Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

+3
Happydobby
Annemie
Pompoen
7 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Pompoen wo 20 maa 2013 - 21:46

Omdat mijn zoontje helaas nog in de couveuse ligt en te zwak is om echt te drinken bij mij en ik niet steeds bij hem kan zijn moet ik de borstvoeding op gang zien te krijgen zonder dat hij bij me is of drinkt. Ik heb gisterenavond en vanmorgen gekolfd maar er gebeurt nog niks. Dat schijnt normaal te zijn maar ik wil natuurlijk het liefst gelijk liters produceren. Ik heb zodoende nog wel wat vragen:

Wie heeft dit ook moeten doen? Hoe lang duurde het voordat het op gang kwam? Hoe kreeg je het op gang? Zijn er nog manieren om 't te helpen? Ik vind aan de melkmachine liggen nl bepaald niet inspirerend. Ik probeer wel heel hard aan mijn kindje te denken, maar tot nu toe helpt dat niets.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 21:51

Ik heb de melkproductie ook op gang gebracht met kolven bij de oudste.

Het duurt altijd een paar dagen tot de melkproductie goed op gang komt en dan nog zul je eerst druppeltjes kolven en nog geen halve flesjes. Zodra je in de gelegenheid bent zou ik een filmpje maken van je zoontje en dat gaan kijken zodra je gaat kolven.
Verder zou ik een LK (van het ziekenhuis) inschakelen om advies te krijgen.

Hoe vaak kolf je nu trouwens? En kolf je ook 's nachts?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Annemie wo 20 maa 2013 - 21:51

Bij kwam er ook niks uit en dat frusteerde me enorm, hooguit 2 druppels. Mijn zoontje lag ook in de couveuse... Na 3 a 4 dagen stroomde de melk eruit, maar toen was ik al gestopt met borstvoeding.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 21:52

Ik!

Gefeliciteerd trouwens!

Bij beide heb ik moeten kolven, bij beide duurde het ongeveer 24 uur voordat het op gang kwam, tot die tijd elke 3 uur gekolfd. Na een paar dagen had ik een gigantische overproductie, want kleine baby die bijna niets dronk en wel veel melk, dus mijn tip is alles wat je over hebt invriezen! Later ga je het nodig hebben.

Het kan helpen om te kolven naast de couveuse of met een foto van je kind, dan komt het makkelijker op gang. Zet het ding niet te hard! Dan gaan je tepels stuk en dat wil je niet (Bin there, done that, niet aan te raden)

Mijn dochter heb ik na 3 maanden aan de borst gekregen, die was even groot als jouw mannetje, wel 3 weken later geboren, drinken vond ze erg lastig. Zoonlief had ik met 2/3 maanden ook aan de borst. Bij beiden nog wel 6 ( bij zoon) en 9 (bij dochter) maanden gevoed, dus het kan wel! Maar maak jezelf niet gek, als het niet gaat gaat het niet, maar het is echt te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Happydobby wo 20 maa 2013 - 22:03

Mijn zoon had de kracht niet om bij mij goed te drinken en omdat hij geel zag en die waarde te hoog was moest ik gaan kolven op dag 3. Ik had al wel wat melk dus ik kolfde 20 de eerste dag, maar dit werd al gauw meer en op dag 5 kolfde ik 40/45 per keer. Elke 3 uur kolfen ook in de nacht, dan komt het vanzelf op gang!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Sanne wo 20 maa 2013 - 22:10

Ik heb geen ervaring met het op gang brengen van de melkproductie door middel van kolven, maar wat je ook zou kunnen doen, is even een warm washandje tegen je borsten aanhouden, dan komt de toeschietreflex sneller. Dat is bij het kolven wel prettig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Urban Naked wo 20 maa 2013 - 22:56

Ik heb dat gedaan. Ik moest kolven omdat ik geen borstvoeding mocht geven ipv narcoses die ik had gehad, en dat gekolfde spul moest de eerste 24 uur weggegooid worden. Zonde vond ik dat!

De eerste dag inderdaad maar een paar druppels per kolfbeurt, maar ik moest elke 3 uur aan de slag. Na 3 dagen had ik me een stuwing!
Ik heb in totaal ongeveer 2 maanden gekolfd. Ik vond het niet leuk, heel naar zelfs, en ging het daardoor uitstellen en deed het uiteindelijk maar 3 keer per dag. Ja, dan loopt het snel af.

Dus als je het op gang wilt houden: blijven doen, je borsten moeten echt getraind blijven, wees niet laks zoals ik!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  MamaDaan wo 20 maa 2013 - 22:57

Ik heb de eerste 3 weken gekolfd, iedere 3 uur. De eerste week ook 's nachts. Het kwam vrij snel op gang, de 2de keer kolven had ik al wat druppels, einde van de kraamweek had ik geloof ik een kleine 50cc. Maak je niet te gek dat je veel melk moet hebben, je kleintje drinkt nog maar kleine beetjes, dat krijg je dadelijk misschien makkelijk gekolfd en houd je juist over!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Pompoen do 21 maa 2013 - 1:37

Nou ik heb inmiddels een paar druppels geproduceerd vanmorgen. Later heb ik hem even aan de borst gehad (hij begon gelijk te happen en te zoeken maar dronk nog niet echt), zo fijn! Hier op de afdeling duwen ze je de kolf maar min of meer in je handen, maar op de neonatologie werd gelijk de lactatiekundige erbij gehaald om me te helpen. Na het aanleggen ging het kolven ook alweer wat beter, had een hele natte tepel. Morgen sta ik weer in de agenda dus dan kijken ze weer mee met aanleggen en kolven. Ben nu wel wat meer gerustgesteld en weet nu ook hoe ik moet kolven, dat deed ik eerst dus niet goed...maar ja wat wil je ik moest met twee infusen en dikke vingers die dingen op z'n plek zien te houden. Die ben ik nu gelukkig kwijt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  nillis do 21 maa 2013 - 1:57

Ik heb 6 maanden alle voedingen voor T afgekolfd. Belangrijk is om ook 's nachts de eerste 3 weken te kolven om de produktie goed op gang te krijgen, daarna kun je 's nachts wel overslaan. Succes en hopelijk blijven ze je goed ondersteunen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven) Empty Re: Borstvoeding op gang krijgen zonder kind (kolven)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum