PVV wil oorlog beginnen tegen Iran
+11
Susan
Catootje
Monte
Chloe
Sterre
Lavendel
Zora
nina
Jeanette
CaptainSpectacular
Arcade
15 plaatsers
Pagina 8 van 9
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: PVV wil oorlog beginnen tegen Iran
Okee, mijn excuses dat ik dames in burka's aanhaal als voorbeeld.
Gast- Gast
Ik kwam toen ik vorig jaar nog in Castricum woonde erg vaak in Heemskerk (3-4 x per week), maar heb werkelijkwaar nog nooit iemand met een Burqa gezien, zelfs de hoofddoek ben ik er niet tegen gekomen.
Gast- Gast
Ratelen? Die mensen praten gewoon meelkaar in hun eigen taal. Net zoals jij dat doet in Spanje of elk ander land waar je op vakantie gaat.
Gast- Gast
Misschien heb ik hoofddoekerikus; ik zie waanhoofddoeken Nee geen idee, misschien ligt 't wel aan mij, maar ik snap niet zo goed waarom hier over gestruikeld wordt, want ik weet voor bijna 100% zeker, dat ik niet de enige ben, die denkt over een verplichte inburgering.Coco schreef:Ik kwam toen ik vorig jaar nog in Castricum woonde erg vaak in Heemskerk (3-4 x per week), maar heb werkelijkwaar nog nooit iemand met een Burqa gezien, zelfs de hoofddoek ben ik er niet tegen gekomen.
Gast- Gast
Trisha schreef:'t Gebeurt met regelmaat dat ik ze hier met hoofddoeken en burka's, in 't buitenlands hoor ratelen, op de markt, in de supermarkt, bij een bushalte etc. Wat vind ik een buitenlander? Iemand die niet uit Nederland komt? .. En daar heb ik geen problemen mee, maar als een persoon zich in zijn eigen taal en gebruiken blijft gedragen, waardoor het niet in aanmerking komt voor een simpele baan en daardoor een uitkering trekt; dáár heb ik problemen mee.
Ok, dank voor je uitleg. Wel vreemd gezien de inderdaad ongeveer 200 burka's in nederland, maar daar heb je 'je excuus' al voor aangeboden. Ik snap dat een buitenlander iemand is die niet uit nederland komt, maar dacht dat jij refereerde naar allochtonen. Ik ken zelf namelijk geen buitenlanders eigenlijk en woon in Utrecht.
Laatst aangepast door Jen_ op do 16 dec 2010 - 10:31; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Inburgering ben ik ook voor.
Burqa ben ik ook tegen.
Maar ik denk persoonlijk dat je wat betreft de enige regelmaat van het treffen van burqa's, dat je overdrijft (iig in Heemskerk). Dat is het enige waar ik over struikel.
Burqa ben ik ook tegen.
Maar ik denk persoonlijk dat je wat betreft de enige regelmaat van het treffen van burqa's, dat je overdrijft (iig in Heemskerk). Dat is het enige waar ik over struikel.
Gast- Gast
Nu woon ik in een vrij allochtone flat en zelfs hier wonen maar twee vrouwen met een niqaab. Burka heb ik nog nooit gezien, vrouwen met hoofddoekjes wonen er hier in de flat trouwens wel vrij veel. Maar heb ik er last van? Nee, hoor. Wie zegt dat ze uitkering trekken? Sommige mensen kiezen er ook soms bewust voor om niet te werken en gewoon geen inkomsten te hebben. Of dacht je dat een thuisblijfmoeder ook een uitkeringstrekster was, Trisha?
Gast- Gast
Maple schreef:Nu woon ik in een vrij allochtone flat en zelfs hier wonen maar twee vrouwen met een niqaab. Burka heb ik nog nooit gezien, vrouwen met hoofddoekjes wonen er hier in de flat trouwens wel vrij veel. Maar heb ik er last van? Nee, hoor. Wie zegt dat ze uitkering trekken? Sommige mensen kiezen er ook soms bewust voor om niet te werken en gewoon geen inkomsten te hebben. Of dacht je dat een thuisblijfmoeder ook een uitkeringstrekster was, Trisha?
Nee, dat zeg ik toch ook helemaal niet? Tjonge, ik heb net mijn excuses aangeboden dat ik de dames met hoofddoek als voorbeeld heb aangehaald, ga eerst 's lezen voor je probeert de les te lezen, Maple.
Gast- Gast
En ik denk dat dit nu juist is wat de PVV in de hand werkt... Angst en verdeeldheid zaaien. Groot commentaar op de burqa terwijl het over 200 op de 16miljoen mensen gaat, waar hebben we het dan over? Ik kom geregeld in amsterdam en heb 1x een vrouw gezien die ook haar gezicht bedekte... Ik denk dat we, de voor en 'tegen' standers van de PVV, ons niet zo uit de tent moeten laten lokken. Laten we er met elkaar voor zorgen dat het in Nederland, in je woonplaats, in je straat fijn blijft om te wonen.
PS; ik denk dat iedereen onderling makkelijk vervalt in zijn of haar moedertaal, ik heb daar persoonlijk ook geen last van.
PS; ik denk dat iedereen onderling makkelijk vervalt in zijn of haar moedertaal, ik heb daar persoonlijk ook geen last van.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Het laatste deel van mijn reactie was vooral gebaseerd op deze opmerking: "En daar heb ik geen problemen mee, maar als een persoon zich in zijn eigen taal en gebruiken blijft gedragen, waardoor het niet in aanmerking komt voor een simpele baan en daardoor een uitkering trekt; dáár heb ik problemen mee."
Daar viel ik meer over. Nog niet zozeer over hetgeen waar jij al je excuses voor hebt aangeboden.
Daar viel ik meer over. Nog niet zozeer over hetgeen waar jij al je excuses voor hebt aangeboden.
Gast- Gast
maiadebij schreef:En ik denk dat dit nu juist is wat de PVV in de hand werkt... Angst en verdeeldheid zaaien. Groot commentaar op de burqa terwijl het over 200 op de 16miljoen mensen gaat, waar hebben we het dan over? Ik kom geregeld in amsterdam en heb 1x een vrouw gezien die ook haar gezicht bedekte... Ik denk dat we, de voor en 'tegen' standers van de PVV, ons niet zo uit de tent moeten laten lokken. Laten we er met elkaar voor zorgen dat het in Nederland, in je woonplaats, in je straat fijn blijft om te wonen.
Ik wel. Niet op straat of in de bus, of whatever. Maar op het werk vind ik wel dat men in het Nederlands moet spreken.
Gast- Gast
Jen_ schreef:maiadebij schreef:En ik denk dat dit nu juist is wat de PVV in de hand werkt... Angst en verdeeldheid zaaien. Groot commentaar op de burqa terwijl het over 200 op de 16miljoen mensen gaat, waar hebben we het dan over? Ik kom geregeld in amsterdam en heb 1x een vrouw gezien die ook haar gezicht bedekte... Ik denk dat we, de voor en 'tegen' standers van de PVV, ons niet zo uit de tent moeten laten lokken. Laten we er met elkaar voor zorgen dat het in Nederland, in je woonplaats, in je straat fijn blijft om te wonen.
Ik wel. Niet op straat of in de bus, of whatever. Maar op het werk vind ik wel dat men in het Nederlands moet spreken.
Ja natuurlijk dat vind ik ook hoor! Ik doelde meer op de situatie van de markt.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Liva schreef:Ratelen? Die mensen praten gewoon meelkaar in hun eigen taal. Net zoals jij dat doet in Spanje of elk ander land waar je op vakantie gaat.
Het probleem is alleen dat die mensen hier niet op vakantie zijn, maar hier wonen.
En vaak van ons belastinggeld leven.
Ja daar kan ik inderdaad wel over vallen ja.
Als ze en geen Nederlands spreken en niet werken enz daar erger ik me aan!
Gast- Gast
Er zijn ook genóeg Nederlanders die van een uitkering trekkenPrinsesBo schreef:Liva schreef:Ratelen? Die mensen praten gewoon meelkaar in hun eigen taal. Net zoals jij dat doet in Spanje of elk ander land waar je op vakantie gaat.
Het probleem is alleen dat die mensen hier niet op vakantie zijn, maar hier wonen.
Gast- Gast
Storm schreef:Er zijn ook genóeg Nederlanders die van een uitkering trekkenPrinsesBo schreef:Liva schreef:Ratelen? Die mensen praten gewoon meelkaar in hun eigen taal. Net zoals jij dat doet in Spanje of elk ander land waar je op vakantie gaat.
En daar heb ik ook een enorme hekel aan!
Gast- Gast
Kan jij aan iemand zien of ze werk hebben dan? En dat van die belastingcenten geldt dus ook voor mensen voor Nederlandse afkomst?
Gast- Gast
Liva schreef:Kan jij aan iemand zien of ze werk hebben dan? En dat van die belastingcenten geldt dus ook voor mensen voor Nederlandse afkomst?
Ja dat kan ik zien..
En ja dat geldt ook voor hun.
Maaaarrr.. laten we het maar weer over Iran gaan hebben.
Ipv: Ik ben links en jij bent rechts... En dat vind ik niet eerlijkkkkk!
Gast- Gast
Je ratelt het zelf op hoor, dus die laatste opmerking is nergens voor nodig dacht ik.
Gast- Gast
Ik vind het wel vervelend als mensen in hun eigen taal gaan praten en het overduidelijk over je hebben. Of schelden in een andere taal. Dat is me allebei weleens gebeurt en vond ik erg onprettig. Durf het dan te roepen in het Nederlands. Maakt me trouwens geen bal uit of het nou Spaans of Arabisch is. Maar goed, verder kan je daar niet zoveel aan doen.
Gast- Gast
Darcy schreef:Ik vind het wel vervelend als mensen in hun eigen taal gaan praten en het overduidelijk over je hebben. Of schelden in een andere taal. Dat is me allebei weleens gebeurt en vond ik erg onprettig. Durf het dan te roepen in het Nederlands. Maakt me trouwens geen bal uit of het nou Spaans of Arabisch is. Maar goed, verder kan je daar niet zoveel aan doen.
Dat vind ik inderdaad ook asociaal. Maar ik heb het ook een keer andersom gehad, ik praat ook weleens Arabisch en Perzisch met mijn familie, en ja ook in de stad (sorry) en toen werd ik uitgescholden door een paar meisjes omdat ze dachten dat ik het over hen had. Serieus, had geen enkel woord over hun gezegd, had ze niet eens opgemerkt.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is gewoon asociaal gedrag. Dat heeft niks te maken met de taal die ze spreken, maar met de persoon die het spreekt.
Gast- Gast
Sugarfall: dat lijkt me inderdaad ook heel erg vervelend!
Liva: dat zeg ik toch ook?
Liva: dat zeg ik toch ook?
Gast- Gast
Ik woon in Amsterdam Oost en ja hier wonen heel veel vrouwen die een hoofddoek dragen, moeten ze helemaal zelf weten, ik draag graag "korte" rokjes, dat zul je hun ook niet zien doen, maar leef en laat leven denk ik in dit geval.
Wat mij wel opvalt hier is dat veel van de moslima's huisvrouw zijn en veel van de vrouwen met een Nederlandse achtergrond een drukke baan hebben naast de kinderen. Wat hier dus echt opvalt is dat er voornamelijk vrouwen met hoofddoeken hier als klaarover bij het drukke zebrapad hier bij de school staan bijvoorbeeld, of dat de vrouwen met de hoofddoek een hele boel buur kinderen naar school brengen 's ochtends.
Ik erger me ook ontzettend aan opmerkingen waarbij er vanuit gegaan wordt dat deze mensen vast wel een uitkering zullen trekken, dat is gewoon onzin, in de meeste gevallen werken de mannen van deze vrouwen gewoon heel hard voor hun geld en in de wijk waar ik woon zie je ook gewoon dat de moslima's op maatschappelijk gebied ook een belangrijke rol vervullen in de samenleving.
Dat mensen onderling hun eigen taal spreken vind ik absoluut geen probleem, zou ik ook doen als ik naar een ander land zou verhuizen, als ze de Nederlandse taal maar machtig zijn, zodat ze inderdaad kunnen werken, niet hun eigen taal spreken als er mensen bij zijn die ze niet verstaan, hun post kunnen lezen en deel kunnen nemen aan onze maatschappij.
Wat mij wel opvalt hier is dat veel van de moslima's huisvrouw zijn en veel van de vrouwen met een Nederlandse achtergrond een drukke baan hebben naast de kinderen. Wat hier dus echt opvalt is dat er voornamelijk vrouwen met hoofddoeken hier als klaarover bij het drukke zebrapad hier bij de school staan bijvoorbeeld, of dat de vrouwen met de hoofddoek een hele boel buur kinderen naar school brengen 's ochtends.
Ik erger me ook ontzettend aan opmerkingen waarbij er vanuit gegaan wordt dat deze mensen vast wel een uitkering zullen trekken, dat is gewoon onzin, in de meeste gevallen werken de mannen van deze vrouwen gewoon heel hard voor hun geld en in de wijk waar ik woon zie je ook gewoon dat de moslima's op maatschappelijk gebied ook een belangrijke rol vervullen in de samenleving.
Dat mensen onderling hun eigen taal spreken vind ik absoluut geen probleem, zou ik ook doen als ik naar een ander land zou verhuizen, als ze de Nederlandse taal maar machtig zijn, zodat ze inderdaad kunnen werken, niet hun eigen taal spreken als er mensen bij zijn die ze niet verstaan, hun post kunnen lezen en deel kunnen nemen aan onze maatschappij.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Beetje off-topic:
Ik heb trouwens echt heel veel respect voor een vrouw die altijd meedoet in mijn groep met Zumba, met hoofddoek en helemaal bedekt! Weet je hoe warm dat is? Ik stik al in een lange broek en een hemdje! Laatst was trouwens een interessant item bij de VPRO, over een meisje die besloot haar hoofddoek af te doen in de brugklas. Gingen ze met gym aan de leraar vragen of een hoofddoek af moest (haar vriendin wilde 'm ophouden), was wel aandoenlijk om te zien hoe die leraar reageerde haha (ze mochten 'm ophouden maar hij mocht niet te lang zijn anders was het gevaarlijk).
Ik heb trouwens echt heel veel respect voor een vrouw die altijd meedoet in mijn groep met Zumba, met hoofddoek en helemaal bedekt! Weet je hoe warm dat is? Ik stik al in een lange broek en een hemdje! Laatst was trouwens een interessant item bij de VPRO, over een meisje die besloot haar hoofddoek af te doen in de brugklas. Gingen ze met gym aan de leraar vragen of een hoofddoek af moest (haar vriendin wilde 'm ophouden), was wel aandoenlijk om te zien hoe die leraar reageerde haha (ze mochten 'm ophouden maar hij mocht niet te lang zijn anders was het gevaarlijk).
Gast- Gast
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Een oorlog beginnen is altijd slecht.
» Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...
» Croky patatje oorlog
» Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?
» Patatje Oorlog Croky Chips???
» Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...
» Croky patatje oorlog
» Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?
» Patatje Oorlog Croky Chips???
Pagina 8 van 9
Permissies van dit forum: