Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever... Empty Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...

Bericht  TwistedAngel zo 12 mei 2013 - 2:32

Wegens het niet nakomen van afspraken willen mijn collega en ik een rechtszaak aanspannen tegen onze oude werkgever. Nu heb ik nog nooit zoiets meegemaakt of iets van iemand gehoord over zo iets.

Eind vorig jaar hebben wij te horen gekregen dat de winkel waar wij beiden destijds werkten de deuren wegens economische redenen moest sluiten. wij hebben destijds een beëindigingscontract getekend, met daarin de voorwaarde dat alle openstaande overuren uit betaald zouden worden half maart. Ook is ons mondelijk kenbaar gemaakt dat er voor deze betalingen geld gereserveerd was. Half maart gaat voorbij en wij hadden nog niets ontvangen. Meerdere malen contact met de oude werkgever gezocht en gehad maar elke keer zonder duidelijke informatie. Tot 3 weken geleden zij belde dat zij nog maar 50% van alle uren mochten en/of konden betalen. Of wij wel even akkoord wilden gaan; met daarbij de woorden als jullie er een zaak van willen maken weet ik niet of jullie wat oplevert. (mijn collega en ik werken inmiddels beiden bij een nieuwe werkgever in hetzelfde pand met nog 2 collega's van de vorige eigenaar* winkel A (onze oude werkgever) gaat eruit, winkel B komt er in en neemt al het personeel van A over.* ) Onze twee andere collega's zijn akkoord gegaan met de voorgestelde 50%.
Ik ging naast de 50%regeling al niet akkoord omdat mij werd verteld dat ik nog maar 160 uur had staan en daar dus 50% van kreeg. Na mijn berekeningen had ik nog 309 uur staan.
Wij zijn die maandag erop meteen naar het juridisch loket gegaan met de vraag hoe sterk wij staan en wat de verplichtingen zijn van onze oude werkgever. Zij gaven aan dat wij recht hadden op 100%, en adviseerde ons een brief te zenden met de eis dat zij dat zouden betalen en wij anders een advocaat in zouden schakelen op hun kosten. Het gedeelte van de advocaat hebben wij eerst achterwege gelaten, wij hadden enigzinds (toen nog) een persoonlijke band met de oude werkgever en hadden nog ergens de hoop dat alles goed zou komen.

Nu hebben plots mijn 3 collega's afgelopen vrijdag hun geld al gekregen, en ik tot op heden niets. Wij zijn bang dat mijn geld (50%) bij mijn collega is beland. (de collega die ook een zaak wil maken) Zij heeft namelijk twee betalingen ontvangen. Als zij die beide bedragen bij elkaar optelt dan komt zij netjes aan haar 100%. Moet zij een betaling naar mij toe doen dan zou het betekenen dat wij beiden 50% krijgen.

Wat zouden jullie doen?
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever... Empty Re: Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...

Bericht  Willem zo 12 mei 2013 - 10:08

Ik zou contact opnemen met de persoon die verantwoordelijk is voor de uitvoering van de betalingen en daar verhaal halen. Zeker omdat jij de enige bent die geen betaling heeft ontvangen lijkt het er op dat daar iets mis is gegaan. Mocht nu blijken dat je oude werkgever jou bewust niet wil uitbetalen, dan kan je verdere stappen ondernemen.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever... Empty Re: Een rechtszaak beginnen tegen oude werkgever...

Bericht  Joyce zo 12 mei 2013 - 20:49

Ik zou vandaag even je rekening in de gaten houden, het kan per bank verschillend zijn wanneer je het ontvangt namelijk. Dat is de enige tip die ik je kan geven.

Joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 58
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 1:52

Ik zou het nog even afwachten en mocht blijken dat je niets hebt ontvangen zou ik contact opnemen met een arbeidsrecht advocaat voor een advies.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: