Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beetje verdrietig

+33
TGR
Steep
Kaboutertje
rapa nui
miss22
bolus26
Kayleigh
Supertalentje
Julia
Monte
Bubbelicious
RYW
Isis
Le Chat Noir
Linda
Makamba
Happydobby
Novalee
Pien
Mamsie
Liadan
Susan
pitbullgup
Dani
Annie24
Paper Crown
Floor
Ezzer
Aimee
mauwmauw
Rush
Gizmo
Lady4
37 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Beetje verdrietig  Empty Beetje verdrietig

Bericht  Lady4 do 1 sep 2011 - 22:37

Vorige week maandag is mijn kleine neefje geboren en ben ik voor de eerste keer tante geworden. Fantastisch en ik ben nu al dol op hem! Voor de bevalling zeiden mijn zusje en zwager steeds dat de naaste familie natuurlijk heel vaak mocht langskomen wanneer de baby geboren was.

Mijn neefje is nu 11 dagen en ik heb hem nog maar 4 keer gezien en drie keer vastgehouden.. Natuurlijk begrijp ik dat het een hele drukke periode is voor mijn zusje en haar vriend, er komt veel bezoek en zo nu en dan willen ze ook weleens een dagje samen. Maar ik vind het zo rot! Ik heb mijn neefje afgelopen dinsdag voor het laatst gezien en zie hem nu zondag pas weer. Daarvoor had ik hem vorige week vrijdag voor het laatst gezien. Gisterochtend heb ik gesmst of ze niet nog een heel klein gaatje voor mij hadden, maar helaas. Ik mis mijn neefje gewoon momenteel en voel me er best wel rot onder. Zelfs naar zijn foto's kijken vind ik momenteel niet echt leuk, omdat ik hem dan teveel mis. Zonet belde mijn moeder en mijn ouders blijken het net zo te ervaren. Het is hun eerste kleinkind en ze vinden het ook erg jammer dat ze hem zo weinig zien.

Hoe ging dat bij jullie toen jullie net bevallen waren? Kwam de naaste familie dagelijks langs of ook veel minder frequent?

Ik ben er echt een beetje verdrietig door.. Sad

Laatst aangepast door Lady4 op vr 2 sep 2011 - 0:27; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje verdrietig  Empty Re: Beetje verdrietig

Bericht  Gizmo do 1 sep 2011 - 22:39

Nog maar 4x? Ik vind het best veel :P
Maar ik had dan ook een zus die enoooorm last had van kraamtranen en hormonen. Ik zag mn neefje pas na 14 dagen zo ongeveer...
Tweede kindje wel na twee dagen, maar tweede keer duurde ook wel weer iets langer.

(Nu moet ik wel zeggen dat we sowieso niet elke week bij elkaar op de stoep staan Wink )

Maar ik vind 4x in 11 dagen best wat hoor.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 22:41

Ik was blij als er even niemand kwam, dat zeg ik heel eerlijk. Ik was doodmoe, en werd compleet geleefd door alle bezoek.
Daarnaast kon zeker J. er helemaal niet tegen, na visite was het altijd huilen omdat hij overprikkeld was. En als je dan zelf al moe en vol kraamtranen zit...

Gast
Gast

Bericht  Rush do 1 sep 2011 - 22:42

Ik vind het ook best veel 4x in 11 dagen om eerlijk te zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 22:42

Rush schreef:Ik vind het ook best veel 4x in 11 dagen om eerlijk te zijn.
+1

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 1 sep 2011 - 22:44

Ik begrijp het van hun kant ook echt heel goed hoor. Het is ook hun kind, niet het mijne/onze. Maar ik had me er gewoon meer van voorgesteld, ook doordat mijn zusje tijdens de zwangerschap zelf aangaf dat we heel vaak langs mochten komen. Ze heeft waarschijnlijk totaal geen idee gehad van wat er allemaal met je gebeurt wanneer je een kind krijgt.

Ik hoef er ook echt niet dagelijks twee uren te zitten, maar al was het maar om de dag een half uurtje ofzo. Gewoon even met hem knuffelen, hem even zien.

Laatst aangepast door Lady4 op do 1 sep 2011 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw do 1 sep 2011 - 22:44

ik snap dat het niet leuk voor je is,maar bedenk wel dat dit een heftige tijd is voor je zus en zwager.ze zijn mama en papa geworden en daar moeten hun ook nog erg aan wennen.Ik denk dat je zus misschien ook wel even overdag even haar rust wilt pakken,en dat heb je niet als er mensen op visite zijn.Maar van jouw kant begrijp ik je goed hoor.Toen ik voor het eerst tante werd wilde ik ook zo vaak mogelijk me nichtje zien.Praat erover met je zus.misschien kan je je neefje een keertje meenemen in de kinderwagen en met hem gaan wandelen zodat je zus ook even haar rust kan pakken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 22:44

Zoveel bezoek is echt heel intensief als je net bevallen bent en een pasgeboren baby hebt. De baby slaapt niet door, wordt vaak meerdere keren per nacht wakker, alles is nieuw, alles moet je leren, je hebt tijd nodig om aan elkaar te wennen. Daarbij lig je meestal best in de kreukels na een bevalling en is het echt heerlijk als je af en toe gewoon even tijd voor elkaar hebt.

4 keer in 11 dagen vind ik niet echt weinig. Ik denk dat het hier ook zo ongeveer was met onze broertjes en zusjes. Je zit natuurlijk met veel meer kraambezoek en de hele kamer meerdere keren per week vol hebben zitten als je net bevallen bent is bijzonder intensief.

Ik snap het van jouw kant ook, een neefje krijgen is heel bijzonder, maar ik zou de verwachtingen w.b. bezoeken de eerste tijd toch wel even bijstellen.

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 1 sep 2011 - 22:44

Ik vind 4x in 11 dagen om eerlijk te zijn ook best veel. Eigenlijk hoop ik ook niet dat bij mij straks alle broers en zussen+aanhang, schoonouders en ouders verwachten dat ze zo vaak langs kunnen komen in de eerste paar dagen...
Ik snap dat je ook heel trots bent en blij dat hij geboren is, maar het is wel ook hun kindje. Een kindje wat zij zelf ook nog helemaal moeten leren kennen en aan wennen. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat ook een paar dagen zonder familie erbij willen ervaren.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Ezzer do 1 sep 2011 - 22:46

Hier kwam onze naaste familie wel dagelijks langs. S. heeft de eerste 3 weken in het ziekenhuis gelegen dus vasthouden konden ze hem ook niet en als ze er waren konden ze maar een paar minuutjes bij hem. Ook niet echt de ideale omstandigheid.
Toen hij eenmaal thuis was hebben we onze naaste familie ook niet dagelijks laten komen en al helemaal niet tegelijk. Zo'n klein baby'tje heeft al zo veel nieuwe indrukken dat we het rustig wilden houden voor hem (en eigenlijk ook voor ons zelf)

Misschien moet je zus er nog heel erg aan wennen. Het is natuurlijk ook een grote verandering in je leven. Bovendien is het hartstikke druk dus af en toe wil je ook wel eens alleen zijn denk ik..
Ik zou het iig niet te persoonlijk opvatten, al blijft het natuurlijk wel jammer.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  mauwmauw do 1 sep 2011 - 22:46

Maar ik had me er gewoon meer van voorgesteld, ook doordat mijn zusje tijdens de zwangerschap zelf aangaf dat we heel vaak langs mochten komen. Ze heeft waarschijnlijk totaal geen idee gehad van wat er allemaal met je gebeurd wanneer je een kind krijgt.
precies,je weet ook niet wat er gaat komen,ik had me de tijd na de bevalling ook erg anders voor gesteld dan het is geworden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Lady4 do 1 sep 2011 - 22:48

Oke, ik voel me inmiddels een beetje een aansteller.. Het komt denk ik ook doordat ik vriendinnen om me heen hoor zeggen dat ze de eerste twee weken dagelijks bij hun neefje of nichtje langs gingen. Ik had dat toch ook een beetje verwacht.

Als ik het zo lees, is het dus helemaal niet zo gek dat we een beetje op afstand worden gehouden en zal ik mijn verwachtingen inderdaad wat moeten bijstellen.

Toch blijf ik er wel een beetje verdrietig door..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 22:49

mauwmauw schreef:
Maar ik had me er gewoon meer van voorgesteld, ook doordat mijn zusje tijdens de zwangerschap zelf aangaf dat we heel vaak langs mochten komen. Ze heeft waarschijnlijk totaal geen idee gehad van wat er allemaal met je gebeurd wanneer je een kind krijgt.
precies,je weet ook niet wat er gaat komen,ik had me de tijd na de bevalling ook erg anders voor gesteld dan het is geworden.
Ik ook. Wilde ook zo graag naar huis. Om vervolgens doodmoe te zijn en hoge koorts te krijgen van waarschijnlijk oververmoeidheid. Dat viel zo tegen, totaal niet genoten van kraamtijd als ik eerlijk ben!

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 1 sep 2011 - 22:54

ProudMama schreef:
mauwmauw schreef:
Ik ook. Wilde ook zo graag naar huis. Om vervolgens doodmoe te zijn en hoge koorts te krijgen van waarschijnlijk oververmoeidheid. Dat viel zo tegen, totaal niet genoten van kraamtijd als ik eerlijk ben!

Dat vind ik heel rot voor je..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 1 sep 2011 - 22:56

Ik vind 4x in 11 dagen eigenlijk best veel. Ik moet er niet aan denken dat mijn naaste familie nog vaker zou komen.
Ik trek het nu al niet als ik visite heb dus laat staan als ik straks bevallen ben.
Snap best dat je het vervelend vind maar het is voor hun erg intensief om visite te hebben, misschien kan je je verplaatsen in hun kant.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:00

Dat snap ik heel goed Lady4. Je bent zo verknocht aan je babyneefje het liefst wil je hem elke dag zien. Er is gewoon weinig aan te doen als je zusje het niet wil/niet aankan dan heb je dat gewoon te accepteren helaas. Hoe moeilijk dit ook is. Ik snapje heel goed. Ik zou me ook zo voelen.

Ik weet wel dat als wij een baby hebben, ik echt niet mijn broertje en zusje + ouders zou weigeren als ze hun neefje en kleinkind willen zien. De deur staat dan altijd open, en ze mogen net zo vaak komen als ze zelf willen. Maar ik weet ook dat ik gewoon tegen ze kan zeggen: 'en nu wegwezen,genoeg geweest nu Very Happy ' Mijn moeder zal er de eerste tijd toch wel elke dag bij ons zijn hoor! Slapen misschien ook. Maar, sowieso is er bij ons in de familie een zoete inval..als ergens een baby is geboren ga je gewoon langs wanneer je wil, niets geen baby en moeder rusten van tot.. haha. Maar ze blijven niet uren hangen en je kan dan gewoon zelf wel even gaan slapen en de baby wordt ook met rust gelaten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Annie24 do 1 sep 2011 - 23:03

2CKC2 schreef:Dat snap ik heel goed Lady4. Je bent zo verknocht aan je babyneefje het liefst wil je hem elke dag zien. Er is gewoon weinig aan te doen als je zusje het niet wil/niet aankan dan heb je dat gewoon te accepteren helaas. Hoe moeilijk dit ook is. Ik snapje heel goed. Ik zou me ook zo voelen.

Ik weet wel dat als wij een baby hebben, ik echt niet mijn broertje en zusje + ouders zou weigeren als ze hun neefje en kleinkind willen zien. De deur staat dan altijd open, en ze mogen net zo vaak komen als ze zelf willen. Maar ik weet ook dat ik gewoon tegen ze kan zeggen: 'en nu wegwezen,genoeg geweest nu Very Happy ' Mijn moeder zal er de eerste tijd toch wel elke dag bij ons zijn hoor! Slapen misschien ook. Maar, sowieso is er bij ons in de familie een zoete inval..als ergens een baby is geboren ga je gewoon langs wanneer je wil, niets geen baby en moeder rusten van tot.. haha. Maar ze blijven niet uren hangen en je kan dan gewoon zelf wel even gaan slapen en de baby wordt ook met rust gelaten.

Snap dus niet hoe je dat nu al kan weten. Je hebt géén idee wat er veranderd als je kindje er éénmaal is en hoe je er dan tegenover gaat staan. Het is natuurlijk fijn dat jullie als familie erg open naar elkaar zijn en je ze gewoon weg kan sturen, maar een baby doet rare dingen met familie/mensen...

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:03

2CKC2 schreef:Dat snap ik heel goed Lady4. Je bent zo verknocht aan je babyneefje het liefst wil je hem elke dag zien. Er is gewoon weinig aan te doen als je zusje het niet wil/niet aankan dan heb je dat gewoon te accepteren helaas. Hoe moeilijk dit ook is. Ik snapje heel goed. Ik zou me ook zo voelen.

En, ik vind 4x in 11 dagen echt niet veel. Ik kan me niet voorstellen dat je zus alleen van jou 'last' zou kunnen hebben. Ze hoeft zich bij wijze van spreken geeneens te douchen toch.. je bent d'r zus.

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:05

Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik al in tranen was als de telefoon ging, omdat ik wist dat ik dan wéér geen nee kon zeggen... Embarassed

Hoezo hormonen?! Daar kan je je van tevoren echt geen voorstelling van maken, hier was het ook heel vaak de zoete inval, iedereen welkom, hartstikke gezellig. Tot je hormonen op gaan spelen. Raar eigenlijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:05

Annie24 schreef:
Snap dus niet hoe je dat nu al kan weten. Je hebt géén idee wat er veranderd als je kindje er éénmaal is en hoe je er dan tegenover gaat staan. Het is natuurlijk fijn dat jullie als familie erg open naar elkaar zijn en je ze gewoon weg kan sturen, maar een baby doet rare dingen met familie/mensen...

Helemaal mee eens, ik dacht ook dat ik totaal anders zou zijn. Viel vies tegen!

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 1 sep 2011 - 23:06

Annie24 schreef:

Nee serieus, ik vind de mama's van het yesforum wel erg gierig met hun baby. Ohweeeeeeeeeeeeeeeeee als je de baby te lang aankijkt,want hij kan wel eens overprikkeld raken en waag het kindje op te pakken uit de box,daar krijg je de doodstraf voor. Je moet gewoon snappen dat een baby voor de meeste mensen een zeldzaam gebeuren is. Zeker als je opa en oma en tante wordt, ik vind het van de zotte dat je dan je eigen zus eventjes 20 minuten met het kindje niet gunt. Lady4 gaat heus niet met de baby de trap op en af rennen, even vasthouden kan toch geen kwaad? Hoe mooi is dat.. een kleintje helemaal gaaf en zacht en mooi..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady4 do 1 sep 2011 - 23:07

Net als CKC kan ik me ook niet voorstellen dat ik mijn eigen ouders, zusje en broer zou weigeren. Ik kwam daar voorheen ook heel erg veel en ik red me wel. Ze hoeven voor mij geen thee te zetten, beschuitjes klaar te maken, etc. Dat kan ik zelf wel. Het gaat mij erom dat ik mijn neefje gewoon wat vaker zou willen zien.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 do 1 sep 2011 - 23:08

Ik snap je wel, maar je moet hun ook begrijpen. Er is zoveel veranderd waar ze nog geen weet van hadden toen de baby er niet was en daar komen ze nu dus achter. Dat je vriendinnen zeggen dat ze hun nichtje/neefje zoveel gezien hebben is misschien ook niet helemaal waar. Soms zal het idd zo gaan, maar wat ik hier in mijn omgeving hoor is juist het tegenovergesteld, dus ik betwijfel of ze allemaal de waarheid spreken...

Ik had er dus ook totaal geen behoefe aan allemaal. Zeker de 1e 2 weken draaide alles om mijn zoontje, man en ikzelf. Mijn bevalling was zwaar en ik was gesloopt de eerste periode. Kon niet eens zelfstandig de trap oplopen, laat staan dat ik op visite zat te wachten. Mijn ouders kwamen 1x per week, in het weekend. Mijn schoonmoeder wilde hier elke dag langskomen, daar heb ik toen een stokje voor gestoken, want die stond elke x onverwachts op de stoep en dat wilde ik niet hebben. Mijn schoonvader heeft Y. alleen gezien op de dag dat hij geboren is. Ik heb zelf geen broers/zussen, maar het broertje van mijn vriend+vriendin komen denk ik 1x per maand langs.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 23:11

Hier was de deur voor de opa's en oma's altijd open. Ook broers en zussen mochten vaak langskomen maar wel eventjes.
Wij hebben mijn nichtje ook best vaak gezien, maar we gingen dan regelmatig even 15 min langs.
Ik vind het helemaal niet zo gek dat je hem zo vaak wilt zien. Maar ik kan me wel voorstellen dat het haar zwaar valt en dat ze even wat meer ruimte wil.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 do 1 sep 2011 - 23:11

2CKC2 schreef:
Annie24 schreef:

Nee serieus, ik vind de mama's van het yesforum wel erg gierig met hun baby. Ohweeeeeeeeeeeeeeeeee als je de baby te lang aankijkt,want hij kan wel eens overprikkeld raken en waag het kindje op te pakken uit de box,daar krijg je de doodstraf voor. Je moet gewoon snappen dat een baby voor de meeste mensen een zeldzaam gebeuren is. Zeker als je opa en oma en tante wordt, ik vind het van de zotte dat je dan je eigen zus eventjes 20 minuten met het kindje niet gunt. Lady4 gaat heus niet met de baby de trap op en af rennen, even vasthouden kan toch geen kwaad? Hoe mooi is dat.. een kleintje helemaal gaaf en zacht en mooi..

Dan hoop ik van harte dat jij net zo'n kindje krijgt als dat Y. was na zijn geboorte: krijsen van 's morgens 7 tot middernacht, niet stil te krijgen en géén idee hebben wat er aan de hand is en dat 2 maanden lang. Denk dat je dan wel anders gaat praten dan dat je nu doet.

Even vasthouden kan soms wel kwaad: zeker als je een kindje hebt wat daar overprikkeld van raakt.

Weet je wat het is? Visite gaat naar huis, gaat gezellig uit eten, winkel, doet leuke dingen en slaapt lekker heel de nacht door. Maar papa en mama hebben er soms de rest van de dag last van en slapen niet door wat het kindje overdag heeft meegemaakt.

Laatst aangepast door Annie24 op do 1 sep 2011 - 23:12; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud