Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beetje verdrietig

+33
TGR
Steep
Kaboutertje
rapa nui
miss22
bolus26
Kayleigh
Supertalentje
Julia
Monte
Bubbelicious
RYW
Isis
Le Chat Noir
Linda
Makamba
Happydobby
Novalee
Pien
Mamsie
Liadan
Susan
pitbullgup
Dani
Annie24
Paper Crown
Floor
Ezzer
Aimee
mauwmauw
Rush
Gizmo
Lady4
37 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Beetje verdrietig  - Pagina 2 Empty Re: Beetje verdrietig

Bericht  Rush do 1 sep 2011 - 23:12

Misschien is ze wel bang dat je wel 2 uur blijft plakken?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:12

Ik vind 4 keer ook best wel veel, en het mannetje is nog maar 11 dagen oud....
Laat je zus lekker genieten van haar kraamtijd, en als ze quality time met haar man en zoontje wil dan is dat haar goed recht. Ik snap dat je je neefje vaker wilt zien, en dat je een beetje 'teleurgesteld' bent maar ik vind niet dat je nu in de positie bent je mening daar over te geven tegen je zus.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:12

Hormonen kunnen rare dingen met je doen hoor!!!
Ik wist ook niet van mezelf dat ik zou waken als een leeuwin over mijn zoontje en dat in mijn ogen alleen ik het beste voor hem kon zorgen.. En dat alles wat een ander wilde doen en deed in mijn ogen heel vervelend en niet goed was!

Het is gelukkig na een tijdje weer goed gekomen hoor met mij :P

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:13

Nou, ik weet niet van jullie maar ik zie mijn siblings echt niet als 'visite'. Wat dus inhoud,zoals nu ook gebeurd ze komen gewoon binnen, pakken hun eigen drinken, liggen op de bank als ze willen,pakken de laptop of ze friemelen in mijn kast voor kleertjes (mijn zusje dan,mijn broertje niet..denk ik!). Mijn hart zou gebroken zijn als mijn broertje een kindje krijgt en ik hem bijna niet mag zien.

Daarbij, ik krijg de indruk dat Lady4 en haar familie erg close zijn, het is een ander verhaal als je het niet heel goed kan vinden met je broertjes en zusjes..dan zou ik het best snappen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:15

Annie24 schreef:
2CKC2 schreef:
Annie24 schreef:
2CKC2 schreef:Dat snap ik heel goed Lady4. Je bent zo verknocht aan je babyneefje het liefst wil je hem elke dag zien. Er is gewoon weinig aan te doen als je zusje het niet wil/niet aankan dan heb je dat gewoon te accepteren helaas. Hoe moeilijk dit ook is. Ik snapje heel goed. Ik zou me ook zo voelen.

Ik weet wel dat als wij een baby hebben, ik echt niet mijn broertje en zusje + ouders zou weigeren als ze hun neefje en kleinkind willen zien. De deur staat dan altijd open, en ze mogen net zo vaak komen als ze zelf willen. Maar ik weet ook dat ik gewoon tegen ze kan zeggen: 'en nu wegwezen,genoeg geweest nu Very Happy ' Mijn moeder zal er de eerste tijd toch wel elke dag bij ons zijn hoor! Slapen misschien ook. Maar, sowieso is er bij ons in de familie een zoete inval..als ergens een baby is geboren ga je gewoon langs wanneer je wil, niets geen baby en moeder rusten van tot.. haha. Maar ze blijven niet uren hangen en je kan dan gewoon zelf wel even gaan slapen en de baby wordt ook met rust gelaten.

Snap dus niet hoe je dat nu al kan weten. Je hebt géén idee wat er veranderd als je kindje er éénmaal is en hoe je er dan tegenover gaat staan. Het is natuurlijk fijn dat jullie als familie erg open naar elkaar zijn en je ze gewoon weg kan sturen, maar een baby doet rare dingen met familie/mensen...

Nee serieus, ik vind de mama's van het yesforum wel erg gierig met hun baby. Ohweeeeeeeeeeeeeeeeee als je de baby te lang aankijkt,want hij kan wel eens overprikkeld raken en waag het kindje op te pakken uit de box,daar krijg je de doodstraf voor. Je moet gewoon snappen dat een baby voor de meeste mensen een zeldzaam gebeuren is. Zeker als je opa en oma en tante wordt, ik vind het van de zotte dat je dan je eigen zus eventjes 20 minuten met het kindje niet gunt. Lady4 gaat heus niet met de baby de trap op en af rennen, even vasthouden kan toch geen kwaad? Hoe mooi is dat.. een kleintje helemaal gaaf en zacht en mooi..

Dan hoop ik van harte dat jij net zo'n kindje krijgt als dat Y. was na zijn geboorte: krijsen van 's morgens 7 tot middernacht, niet stil te krijgen en géén idee hebben wat er aan de hand is en dat 2 maanden lang. Denk dat je dan wel anders gaat praten dan dat je nu doet.

Even vasthouden kan soms wel kwaad: zeker als je een kindje hebt wat daar overprikkeld van raakt.

Weet je wat het is? Visite gaat naar huis, gaat gezellig uit eten, winkel, doet leuke dingen en slaapt lekker heel de nacht door. Maar papa en mama hebben er soms de rest van de dag last van en slapen niet door wat het kindje overdag heeft meegemaakt.

Ik hoop op sowieso een kindje. Als jij het redt met een huilend en krijsend kind de hele dag, dan red ik dat zeer zeker ook. Wink

Laatst aangepast door 2CKC2 op do 1 sep 2011 - 23:16; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 1 sep 2011 - 23:15

Nou, ik kan het goed vinden met m`n broers, maar ik zou er niet bepaald blij van worden als ze aan m`n laptop zitten. In m`n kledingkast mogen ze dan weer wel als het moet :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:16

Maar CKC, kom op, het mannetje is pas 11 dagen oud! Hoe vaak kan ze hem nog zien? Nog heel vaak. Laat de kersverse ouders gewoon even wennen aan het ouderschap, zonder je op te dringen. Ik vond dat zelf strontvervelend en het liefst wilde ik dat er niemand langskwam, ook mijn ouders/zus niet. En met mijn ouders heb ik toch een hele goede band! Ik vind dat aan de ouders zelf om dat te bepalen.

Laatst aangepast door Storm op do 1 sep 2011 - 23:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:17

En dat 'je hart gebroken zou zijn' als je niet zo vaak mocht langskomen als je zou willen, dat vind ik echt heel erg overdreven.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:17

CKC: Misschien kwam hij bij ons ook omdat ze prematuur waren hoor, maar zelfs de kinderarts waarschuwde ons meerdere keren om de kinderen echt in bed te laten als er bezoek kwam, tenzij ze wakker waren. Ze zijn zo ontzettend gevoelig, en overprikkelen betekend een hele dag/ nacht huilen en dat kan je echt niet goed hebben als je net bevallen bent, niet kan zitten, op je knieen in en uit bed moet. En dat 50x per nacht... Dat valt echt tegen.
Dacht er net zo over als jij, totdat ik het een paar dagen op die manier gedaan had...

Gast
Gast

Bericht  Dani do 1 sep 2011 - 23:18

[quote="2CKC2"]
Annie24 schreef:
2CKC2 schreef:....
Nee serieus, ik vind de mama's van het yesforum wel erg gierig met hun baby. Ohweeeeeeeeeeeeeeeeee als je de baby te lang aankijkt,want hij kan wel eens overprikkeld raken en waag het kindje op te pakken uit de box,daar krijg je de doodstraf voor. Je moet gewoon snappen dat een baby voor de meeste mensen een zeldzaam gebeuren is. Zeker als je opa en oma en tante wordt, ik vind het van de zotte dat je dan je eigen zus eventjes 20 minuten met het kindje niet gunt. Lady4 gaat heus niet met de baby de trap op en af rennen, even vasthouden kan toch geen kwaad? Hoe mooi is dat.. een kleintje helemaal gaaf en zacht en mooi..

Het gaat helemaal niet om het gierig zijn hoor! Zoals ik het heb ervaren was het gewoon mega druk de eerste periode. Helemaal toen de kraamverzorgster er nog was. Zij had een heel schema voor de dag en om 11 uur een om 4 uur had ik dan even een periode voor visite of voor mijzelf. Verder was ik de hele dag bezig met voeden, zelf douchen, dochter in bad doen, zelf eten, middagslaapje en hup daar was de dag weer voorbij. Daarnaast ben je vermoeid en gieren de hormonen door je lichaam. Vooraf kon ik me er totaal geen voorstelling van maken hoe het zou zijn.

Dus het zou zomaar kunnen dat het niks met gunnen te maken heeft. Beetje overdreven reactie van je.

Neemt niet weg dat ik snap dat je je neefje mist Lady4. Misschien kun je aanbieden om iets van je zus over te nemen? Helpen met koken, schoonmaken, badderen o.i.d. Ik zou die hulp wel heel fijn hebben gevonden. Ben je toch een beetje in de buurt van je neefje!
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:18

Storm schreef:Maar CKC, kom op, het mannetje is pas 11 dagen oud! Hoe vaak kan ze hem nog zien? Nog heel vaak. Laat de kersverse ouders gewoon even wennen aan het ouderschap, zonder je op te dringen. Ik vond dat zelf strontvervelend en het liefst wilde ik dat er niemand langskwam, ook mijn ouders/zus niet. Ik vind dat aan de ouders zelf om dat te bepalen.

Nou, als ik zie hoe blij Lady4 met de kost van de baby was en de maanden/weken/dagen aftelde, dat ze het als de gebeurtenis van 2011 ziet en echt heel trots is op haar neefje, dan vind ik het gewoon sneu dat d'r zus nee zegt wanneer ze even wil langskomen. Heus niet dat Lady4 van smorgens 7 tot savonds 7 daar wil zitten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 1 sep 2011 - 23:20

2CKC2 schreef:
Storm schreef:Maar CKC, kom op, het mannetje is pas 11 dagen oud! Hoe vaak kan ze hem nog zien? Nog heel vaak. Laat de kersverse ouders gewoon even wennen aan het ouderschap, zonder je op te dringen. Ik vond dat zelf strontvervelend en het liefst wilde ik dat er niemand langskwam, ook mijn ouders/zus niet. Ik vind dat aan de ouders zelf om dat te bepalen.

Nou, als ik zie hoe blij Lady4 met de kost van de baby was en de maanden/weken/dagen aftelde, dat ze het als de gebeurtenis van 2011 ziet en echt heel trots is op haar neefje, dan vind ik het gewoon sneu dat d'r zus nee zegt wanneer ze even wil langskomen. Heus niet dat Lady4 van smorgens 7 tot savonds 7 daar wil zitten.
Maar zou dat haar zus ook duidelijk zijn, vraag ik me af?

Dani haar tip is ook wel goed. Neem haar wat werk uit handen, dan ben je er toch :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:20

2CKC2 schreef:

Oh ze zal vast trots zijn, daar twijfel ik niet aan! Maar het is niet haar baby, ze heeft er dus - hoe lullig ook- niks over te vertellen. Ik snap heus wel dat ze teleurgesteld is enzo hoor, maar ik denk dat het belangrijker is om rekening met haar zus en zwager te houden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:21

Heb nu overigens nogsteeds moeite met veel visite. Aan mijn 2 baby's en was/ strijk heb ik al een dagtaak, en dan moet ook nog eens het hele huis aan kant zijn. Dat red ik gewoon niet alleen!
Daar heb ik me gewoon vreselijk op verkeken, zag mezelf alles doen met een glimlach, lekker genieten, lekker wandelen met mooi weer enz.

De werkelijkheid is ietsjes anders... angel

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:23

ProudMama schreef:Heb nu overigens nogsteeds moeite met veel visite. Aan mijn 2 baby's en was/ strijk heb ik al een dagtaak, en dan moet ook nog eens het hele huis aan kant zijn. Dat red ik gewoon niet alleen!
Daar heb ik me gewoon vreselijk op verkeken, zag mezelf alles doen met een glimlach, lekker genieten, lekker wandelen met mooi weer enz.

Maar dat is het verschil. Ik zie mijn broertje en zusje niet als visite. Mijn huis hoeft niet aan kant als zij komen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:28

Ik kan me wel een beetje vinden in het verhaal van CKC... maar dat is dan wel vanuit mij geredeneerd. Mijn ouders en broertjes mochten altijd langskomen, ook al kwamen ze 2x per dag, ik heb nooit nee gezegd, óf ik moet echt op het punt hebben gestaan om te gaan slapen of de deur uit te gaan oid. Zij zijn hier ook allemaal gewoon "thuis", hun huis is mijn huis en andersom ook. Dus ik vond het niet meer dan normaal als zij dagelijks langs wilden komen. Ik kan me dan vanuit Lady4 ook goed voorstellen dat het toch teleurstellend is als je je er iets anders bij had voorgesteld.

Maar: ik weet ook hoe het tegen kan vallen in je kraamtijd, hoe moe je kan zijn, hoe alles teveel kan zijn, en hoe graag je je rust wil pakken. Dus vanuit dat perspectief snap ik je zus ook. En bedenk wel dat dit de eerste weken zijn. Over een paar weken is zij ook gewend en hopelijk kan je je neefje dan vaker zien.

Gast
Gast

Bericht  Dani do 1 sep 2011 - 23:29

2CKC2 schreef:
ProudMama schreef:Heb nu overigens nogsteeds moeite met veel visite. Aan mijn 2 baby's en was/ strijk heb ik al een dagtaak, en dan moet ook nog eens het hele huis aan kant zijn. Dat red ik gewoon niet alleen!

Maar dat is het verschil. Ik zie mijn broertje en zusje niet als visite. Mijn huis hoeft niet aan kant als zij komen..

Maar dan nog, haar zus ik 11 dagen geleden bevallen. Haar wereld staat nog even op zijn kop. Alles draait om voedingen, slaapjes, luiers en badjes. Er is geen eens tijd om nu haar huis te doen. Maar zoals ik al zei, misschien kan Lady daar in bij springen. Je doet net overkomen of zus van Lady niet wil dat ze langskomt maar is het misschien een optie dat het gewoon te druk is?
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  pitbullgup do 1 sep 2011 - 23:30

Ik vind 4x in 11 dagen ook best veel... het lijkt me zo'n ingrijpende periode. alles moet nog regelmaat en ritme krijgen en iedereen wil de baby zien dus het is al allemaal erg hectisch lijkt me.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je een klein beetje verdrietig bent maar zie het zo je neefje heeft nog een heel leven voor zich! en is echt niet in 2 weken ineens groot.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:31

Dani schreef:
2CKC2 schreef:

Maar dan nog, haar zus ik 11 dagen geleden bevallen. Haar wereld staat nog even op zijn kop. Alles draait om voedingen, slaapjes, luiers en badjes. Er is geen eens tijd om nu haar huis te doen. Maar zoals ik al zei, misschien kan Lady daar in bij springen. Je doet net overkomen of zus van Lady niet wil dat ze langskomt maar is het misschien een optie dat het gewoon te druk is?

Nou, als je je zus smst, en ze zegt:'Nee' dan vind ik niet dat je er van uit kan gaan dat ze wel wil dat ze komt, want dan had ze wel:'ja!' gezegd. duh.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Dani do 1 sep 2011 - 23:32

2CKC2 schreef:
Dani schreef:
2CKC2 schreef:

Nou, als je je zus smst, en ze zegt:'Nee' dan vind ik niet dat je er van uit kan gaan dat ze wel wil dat ze komt, want dan had ze wel:'ja!' gezegd. duh.

Hoe kan je nou uit het antwoord 'nee' herleiden dat dat betekend dat ze het niet wil?
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:34

Dani schreef:
2CKC2 schreef:
Dani schreef:
2CKC2 schreef:

Hoe kan je nou uit het antwoord 'nee' herleiden dat dat betekend dat ze het niet wil?

Nou, ik heb geleerd dat je ja zegt als je iets wil, en nee als je iets niet wil. Wat de reden ook is, de zus wil niet dat lady4 langskomt. Wat de reden daarvoor is, is voor Lady4 hoe dan ook een nee. Je wil niet dat je zus komt want je bent moe, je huis is een troep, je wil geen mensen zien, je baby is onrustig etc. Nee, is nee. Wat de reden voor de nee is,maakt geen zak uit.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady4 do 1 sep 2011 - 23:37

Zo, wat een reacties. Ik weet niet meer precies wie wat zei, maar hier een paar dingen naar aanleiding van wat hier genoemd werd.

- Mijn zusje weet heel goed dat ik niet van half 7 's ochtends tot half 7 's avonds blijf plakken. Ik voel me sowieso al snel te veel en vraag juist regelmatig of ik niet naar huis moet. Als hun dan meerdere keren aangeven dat dit niet hoeft en zelfs willen dat ik blijf eten, ga ik ervan uit dat het goed is dat ik er ben.

- Ik ga dit zeker niet bespreken met mijn zusje. Ze hebben het recht om het op hun manier te doen en daar moeten wij ons bij neerleggen. Wil niet zeggen dat ik, en ook mijn ouders, me er niet verdrietig door voel en mijn neefje graag vaker zou zien.

- Ik heb al aangegeven wel voor ze te willen koken etc, maar mijn zusje geeft dan gelijk aan dat dit niet nodig is. Ze voelt zich heel goed, is tuurlijk moe 's avonds, maar ze ondernemen ook al weer dingen.

- Mijn neefje is een heerlijk tevreden mannetje, dat tot nu toe niet overprikkeld raakt door bezoek. De keren dat ik hem in mijn armen had is hij zelfs lekker in slaap gevallen, zonder en kik te geven.

- Ik voel mezelf momenteel wel 'visite', puur om het feit dat het ineens allemaal zo anders is. Ik sta momenteel echt niet onaangekondigd op de stoep, bel of sms altijd als het uitkomt. Eigenlijk doe ik het altijd via sms, omdat ik weet dat mijn zusje dan makkelijker nee kan zeggen wanneer het ze niet uitkomt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Dani do 1 sep 2011 - 23:39

[quote="2CKC2"][quote="Dani"][quote="2CKC2"][quote="Dani"]
2CKC2 schreef:
ProudMama schreef:

Nou, ik heb geleerd dat je ja zegt als je iets wil, en nee als je iets niet wil. Wat de reden ook is, de zus wil niet dat lady4 langskomt. Wat de reden daarvoor is, is voor Lady4 hoe dan ook een nee. Je wil niet dat je zus komt want je bent moe, je huis is een troep, je wil geen mensen zien, je baby is onrustig etc. Nee, is nee. Wat de reden voor de nee is,maakt geen zak uit.

Question Nevermind.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan do 1 sep 2011 - 23:40

Ik zou het zelf heel even laten rusten, die kraamtijd kan gewoon enorm heftig en vermoeiend zijn, de eerste keer voelde ik me helemaal niet meer mezelf. Als het stof een beetje is gaan liggen dan is de kans groot dat ze het heerlijk vindt als je komt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Liadan do 1 sep 2011 - 23:40

Hier mochten de opa's, oma's, ooms en tantes altijd langskomen, wel wilde ik dat van tevoren graag even weten omdat er ook veel kraamvisite langskwam na de 1e week.
Yara mochten ze ook vasthouden als ze wakker was. Kian niet altijd want hij heeft heel veel gehuild de 1e weken en was de rest van de dag overstuur als iemand anders dan wij hem vast had gehouden.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er bij Kian niet elke keer op zat te wachten dat ze langskwamen omdat hij een huilbaby was en me dat toen veel stress gaf. Maar ik heb ze nooit geweigerd en vindt het ook super om te zien dat zij zo van mijn kinderen genieten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende