Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PVV wil oorlog beginnen tegen Iran

+11
Susan
Catootje
Monte
Chloe
Sterre
Lavendel
Zora
nina
Jeanette
CaptainSpectacular
Arcade
15 plaatsers

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

PVV wil oorlog beginnen tegen Iran - Pagina 7 Empty Re: PVV wil oorlog beginnen tegen Iran

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:43

Ik ben het met bepaalde dingen ook niet eens van hem hoor, waaronder dus die discriminatie.
Maar als ik voor Groenlinks, PvdA of noem maar wat stem zal ik het met bepaalde dingen ook niet eens zijn.
Ik heb vooral naar de dingen gekeken waar ik het wel mee eens was.
En dat was bij de PVV het meest, dus vandaar mijn stem.
Snap jouw redenatie van op hem stemmen mee doen aan discriminatie ook wel hoor.
Maar zo zie ik t niet smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

PVV wil oorlog beginnen tegen Iran - Pagina 7 Empty Re: PVV wil oorlog beginnen tegen Iran

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:44

Liva (do dec 16 2010, 16:43) schreef:Nou Darcy, daar ben ik het dus niet mee eens. Discriminatie zou gewoon niét moeten kunnen. En ik vind het dus wel erg dat er mensen zijn die voor discriminatie zijn, want daar komt het uiteindelijk op neer. Mensen die graag willen dat er een bevolkingsgroep buiten spel wordt gezet. Ik vind dat dat niet zou moeten kunnen.

Huh, dat zeg ik toch ook?

Gast
Gast

Darcy (do dec 16 2010, 16:42) schreef:Dat is wel een goed punt hoor Liva, maar dat doen echt heel veel mensen niet, en niet alleen de PVV stemmers.

Ja, ik vind dat ook een slechte zaak. Niet alleen van PVV stemmers. Maar omdat de PVV zo extreem is in bepaalde zaken, valt het meer op dat mensen vaak geen idee hebben waar ze het over hebben.

Gast
Gast

Ik snap dat je het stom vind als mensen het partijplan van de PVV niet hebben gelezen alvorens te stemmen, dat vind ik ook. Maar het valt me op dat mensen die PVV stemmen zich bijna altijd moeten verantwoorden hier op het forum. Ik vind dat niet nodig, mensen mogen stemmen wat ze willen en natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de beweegreden, maar ík vond het persoonlijk meer op een kruisverhoor lijken dan louter nieuwsgierigheid. Maar als jij en de andere mensen het niet zo bedoelen dan is het wat mij betreft prima hoor. Zand erover.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:45

Darcy (do dec 16 2010, 16:40) schreef:
PrinsesBo (do dec 16 2010, 16:37) schreef:
Ik vind sowieso dat er hier op t forum een anti-Wilders stemming hangt.
Vond ik toen er gestemd moest worden ook al heel erg aanwezig.
Niet dat ik er mee kan zitten.. maar ik vind het gewoon erg kortzichtig.
Waarom wordt iemand die op Groenlinks stemt de hemel ingeprezen en iemand die op Wilders stemt, waaronder ik dus, door velen de grond in getrapt?
Vind het een beetje een wij tegen jullie spelletje.
De een vind dit goed, de ander dat.
Naar mijn mening is kun je daar weinig fout in doen dus, in wat je kiest.

Dat is niet hier alleen op het forum. Het is meer dat Wilders heel heftige reacties oproept. Dus óf je vindt hem geweldig, of je vindt hem verschrikkelijk (er zullen ook vast wel mesnen zijn die niks van hem vinden maar niet veel gok ik). En ik vind discriminatie not done, dus stem ik niet op hem. Dat andere mensen dan vinden dat hij aan de macht moet komen, ja daar kan ik me aan storen, omdat zijn grootste "ding" een van de dingen is waar ik me HEEL erg druk om kan maken. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geld. Ik vind niet dat jij hoeft te verantwoorden waarom je op hem stemt, maar wat mij betreft stem je voor discriminatie, als je voor Wilders stemt. Dat doe ik gewoon niet, wat voor goede punten hij ook voor de rest mag hebben. Dus ja, daar reageer ik nogal heftig op.

Darcy, zie dikgedrukte zin.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:45

PrinsesBo (do dec 16 2010, 16:37) schreef:Waarom wordt iemand die op Groenlinks stemt de hemel ingeprezen en iemand die op Wilders stemt, waaronder ik dus, door velen de grond in getrapt? Vind het een beetje een wij tegen jullie spelletje. De een vind dit goed, de ander dat. Naar mijn mening kun je daar weinig fout in doen, in wat je kiest.
Het verschil is dat de PVV een bepaalde bevolkingsgroep wil onderdrukken en uitsluiten in ons land. De laatste keer dat mensen op zo'n partij/leider stemden, liep het niet goed af. De ophef was terecht. Maar goed, ik vind D66 ook een verderfelijke partij, dat klopt ja. Ik zal echter nooit een PVV'er of een D66'er de grond in trappen.

Oh ja, een (politieke) discussie is altijd een wij/zij-spelletje. Da's juist zo leuk Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:47

Storm (do dec 16 2010, 16:44) schreef:Ik snap dat je het stom vind als mensen het partijplan van de PVV niet hebben gelezen alvorens te stemmen, dat vind ik ook. Maar het valt me op dat mensen die PVV stemmen zich bijna altijd moeten verantwoorden hier op het forum. Ik vind dat niet nodig, mensen mogen stemmen wat ze willen en natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de beweegreden, maar ík vond het persoonlijk meer op een kruisverhoor lijken dan louter nieuwsgierigheid. Maar als jij en de andere mensen het niet zo bedoelen dan is het wat mij betreft prima hoor. Zand erover.

Dat komt omdat PVV stemmers kiezen (althans, dat doe je als je voor een partij stemt) voor het discrimineren van een bevolkingsgroep. Als een Maadje hier schreeuwt dat moslims allemaal tuig zijn en op moeten rotten en weet ik veel wat allemaal, dan vallen we allemaal over haar heen want zij discrimineert. Maar als iemand op de PVV stemt en dus eigenlijk gewoon hetzelfde doet, dan moeten we die persoon in haar waarde laten. Dat is toch raar? Ja, ik vind het raar dat mensen op de PVV stemmen en daarom ben ik benieuwd waarom ze dat doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:47

Ah okee, het gaat dus om het verantwoorden? Nou ja ik vind het gewoon niet zoveel nut hebben. Ik vind het ook lastig, want ik merk dat ik ook weer heftig ga reageren en dat zal vast ook wel aanvallend over kunnen komen. Ik wil gewoon liever inhoudelijk de discussie aangaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:52

Nou, dan gaan we toch verder met de Iran discussie? Very Happy Gooi er maar wat in!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:53

Gloria (do dec 16 2010, 00:12) schreef:Als je enigszins het wereldnieuws volgt, weet je toch allang dat Iran een atoomprogramma heeft? Ik weet dat het de werkelijkheid is, maar mijn oren klapperen echt als mensen pas door zo'n PVV-knuppel door gaan hebben wat er zich ongeveer in Iran afspeelt.

Overigens vind ik dat Iran het volste recht heeft op kernwapens. En vind ik dat de USA ontzettend grote, verwende broer speelt die graag alles voor zichzelf houdt. Hoe hypocriet: "Wij mogen wel kernwapens en jullie niet, want onze motieven om ze ooit te gebruiken zijn beter dan die van jullie, omdat... ja, gewoon omdat wij beter zijn. Dus." Brrrrrr.
Dit is misschien wel een leuke: heeft Iran recht op kernwapens? En, moeten wij hen (preventief) aanvallen omdat ze een atoomprogramma hebben?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:54

Liva (do dec 16 2010, 16:52) schreef:Nou, dan gaan we toch verder met de Iran discussie? Very Happy Gooi er maar wat in!

Ik bedoelde eigenlijk inhoudelijk over de pvv :P Ik weet bijna niks van die Iran kwestie. Edit: oh ik ben trouwens niet achterlijk en wist wel van de atoomkwestie hoor :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:55

Darcy (do dec 16 2010, 16:54) schreef:Ik weet bijna niks van die Iran kwestie.
Dan kun je dat hier toch leren? smile Dat vind ik het leuke van een goede discussie, dat je er altijd wat van opsteekt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:57

Gloria (do dec 16 2010, 16:55) schreef:
Darcy (do dec 16 2010, 16:54) schreef:Ik weet bijna niks van die Iran kwestie.
Dan kun je dat hier toch leren? smile Dat vind ik het leuke van een goede discussie, dat je er altijd wat van opsteekt.
Ik ga ook niet weg hoor Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 5:03

Nou moet zeggen dat ik dit ook een vrij achterlijk idee vindt van diegene van de PVV.
Maar hij is ook maar 1 persoon in die hele partij he..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 5:16

Dat zegt niks PrinsesBo, want in de PVV gaat alleen Geert Wilders over beslissingen. Als iemand dus een voorstel of motie indient, moet die eerst langs Wilders zijn gegaan. Het is dus niet maar 1 persoon die dit vindt. De Grote Leider himself staat hierachter.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 5:20

Gloria (do dec 16 2010, 17:16) schreef:Dat zegt niks PrinsesBo, want in de PVV gaat alleen Geert Wilders over beslissingen. Als iemand dus een voorstel of motie indient, moet die eerst langs Wilders zijn gegaan. Het is dus niet maar 1 persoon die dit vindt. De Grote Leider himself staat hierachter.
Hij is toch nog helemaal niet akkoord gegaan? Op mij kwam het over alsof een lid van de PVV dat gewoon riep omdat hij dat zelf vond.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 5:21

Ik vind dat sowieso raar dat dat gewoon kan. Dat is bij toch geen enkele andere partij ook zo of..?

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes do 16 dec 2010 - 5:43

Ik stem ook geen Groen links, maar iemand die Groen links stemt vind ik niet vreemd, ik ben het niet met alles eens, maar het stuit me ook niet dusdanig tegen de borst dat ik die mensen "vreemd" aankijk. Sommige punten van de PVV stuiten mij dusdanig tegen de borst dat, hoe goed de andere punten dan ook mogen zijn, ik het wel schokkend vind dat mensen daar op kunnen stemmen. Voor mij weegt het punt van de discriminatie veel zwaardere dan de eventuele pluspunten van de zorg.

Persoonlijk hou ik wel van een goede discussie, Liva maakt haar standpunt heel duidelijk en iedereen is vrij om daar wel of niet op te reageren en zijn of haar eigen mening te geven. Als je het een vervelende discussie vind worden of een verhoor moet je gewoon niet reageren. Niemand hoeft zich te verdedigen, geef gewoon je mening en onderbouw die. Uiteindelijk hebben er maar iets van 1,5 miljoen mensen op de PVV gestemd, dat is veel maar zeker niet de meerderheid, dus dat er hier meer mensen zijn op het forum die tegen de standpunten van de PVV zijn en zo reageren is ook logisch.

De uitspraken over de oorlog met Iran van de PVV vind ik ronduit dom en ik vind het geen excuus om te zeggen dat maar 1 man van de PVV dat gezegd heeft, hij spreekt namelijk namens de PVV.
De andere leden van de tweede kamer zijn ook gevraagd naar hun verleden en ook onderzocht, daar kwamen ook wel wat dingen naar boven maar lang niet zo schokkend als binnen de PVV. Dat zegt echt wat over de vertegenwoordiging van de PVV en de stabiliteit binnen de partij. Want als Wilders nog gedoogsteun had kunnen geven met 1 zetel meer dan geloof ik niet dat meneer Brinkman nog in de tweede kamer zou zitten namens de PVV.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 7:11

Jen_ schreef:Trisha schreef:
Van de 100 dingen die door de PVV worden gebruld, komen er misschien 5 aan.. Ik vind 't allemaal niet zo slecht wat ze doen. Ik heb 't idee dat alles wat PVV schreeuwt, in fluistertoon wordt gerealiseerd.. En dan bedoel ik;

Wilder begón met ; Alle buitenlanders Nederland uit.
Toen werd 't; Alle moslims Nederland uit.
En dáárna werd 't; Alle niet ingeburgerde buitenlanders Nederland uit.
En uiteindelijk; Niet inburgeren = geen uitkering.

Met zijn eerste statement kreeg-ie aandacht, heel veel mensen waren het er deels mee eens, ik zelf ook, zal ik eerlijk bekennen. Alleen ben ik 't eens met 't laatste punt en niet met 't eerste punt, maar ik ben realistisch genoeg om te bedenken dat 't eerste punt gewoon nevernooitniet doorgezet zal kunnen gaan worden! Uiteindelijk komt er een toch een soort middenweg, omdat je al die PVV stemmers niet kunt negeren en 't zou me niks verbazen als dat heel de bedoeling is van Wilders.

Volgens mij wllen ze niet écht oorlog voeren met Iran, maar misschien worden er nu wel ogen geopend en gaan we wel op een andere manier naar Iran kijken, omdat ze daar wel degelijk een atoomprogramma hebben....
------------------------------------------------------------------------------

Moet de rest van het topic nog lezen hoor, maar wauw, Trisha, echt? En wat is jouw definitie van een buitenlander dan? Ben ik dat ook, omdat mijn vader is geboren in Suriname?

Dude!! Maak dan ook even de rest bold :/ Ik zei dat ik 't eens was met 't laatste punt, dat bedoelde ik.... Al komt de hele freakin wereld hier wonen, doe je ding, break it down *beatbox* maar ga wel gewoon lekker Nederlands babbelen en niet met z'n allen in burka's op de markt in een onverstaanbare taal staan babbelen.

En waarom moet de discussie hier perse over een nietbestaande oorlog tegen Iran gaan? Er wordt een link geplaatst naar een artikel óver een evt preventieve aanval tegen Iran én er wordt gevraagd of men al spijt heeft, van zijn/haar stemkeuze... Met andere woorden; haat aan PVV, PVV-stemmers zijn dom, denken niet na en nog meer van dat soort bladiebla.

Om 't wel over die oorlog te hebben; sla maar vast flessen water in, batterijen en blikvoer, iémand uit de PVV roept iets over een oorlog tegen Iran, dus de derde wereldoorlog staat voor de deur, gekkehuis.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 7:32

Trisha schreef:
Van de 100 dingen die door de PVV worden gebruld, komen er misschien 5 aan.. Ik vind 't allemaal niet zo slecht wat ze doen. Ik heb 't idee dat alles wat PVV schreeuwt, in fluistertoon wordt gerealiseerd.. En dan bedoel ik;

Met zijn eerste statement kreeg-ie aandacht, heel veel mensen waren het er deels mee eens, ik zelf ook, zal ik eerlijk bekennen. Alleen ben ik 't eens met 't laatste punt en niet met 't eerste punt, maar ik ben realistisch genoeg om te bedenken dat 't eerste punt gewoon nevernooitniet doorgezet zal kunnen gaan worden! Uiteindelijk komt er een toch een soort middenweg, omdat je al die PVV stemmers niet kunt negeren en 't zou me niks verbazen als dat heel de bedoeling is van Wilders.

Volgens mij wllen ze niet écht oorlog voeren met Iran, maar misschien worden er nu wel ogen geopend en gaan we wel op een andere manier naar Iran kijken, omdat ze daar wel degelijk een atoomprogramma hebben....

Moet de rest van het topic nog lezen hoor, maar wauw, Trisha, echt? En wat is jouw definitie van een buitenlander dan? Ben ik dat ook, omdat mijn vader is geboren in Suriname?

Dude!! Maak dan ook even de rest bold :/ Ik zei dat ik 't eens was met 't laatste punt, dat bedoelde ik.... Al komt de hele freakin wereld hier wonen, doe je ding, break it down *beatbox* maar ga wel gewoon lekker Nederlands babbelen en niet met z'n allen in burka's op de markt in een onverstaanbare taal staan babbelen.

En waarom moet de discussie hier perse over een nietbestaande oorlog tegen Iran gaan? Er wordt een link geplaatst naar een artikel óver een evt preventieve aanval tegen Iran én er wordt gevraagd of men al spijt heeft, van zijn/haar stemkeuze... Met andere woorden; haat aan PVV, PVV-stemmers zijn dom, denken niet na en nog meer van dat soort bladiebla.

Om 't wel over die oorlog te hebben; sla maar vast flessen water in, batterijen en blikvoer, iémand uit de PVV roept iets over een oorlog tegen Iran, dus de derde wereldoorlog staat voor de deur, gekkehuis.

Laughing lol!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 9:53

Trisha schreef:

Wow, met zijn allen in burka's op de markt, waar zie jij die? Ik heb er ooit 1 gezien op Hoog Catharijne maar nog nooit in een hele groep de markt. Was het een dag dat alle mensen met een burka's bij elkaar kwamen of zo?

Ik heb heb alleen die zin dikgemaakt omdat hij me opviel, en ik er van schrok.
En wat is dan jouw definitie van een buitenlander?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:06

't Gebeurt met regelmaat dat ik ze hier met hoofddoeken en burka's, in 't buitenlands hoor ratelen, op de markt, in de supermarkt, bij een bushalte etc. Wat vind ik een buitenlander? Iemand die niet uit Nederland komt? .. En daar heb ik geen problemen mee, maar als een persoon zich in zijn eigen taal en gebruiken blijft gedragen, waardoor het niet in aanmerking komt voor een simpele baan en daardoor een uitkering trekt; dáár heb ik problemen mee.

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall do 16 dec 2010 - 10:13

Maar over hoeveel vrouwen in burka bij elkaar heb je het dan, Trisha? Aangezien er maar zo'n 200 zijn in heel Nederland.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:15

Echt?.. Gaan we vallen over hoeveel vrouwen er in een burka stonden en hoeveel er gewoon een uitdekluitengewassenhoofddoek om hadden?... Goed, de laatste keer waren 't 2 vrouwen met een echte burka en verder vrouwen met doeken en kleding om alsof 't een burka was. Mijn excuses voor 't ongemak en de verwarring.

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall do 16 dec 2010 - 10:18

Trisha schreef:Echt?.. Gaan we vallen over hoeveel vrouwen er in een burka stonden en hoeveel er gewoon een uitdekluitengewassenhoofddoek om hadden?... Goed, de laatste keer waren 't 2 vrouwen met een echte burka en verder vrouwen met doeken en kleding om alsof 't een burka was. Mijn excuses voor 't ongemak en de verwarring.

Ik val daar inderdaad wel over als je het doet voorkomen alsof het echt groepen waren, en het er eigenlijk maar 2 waren. Als je zegt ''Kom op, met z'n allen!'' dan denk je toch ook niet aan twee mensen. Maargoed, verder maakt het niets uit hoor.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: