Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een oorlog beginnen is altijd slecht.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:11

Ik zit het nieuws over Libië te kijken. Met de kinderen in de klas heb ik over de volgende stelling gedebatteerd, dus nu vraag ik me af hoe jullie hierover denken.

Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Brand maar los!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:16

Niet als het ter bescherming van het volk zelf is, denk ik. Een oorlog brengt alleen helaas wel altijd onschuldige slachtoffers met zich mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:20

Maar in het geval van Libië (eigenlijk bij elke oorlog) kun je je natuurlijk afvragen wie de oorlog is begonnen. Volgens mij zijn dat namelijk niet de Franse troepen, maar Khadaffi zélf. En als je het héél theoretisch gaat bekijken, misschien zelfs de burgers, op het moment dat ze in opstand kwamen. Maar die opstand, het opkomen voor je eigen rechten, vind ik eigenlijk alleen maar goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:27

Maple schreef:Maar in het geval van Libië (eigenlijk bij elke oorlog) kun je je natuurlijk afvragen wie de oorlog is begonnen. Volgens mij zijn dat namelijk niet de Franse troepen, maar Khadaffi zélf. En als je het héél theoretisch gaat bekijken, misschien zelfs de burgers, op het moment dat ze in opstand kwamen. Maar die opstand, het opkomen voor je eigen rechten, vind ik eigenlijk alleen maar goed.

+ 1 daarom vind ik de oorlog in Libie niet persee fout. Het is khadaffi zelf die een rare kronkel in zijn kop heeft. en als het volk zelf het daar niet mee eens is dan snap ik de opstand wel. Ik denk dat het hele Egypte gebeuren het stof ook heeft doen opwaaien. Wat ik alleen appart vindt is dat de VN zich er gelijk mee gaat bemoeien. En dat onze Rutten ook mee wilt doen terwijl we bij Defensie kampen met grote tekorten en 10.000 mensen die ontslagen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:30

Dat de VN zich ermee bemoeit vind ik niet raar, er worden behoorlijk wat mensenrechten geschonden door Khadaffi, en dat is deels waarom de VN ooit in het leven is geroepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:34

Maple schreef:Dat de VN zich ermee bemoeit vind ik niet raar, er worden behoorlijk wat mensenrechten geschonden door Khadaffi, en dat is deels waarom de VN ooit in het leven is geroepen.

Klopt je hebt gelijk. Dus eigenlijk is het niet raar. Doelde eigenlijk ook meer op het idee dat Wij (Defensie) mee willen doen. tenminste hoor gisteren op de radio dat Rutten het geroepen had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:39

Geld tekort zou toch nooit een reden moeten zijn een ander volk niet te helpen in dit soort tijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  TGR za 19 maa 2011 - 21:40

Ieder volk krijgt de regering dat het verdient ben ik van mening.

Oorlog is altijd onnodig. Als er geen oorlog is, hoeft er ook geen leger op te staan om een land te beschermen.

Ik had er een leuke discussie over met een vriend van me. Wij vinden dat het Nederlandse leger zoals het nu is moet worden stopgezet en alleen nog maar moet worden ingezet als iets wat lijkt op een combinatie van blauwhelmen en mensen van het Rode Kruis.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Jeanette za 19 maa 2011 - 23:33

Maple schreef:Maar in het geval van Libië (eigenlijk bij elke oorlog) kun je je natuurlijk afvragen wie de oorlog is begonnen. Volgens mij zijn dat namelijk niet de Franse troepen, maar Khadaffi zélf. En als je het héél theoretisch gaat bekijken, misschien zelfs de burgers, op het moment dat ze in opstand kwamen. Maar die opstand, het opkomen voor je eigen rechten, vind ik eigenlijk alleen maar goed.

Helemaal mee eens!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  SuperGrover ma 21 maa 2011 - 2:10

TGR schreef:Ieder volk krijgt de regering dat het verdient ben ik van mening.
Wow... Hoezo gevoelens van superioriteit? Jij hebt er niet voor gekozen om hier geboren te worden, het feit dat jij in Nederland woont is je niet aan te rekenen als verdienste! Of je moet dit wel heel verkeerd geformuleerd hebben, maar ik lees hier toch echt dat je vindt dat de Libiërs het verdient hebben om gemarteld en onderdrukt te worden door een zieke geest. Jij hebt het hier goed, omdat jij als persoon zo goed bent dat je stabiliteit en veiligheid verdient. Suspect

Ik ben erg anti-oorlog, maar hier was het onvermijdelijk. De internationale gemeenschap kon moeilijk aan zien hoe Khadaffi zijn eigen burgers uitmoordde. Hij heeft zelfs gezegd dat hij van plan was heel Benghazi uit te moorden, of die burgers nou meededen met de protesten of niet. Goed dat ze hebben ingegrepen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  TGR ma 21 maa 2011 - 7:21

SuperGrover schreef:
TGR schreef:Ieder volk krijgt de regering dat het verdient ben ik van mening.
Wow... Hoezo gevoelens van superioriteit? Jij hebt er niet voor gekozen om hier geboren te worden, het feit dat jij in Nederland woont is je niet aan te rekenen als verdienste! Of je moet dit wel heel verkeerd geformuleerd hebben, maar ik lees hier toch echt dat je vindt dat de Libiërs het verdient hebben om gemarteld en onderdrukt te worden door een zieke geest. Jij hebt het hier goed, omdat jij als persoon zo goed bent dat je stabiliteit en veiligheid verdient. Suspect

Ik ben erg anti-oorlog, maar hier was het onvermijdelijk. De internationale gemeenschap kon moeilijk aan zien hoe Khadaffi zijn eigen burgers uitmoordde. Hij heeft zelfs gezegd dat hij van plan was heel Benghazi uit te moorden, of die burgers nou meededen met de protesten of niet. Goed dat ze hebben ingegrepen.

Een leider van een land is toch ook een inwoner van dat land? Uit een dysfunctioneel land, staat ook een dysfunctionele leider op.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 7:24

Jeanette schreef:
Maple schreef:Maar in het geval van Libië (eigenlijk bij elke oorlog) kun je je natuurlijk afvragen wie de oorlog is begonnen. Volgens mij zijn dat namelijk niet de Franse troepen, maar Khadaffi zélf. En als je het héél theoretisch gaat bekijken, misschien zelfs de burgers, op het moment dat ze in opstand kwamen. Maar die opstand, het opkomen voor je eigen rechten, vind ik eigenlijk alleen maar goed.

Helemaal mee eens!

Ook eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  SuperGrover ma 21 maa 2011 - 7:24

Of andersom. Een disfunctionele leider maakt een land disfunctioneel.

Ik snap echt niet hoe je zo kan denken. Ik vind het echt schokkend.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  TGR ma 21 maa 2011 - 7:28

SuperGrover schreef:Of andersom. Een disfunctionele leider maakt een land disfunctioneel.

Ik snap echt niet hoe je zo kan denken. Ik vind het echt schokkend.

Ik snap je gevoel over mijn reactie. Maar denk er maar eens over na.

Edit: ik vind het daarom prachtig om te zien dat bepaalde landen het nu zat zijn, inzien dat ze beter verdienen smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:12

TGR, wanneer is een land volgens jou dan zo dysfunctioneel dat er een dysfunctionele leider uit op gaat staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een oorlog beginnen is altijd slecht. Empty Re: Een oorlog beginnen is altijd slecht.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum