Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...

+13
Ella
PapillonRose
Pink!
SarahKey
Manderijn
SDL
Floor
Printje
Wennes
Happydobby
Puggle
Novalee
MissBitchy
17 plaatsers

Ga naar beneden

Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet... Empty Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...

Bericht  MissBitchy za 23 maa 2013 - 12:05

Kan dat?
Als we een meisje krijgen, dan willen we haar een tweede naam geven (vernoemd naar mijn moeder).
Als het een jongetje is, dan hoeft het van mijn vriend niet per se vernoemd te worden. Als we hem dan wel een tweede naam zouden geven, dan is het puur voor het geval dat we in de toekomst nog een meisje krijgen die wel een tweede naam krijgt....

Nu vind ik het al lastig om een jongensnaam te bedenken, laat staan ook nog een tweede naam!
Maar geen tweede naam is toch een beetje raar/oneerlijk, als een eventueel volgend meisje wél een tweede naam heeft?
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet... Empty Re: Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...

Bericht  Novalee za 23 maa 2013 - 12:28

Ik zou dan denk ik wel al je kinderen twee namen geven, dat vind ik persoonlijk mooier. N. is met haar tweede naam vernoemd. Haar zusje krijgt ook een tweede naam, maar vernoemen doen we verder niet meer.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet... Empty Re: Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...

Bericht  Puggle za 23 maa 2013 - 12:39

Ik zou ook voor allebei een tweede naam doen dan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Happydobby za 23 maa 2013 - 12:46

Ik heb 3 namen en mijn zusje maar 1 Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet... 561177

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Wennes za 23 maa 2013 - 19:28

Ik zou ook voor allebei wel of allebei niet doen
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 19:30

Hier hebben ze wel beide een tweede naam gekregen maar het was dan ook geen issue.
We hadden voor zowel een jongen als een meisje een 2e naam.
Het was lastiger geweest als we twee meiden of twee jongens gehad zouden hebben.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 23 maa 2013 - 19:33

Wennes schreef:Ik zou ook voor allebei wel of allebei niet doen

Hier hetzelfde. Ze hebben allebei twee namen maar doeb niets met naam twee, das voor de mooi/ leuk
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Floor za 23 maa 2013 - 20:36

Wij hebben onze zoon 3 namen gegeven. Bij een eventueel volgend kindje zullen we 2 of 3 namen geven, dat vinden we mooier.
Maar ik vind het niet perse noodzakelijk. Mijn man heeft 4 namen zijn zus maar 1.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  SDL za 23 maa 2013 - 21:07

Onze dochter heeft twee namen en onze zoon maar 1.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Manderijn za 23 maa 2013 - 21:09

Natuurlijk kan dat, er zitten geen regels aan ofzo. Maar net wat jullie als ouders vinden.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  SarahKey za 23 maa 2013 - 21:09

Ik zou het wel mooier vinden om elk kind dezelfde aantal namen te geven. S heeft 2 namen en een tweede kind krijgt ook 2 namen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Pink! za 23 maa 2013 - 21:12

+1

Wij hebben gekozen voor maar 1 naam.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  PapillonRose za 23 maa 2013 - 21:19

Natuurlijk kan het wel, de ene twee namen en de andere maar één. Ik zou het zelf niet doen overigens. Ik heb A. vier namen gegeven en als een broertje of zusje dan maar één naam zou krijgen, zou ik dat toch wel gek vinden vergeleken met de vier van A. Maar hoeveel namen een volgend kindje zou krijgen weet ik nog niet, dat hangt helemaal af van wat het geslacht is en welke namen we daar dan mooi bij zouden vinden. Ik wil wel minimaal twee namen en maximaal vier.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Ella za 23 maa 2013 - 22:42

Dit zou ik ook zo doen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 23:11

Manderijn schreef:Natuurlijk kan dat, er zitten geen regels aan ofzo. Maar net wat jullie als ouders vinden.
Precies.
Onze zoon heeft 2 namen, onze dochter 1.

Gast
Gast

Bericht  Rovine za 23 maa 2013 - 23:14

Ik heb 2 namen en een roepnaam. Broer 1 heeft twee namen, met één ervan als roepnaam. Broer 2 maar één naam, met nog minder letters dan ons ook. Maar volgens mij heeft hij er geen complexen aan overgehouden.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Marin za 23 maa 2013 - 23:16

Ik zou het niet leuk vinden, ook niet als kind zijnde, waarom het ene kind wel en de ander niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 23:19

Marin schreef:Ik zou het niet leuk vinden, ook niet als kind zijnde, waarom het ene kind wel en de ander niet.
Bij ons stonden we er 5 jaar geleden anders tegen over dan nu. Waardoor we 5 jaar geleden wel meerdere namen hebben gekozen en nu niet.
Mij maakt het niet uit hoeveel namen mijn broertjes of zusje hebben. Weet niet eens of ze wel meerdere namen hebben. Ik heb ze wel.

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis za 23 maa 2013 - 23:31

Het maakt op zich geen moer uit, maar autistische ik zou absoluut voor al mijn toekomstige kinderen óf 1 of 2 namen willen. Ik vind dat mooier. Maar het lijkt me niet dat je er als kind een trauma van oploopt.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  MissBitchy za 23 maa 2013 - 23:59

Haha nee een trauma zullen ze er vast niet van krijgen, maar het voelt wel 'eerlijker' ofzo.

Toch nog maar verder zoeken dan naar een 2e naam voor een jongetje (aangezien we voor een meisje dus al weten).
Iemand die nog een beetje leuk kan toveren met 'Piet Adrianus Petrus'? Voor een 2e naam dan he en wel met in ieder geval 2 lettergrepen...
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Exogenesis zo 24 maa 2013 - 0:08

Pieter, Peter, Adri, Pierre, Pedro, Piotr. Neh... Lastig hoor!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  MissBitchy zo 24 maa 2013 - 5:05

Lastig he...
Maar eigenlijk zijn we ook nog niet over de eerste naam uit, ja wel dat het een korte naam (1 lettergreep) wordt...
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  June zo 24 maa 2013 - 5:06

Mijn oudste stiefbroer heeft één naam. Toen het tweede kind ook een jongen bleek te zijn, kwamen zijn ouders uit op een naam met dezelfde beginletter. Dat vonden ze niet handig met de post en toen hebben ze de tweede vernoemd naar de twee opa's. Hij heeft dus drie namen en de oudste één. Ik vind dat niet heel raar of zo. Mijn broer en ik hebben er allebei maar een.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: