Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

+6
rapa nui
Daya25
Polly
JD
SuperGrover
Tania
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 5:33

Ik ben de laatste tijd veel aan het lezen over de tweede wereld oorlog en dat zet mij best wel aan het denken.

Zou jij in staat zijn je buren te veraden om je eigen gezin te redden?
Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen?
Zou jij mensen onder laten duiken?
Zou jij bij het verzet gaan?
Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen?

Staan jullie hier uberhaubt wel eens bij stil?

Ik schat mezelf erg laf in, in oorlogstijd. Ik denk dat ik er met mijn kinderen uit zou stappen voordat een ander ons iets aan zou kunnen doen.
De gedachte dat mijn kinderen van mij gescheiden zouden worden en misschien zonder mij honger of pijn zouden moeten lijden of zouden moeten sterven zou voor mij genoeg angst teweeg brengen dat ik het zou doen.


Laatst aangepast door Sunprincess op vr 4 feb 2011 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Tania vr 4 feb 2011 - 5:37

Sunprincess schreef:

Zou jij in staat zijn je buren te veraden om je eigen gezin te redden? Ja
Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen? Weet ik niet
Zou jij mensen onder laten duiken? Nee
Zou jij bij het verzet gaan? Nee
Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen? Ik hoop het

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  SuperGrover vr 4 feb 2011 - 5:45

Ik heb geen kinderen, dus ik heb ook niks te verliezen. Ik zou wel in het verzet gaan. Ik heb niemand om voor te zorgen, draag geen enkele verantwoordelijkheid, ik ben jong en gezond, en mijn leven is me ook niet zo ontzettend veel waard. Dus ja, dat zou ik zeker doen. Zolang als ik nog thuis woon, heb ik geen zeggenschap over onderduikers. Maar mocht ik op mezelf wonen, dan zou ik dat ook zeker doen.

Maar je eerste vraag, of ik mijn buren zou verraden om mijn familie te redden... Ja ik denk het wel, als dat de enige mogelijkheid is waarin ik mijn familie kan redden.

Ik denk hier weleens over na, ja. Omdat het ook een gegeven is dat mensen heel snel zeggen dat ze zeker in het verzet zouden gaan, maar in de praktijk slechts heel weinig mensen dat ook echt deden. Op het moment dat ik kinderen zou hebben, zou ik zoveel verantwoordelijkheid dragen, dat ik zo'n risico niet zou kunnen nemen. Maar zolang als ik die niet heb, ja ik heb weinig te verliezen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  JD vr 4 feb 2011 - 5:45

Toevallig denk ik daar ook wel eens aan ja. vooral als ik een oorlogsfilm ofzo gezien heb op tv ofzo...
natuurlijk weet je pas echt wat je doet als je het echt meemaakt (wat hopelijk nooit gebeurt) maar hier mijn lijstje

Zou jij in staat zijn je buren te veraden om je eigen gezin te redden? ja
Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen? echt geen flauw idee....
Zou jij mensen onder laten duiken? ja
Zou jij bij het verzet gaan? nee
Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen? ik hoop het
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Polly vr 4 feb 2011 - 6:38

Nou, ik vind die vragen wel erg moeilijk om te beantwoorden hoor.

Ik denk er wel eens over na, wat ik zou doen in de oorlog. Ik vermoed dat ik zo snel mogelijk met mijn familie het land zou verlaten. Maakt niet uit waar je terecht komt, maar gewoon vluchten.
Ik denk niet dat ik het lang zou overleven. Ik zou waarschijnlijk een grote mond hebben op een verkeerd moment. Maar goed, dat is lastig in te schatten.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Daya25 vr 4 feb 2011 - 6:56

Zou jij in staat zijn je buren te verraden om je eigen gezin te redden? ja
Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen? nee
Zou jij mensen onder laten duiken? ja
Zou jij bij het verzet gaan? ja
Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen? ja

Ik denk hier heel vaak over na, maar dat komt omdat ik erg geïnteresseerd ben in de 2e wereldoorlog en er dus veel over lees en zie. Ik zou er alles aan doen om te overleven en te zorgen dat mijn familie het ook overleefd... Ik zou erg op ''Ellis'' lijken uit zwartboek denk ik. (ook al is het een fictief verhaal) zoiets zou ik ook wel kunnen doen om te overleven.
Daya25
Daya25
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 56
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  rapa nui vr 4 feb 2011 - 7:00

Ik denk dat dat pas te bepalen is op het moment dat je er echt voor staat. Hangt helemaal van de situatie af en de mogelijkheden die er dan zijn. Ik heb echt geen idee, heb nu het idee dat ik niet zo'n held ben maar aan de andere kant ben ik misschien wel sterker dan ik nu zelf denk. Ik heb ook geen idee of ik eerst echt in paniek zal zijn of dat ik mijn hoofd helder kan houden en heel snel probeer te handelen. En of ik zelf probeer te overleven met alle mogelijkheden/middelen die er zijn of dat ik me nog om anderen zal bekommeren. Zelfde met iemand doodschieten: ik denk dat ik dat best zou kunnen indienen er echt een noodsitatie ontstaat. Maar misschien ben ik op zo'n moment zelf wel in tranen en dat ik het niet aandurf om de trekker over te halen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:13

Ik heb geen kinderen en kan me dat ook niet voorstellen, dus daar kan ik niet op reageren. Maar ik zou nooit onschuldige mensen verraden, buiten laten staan of pijn laten lijden zonder op z'n minst te hebben geprobeerd in te grijpen. Dus ja; onderduikers zouden welkom zijn, ik zou in het verzet gaan, zelfs al zou het mijzelf schaden.

Welk boek heb je gelezen? smile Ik heb zelf een WO2 obsessie; élke dag denk ik aan de oorlog en de Jodenvervolging, op een station, bij oude woningen. Ik kijk ook altijd waar de nooduitgang is, als ik ergens ben en waar mensen zich in WO2 zouden hebben verstopt of waar je in huizen mensen zou kunnen laten onderduiken etc...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:22

Trisha schreef:Ik heb geen kinderen en kan me dat ook niet voorstellen, dus daar kan ik niet op reageren. Maar ik zou nooit onschuldige mensen verraden, buiten laten staan of pijn laten lijden zonder op z'n minst te hebben geprobeerd in te grijpen. Dus ja; onderduikers zouden welkom zijn, ik zou in het verzet gaan, zelfs al zou het mijzelf schaden.

Welk boek heb je gelezen? smile Ik heb zelf een WO2 obsessie; élke dag denk ik aan de oorlog en de Jodenvervolging, op een station, bij oude woningen. Ik kijk ook altijd waar de nooduitgang is, als ik ergens ben en waar mensen zich in WO2 zouden hebben verstopt of waar je in huizen mensen zou kunnen laten onderduiken etc...

Ik heb net "Moffenmeisje" en "Zeg niet dat je pas dertien bent" uit en ga nu in Misha beginnen.
In de tweede wordt dus ook verteld dat een meisje gevraagd werd haar familie neer te schieten en dat als zij dat niet zou doen, de duitsers hen op hun manier zouden vermoorden.
Ze weigert en haar baby wordt in 2en gescheurd.

Ook heb ik al gelezen hoe ouder van hun kinderen werden gescheiden en het idee dat 1 van mijn kinderen zonder mij in doodsangst zouden zitten, huilend om mij, kan me echt de keel dichtknijpen.
Vandaar ook dat ik denk dat ik dat niet zou durfen te riskeren.

Ik ben er de laatste tijd ook heel erg mee bezig. Wij zouden ook eigenlijk komende vakantie naar Krakow en Auswitsch gaan maar met de baby op komst gaat dat niet lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:27

Trisha schreef:als ik ergens ben en waar mensen zich in WO2 zouden hebben verstopt of waar je in huizen mensen zou kunnen laten onderduiken etc...
In het huis van mijn ouders en in het huis van mijn opa en oma zijn de onderduikers"holen" nog in originele staat. Heel indrukwekkend om te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:29

Dat zijn inderdaad goede boeken! Hoewel ik Misha niet heel geweldig vond, maar ik ben ook meer gericht op de Jodenvervolging en het Verzet. Laatste tijd richt ik ook meer op het fenomeen 'Moffenhoer' en de wraaklust van de Nederlanders na de bevrijding, dat vind ik echt fascinerend, hoe men toen reageerde. Enerzijds heel begrijpelijk, anderzijds sta ik er steeds weer van versteld..

Ik kijk ook regelmatig op Het Open Archief, staan ingezonden verhalen in, van kinderen met foute ouders, is ook erg interessant!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 8:33

Ik zou het echt niet durven zeggen. Ik schat mezelf nu wel redelijk koelbloedig in als ik kijk hoe ik met bepaalde noodsituaties om ben gegaan, maar ik weet echt niet wat ik zou doen.

Mijn opa en oma hebben een Joods jongetje bij hen thuis laten onderduiken in de oorlog, dat vond ik echt heel stoer, maar daar deden ze zelf heel luchtig over. Dat deed je nou eenmaal als je daar iemand mee kon helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 8:43

Trisha schreef:Dat zijn inderdaad goede boeken! Hoewel ik Misha niet heel geweldig vond, maar ik ben ook meer gericht op de Jodenvervolging en het Verzet. Laatste tijd richt ik ook meer op het fenomeen 'Moffenhoer' en de wraaklust van de Nederlanders na de bevrijding, dat vind ik echt fascinerend, hoe men toen reageerde. Enerzijds heel begrijpelijk, anderzijds sta ik er steeds weer van versteld..

Ik kijk ook regelmatig op Het Open Archief, staan ingezonden verhalen in, van kinderen met foute ouders, is ook erg interessant!

Heb je nog tips, qua boeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:04

Poeh ehm even denken. Ik heb er inmiddels zó veel gelezen dat ik titels opnoemen lastig vind! Bovendien houd ik niet zo romans, maar meer van de waargebeurde verhalen.

Ik vind Theesurrogaat voor Sneek erg goed, Alles ging aan Flarden, Ik ben er nog, De jongen in de gestreepte Pyjama, Vergeten Stemmen van de Holocaust en zo'n beetje alle boeken van Verbum ( http://www.verbum.nl/?p=holocaust&PHPSESSID=e010fdaaf5696850905ccbf574f91924 ) Vooral Bittere tranen, Breekbaar maar niet gebroken, In Depot, Niet klein gekregen, Nooit meer naar huis, Tussen de Barakken is ook indrukwekkend, Door het oog van de Naald en Het Auschwitz Album.

Ik heb trouwens lang getwijfeld, of ik naar Auschwitz zou gaan, maar uiteindelijk ga ik toch liever niet heen; ik vind 't zo langzamerhand respectloos worden, de gidsen die er rondlopen, halen hun informatie uit gidsen, de helft van de barakken is al plat gegooid en je kan er allerlei 'souvenirs' kopen. 't Wordt een beetje een atractie en dat staat me echt ontzettend tegen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:42

Zou jij in staat zijn je buren te veraden om je eigen gezin te redden? Ja
Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen? Weet ik niet, dit vind ik een moeilijke. Ik denk dat je onder extreme omstandigheden rare dingen kunt doen. Je wil nooit dat iemand je je kind afneemt, maar om je kind heel erg te zien lijden..
Zou jij mensen onder laten duiken? Ja
Zou jij bij het verzet gaan? Ligt eraan waartegen ik me dan zou verzetten
Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen? Dat kan ik alleen maar hopen
Staan jullie hier uberhaubt wel eens bij stil? Eigenlijk niet. Maar ik sta wel veel stil bij dingen als "wat als er brand uitbreekt in huis" , "wat als er ingebroken wordt".

Ik schat mezelf erg laf in, in oorlogstijd. Ik denk dat ik er met mijn kinderen uit zou stappen voordat een ander ons iets aan zou kunnen doen.
De gedachte dat mijn kinderen van mij gescheiden zouden worden en misschien zonder mij honger of pijn zouden moeten lijden of zouden moeten sterfen zou voor mij genoeg angst teweeg brengen dat ik het zou doen. Ik weet het niet. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en ik kan absoluut niet zeggen wat ik zou doen. Eerlijk gezegd wil ik ook niet aan zulke nare dingen denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:52

Ik zou het niet weten. Ik kan op dat moment wel heel anders beslissen en reageren dan nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Printje vr 4 feb 2011 - 11:04


Zou jij in staat zijn je buren te veraden om je eigen gezin te redden? Als ik mijn eigen gezin ermee zou redden dan denk ik van wel.
Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen?Pff, ik vind dit een hele moeilijke.
Zou jij mensen onder laten duiken?Ja
Zou jij bij het verzet gaan?Nee dat zou ik niet durven, bovendien ben ik zo;n doos die meteen door de mand valt.
Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen?Ik hoop het wel

Staan jullie hier uberhaubt wel eens bij stil?Ja vooral weer na het zien vd film Haar naam was Sarah. Moest zo huilen bij dat stukje dat die kinderen bij die moeders worden weggetrokken.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 11:24

Ik denk niet dat je er veel over kan zeggen als je nog niet in de situatie zit. Jouw reactie komt ook weer voort uit de reactie van anderen, de omstandigheden waarin je bent. Mensen kunnen heel ver gaan. Google maar eens op het onderzoek van Milgram. Dat onderzoek verklaart onder andere ook hoe het kon dat mensen in de 2e W.O zo ver gingen in hun daden. Het fascineert mij trouwens ook heel erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 11:25

http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram

Hier het experiment van Milgram.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  JD za 5 feb 2011 - 4:39

beetje off topic, maar toch...
ik zag dat vanavond de film "leningrad" op rtl7 komt. ik hou ook altijd erg van films en boeken die over de 2e WO gaan, maar heb deze nog nooit gezien.
is er iemand die m wel gezien heeft en mij kan vertellen of het de moeite waard is om ervoor te gaan zitten?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Lotus za 5 feb 2011 - 4:41

Ik stel mezelf ook wel eens de vraag hoe ik zou zijn in een oorlog. Denk dat ik heel laf zou zijn.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 4:53

Liva schreef:Ik denk niet dat je er veel over kan zeggen als je nog niet in de situatie zit. Jouw reactie komt ook weer voort uit de reactie van anderen, de omstandigheden waarin je bent. Mensen kunnen heel ver gaan. Google maar eens op het onderzoek van Milgram. Dat onderzoek verklaart onder andere ook hoe het kon dat mensen in de 2e W.O zo ver gingen in hun daden. Het fascineert mij trouwens ook heel erg.

Oh, ik geloof ook best dat mensen heel ver gaan.
Ik vind ook dat je mensen niet kunt verwijten dat ze fout waren in de oorlog. Ze waren in oorlog en waren waarschijnlijk hun eigen hachje aan het redden.
Wel kun je ze bepaalde gruweldaden kwalijk nemen. Gruweldaden die hen niet werden opgedragen maar die ze met hun eigen zieke geest bedachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:45

Wat een vreselijke gedachte om zelf je kind te doden i.p.v de duitsers die het dan op hun manier deden, dat had ik echt niet moeten lezen, zou dat echt gebeurd zijn ? Vast wel, vreselijk zeg pff daar krijg ik echt de zenuwen van, wat afschuwelijk dat iemand tot dat soort daden in staan is, dan kan me echt bezig houden. Soms ben ik best bang voor je oorlog, jullie ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 6:09

Toevallig laatst op mijn werk het er nog over gehad. Dit kwam mede door beelden van Egypte etc.
Degene van mijn werk heeft de WO2 meegemaakt. Ze zei als er nu een oorlog uit zou breken word het heel anders, hij zou korter duren, en mensen zouden niet meer kunnen onderduiken! Ik weet het verder niet.

Als ik er nu aan denk word ik bang bij de gedachte, een oorlog, hoe zou ik reageren? Allemaal vragen waar ik nu geen antwoord op kan geven. Je kan pas antwoorden als je het echt mee maakt denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 6:24

Mama_van2 schreef:Wat een vreselijke gedachte om zelf je kind te doden i.p.v de duitsers die het dan op hun manier deden, dat had ik echt niet moeten lezen, zou dat echt gebeurd zijn ? Vast wel, vreselijk zeg pff daar krijg ik echt de zenuwen van, wat afschuwelijk dat iemand tot dat soort daden in staan is, dan kan me echt bezig houden. Soms ben ik best bang voor je oorlog, jullie ?

Het is volgens echt gebeurd.... Dat is inderdaad afschuwelijk. Die vrouw moest ook de rest van haar familie neerschieten en kreeg vervolgens niet de kans om zichzelf neer te schieten.
Ik ben er ook best bang voor. Dat was ik voordat ik kinderen kreeg niet, toen dacht ik "Ik zie het wel, als het gebeurd".
Nu ben ik als de dood voor wat er met mijn kinderen zou kunnen gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum