Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verdrietig

+2
Reva
Esmee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Verdrietig Empty Verdrietig

Bericht  Gast do 4 jul 2013 - 22:26

Ik heb op mijn werk gevraagd of ik naar een werkcoach mag, om uit te zoeken wat voor opleiding en werk ik nou echt graag zou willen doen, en om uit te vinden waar ik goed in ben, niet goed in ben, wat beter kan, wat er niet in zit, enz.

Dus daar ben ik nu mee aan de slag. Maar, ook is ze psychologe. Dus ik ben er mooi ingeluisd smile Nee hoor. Is wel eens goed om te doen. Meestal ga ik eens in de zoveel tijd naar een psych, heb een intake gesprek, spui mijn gevoel, de psycholoog zegt dat ik het allemaal hartstikke goed doe voor wat ik heb meegemaakt en dan ga ik weer. Kan ik er weer een paar jaar tegenaan.

Maar nu wil ik dus doorzetten, het afmaken. Maar dit had ik niet echt verwacht. Zij zegt dat ik niet bij mijn gevoel kom. Ik kan met mijn hoofd alles goed beredeneren, maar ik laat mijn gevoel niet toe. Zij zegt dat ik toch wel veel heb meegemaakt, en dat ik dan niet moet bagatelliseren. Zij heeft mijn ogen voor bepaalde gebeurtenissen geopend en nu merk ik dat ik eigenlijk ontzettend verdrietig ben. En ik zit op mijn werk. De tranen zitten heel hoog.

Heeft iemand tips om hiermee om te gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Esmee do 4 jul 2013 - 22:57

Wat naar dat je je zo verdrietig voelt hug .

Heb je zelf ook het idee dat je niet bij je gevoel komt? Het is ook zo'n grijs gebied soms hé, ben je een heftige gebeurtenis aan het bagatelliseren of heb je het 'gewoon' verwerkt en kan je er met een neutraal gevoel op terugkijken. Vind je zelf dat je bagatelliseerd?

Succes ermee!
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Reva do 4 jul 2013 - 23:01

Bah! Kan je niet vanmiddag een paar uurtjes vrij nemen?

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast do 4 jul 2013 - 23:04

Reva schreef:Bah! Kan je niet vanmiddag een paar uurtjes vrij nemen?

Misschien dat ik wel een paar uurtjes eerder naar huis kan. Maar vind het altijd zo vervelend om te vragen, en wat moet ik dan zeggen denk ik dan bij mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast do 4 jul 2013 - 23:05

Esmee schreef:Wat naar dat je je zo verdrietig voelt hug .

Heb je zelf ook het idee dat je niet bij je gevoel komt? Het is ook zo'n grijs gebied soms hé, ben je een heftige gebeurtenis aan het bagatelliseren of heb je het 'gewoon' verwerkt en kan je er met een neutraal gevoel op terugkijken. Vind je zelf dat je bagatelliseerd?

Succes ermee!

Ik denk dat ze wel een punt heeft. Ik dacht eerst dat ik het gewoon verwerkt had, maar na die sessie van woensdag en nu ik zo verdrietig ben denk ik van niet. Dat ze dus wel een punt heeft gehad smile Ahhh maar het ging gewoon prima toen ik nog niet bij mijn gevoel kon! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast vr 5 jul 2013 - 3:32

Wat goed dat je met jezelf aan de slag wilde! Kan me voorstellen dat het veel emoties bovenbrengt. Dat is heel vervelend maar misschien uiteindelijk juist heel goed, toch!
hug 

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast vr 5 jul 2013 - 7:24

Harrison schreef:Wat goed dat je met jezelf aan de slag wilde! Kan me voorstellen dat het veel emoties bovenbrengt. Dat is heel vervelend maar misschien uiteindelijk juist heel goed, toch!
hug 
Ah lief van je, dank je smile. Ja moet er gewoon maar een keer doorheen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  SDL vr 5 jul 2013 - 7:27

Jeetje, dikke knuffel voor jou! Vervelend dat je je zo voelt maar uiteindelijk zal je er sterker door worden.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Pineco vr 5 jul 2013 - 8:12

Heftig Carrie, maar ik denk dat Harrison wel gelijk heeft, het is goed om je emoties echt een keer de vrije loop te laten en dieper te gaan om het verleden ook daadwerkelijk te verwerken en niet alleen te verdrukken. Sterkte in ieder geval! hug
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast vr 5 jul 2013 - 8:28

Bedankt, lief hoor! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  SDL vr 5 jul 2013 - 8:38

Gaat het weer een beetje?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast vr 5 jul 2013 - 10:51

SDL schreef:Gaat het weer een beetje?
Ja hoor, het gaat wel smile Het komt een beetje met vlagen. Ben een uurtje eerder naar huis gegaan en zit nu lekker rustig op de bank tv te kijken. En morgen naar Zomerkriebels en het wordt prachtig weer! Dus dat is een goed vooruitzicht Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  M-G vr 5 jul 2013 - 15:01

Helaas herken ik het wel (misschien voor jou fijn dat je niet de je je niet alleen (af en toe) zo voelt! Als tip kan ik alleen maar mee geven: Laat het even over je heen komen, denk er even goed over na en betrek het op je eigen leven. Klopt het wat er gezegd wordt: zo ja vanuit welk perspectief wil jij dat bekijken, klopt het met hoe jij je voelt? Probeer het in een perspectief te plaatsen (alleen als jij het gevoel hebt dat zij gelijk heeft). Laat het over je heen komen en denk er eens goed over na. Probeer er zo mee om te gaan dat jij er iets aan hebt in je leven. Soms kan dat confronterend zijn maar meestal is het wel goed dat je eens geconfronteerd word (met wat dan ook dat je hebt mee mogen maken (al zal ik je dat vast niet toewensen). Soms is het goed eens met je echte gevoelens geconfronteerd te worden (helaas weet ik hoe moeilijk dat is) Ik kan alleen maar (proberen) als tip meegeven: laat het over je heen komen, probeer iets te doen met wat zij zegt en accepteer het (hoe moeilijk het ook is). Meid ik wil je veel sterkte wensen en eigenlijk heel veel geluk i.p.v.  sterkte want zelf heb ik het idee dat je daar meer aan hebt dan sterkte (correct me if i am wrong!)  hug
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast za 6 jul 2013 - 9:15

Wat een fijne reactie M-G dank je wel smile
Ik laat het inderdaad allemaal maar gewoon over me heenkomen. Sterkte is meer op zijn plaats dan geluk denk ik, want op dit punt in mijn leven ben ik wel gelukkig. Alles is op zijn pootjes terecht gekomen, nu het oude nog even een plekje geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Pineco za 6 jul 2013 - 21:05

Dat is fijn om te lezen Carrie, dat je in ieder geval wel gelukkig bent en dat ook weet van jezelf. Ben je al iets minder verdrietig inmiddels? Nogmaals sterkte dan maar!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast za 6 jul 2013 - 23:38

Heel hard brullen wil soms helpen om het verdrietige gevoel kwijt te raken. Ik vind het goed dat je verder gaat uitzoeken over het hoe en waarom!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  SoGood zo 7 jul 2013 - 0:20

Ik vind het knap van je Carrie. Sommige dingen kan je wel lang 'verstoppen' maar vaak sluimert zoiets onderliggend toch verder en daar kan je dan weer indirect last van hebben. Vaak ook zonder dat je dit zelf door hebt.

Dat maakt zo'n proces misschien niet makkelijk, maar misschien wel nodig. smile 

hug
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 9:16

Bedankt lieverds! I love you 

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdrietig Empty Re: Verdrietig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum