Je vriend/partner wilt nooit kinderen..
+28
Lavendel
Fearie
TGR
Suus
Buddha88
Error
nina
Monte
Rev3rie
Guus
Isis
Atelier Madame
Sugarfall
Snoes
RYW
studiebol
Arwyn
Tania
Shisha
Janelie
Susan
Baby
Sweety
Melis_je
Tabbert
Sjaantje
Mamasapje
Try
32 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Je vriend/partner wilt nooit kinderen..
Snoes schreef:Ik lees hier juist dat dit voor veel mensen wél een reden is om bij hun partner weg te gaan. Nouja, ik denk in de meeste gevallen dat het gewoon al een kwestie is om er geen relatie mee te beginnen of een (prille) relatie te beëindigen.Angel Blue Eyes schreef:
Ik lees hier dat praktisch niemand zijn partner zou verlaten als hij/zij ervoor kiest om geen kinderen te willen. Als je hebt gedroomd van een man en kinderen, hoe kun je dan die droom laten varen?
Precies, voor de meesten is het juist wel een reden om een relatie te beeindigen. En dat begrijp ik wel. Hier valt namelijk geen goed compromis in te sluiten, zonder de een of de ander te benadelen. En als je allebei stellig in een bepaalde wens gelooft, dan kan dat nog wel eens heel moeilijk worden.
Het is daarom mijn nummer 1 vereiste voor een relatie, dat die kinderwens er is. Niet voor nu, maar wel voor ooit. Maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat het in het geval van Try, wanneer je al lang samen bent, het erg lastig is om daar dan eventueel een punt achter te zetten.
Ik zou dus goed met hem praten over wat hij nou met die woorden bedoelt en hoe zwaar ze wegen. Maar vraag wel echt duidelijkheid aan hem. Als hij het echt nog niet weet, dan mag dat, maar moet hij dat duidelijk aangeven. Dan is het de keuze aan jou wat je daar mee doet, maar het lijkt me niet gezond om te gaan wachten en hopen dat hij ooit bijdraait. Als hij er echt stellig in is dat hij dat niet wilt, nooit niet, en dat echt meent, dan kan je hem beter los laten, hoe rot dat ook is. Waarschijnlijk zou hij er uit zichzelf nooit aan denken nu al zo vroeg, maar ik vind het niet gek dat je daar in een relatie over praat, en kijkt naar een toekomst samen en hoe die er uit zou komen te zien. Zou goed kunnen dat dat toch verschilt van elkaar, maar bij zo'n wezenlijk verschil is het wel goed om daar van te voren al over na te denken en eventueel te realiseren dat je dit niet hetzelfde ziet.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik zit nu heel erg met dit dilemma...
Ik dacht dat je vriend wel kinderen wilde? Is hij van gedachte veranderd?
Gast- Gast
He hoe dat zo, Maple? Ik dacht dat hij wel kinderen wilde, maar het juiste moment gewoon nog niet daar was, toch?
Gast- Gast
Wil wel, maar neigt soms ook heel erg naar niet. Is bang dat hij het niet trekt, een kind. En sowieso, nu met de onzekerheid op zijn werkgebied weet ik zeker dat hij niet wil zo lang hij nog geen vast contract heeft. En ik word dit jaar ook al 30, dus 't moet ook niet te lang meer gaan duren...Zusje schreef:Maple schreef:Ik zit nu heel erg met dit dilemma...
Ik dacht dat je vriend wel kinderen wilde? Is hij van gedachte veranderd?
Gast- Gast
Wat vervelend he, die twijfelachtige mannen. Mss moet je idd maar goed bedenken of jij dit nog wel wilt. Maar het blijft allemaal lastig. Ik snap je dilemma heel erg goed maar dat begrijp je vast wel.
Gast- Gast
Mja, ik denk inderdaad steeds meer in de zin van 'wat als...' Wat als wij een kindje zouden krijgen, zou hij dat wel trekken, of zou dat voor ons allebei (alle drie) teveel stress opleveren, wat als hij geen kinderen wil, wat dan, wat als hij nog drie jaar wil wachten en het lukt niet, wat als hij over twee jaar wéér op zoek moet naar ander werk, wil hij dan ook een vast contract afwachten, en wat als ik nou nooit kinderen krijg, zou ik dan gelukkig zijn, of zou ik het hebben van kinderen te erg missen, etc etc... En wat als ik bij hem weg zou gaan, wat als ik nou niemand anders vind met wie ik graag een kindje zou krijgen? Zou ik het dan ook alleen durven, als bewust alleenstaande moeder oid?
Gast- Gast
Isis schreef:Chipp schreef:Isis schreef:Iemand zei hier dat haar vriend geen kinderen wilde omdat hij bang is voor "burgerlijkheid". Dat gevoel heb ik ook sterk. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik kom niet veel mensen tegen die er ook zo over denken (behalve mijn vriend).
.
Omdat mijn relatie moeilijk is op dit moment maar ook omdat er blijkbaar zoveel (ongeschreven) moet op zo'n dag. Dingen die ik niet wil maar mijn (traditionele) schoonfamilie wel.
......
Gelukkig is het niet zo zwart-wit en kan je perfect grotendeels je eigen invulling geven aan de opvoeding. Soms zie ik coole kids en mama's en dan denk ik: 'wow, zo kan het dus ook!'.
.
Die ongeschreven regels zijn onzin, als ze niet bij je passen, moet je het niet doen. Je geeft aan dat je aan de opvoeding een eigen invulling kan geven, dit kan ook zeker op je trouwdag! Ik snap dat het lastig kan zijn met je schoonfamilie. Wanneer jij en je man het echter eens zijn, zou ik daarvoor gaan!
En jij wordt gewoon een coole mama
Ps. Wil je mijn verhaal uit je quote halen?
Gast- Gast
Purple schreef:Dat wou ik dus net vragen!Monte schreef:Ben jij rond de 14 dan?Atelier Madame schreef:Mijn vriend wil wel kinderen en Ik ook wel.. graag is nog niet zo aan de orde, vind rond twintig wel een mooie leeftijd dus over een jaar of 6.
2020 misschien?
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Ik heb op het moment geen relatie. Maar mocht ik een leuke man tegenkomen is het zeker wel een onderwerp dat ik bespreekbaar wil maken. Mocht hij dan al absoluut niet willen zou het wel een punt zijn waar ik op af kan knappen dan.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Birgit schreef:Noa schreef:Ik ga voor mijn vriend, kinderen of geen kinderen. Zou voor mij nooit een reden zijn de relatie te beëindigen.
+1
We kunnen met z'n 2-en ook een heel leuk leven hebben :-)
Maar wil jij heel graag kinderen of niet? Want als je zelf ook zoiets hebt van "mwahh ik weet het niet" dan is dat natuurlijk wel heel anders. Dan maakt dat niet zoveel uit als je vriend het ook nog niet weet, dan kun je daar ook samen in groeien. Maar als de een het absoluut 100 procent zeker weet van wel, en de ander neigt naar niet, dan heb je een probleem, zeker met iets groots als een kinderwens. Natuurlijk kun je met zijn tweeën ook een heel leuk leven hebben, dat kunnen mijn vriend en ik ook. Mochten wij om een andere reden geen kinderen kunnen krijgen, dan ben ik nog steeds gelukkig met hém. Maar die kinderwens zit bij mij zo ontzettend diep, dat is niet iets wat ik zomaar even aan de kant zet.
Gast- Gast
Chipp jouw vriend is wel een beetje raar. Hij wil niet burgerlijk zijn, anders dan anderen, buitenland avonturen, reizen, vrijheid. En dan is ie 23 (!!) getrouwd, woont samen en is zijn buitenland avonturen op zo'n jonge leeftijd al aan het heroverwegen. Dat klinkt mij in de oren als het toppunt van burgerlijk. Haha moest er een beetje om lachen, maar volgens mij is ie dus al aardig bijgedraaid
Gast- Gast
Odilia schreef:Chipp jouw vriend is wel een beetje raar. Hij wil niet burgerlijk zijn, anders dan anderen, buitenland avonturen, reizen, vrijheid. En dan is ie 23 (!!) getrouwd, woont samen en is zijn buitenland avonturen op zo'n jonge leeftijd al aan het heroverwegen. Dat klinkt mij in de oren als het toppunt van burgerlijk. Haha moest er een beetje om lachen, maar volgens mij is ie dus al aardig bijgedraaid
Ik schrijf dat hij bang is geweest voor de burgelijkheid, dat we getrouwd zijn omdat ik dat wilde en dat we kijken hoe we het buitenland gaan vormgeven. Vormgeven in de zin van wanneer, ga ik fulltime mee, welk land enz.
En ik schrijf ook dat hij al behoorlijk is bijgedraaid, dus dat had ik ook al door
Gast- Gast
Ik wil absoluut een kind ( en als het even kan 2 ). Ik vind het zelf belangrijker dan trouwen etc. Als mijn vriend echt geen kinderen had gewild, dan had ik denk ik niet zo'n lange relatie gehad. Maar aan de andere kant: het moet ook maar lukken. En stel dat het niet lukt, dan zeg je ook niet: ik ga bij je weg. Denk ik dan... hmm moeilijk.
Buddha88- Fluisteraar
- Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11
Nee maar wanneer het niet lukt is dat een heel andere situatie dan wanneer een van de twee niet wil. Bij niet lukken heb je in elk geval samen een kinderwens anders was je niet aan het proberen, en dan ga je samen op zoek naar een oplossing, welke deze ook moge zijn. Maar wanneer iemand wel en iemand geen kinderwens hebt, sta je lijnrecht tegenover elkaar. Dat is iets totaal anders.
Gast- Gast
Ik kan me voorstellen dat als je een hele sterke kinderwens hebt en je vriend wil absoluut geen kinderen dat je dan niet bij hem blijft. Als hij er nog nooit over nagedacht heeft is het wel wat anders. De eerste jaren van onze relatie wilde mijn vriend absoluut nooit kinderen. Het leek mij wel leuk, ooit, maar heel sterk was die wens niet. Nu heeft hij juist zoiets van, ik wil het toch wel en nu weet ik niet of ik nog wel kinderen wil Vind kinderen wel leuk, maar ik ben ook heel erg gehecht aan mijn vrijheid, dus de komende jaren wil ik sowieso nog geen kinderen. Weet dat ik dan al vrij laat ben, maar goed, ben met alles een laatbloeier
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Fauve schreef:Birgit schreef:
+1
Maar wil jij heel graag kinderen of niet? Want als je zelf ook zoiets hebt van "mwahh ik weet het niet" dan is dat natuurlijk wel heel anders. Dan maakt dat niet zoveel uit als je vriend het ook nog niet weet, dan kun je daar ook samen in groeien. Maar als de een het absoluut 100 procent zeker weet van wel, en de ander neigt naar niet, dan heb je een probleem, zeker met iets groots als een kinderwens. Natuurlijk kun je met zijn tweeën ook een heel leuk leven hebben, dat kunnen mijn vriend en ik ook. Mochten wij om een andere reden geen kinderen kunnen krijgen, dan ben ik nog steeds gelukkig met hém. Maar die kinderwens zit bij mij zo ontzettend diep, dat is niet iets wat ik zomaar even aan de kant zet.
Dat wilde ik ook al zeggen, als ik het me goed herinner is Birgit in haar relatie juist degene die nog zo net niet weet of ze wel kinderen wil. Dan is het wel makkelijk om te zeggen dat je niet bij je vriend weg zou gaan als hij geen kinderwens heeft.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Fauve schreef:Birgit schreef:
+1
Dat wilde ik ook al zeggen, als ik het me goed herinner is Birgit in haar relatie juist degene die nog zo net niet weet of ze wel kinderen wil. Dan is het wel makkelijk om te zeggen dat je niet bij je vriend weg zou gaan als hij geen kinderwens heeft.
Ja zoiets dacht ik ook al, en dan zou de vriend van birgit in de situatie van Try kunnen zitten, mocht hij wel heel graag kinderen willen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
+1Marin schreef:Nee maar wanneer het niet lukt is dat een heel andere situatie dan wanneer een van de twee niet wil. Bij niet lukken heb je in elk geval samen een kinderwens anders was je niet aan het proberen, en dan ga je samen op zoek naar een oplossing, welke deze ook moge zijn. Maar wanneer iemand wel en iemand geen kinderwens hebt, sta je lijnrecht tegenover elkaar. Dat is iets totaal anders.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Sweety schreef:+1Marin schreef:Nee maar wanneer het niet lukt is dat een heel andere situatie dan wanneer een van de twee niet wil. Bij niet lukken heb je in elk geval samen een kinderwens anders was je niet aan het proberen, en dan ga je samen op zoek naar een oplossing, welke deze ook moge zijn. Maar wanneer iemand wel en iemand geen kinderwens hebt, sta je lijnrecht tegenover elkaar. Dat is iets totaal anders.
Alhoewel daarom ook wel stellen uit elkaar gaan hoor, maar goed dat is een andere discussie.
Gast- Gast
Fauve schreef:Sweety schreef:+1Marin schreef:Nee maar wanneer het niet lukt is dat een heel andere situatie dan wanneer een van de twee niet wil. Bij niet lukken heb je in elk geval samen een kinderwens anders was je niet aan het proberen, en dan ga je samen op zoek naar een oplossing, welke deze ook moge zijn. Maar wanneer iemand wel en iemand geen kinderwens hebt, sta je lijnrecht tegenover elkaar. Dat is iets totaal anders.
Alhoewel daarom ook wel stellen uit elkaar gaan hoor, maar goed dat is een andere discussie.
En dat bedoelde ik dus ook: stel je man draait bij om toch voor een kindje te gaan, en het lukt dan niet,.. dan ga je toch ook niet weg of sommigen juist wel. Het is wel iets wat voorkomt.
Buddha88- Fluisteraar
- Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11
Oh, wat lijkt me dit moeilijk...
Ik denk dat ik er wel voor zou kiezen om de relatie te beeindigen als ik zeker wist dat hij geen kinderen wilde. Maar goed, misschien denk ik er dan wel heel anders over. Ik weet het niet. Sterkte met de situatie!
Ik denk dat ik er wel voor zou kiezen om de relatie te beeindigen als ik zeker wist dat hij geen kinderen wilde. Maar goed, misschien denk ik er dan wel heel anders over. Ik weet het niet. Sterkte met de situatie!
Gast- Gast
Buddha88 schreef:Fauve schreef:Sweety schreef:+1Marin schreef:Nee maar wanneer het niet lukt is dat een heel andere situatie dan wanneer een van de twee niet wil. Bij niet lukken heb je in elk geval samen een kinderwens anders was je niet aan het proberen, en dan ga je samen op zoek naar een oplossing, welke deze ook moge zijn. Maar wanneer iemand wel en iemand geen kinderwens hebt, sta je lijnrecht tegenover elkaar. Dat is iets totaal anders.
En dat bedoelde ik dus ook: stel je man draait bij om toch voor een kindje te gaan, en het lukt dan niet,.. dan ga je toch ook niet weg of sommigen juist wel. Het is wel iets wat voorkomt.
Ja maar dat is wel een hele andere discussie vind ik dan deze kwestie.
Gast- Gast
Voor mij is mijn relatie gewoon belangrijker dan wel of geen kinderen. Kinderen zijn voor mij geen voorwaarde om bij iemand te blijven. Voor mij is de liefde een stuk belangrijker dan dat.
Gast- Gast
Ja, maar je relatie is niet een op zichzelf staand iets, je partner is iemand met wie je een toekomst wil delen en als de ideeën over die toekomst zo ver uit elkaar lopen dan heeft dat weer invloed op de relatie, dan veroorzaakt dat in de meeste gevallen echt wel heel veel wrijving.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Gewone vriend die meer van me wilt
» nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...
» Nieuwe partner ex, hoe mee omgaan ivm kinderen?
» Is je man/vriend jouw partner voor heel je leven?
» Domme acties van je vriend/man/partner/hubbie/geliefde
» nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...
» Nieuwe partner ex, hoe mee omgaan ivm kinderen?
» Is je man/vriend jouw partner voor heel je leven?
» Domme acties van je vriend/man/partner/hubbie/geliefde
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: