inderdaad wel een account maar ik kom er niet al te vaak meer. Dat zal ik weer is gaan doen. Helpt dragen eigenlijk ook nog voor de borstvoeding of heeft dat niks met mekaar te maken? Ik heb nog een mooie roze didymos liggen die ik zo goed als nooit gebruikt heb dus die kan ik dan wel weer is proberen.

Kolven voor de bevalling heb ik nog nooit gehoord, daar ga ik meer info over opzoeken!

Een kolf ga ik wel kopen. Ik krijg 75 euro van de verzekering en dan kost hij nog 80 euro ongeveer. Dus als ik hem niet of amper gebruik dan verkoop ik hem wel weer. Klinkt stom, maar het geeft meer rust ofzo als ik dat ding in huis heb.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 7:26

Oja, je zoontje is toen te vroeg geboren, vervelend dat jullie toen zo'n start gehad hebben. Ik denk dat het inderdaad al veel scheelt als ze niet meteen een flesvoeding geven en je kindje snel aan de borst kan. Als het toch nodig is dat er flesvoeding gegeven wordt snel na de bevalling, dan zou ik ervoor zorgen dat ze dat niet uit een fles geven.
Volgens mij helpt dragen in principe niet bij de borstvoeding, maar omdat je kindje zo dicht bij je is kan je wel snel op hongersignalen reageren.
(ik had trouwens dit keer ook een dubbele electrische kolf gekocht voordat ik was bevallen want ik kon 'm toen kopen met 20% korting en dat vond ik wel de moeite waard).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 7:31

hoe meer huid-op-huidcontact er is, hoe meer oxytocine er aan wordt gemaakt en pxytocine zorgt o.a. voor het toeschietreflex als ik me niet vergis. Veel dragen is dus zeker goed voor de borstvoeding!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 7:35

En mocht het niet goed toeschieten kan je altijd vragen om oxytocine neusspray, dat kan weleens goed helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 7:55

Rejoy. schreef:hoe meer huid-op-huidcontact er is, hoe meer oxytocine er aan wordt gemaakt en pxytocine zorgt o.a. voor het toeschietreflex als ik me niet vergis. Veel dragen is dus zeker goed voor de borstvoeding!
Oh dat wist ik niet, weer wat geleerd!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:03

Rataplan schreef:
ProudMama schreef:
joyce0606 schreef:met kolven vind ik met de hand of elektrisch wel een heeel verschil. met een handkolf kolf ik zo een flesje vol, met een elektrische komt er geen druppel uit!
Misschien kan jij me dan helpen, bij mij is het andersom. Electrisch gaat goed, met de hand lukt niet, en het loopt niet door in het potje, het blijft er bovenin in zitten (avent handkolf) Weet jij hoe dat kan?

Sorry dat ik even misbruik maak van het topic Tania! Embarassed

In de handkolf zit een wit dopje/plaatje. Als die er verkeerd om inzit loopt de voeding niet door, maar dan zuigt hij ook niet vacuum. Weet je zo welke ik bedoel. Het is een plat wit schijfje.
Dat plaatje had ik er vanaf de bovenkant doorheen gedaan en moest vanaf de onderkant. Of was het andersom? In elk geval, bedankt, nu lukt het wel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  meisje do 8 dec 2011 - 9:11

Het moet vanaf de onderkant erin.
Dus dat de streepjes door het gaatje gaan.. Snappie? haha
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  maiadebij do 8 dec 2011 - 9:57

Ik sluit me aan bij rejoy en liadan.
En mocht je het idee hebben dat het niet lekker loopt, het aanleggen of aanhappen niet goed gaat, je kloven krijgt oid. Trek zsm aan de bel bij een gecertificeerde lactatiekundige. Ook kan je veel info vinden op borstvoeding.com en zijn er vrijwilligers die je kunt bellen voor advies.

Als ik het idee had dat het terugliep ging ik lekker een dagje met haar in bed liggen, zij slapend op mijn buik, waardoor ze vaak dronk. Je ontspant daardoor ook wat weer in je voordeel werkt.

Ik hoop dat het deze keer beter gaat met de borstvoeding!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum