PVV wil oorlog beginnen tegen Iran
+11
Susan
Catootje
Monte
Chloe
Sterre
Lavendel
Zora
nina
Jeanette
CaptainSpectacular
Arcade
15 plaatsers
Pagina 1 van 9
Pagina 1 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
PVV wil oorlog beginnen tegen Iran
http://www.nu.nl/politiek/2402239/pvv-pleit-oorlog-iran.html
AMSTERDAM - Om de eigen vernietiging te voorkomen moeten westerse landen Iran aanvallen. Dat heeft PVV-Kamerlid Wim Kortenoeven gezegd in de Tweede Kamer. Hij vreest dat Iran over niet al te lange tijd kernwapens bezit. De oorlog zou een preventieve oorlog moeten zijn. De rest van de Tweede Kamer doet volgens hem veel te luchtig over de 'gevaren van de islam'. "Via een aanval moeten we onze eigen vernietiging voorkomen", zegt PVV'er Wim Kortenoeven volgens de NOS. "Terroristen zijn geen eenlingen. Hun denkbeelden zijn in de islam geen uitzondering."
De Iraanse autoriteiten en Minister Rosenthal van Buitenlandse Zaken hebben nog niet op de uitspraken gereageerd.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Wie heeft er al spijt van haar stemkeuze?
AMSTERDAM - Om de eigen vernietiging te voorkomen moeten westerse landen Iran aanvallen. Dat heeft PVV-Kamerlid Wim Kortenoeven gezegd in de Tweede Kamer. Hij vreest dat Iran over niet al te lange tijd kernwapens bezit. De oorlog zou een preventieve oorlog moeten zijn. De rest van de Tweede Kamer doet volgens hem veel te luchtig over de 'gevaren van de islam'. "Via een aanval moeten we onze eigen vernietiging voorkomen", zegt PVV'er Wim Kortenoeven volgens de NOS. "Terroristen zijn geen eenlingen. Hun denkbeelden zijn in de islam geen uitzondering."
De Iraanse autoriteiten en Minister Rosenthal van Buitenlandse Zaken hebben nog niet op de uitspraken gereageerd.
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Re: PVV wil oorlog beginnen tegen Iran
Ik niet, "mijn" partij zit (per definitie?) in de oppositie
Laatst aangepast door CaptainSpectacular op di 14 dec 2010 - 21:39; in totaal 1 keer bewerkt
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
Ik!
Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik vooral op basis van de zorg heb gestemd.
Dit is toch krankzinnig? Ze zouden verplicht met hun neuzen in het verleden moeten gaan zitten...
Dit is toch krankzinnig? Ze zouden verplicht met hun neuzen in het verleden moeten gaan zitten...
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Dit is één van de vele redenen dat ik niet op de PVV heb gestemd.Arcade schreef:http://www.nu.nl/politiek/2402239/pvv-pleit-oorlog-iran.html
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Als je vooral voor de zorg stemde, waren er nog alternatieven. Je had kunnen weten dat de PVV ook dit soort dingen zou gaan doen, je had alleen maar in je achterhoofd hoeven houden dat ze niet ver van het facisme af zitten.Jeanette schreef:Ik!
Dat lijkt me heel rot, stemmen op de zorg en dan ontdekken dat ze mensen willen vermoorden.Jeanette schreef:Ik!
Ik heb er ook niet op gestemd, gelukkig.
Arcade- Fluisteraar
Ik zag het al op het nieuws ja. Pff, wat een ongelooflijk stelletje sukkels zijn ze toch bij de PVV.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Arcade schreef:Dat lijkt me heel rot, stemmen op de zorg en dan ontdekken dat ze mensen willen vermoorden.Jeanette schreef:Ik!
Ik heb er ook niet op gestemd, gelukkig.
Ja, ik zou er idd ook nooit meer op gaan stemmen. En ik geloof ook dat ik niet de enige ben..
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
CaptainSpectacular schreef:Als je vooral voor de zorg stemde, waren er nog alternatieven. Je had kunnen weten dat de PVV ook dit soort dingen zou gaan doen, je had alleen maar in je achterhoofd hoeven houden dat ze niet ver van het facisme af zitten.Jeanette schreef:Ik!
Ik ben toch wel erg anti-PVV maar ik vind het niet nodig mensen achteraf te gaan vertellen dat ze dit wel hadden kunnen weten.
Gast- Gast
+1, Ik wil je niet persoonlijk beledigen, maar dit had je wel kunnen weten als je je er goed in verdiept had, toch?CaptainSpectacular schreef:Als je vooral voor de zorg stemde, waren er nog alternatieven. Je had kunnen weten dat de PVV ook dit soort dingen zou gaan doen, je had alleen maar in je achterhoofd hoeven houden dat ze niet ver van het facisme af zitten.Jeanette schreef:Ik!
(en met jou natuurlijk meerdere mensen)
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ik vind het wel mooi dit soort uitspraken Lekker zo doorgaan, dan valt het kabinet het snelst.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
@Darcy:
Goed, misschien is het overbodig of bijdehand, maar dit soort acties onderstreept maar weer dat je bij het kiezen van een politieke partij heel goed moet oppassen. Bij de PVV hadden de standpunten m.b.t. de Islam al vele alarmbellen moeten laten rinkelen (tenzij je zelf problemen hebt met "al die buitenlanders"), en die zijn er niet voor niets. Zo'n partij verdient het dan niet om heroverwogen te worden zodra ze ook maar de indruk wekken dat ze zulke extreme ideeën hebben.
@Lavendel:
De PVV heeft het goed bekeken: als ze iets raars zeggen, kan het kabinet het negeren en valt het dus niet.
Goed, misschien is het overbodig of bijdehand, maar dit soort acties onderstreept maar weer dat je bij het kiezen van een politieke partij heel goed moet oppassen. Bij de PVV hadden de standpunten m.b.t. de Islam al vele alarmbellen moeten laten rinkelen (tenzij je zelf problemen hebt met "al die buitenlanders"), en die zijn er niet voor niets. Zo'n partij verdient het dan niet om heroverwogen te worden zodra ze ook maar de indruk wekken dat ze zulke extreme ideeën hebben.
@Lavendel:
De PVV heeft het goed bekeken: als ze iets raars zeggen, kan het kabinet het negeren en valt het dus niet.
Ik denk dat de PVV daarna alleen maar groter wordt. Het gaat stapsgewijs: ze doen één uitspraak op het randje en iedereen die er op gestemd heeft, blijft. Want anders komt het wel heel dom over. Dan gaat de PVV weer een stapje verder en omdat stemmers op uitspraak één positief gereageerd hebben, haken ze weer niet af. Een paar politici komen in opspraak, maar nee, rotte appels enzo, en stemmers willen geloven dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. En nu dit weer. Ze zijn al zo ver gegaan, ik denk niet dat stemmers het idee hebben dat ze nog terug kunnen naar andere partijen. Het is zwaar om toe te geven dat je gestemd hebt op een partij die haatdragend is.Lavendel schreef:dan valt het kabinet het snelst.
Arcade- Fluisteraar
Eens.Darcy schreef:
Ik ben toch wel erg anti-PVV maar ik vind het niet nodig mensen achteraf te gaan vertellen dat ze dit wel hadden kunnen weten.
Gast- Gast
Ik snap je beweegredenen wel hoor CS, ben het daar ook wel mee eens. Maar ik vind het gewoon niet zoveel nut hebben om mensen dat achteraf te gaan vertellen. Ik ben allang blij dat er mensen zijn die het nu wel inzien.
Gast- Gast
Ach, ik heb nog altijd goede hoop dat dit kabinet in recordtijd valt, en dat mensen dan met een gezond verstand gaan stemmen.
Gast- Gast
Het lijkt me toch dat er een punt moet komen dat ondanks het feit dat de PVV slechts gedoogsteun geeft, het kabinet een soort van verantwoording moet gaan afleggen over de uitspraken van de PVV? Ik denk ook niet dat de uitspraken van de PVV het imago van het totale kabinet uiteindlijk niet schaden.
En tja of de PVV straks nog meer kiezers krijgt.. het is toch te hopen dat de stemmers toch eindelijk eens gaan nadenken.. Het electoraat voor populistische partijen als de LPF en Rita Verdonk is op een punt ook sterk gekelderd.. hopelijk gebeurt dat hier ook!
En tja of de PVV straks nog meer kiezers krijgt.. het is toch te hopen dat de stemmers toch eindelijk eens gaan nadenken.. Het electoraat voor populistische partijen als de LPF en Rita Verdonk is op een punt ook sterk gekelderd.. hopelijk gebeurt dat hier ook!
Lavendel- Ratel
Maple schreef:Ach, ik heb nog altijd goede hoop dat dit kabinet in recordtijd valt, en dat mensen dan met een gezond verstand gaan stemmen.
Ik ook, maar ik denk dat dat niet echt gaat gebeuren, helaas.
Gast- Gast
Ja, toen het even goed ging. Daarna kwam de PVV heel snel op. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in.
Arcade- Fluisteraar
Ach, we zien het wel, ik denk niet dat er echt oorlog komt hoor. Zo idioot is de tweede kamer nou ook weer niet? Toch?
Gast- Gast
Nee joh, dit is alleen maar een hoop geschreeuw en wordt door het kabinet net zo serieus genomen als de andere onzin die de PVV uitkraamt..
Lavendel- Ratel
Ah, ik denk dat ik je punt snap Ik vind het alleen lastig om het direct zo te formuleren dat het geen "zie je nou wel"-opmerking wordt.Darcy schreef:Ik snap je beweegredenen wel hoor CS, ben het daar ook wel mee eens. Maar ik vind het gewoon niet zoveel nut hebben om mensen dat achteraf te gaan vertellen. Ik ben allang blij dat er mensen zijn die het nu wel inzien.
We wisten toch allang dat de PVV een stel idioten bij elkaar zijn? Nou ja, 1,5 miljoen mensen dan niet :p, maar om dit soort uitkraamsels moeten we gewoon heel hard lachen .
Gast- Gast
Aan de ene kant hoop ik dat ze snel vallen, maar anderzijds heeft Nederland ook wel een beetje sturing nodig nadat het al zo lang plat heeft gelegen met die lange formatie en het vallen van het vorige kabinet. Ik ben het totaal niet eens met de meeste punten van de regering, laat staan met de PVV, maar ik denk wel dat we stabiliteit nodig hebben.
Al ben ik nog steeds van mening dat je dat over midden/links een stuk beter bereikt dan over rechts, kort door de bocht gezegd.
Al ben ik nog steeds van mening dat je dat over midden/links een stuk beter bereikt dan over rechts, kort door de bocht gezegd.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Pagina 1 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Een oorlog beginnen is altijd slecht.
» Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...
» Croky patatje oorlog
» Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?
» Patatje Oorlog Croky Chips???
» Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...
» Croky patatje oorlog
» Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?
» Patatje Oorlog Croky Chips???
Pagina 1 van 9
Permissies van dit forum: