Beetje verdrietig
+33
TGR
Steep
Kaboutertje
rapa nui
miss22
bolus26
Kayleigh
Supertalentje
Julia
Monte
Bubbelicious
RYW
Isis
Le Chat Noir
Linda
Makamba
Happydobby
Novalee
Pien
Mamsie
Liadan
Susan
pitbullgup
Dani
Annie24
Paper Crown
Floor
Ezzer
Aimee
mauwmauw
Rush
Gizmo
Lady4
37 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Beetje verdrietig
Bubbelicious schreef:CKC, als ik het me goed herinner ben jij van turkse afkomst toch? In andere culturen is het toch ook gebruikelijk dat er veel visite komt? Ik denk dat daar ook verschil in zit. Ik ben namelijk kraamverzorgende en ik hoef echt bij buitenlandse gezinnen niet eens te beginnen over een rustuurtje, want dan kijken ze me aan alsof ik gek was Het was een gezellige 'bende' visite, veel familie, die ook veel werk uit handen nemen door te koken etc. Heel anders dan de 'nederlandse' gezinnen (expres tussen aanhalingstekens, want tuurlijk zijn er Nederlandse turken, marokkanen etc etc, maar je snapt me hopelijk) maar dat is niet anders dan normaal. Ook voor een zwangerschap worden daar afspraken gemaakt om langs te komen, terwijl in andere culturen je bij iemand langs gaat en je zelfs mee kan blijven eten omdat er standaard gekookt wordt voor onverwachte visite. Ik denk dat als je zo opgevoed wordt, je er ook heel anders in staat.
Overigens zou ik ook willen als mijn zus bevalt, dat ik elke dag zou mogen langs komen. Nu weet ik omdat ik ervaring heb door mn werk dat het inderdaad niet altijd zo werkt. Maar het blijft je zus, en het voelt dan toch ook een beetje eigen kind. Maar ik vind 4 keer niet te weinig.
En betreft de TO, heel goed dat je het niet aangeeft. Je houdt heel erg rekening met ze, en daar mag je juist trots op zijn. Lekker je frustraties uiten op het forum of tegen iemand anders, dan kan je juist genieten als je de kleine weer mag zien.
Is het je eerste neefje? Of waren er andere kleine kinderen van je broers/zussen?
Haha ja zo gaat het er inderdaad aan toe! Maar dat geeft niet. Ik hou van die gastvrijheid.. voelt goed mijn geluk te delen.. maar goed, ik ben gewoon heel anders dan de meeste meiden hier op dit forum. Leuker,vind ik zelf
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Isis schreef:Lady; ik snap jouw teleurstelling. Ik vind het ook mooi om te lezen dat jij zoveel rekening hebt gehouden met de komst van het kindje van je zus, uit alles wat ik daarover lees, straalt de liefde vanaf. De relatie met mijn zus was al een paar maanden moeilijk voor ze een kindje had, toen ze bevallen was, heb ik haar kindje eigenlijk niet zo vaak gezien. Niet omdat ik niet wilde, maar omdat mijn zus zo moe was en overspoeld. Maar na een tijd is dat ook beter geworden. Ik weet niet of dit bij jou speelt, maar ik heb erg moeten wennen aan het idee dat mijn zus nu moeder is. En dus (bijna) alles in het teken staat van haar kindje. Dat maakt de band tussen haar en mij anders en daar heb ik even aan moeten wennen. Ik denk stiekem dat mijn zus heel erg blij zou zijn met zo'n liefhebbende zus en tante als jij :-)
Dit vind ik wel heel herkenbaar ja. Het is niet dat ik jaloers ben ofzo, maar het ongedwongene lijkt er een beetje af te zijn. Dat zal vast wel weer terug komen, maar het voelt best vreemd om nu te moeten vragen of ik langs mag komen, waar ik normaal gewoon binnen kon lopen.
Bedankt voor je lieve woorden
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ergens snap ik je gevoel wel lady4, maar ergens vind ik het ook jammer dat je, in mijn ogen, een beetje overdreven reageert. Het is toch super jammer dat je negatieve gevoelens krijgt als je naar een foto van je neefje kijkt en daarom er maar liever niet meer naar kijkt? Je moet je denk ik meer verplaatsen in je zus. Ze is waarschijnlijk doodop en ik denk dat ze gewoon ook veel bezoek krijgt en ja dan kan zelfs je eigen zus even teveel worden.
Mijn ouders en zusje waren ook altijd welkom bij ons, maar ik vond het wel vermoeiend. Zelfs bij mijn eigen familie. Omdat niet alleen zij elke dag langs wilden/wouden? komen, maar ook mijn schoonfamilie, elke dag. De volgende keer ga ik dat ook afwisselen. De ene dag deze kant van de familie, dan de andere kant. En dan zit je al snel op 4 v.d 11 dagen.
En dat je je nu meer visite voelt...kom op. Het is jammer, maar het is gewoon eventjes niet anders toch? Over een maandje of wat zal het alweer heel anders zijn. Positief zijn
Mijn ouders en zusje waren ook altijd welkom bij ons, maar ik vond het wel vermoeiend. Zelfs bij mijn eigen familie. Omdat niet alleen zij elke dag langs wilden/wouden? komen, maar ook mijn schoonfamilie, elke dag. De volgende keer ga ik dat ook afwisselen. De ene dag deze kant van de familie, dan de andere kant. En dan zit je al snel op 4 v.d 11 dagen.
En dat je je nu meer visite voelt...kom op. Het is jammer, maar het is gewoon eventjes niet anders toch? Over een maandje of wat zal het alweer heel anders zijn. Positief zijn
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Dat zou ook nog kunnen trouwens, dat ze zich bij haar schoonfamilie wat minder op haar gemak voelt dan bij jullie en dat ze het gevoel heeft dat ze het niet kan maken als zij niet elke dag mogen komen en haar eigen ouders en zus wel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik berijp je gevoel denk ik wel.
Ik vind 4 keer in 11 dagen absoluut niet weinig maar toen mijn broer voor het eerst vader wer, was ik er bijna elke dag en ik hoefde dat ook niet aan te kondigen. Het feit dat je geweigerd word maakt volgens mij dat je, je zo rot voel en ook dat je, je vistite gaat voelen.
Toch snap ik je zus ook wel, van Ciske kreeg ik heel veel bezoek ook in het ziekenhuis maar dat vond ik helemaal prima. Mijn vader was er elke dag en mijn moeder en schoonouders ook bijna iedere dag. dat vond ik alleen maar leuk.
Bij Janneman kreeg ik ook veel bezoek maar daar zat ik dus helemaal niet op te wachten. Ik was heel erg emotioneel, ik miste Ciske vreselijk en zodra ik iemand zag zat ik te snikken. Ik voelde me zo ellendig en wilde helemaal geen arm om me heen en doen alsof het wel ging.
Ik was dus liever gewoon alleen met Janneman, zodat ik gewoon kon huilen en dan ging het uiteindelijk ook echt wel weer.
Wat ik dus wil zeggen, misschien gaat er meer in je zus om dan ze momenteel wil laten zien en ik zou het dan ook zeker even zo laten. Hoe rot het voor jou ook is dat je nu af en toe niet welkom bent.
Ik vind 4 keer in 11 dagen absoluut niet weinig maar toen mijn broer voor het eerst vader wer, was ik er bijna elke dag en ik hoefde dat ook niet aan te kondigen. Het feit dat je geweigerd word maakt volgens mij dat je, je zo rot voel en ook dat je, je vistite gaat voelen.
Toch snap ik je zus ook wel, van Ciske kreeg ik heel veel bezoek ook in het ziekenhuis maar dat vond ik helemaal prima. Mijn vader was er elke dag en mijn moeder en schoonouders ook bijna iedere dag. dat vond ik alleen maar leuk.
Bij Janneman kreeg ik ook veel bezoek maar daar zat ik dus helemaal niet op te wachten. Ik was heel erg emotioneel, ik miste Ciske vreselijk en zodra ik iemand zag zat ik te snikken. Ik voelde me zo ellendig en wilde helemaal geen arm om me heen en doen alsof het wel ging.
Ik was dus liever gewoon alleen met Janneman, zodat ik gewoon kon huilen en dan ging het uiteindelijk ook echt wel weer.
Wat ik dus wil zeggen, misschien gaat er meer in je zus om dan ze momenteel wil laten zien en ik zou het dan ook zeker even zo laten. Hoe rot het voor jou ook is dat je nu af en toe niet welkom bent.
Gast- Gast
Ik kan me niet voorstellen dat mijn zusjes mij geweigerd zouden hebben en gelukkig hebben ze dat ook niet. Mijn oudste neefje was een huilbaby, ik snap dat het echt heel vervelend en vermoeiend is, maar mijn zusje vond het heerlijk dat ik alles uit handen nam. Ik heb uren met dat mannetje gewandeld zodat zij kon slapen, juist nadat ze net bevallen was. Mijn jongste zusje was de dag na de bevalling echt zo ontzettend chagrijnig, daar heeft ze wel sorry voor gezegd al hoefde dat niet, maar ze bleek hersenvloeistof te lekken van de ruggeprik. En toch maakte het ze allebei niet uit dat ik er zo vaak was. Als mijn oudste zusje moest voeden mochten wij daar gewoon bijblijven dat vond ze niet erg, als de kleine man in bad moest dan deden wij dat of we gingen ondertussen staan afwassen/kattenbak verschonen/hond uitlaten/eten maken/boodschappen doen etc. Mijn jongste neefje mocht ik vanaf het begin de fles geven, mijn zusje vond het heerlijk dat ze even kon zitten en zelf eten.
Mijn man pakte mijn jongste neefje wel steeds op, op een gegeven moment vond mijn zusje dat niet goed (had ze gehoord dat dat niet goed was), waren we mijn man kwijt, bleek ie in het kamertje heel stil naast de baby te zitten kijken tot ie 'm wakker mocht maken voor het eten, dat vond ik zo schattig!
Kortom; ik weet niet hoe het gaat als ik straks bevallen ben. Mijn zussen wonen ver weg dus ik denk niet dat ze 4 keer in 11 dagen langskomen, dus dat zou ik weer heel jammer vinden. Ik heb net zo meegeleefd met mijn zussen als Lady heeft gedaan, dus ik zou het voor mezelf ook een domper vinden als een van mijn zussen 'nee' gezegd had. Verder maakt het bij mij niet uit wat ik aan het doen ben omdat dat toch verder gaat en zijn mijn zussen/ouders niet te beroerd een hand uit te steken en snappen ze best dat ik chagerijnig ben en vol hormonen zit. Ik hoop dus dat mijn zussen net zo meeleven als Lady doet en ik snap heel goed dat ze dit helemaal niet leuk vindt.
Mijn man pakte mijn jongste neefje wel steeds op, op een gegeven moment vond mijn zusje dat niet goed (had ze gehoord dat dat niet goed was), waren we mijn man kwijt, bleek ie in het kamertje heel stil naast de baby te zitten kijken tot ie 'm wakker mocht maken voor het eten, dat vond ik zo schattig!
Kortom; ik weet niet hoe het gaat als ik straks bevallen ben. Mijn zussen wonen ver weg dus ik denk niet dat ze 4 keer in 11 dagen langskomen, dus dat zou ik weer heel jammer vinden. Ik heb net zo meegeleefd met mijn zussen als Lady heeft gedaan, dus ik zou het voor mezelf ook een domper vinden als een van mijn zussen 'nee' gezegd had. Verder maakt het bij mij niet uit wat ik aan het doen ben omdat dat toch verder gaat en zijn mijn zussen/ouders niet te beroerd een hand uit te steken en snappen ze best dat ik chagerijnig ben en vol hormonen zit. Ik hoop dus dat mijn zussen net zo meeleven als Lady doet en ik snap heel goed dat ze dit helemaal niet leuk vindt.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Overigens heb ik nooit iemand geweigerd, dat doe ik gewoon niet maar zeker in het ziekenhuis was ik blij als iedereen weer weg was en ik gewoon weer alleen kon zijn met mijn ellende (ik weet het, heel erg maar ik had echt een nare, emotionele kraamweek)
Overigens was dat ook weer over toen ik weer thuis was. Mijn eerste avond thuis zat mijn kamer al vol met familie en dat vond ik alleen maar leuk.
Overigens was dat ook weer over toen ik weer thuis was. Mijn eerste avond thuis zat mijn kamer al vol met familie en dat vond ik alleen maar leuk.
Gast- Gast
Ik ben zelf tante van 3 (4 eigenlijk) nichtjes en neefjes en mocht langskomen wanneer ik wilde bij mijn zus. Alleen als ze sliep tussen de middag bleef ik uit eigen beleefdheid en omdat ik dat gewoon normaal vind, weg. Ik woonde niet zo dicht in de buurt dus mocht langskomen wanneer ik wilde. Dan heb ik ze alleen niet elke keer vastgehouden, en bijna nooit een flesje gegeven. Ook als ze in de box lagen vroeg ik altijd eerst of ik ze op mocht pakken en of ik ze uit bed mocht halen als ze wakker waren.
Geniet in ieder geval van de foto's die je van je neefje hebt, en de tijden dat je wel met hem kan samenzijn. Je zus geeft dat echt wel aan zodra ze wilt dat je komt. Tenminste die van mij wel, ik ging eigenlijk gewoon op de bonnefooi langs. Het enige wat ik moeilijk vond, was toen mijn ene neefje na 1.5 week was overleden, om dan nog op de bonnefooi langs te komen om mijn andere neefje (zijn tweelingbroer) te bewonderen. De sfeer was gewoon een beetje beduusd, en heb toen ook mijn zwager gesmst, die smste heel lief dat ik zo vaak mocht langs komen als ik wilde. Alsnog ben ik niet dagelijks daarna langs geweest, maar het feit dat ik welkom wás was heel erg fijn.
Nu was flesjes geven bij ons vrij moeilijk, omdat mijn neefjes en nichte slechte eters waren, en mijn zus of haar man dit eerst zelf moesten ontdekken/doen.
Bij ons weet ik ook niet hoe het straks gaat, ik zou zo graag willen dat mijn zus en moeder elke dag voor de deur zouden staan, maar dat kan helaas niet. Ik weet dat mijn schoonouders ons meisje nooit zomaar vast zouden pakken/oppakken of iets zelf zouden initieren en denk dat hun ook weten dat wij het het liefste eerst zelf allemaal doen/ontdekken. Het is ook voor ons ons eerste kindje.
Wat ik dus wil zeggen, lady4 ; ik snap je heel goed, maar ik kan je zus ook begrijpen. Ik hoop van harte dat ik iedereen elke dag stralend met open armen kan ontvangen, maar als dat niet zo is, dan zal je het even met wat minder moeten doen. Het komt echt wel allemaal goed, je hebt nog jaren dat je van hem mag genieten en het wordt alleen maar leuker!
Geniet in ieder geval van de foto's die je van je neefje hebt, en de tijden dat je wel met hem kan samenzijn. Je zus geeft dat echt wel aan zodra ze wilt dat je komt. Tenminste die van mij wel, ik ging eigenlijk gewoon op de bonnefooi langs. Het enige wat ik moeilijk vond, was toen mijn ene neefje na 1.5 week was overleden, om dan nog op de bonnefooi langs te komen om mijn andere neefje (zijn tweelingbroer) te bewonderen. De sfeer was gewoon een beetje beduusd, en heb toen ook mijn zwager gesmst, die smste heel lief dat ik zo vaak mocht langs komen als ik wilde. Alsnog ben ik niet dagelijks daarna langs geweest, maar het feit dat ik welkom wás was heel erg fijn.
Nu was flesjes geven bij ons vrij moeilijk, omdat mijn neefjes en nichte slechte eters waren, en mijn zus of haar man dit eerst zelf moesten ontdekken/doen.
Bij ons weet ik ook niet hoe het straks gaat, ik zou zo graag willen dat mijn zus en moeder elke dag voor de deur zouden staan, maar dat kan helaas niet. Ik weet dat mijn schoonouders ons meisje nooit zomaar vast zouden pakken/oppakken of iets zelf zouden initieren en denk dat hun ook weten dat wij het het liefste eerst zelf allemaal doen/ontdekken. Het is ook voor ons ons eerste kindje.
Wat ik dus wil zeggen, lady4 ; ik snap je heel goed, maar ik kan je zus ook begrijpen. Ik hoop van harte dat ik iedereen elke dag stralend met open armen kan ontvangen, maar als dat niet zo is, dan zal je het even met wat minder moeten doen. Het komt echt wel allemaal goed, je hebt nog jaren dat je van hem mag genieten en het wordt alleen maar leuker!
Gast- Gast
Nogmaals, ik begrijp ze wel maar vind het heel jammer dat ik hem, in mijn ogen, niet zoveel zie. Mijn zusje heeft er zeer goede band met haar schoonfamilie dus daar zal het hem niet aan liggen. Ik leg me er verder bij neer. Moet wel eerlijk zeggen dat als ik dan gistermiddag hoor dat de buren waar ze niet heel close mee zijn) gister zijn geweest, dat ik me dan toch wel enigszins gepasseerd voel..
Iedereen bedankt voor alle reacties. Het is fijn te merken dat mensen mij begrijpen en het is verhelderend om te lezen hoe de meeste moeders er hier in staan.
Morgen kan ik weer naar hem toe. Ik ben alleen gisteravond verschrikkelijk verkouden geworden.. Vraag me dus af of het dan wel verstandig is dat ik er morgen naar toe ga?
Iedereen bedankt voor alle reacties. Het is fijn te merken dat mensen mij begrijpen en het is verhelderend om te lezen hoe de meeste moeders er hier in staan.
Morgen kan ik weer naar hem toe. Ik ben alleen gisteravond verschrikkelijk verkouden geworden.. Vraag me dus af of het dan wel verstandig is dat ik er morgen naar toe ga?
Lady4- Ratel
Lady4 schreef:Oke, ik voel me inmiddels een beetje een aansteller.. Het komt denk ik ook doordat ik vriendinnen om me heen hoor zeggen dat ze de eerste twee weken dagelijks bij hun neefje of nichtje langs gingen. Ik had dat toch ook een beetje verwacht.
.
Ik had er niet aan moeten denken dat ik hier net na de bevalling dagelijks iemand in huis had, zelfs niet mijn ouders en broer en zus...
ik vind het een best veel in 11 dagen tijd al 4 x daar geweest, gun ze even wat lekker tijd voor hun zelf, je neefje loopt niet weg, zijn nog genoeg keren om langs te gaan
Kayleigh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11
Dan zou ik persoonlijk hoe rot dat misschien ook is nu nog even niet gaan, het laatste waar hun nu op zitten te wachten is een pasgeboren baby die verkouden is,Lady4 schreef:
bedoel het niet rot ofzo, maar ik zou het dan even uitstellen
Kayleigh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11
Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat iemand die verkouden is wel mag komen maar dan uit haar buurt moet blijven en haar al helemaal niet vast mogen houden... Als je zorgt voor goede hygiene enz zou ik het geen probleem vinden als je kwam.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou het ook even niet doen, verkoudheid verspreidt zich ook heel makkelijk door de lucht. Ezra was heel erg verkouden toen hij 4 weken was en ik moest toen ook een paar keer met hem naar de huisarts omdat ze daar met zulke kleintjes heel voorzichtig mee zijn. Je kunt het nooit helemaal voorkomen, maar wel zoveel je kunt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als het morgen nog zoals als nu, dan ga ik niet naar hem toe. Hoe graag ik hem ook wil zien, ik ga hem niet blootstellen aan mijn verkoudheid uit puur egoïsme. Wel superjammer..
Lady4- Ratel
Ik zou er denk ik ook even mee wachten dan. Je kunt verkoudheid niet helemaal voorkomen en dat moet je ook niet willen maar ik zou het niet bewust gaan opzoeken.
Wat gewoon een hevige verkoudheid lijkt, kan het RS-visrus zijn en dat is voor baby's weer gevaarlijk.
Wat gewoon een hevige verkoudheid lijkt, kan het RS-visrus zijn en dat is voor baby's weer gevaarlijk.
Gast- Gast
Ik zou het ook niet doen, hier zijn ze ook een paar dagen flink verkouden geweest en dat is niet lekker voor hun. Vooral met drinken hebben ze veel last.
En iedere keer voor de voeding spoelen met zout water vond ik zo vreselijk om te doen, maar het werkt wel!
En iedere keer voor de voeding spoelen met zout water vond ik zo vreselijk om te doen, maar het werkt wel!
Gast- Gast
Jammer dat het zo voelt Lady4.. Maar ik denk inderdaad dat je je moet beseffen dat een kind krijgen iets heel erg overweldigends is waar je je nog niks bij voor kan stellen als je nog geen kinderen hebt gekregen. Van het een op het andere moment ben je alleen maar bezig met je baby. Plus dat je zelf een flinke oplawaai krijgt.
Ik vind 4 keer in 11 dagen ook heel veel, mijn broer kwam 1 keer per week langs geloof ik. We hadden nog meer visite en ik had er ook totaal geen energie voor. Hoe moeilijk dat ook is voor je, zij doen het zo en ik snap ze heel erg goed.
Het is alleen balen voor jou dat je een andere verwachting had..
Ik vind 4 keer in 11 dagen ook heel veel, mijn broer kwam 1 keer per week langs geloof ik. We hadden nog meer visite en ik had er ook totaal geen energie voor. Hoe moeilijk dat ook is voor je, zij doen het zo en ik snap ze heel erg goed.
Het is alleen balen voor jou dat je een andere verwachting had..
Gast- Gast
wellicht zijn de buren voor het eerst geweest en aangezien jij al 4 keer geweest bent hebben ze jou afgezegd, of hebben ze jou afgezegd omdat ze al een date met de buren hadden.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Lady4 schreef:Als het morgen nog zoals als nu, dan ga ik niet naar hem toe. Hoe graag ik hem ook wil zien, ik ga hem niet blootstellen aan mijn verkoudheid uit puur egoïsme. Wel superjammer..
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik vind zelf 4x in 11 dagen ook best veel.
Ik snap dat jij je neefje graag zoveel mogelijk wil zien maar je moet andere mensen daar ook de kans voor geven.
Dat de buren wel zijn geweest en jij nu niet ja dat is misschien kl*te voor jouw maar als je zus de buren dat gunt vind ik persoonlijk dat jij je daar bij moet neerleggen.
Ik ben heel eerlijk, wij hebben mijn schoonmoeder de 2e dag ook geweigerd, ze belde en wij hadden op dat moment al visite dus zij was de volgende dag weer aan de beurt.
Ik snap dat jij je neefje graag zoveel mogelijk wil zien maar je moet andere mensen daar ook de kans voor geven.
Dat de buren wel zijn geweest en jij nu niet ja dat is misschien kl*te voor jouw maar als je zus de buren dat gunt vind ik persoonlijk dat jij je daar bij moet neerleggen.
Ik ben heel eerlijk, wij hebben mijn schoonmoeder de 2e dag ook geweigerd, ze belde en wij hadden op dat moment al visite dus zij was de volgende dag weer aan de beurt.
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Ik denk dat je er verstandig aan doet niet te gaan als je verkouden bent.
Weet je, ik snap best dat je je neefje graag veel wil zien hoor. Maar als je niet meer van de foto's kan genieten zonder er heel verdrietig van te worden, je gepasseerd voelt als er andere bezoekers zijn en dat soort dingen, dan vind ik wel dat je je dingen echt heel erg persoonlijk aantrekt, eerlijk gezegd. Dat vind ik wel ver gaan. Het is toch heerlijk dat je neefje er is, dat er ook andere mensen van hem kunnen genieten en dat je naar zijn foto's kan kijken?
Weet je, ik snap best dat je je neefje graag veel wil zien hoor. Maar als je niet meer van de foto's kan genieten zonder er heel verdrietig van te worden, je gepasseerd voelt als er andere bezoekers zijn en dat soort dingen, dan vind ik wel dat je je dingen echt heel erg persoonlijk aantrekt, eerlijk gezegd. Dat vind ik wel ver gaan. Het is toch heerlijk dat je neefje er is, dat er ook andere mensen van hem kunnen genieten en dat je naar zijn foto's kan kijken?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Lady4 schreef: Moet wel eerlijk zeggen dat als ik dan gistermiddag hoor dat de buren waar ze niet heel close mee zijn) gister zijn geweest, dat ik me dan toch wel enigszins gepasseerd voel..
Maar dat is toch wel een beetje logisch dat die buren even geweest zijn. Als ze die een geboortkaartje hebben gestuurd dan is er toch een grote kans dat die even in de kraamtijd langs komen. Vaak (misschien hier op het forum minder, maar in mijn woonplaats in elk geval wel) geven de ouders juist de voorkeur aan een kort bezoekje in de kraamtijd als ze nog kraamhulp hebben dan dat ze later al die visite van buren etc. nog moeten krijgen.
En juist omdat er in de kraamtijd al vaak veel mensen even langskomen om de baby te bewonderen kan ik het me voorstellen dat je zus nu liever even niet heeft dat je zo vaak langs komt. Dat ze daar na de kraamtijd misschien meer tijd, energie en zin in heeft en dat dan een spontaan bezoekje van jou ook weer erg leuk wordt gevonden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
RYW schreef:Ik denk dat je er verstandig aan doet niet te gaan als je verkouden bent.
+1 Hier ben ik het wel mee eens
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik heb volgens mij niet gezegd dat ik verdrietig word van het kijken naar zijn foto's. Als ik de foto's bekeek merkte ik dat ik hem miste en dat gaf mee een beetje een rotgevoel. Maar dat was donderdag en toen had ik gewoon een beetje de balen ervan. Ik heb inmiddels zijn foto's al wel weer 20 keer bekeken en ze vol trots aan anderen laten zien.
Wat betreft de buren, dat had ik niet helemaal goed begrepen. Het bleken de oude buren van schoonouders te zijn, waar ze een goede band mee hebben. Die noemen ze nog steeds buurman en buurvrouw.
Ik zie mijn neefje morgen sowieso wel even, want ik heb cupcakes gebakken die ik morgenochtend even langs breng. Verder bbqen we morgenavond bij mijn ouders en komen mijn zusje, zwager en mijn neefje ook. Ik zal wel zorgen dat ik op afstand van hem blijf, zodat in hem niet aansteek.
Voor de mensen die vinden dat ik overdrijf en het mij te persoonlijk aantrek: Ik ben nou eenmaal een gevoelsmens.
Wat betreft de buren, dat had ik niet helemaal goed begrepen. Het bleken de oude buren van schoonouders te zijn, waar ze een goede band mee hebben. Die noemen ze nog steeds buurman en buurvrouw.
Ik zie mijn neefje morgen sowieso wel even, want ik heb cupcakes gebakken die ik morgenochtend even langs breng. Verder bbqen we morgenavond bij mijn ouders en komen mijn zusje, zwager en mijn neefje ook. Ik zal wel zorgen dat ik op afstand van hem blijf, zodat in hem niet aansteek.
Voor de mensen die vinden dat ik overdrijf en het mij te persoonlijk aantrek: Ik ben nou eenmaal een gevoelsmens.
Lady4- Ratel
Ik snap je wel. Ook al zit ik in een andere situatie (schoonouders zijn 3 weken geleden verhuist en wonen nu 1,5 uur rijden verder op en runnen een hotel/restaurant) ze mochten de weken dat ze er waren zo veel langskomen als ze wilden en ook nu als we er heen gaan weet ik dat ik hem alleen bij me heb als hij moet drinken maar ze zijn heel erg lief, dus ik vind het ook wel fijn dat ik mijn handen vrij heb, en belangrijk dat ze hem vast kunnen houden. Maar ook ik vind eigenlijk wel dat jij het je te persoonlijk aan trekt. Het komt op mij over alsof er geen andere mensen op visite mogen komen (en dat bedoel je waarschijnlijk helemaal niet), maar ik krijg het spaans benauwd van je post, terwijl ik 2 weken lang elke dag (zelfs als we aan het rusten waren, dan wachtte ze tot we wakker waren) mijn schoonouders over de vloer had. Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar het is nou eenmaal niet anders en ik krijg het gevoel dat je jezelf hierin in de weg zit. Hoe vervelend het ook is, voor jezelf lijkt het me verstandiger om je verwachtingen bij te stellen, om nog meer teleurstelling te voorkomen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: