Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 3

+96
Pancake
Sylvana
luisa
Liz
Miss G
Starla
Roza
Theeleut
ShallY
May
VeryCherry
Cheesegirl
juffie001
Angela_1986
Blair
Raindrop
Dennenappel
Blond
Mystique
FireButterfly
Burn
sonly
Lotus
Curious
SuperGrover
Gizmo
Zora
Julia
Ella
Jelin
*Troela*
luenca
Snoes
Shy
Tazz
Chocolate Cookie
Nora
Sushi
Toet
Pussycat
Erin
Catwoman79
Jente10
Monte
Polly
Leine
Rovine
Prosecco
Sorella
girli
Tittih
-Ieniemienie-
Roodkapje
CCC
Pien
Muppetje
Makamba
rapa nui
blondje1313
Marin
Caresses
Merai
Carra
Kat1980
ExpressoB
Pompoen
Geluk
Possom
Lynn_
Paper Crown
joyce0606
Sterre
Rush
Tania
Zwoesj
RYW
Admin
Jerry
Sweety
Coco
Rumble
Suus
Mamsie
Caro
TGR
Gigi_
Lavendel
Susan
Alias
Filoria
mzcharlotte
Minx
Supertalentje
bolus26
Lejow
MADDIE
100 plaatsers

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 3 - Pagina 25 Empty Re: Biechttopic 3

Bericht  Possom za 15 okt 2011 - 1:54

Sorry hoor, maar wat is nou 100 euro op een volledig salaris? Terwijl je anders 4 jaar lang met moeite de eindjes aan elkaar kan knopen?

De mensen die het wel zonder kunnen: heel fijn voor jullie, maar dan hebben jullie hele toffe baantjes en veel tijd om te werken, wat natuurlijk ook niet iedereen heeft.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 1:57

Maar jij maakt een lening wel heel luchtig..
Heb je er zelf ervaring mee? Of praat je uit voorlichtings ervaring?
Verder zal ik er maar niks over zeggen voordat ik biechtje een nog groter rotgevoel geef.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:01

Op een volledig salaris inderdaad, maar lang niet iedereen heeft gelijk een baan.

En zoals ik al zei: het is ieders eigen keus, moet iedereen helemaal zelf weten. Maar je moet er niet zo luchtig over doen alsof iedereen een lening heeft (dit is nl. echt niet zo, ik heb er gisteren toevallig nog een recent artikel over gelezen, het lenen wordt steeds minder) en doen alsof een lening niks voorstelt. Het klopt dat een DUO-lening een van de gunstigsten is om te hebben, maar het blijft een lening met rente die je terug moet gaan betalen en waar je voor tien, twintig jaar aan vastzit als je pech hebt! Er zitten ook nadelen aan die veel jonge studenten zich niet realiseren. Jouw reactie komt gewoon erg naief over.

Gast
Gast

Bericht  Possom za 15 okt 2011 - 2:05

Zolang je geen baan hebt hoef je niet terug te betalen.

Ik vind het een goede oplossing voor als je het niet redt. Zoals ik al zei, niet iedereen wordt gesteund door ouders of kan genoeg bijverdienen per maand. Dan is het prettig om ergens op terug te kunnen vallen en niet op de hoek van de straat te hoeven gaan staan of niet te kunnen eten.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  SuperGrover za 15 okt 2011 - 2:11

Ik ben het wel eens met Possom. Als student wat bijlenen om belangrijke dingen te kunnen betalen, dat is toch niet zo'n ramp? Ik lees hier collegegeld, tandarts, huur, dat zijn vrij essentiële dingen. Als ze nou had geleend om het eens lekker op een zuipen te zetten... Er zijn gewoon niet veel studenten die kunnen rondkomen zonder financiële steun van ouders.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:14

Het gaat me niet om dat studenten lenen, heb al twee keer gezegd dat dat ieders eigen keus is en het zal mij een worst wezen, maar de eerste reactie van Possom komt naief over en als je leent moet je je wel bewust zijn van de consequenties die je zal moeten dragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:16

Arden schreef:Het gaat me niet om dat studenten lenen, heb al twee keer gezegd dat dat ieders eigen keus is en het zal mij een worst wezen, maar de eerste reactie van Possom komt naief over en als je leent moet je je wel bewust zijn van de consequenties die je zal moeten dragen.

Eens!

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 15 okt 2011 - 2:21

Tja maar je kunt wel tof zeggen dat je er goed over na moet denken, als je geen geld hebt, zul je geen keus hebben. De huur moet toch betaald, collegegeld moet toch worden betaald. Mensen die dan op alle gevaren en nadelen van lenen wijzen, daar heb je dan weinig aan. Dan heb ik liever iemand die me niet een giga schuldgevoel en zorgen aanpraat, maar imo terecht zegt dat het geen schande is om een studieschuld op te bouwen. Daar vind ik weinig naïefs aan. Als je geen andere mogelijkheid hebt, dan is lenen bij DUO voor dit soort belangrijke dingen gewoon de beste optie.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:22

Ja gewoon lekker oogkleppen opzetten!
Helemaal toppie hoor!

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 15 okt 2011 - 2:24

Wat moet je anders? Bedelen, de prostitutie in? Vind je een hypotheek ook naief?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:26

Ik vind een hypotheek heel wat anders. En ik zeg niet dat je niet moet lenen als er geen andere oplossing is, maar vnd dat Possom en jij er wel heel makkelijk en luchtig over doen.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 15 okt 2011 - 2:28

Hypotheek is om je woning te betalen. Zij leent om haar huur te betalen. Een hypotheek is een lening om een investering te doen (huis) waar je nog jaren iets aan hebt. Een studieschuld is een lening om een investering te doen (opleiding) waar je nog jaren iets aan hebt.

Inderdaad, dat is héél wat anders.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:29

SuperGrover schreef:Tja maar je kunt wel tof zeggen dat je er goed over na moet denken, als je geen geld hebt, zul je geen keus hebben. De huur moet toch betaald, collegegeld moet toch worden betaald. Mensen die dan op alle gevaren en nadelen van lenen wijzen, daar heb je dan weinig aan. Dan heb ik liever iemand die me niet een giga schuldgevoel en zorgen aanpraat, maar imo terecht zegt dat het geen schande is om een studieschuld op te bouwen. Daar vind ik weinig naïefs aan. Als je geen andere mogelijkheid hebt, dan is lenen bij DUO voor dit soort belangrijke dingen gewoon de beste optie.
Ik ben het hier anders wel mee eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:30

Ik denk dat je het gewoon niet wilt zien.
Jij jouw mening, ik de mijne...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:30

Storm :shock: jij was toch op vakantie?

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 15 okt 2011 - 2:34

Ik wil het gewoon niet zien, ik doe oogkleppen op, ben naïef, luchtig en makkelijk over lenen. Heb je hier ook argumenten voor? Ik zeg gewoon dat het meisje in kwestie zich niet schuldig hoeft te voelen over een studieschuld, als er geen andere mogelijkheden zijn, is lenen voor je studie een optie die geen schande is. Dat is inderdaad jouw mening, jij hebt een andere. Maar als je je zo hard uitlaat, vind ik dat je dat op z'n minst kunt onderbouwen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:35

Woo, een hele discussie.

Zoals ik al schreef, het gaat om een lening bij de bank. Niet bij DUO. Een DUO-lening heb ik sowieso, want anders red ik het gewoon niet, en dat is inclusief een bijbaan. Kan ik hoog en laag om gaan springen, kan ik me druk om maken, maar dan slaap ik nooit meer rustig.

Door omstandigheden heb ik momenteel veel kosten. De dingen die ik al aangaf, maar ook mijn boodschappen betalen is heel lastig.

Dit in combinatie met de extra kosten die ik momenteel heb, maakt dat ik geen andere uitweg zag, want ik had een tekort van zoveel 100 euro voor de volgende maand. Dat betekent dat ik mijn verzekeringen en school niet kan betalen. Als ik school niet betaal, krijg ik de rekening in zijn volledigheid op mijn bordje en wordt er geeisd dat je binnen 30 dagen dat bedrag neerlegt. Achterstanden bij de verzekering wil ik ook absoluut niet.

Ik wil niks goed praten, want ik weet hoe verkeerd dit is. Maar ik zag geen andere uitweg meer.

Luchtig zal ik er niet over doen. Ik slaap slecht en mijn hele lijf zit vol met spanning.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 15 okt 2011 - 2:37

Als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Je leent niet om van te stappen of om te shoppen. Ik denk alleen dat je goed moet kijken naar de voorwaarden voor je lening, en een plan moet maken hoe je dit z.s.m. kan afbetalen of moet kijken hoe je in ieder geval ervoor kan zorgen dat je lening niet hoger wordt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:37

Biechtje, het is k*t, maar nu toch niet anders meer.
Probeer er nu maar het best van te maken..

SuperGrover, dat staat in alle andere antwoorden beschreven..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:38

PrinsesBo schreef:Storm :shock: jij was toch op vakantie?
Neehee, ik vertrek vanavond pas!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:38

Storm schreef:

Owwww... Nou veel plezier!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:39

PrinsesBo schreef:
Storm schreef:

Owwww... Nou veel plezier!
Haha dankej smile

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 15 okt 2011 - 2:40

PrinsesBo schreef:Ja gewoon lekker oogkleppen opzetten!
Helemaal toppie hoor!
PrinsesBo schreef:
Eens!
PrinsesBo schreef:Maar jij maakt een lening wel heel luchtig..
Heb je er zelf ervaring mee? Of praat je uit voorlichtings ervaring?
Verder zal ik er maar niks over zeggen voordat ik biechtje een nog groter rotgevoel geef.
PrinsesBo schreef:
Nou inderdaad, Possom. Wat een dom antwoord!
Een lening is echt niet een goed iets om te hebben. Wordt zo luchtig over gedaan..

Ik vertoon verder geen studie-ontwijkend gedrag laughcry Maar goed, eigenlijk onderbouw je niks dus. Het zijn alleen morele oordelen, vragen, of cynische opmerkingen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:47

Nogmaals. Het enige waar ik over viel was het luchtige, naieve toontje uit de eerste post van Possom. Ik heb verder helemaal geen oordeel gegeven over lenen, en dat ga ik ook niet doen want dat moet iedereen voor zichzelf weten. Wat ik wil zeggen is: of je de lening nou hard nodig hebt of 'voor de lol' leent, het is je goed recht. Maar weet wél waar je aan begint, ken niet alleen de voordelen maar ook de nadelen en weet dat je een langetermijncommitment aangaat!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:58

Ik heb familie aan werk geholpen, bij het bedrijf waar ik zelf ook werk. Maar nu heb ik spijt, omdat ik bang ben dat m'n collega's dat familielid leuker gaan vinden dan mij of juist andersom, dat ik er op word aangekeken als diegene niet zo goed in het team blijkt te passen. En dat er te veel uren van mij naar die persoon gaan (ik heb bewust een 0 uren contract, maar diegene heeft een meer uren contract)

Aan de ene kant vind ik dat ik me aanstel, maar ik voel me ook een soort van bedreigd, waar ik me dan weer schuldig over voel :S

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: