Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je vriend/partner wilt nooit kinderen..

+28
Lavendel
Fearie
TGR
Suus
Buddha88
Error
nina
Monte
Rev3rie
Guus
Isis
Atelier Madame
Sugarfall
Snoes
RYW
studiebol
Arwyn
Tania
Shisha
Janelie
Susan
Baby
Sweety
Melis_je
Tabbert
Sjaantje
Mamasapje
Try
32 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Je vriend/partner wilt nooit kinderen.. - Pagina 2 Empty Re: Je vriend/partner wilt nooit kinderen..

Bericht  Arwyn vr 17 jun 2011 - 2:08

Dit is voor mij wel een onderwerp om het vroeg in de relatie over te hebben.
Ik wil later heel graag kinderen, dus ik denk niet dat ik een relatie zou kunnen hebben met een man die dat niet wil. Dan kun je wel verder gaan in de hoop dat je er samen uit komt, maar ik weet niet of ik mijn eigen wens voor hem opzij zou kunnen zetten.
Het lijkt mij iig een heel lastige situatie, vooral als je al 1,5jaar samen bent en er echt gevoelend in het spel zijn.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vriend/partner wilt nooit kinderen.. - Pagina 2 Empty Re: Je vriend/partner wilt nooit kinderen..

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:17

Susan schreef:Als hij zegt dat hij geen kinderen wil dan zou ik er maar vanuit gaan dat hij bedoelt dat hij echt geen kinderen wil. Veel explicieter kun je het niet zeggen.

Voor mij zou het zeker een reden zijn geweest om ermee te stoppen.

Volgens mij hoeft dat echt niet per se, zeker niet op de leeftijd van 24 jaar. Veel mensen hebben er dan nooit echt over nagedacht, maar zien gewoon een beeld voor zich met alleen de nadelen. Ik heb zelf ook vaak genoeg geroepen dat ik dat noohooit zou willen en nu zou ik er wel drie willen.

Daarom denk ik dat het belangrijk is om het gesprek aan te gaan waarom dan niet en te kijken of die ideeen realistisch zijn. En natuurlijk zijn er nadelen, maar er zijn ook veel pluspunten aan het krijgen van kinderen en het is ook belangrijk het daar over te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:26

Toen ik net met mijn vriend kreeg zei hij onbewust altijd.. Later noem ik mijn dochter "..." en dan de naam. Maar in diezelfde periode en rond zijn 15-20e riep hij altijd.. Ik wil nooit kinderen. (Beetje tegenstrijdig :P ).. Maar goed puberteit.. laat maar lekker het zal wel.

Toen rond zijn 20/21 (ik 21/22) heb ik het geprobeerd er serieus over te hebben. Hij zei toen dat hij het niet wilde en dat we het er later wel over hadden. Toen heb ik eerlijk gezegt dat ik gewoon wilde dat hij erover nadacht. Want ik wil het wel zeker en anders wist ik niet of er nog toekomst in ons zat.

Toen hij 21/22 was heeft hij gezegt wel kinderen met mij te willen maar over een jaar of 7/8 (hij vind 30 mooi voor hemzelf.. Ik vind 28 mooi voor mijzelf haha, daar gaat het al mis want ik ben ouder dan hem :P ).

Ik denk eerlijk gezegt wel dat als hij een relatie had gehad met iemand die geen kinderen wilde hij waarschijnlijk ook geen kinderen zou hebben gewild. Hij wil mij als de moeder van zijn kinderen Laughing (Prima daar doe ik het voor Wink )

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 17 jun 2011 - 2:41

Het zou voor mij wel een reden zijn om het uit te maken ja. Ik ben altijd duidelijk geweest dat ik graag kinderen wil. Ik heb het echt niet op date 1 aan mijn vriend gevraagd maar het is wel te sprake gekomen. Hij wilde ze ooit ook wel. Prima dat was toen voldoende voor mij.
Maar toen we langer een relatie hadden en bij mij het gevoel steeds meer kwam, riep hij eigenlijk alleen maar nee en nee. Ik vond dat echt heel erg, heb ook wel is tegen hem gezegd dat hij zei dat hij het wel wilde en dat hij het niet kon maken om het nu niet te willen(slaat nergens op want het is zijn mening maar goed in verdriet zeg je wel eens wat)
toen hebben we een goed gesprek gehad, hij vond het eng, een hele verantwoordelijkheid, en hoe moest het nou met zijn baan. Nou allemaal hele logische dingen en wij hebben er meerder gesprekken over gehad... ik vind het namelijk ook eng, het is ook een verantwoordelijkheid, en ja idd zijn baan kan een obstakel zijn. Door eerlijk en open te praten zijn wij er samen wel uitgekomen... en nu ben ik zwanger Very Happy

Praat er met hem over is mijn advies, en idd als je hem in reallife ziet. Leg uit waarom je schrikt van zijn reactie en hoe jij er over denkt. Maar geef hem ook de tijd om er over na te denken. Blijft hij bij zijn standpunt dat hij het echt niet wil... tja dan is de keus aan jou. Geef jij je wens dan op en blijf je bij hem, met de kans dat je dit hem verwijt. Of maak je dan de keus uitelkaar te gaan en hopen dat je een leuke vent treft die wel kinderen wil. Het is altijd een moeilijk en lastige keus! Heel veel sterkte!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RYW vr 17 jun 2011 - 3:09

Jeetje, Try, wat moeilijk...

Ik zou er niet mee kunnen leven. Nu heb ik natuurlijk al twee kinderen, maar ik wil er heel graag nog eentje, en dat gevoel is best heel sterk. Als mijn vriend (hij heeft 1 zoontje) geen kinderen meer zou willen zou ik daar wel verdrietig om zijn. Ik zou niet de relatie verbreken omdat ik al kinderen heb, maar als ik die niet zou hebben en het vervullen van mijn kinderwens hing van hem af, dan zou ik met hem stoppen voor we nóg meer gehecht aan elkaar raakten, want het zou onherroepelijk pijn gaan doen en hoe langer ik zou blijven hoe meer pijn het zou doen, uiteindelijk.

Ik kan je maar moeilijk advies geven. Ga er vanuit dat hij inderdaad geen kinderen wil als hij dat zegt, en baseer daar je keuze op. Als je doorvraagt kan hij wel zeggen dat hij misschien ooit wel kinderen wil, maar wat nou als dat moment gewoon niet komt? Ben je dan niet des te verdrietiger? Er is geen 100% goeie keuze hier. Je zal dan óf hem, óf een kans op kinderen moeten kiezen, en dat lijkt me heel erg zwaar. Hopelijk komen jullie eruit.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 3:58

Ik zou het niet uitmaken daarvoor.

Gast
Gast

Bericht  Snoes vr 17 jun 2011 - 4:15

Dat zou voor mij zeker een reden zijn om het uit te maken. Gelukkig wil mijn vriend ook heel graag kinderen en ik ook.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Sugarfall vr 17 jun 2011 - 4:17

Ik zou niet aan een relatie beginnen als ik weet dat hij echt geen kinderen wil. En mocht hij later in de relatie van gedachten veranderen, en ineens zeker weten geen kinderen meer te willen, of heel erg twijfelen, dat is voor mij eigenlijk hetzelfde, want als je echt kinderen wilt dan twijfel je daar niet aan, in mijn ogen, zou ik het uitmaken. Ik zou het wel heel moeilijk vinden, maar het is over een paar jaar niet makkelijker, en het bespaart je dan een hoop verdriet, en discussies. Ik geloof echt helemaal niet in een compromis sluiten, of het ''aankijken'' als het over het wel of niet willen van kinderen gaat, daar is het gewoon een te belangrijk iets voor. Ik weet zeker dat ik kinderen wil en ik wil ook zeker weten dat mijn vriend ze wil.

Sterkte Try, ik kan me voorstellen dat dit echt heel erg moeilijk voor je moet zijn. hug
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Atelier Madame vr 17 jun 2011 - 4:41

Mijn vriend wil wel kinderen en Ik ook wel.. graag is nog niet zo aan de orde, vind rond twintig wel een mooie leeftijd dus over een jaar of 6.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 4:45

Ik ga voor mijn vriend, kinderen of geen kinderen. Zou voor mij nooit een reden zijn de relatie te beëindigen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 4:59

Een vriend van mij wil nooit kinderen en is bij een vriendin welke absoluut wel een kinderwens heeft. Toen hij mij dit jaren geleden vertelde, dacht ik:"Och, hij is nog niet volwassen. Dat komt nog wel als hij de juiste heeft gevonden". Maar nu blijken 'de kinderen' tussen hun in te staan. Hij wil ze niet, heeft ze nooit willen hebben en ook over tig jaar zal hij nog steeds geen kinderen willen. Zijn vriendin was ervan op de hoogte, maar zij dacht ook, net als ik, dat hij wel zou omdraaien. Nu ze zich beseft dat het echt nooit gaat gebeuren, kan ze slechts twee kanten op. Of toch zwanger worden en hopen dat hij het accepteert of bij hem weggaan.

Hij wil haar niet kwijt, maar heeft een speciale reden om geen kinderen te willen. Hij zegt ook keihard:"Als ze daarom bij mij weg wil gaan, dan moet ze dat vooral doen en een man vinden die haar wel alles kan geven. Want dat kan ik niet". Toch snap ik dat het hopen op verandering blijft. Want zelfs al weet ik zijn redenen, ik heb nog steeds het idee dat hij wel bijdraait. Vreemd is dat hoe hoop werkt.

Gast
Gast

Bericht  Isis vr 17 jun 2011 - 5:00

Iemand zei hier dat haar vriend geen kinderen wilde omdat hij bang is voor "burgerlijkheid". Dat gevoel heb ik ook sterk. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik kom niet veel mensen tegen die er ook zo over denken (behalve mijn vriend).

Ik zit nu in het proces 'wil ik kinderen of niet'? Ik zit daar nu al een paar jaren in en ondertussen ben ik 29. Ik vind niet dat je sowieso weet of je kinderen wilt of niet. Soms roep ik ook wel dat ik er écht géén, nooit, wil. Maar dat is meer mijn gevoel op dat moment, is dat dan angst? Of wil ik het gewoon echt niet?

Jouw vriend is nog jong, Try. Ik wil je geen hoop geven maar ik ken genoeg mensen die, wanneer ze ouder worden, ineens wél kinderen willen. Ik heb dat op mijn twintigste vaak moeten horen: 'je zegt dat je nu geen kinderen wilt maar wacht maar, eens je ouder bent, ik wou toen ook geen kinderen,...'. Hij zegt dat hij er nooit wilt, meent hij dat écht? Ik denk dat jouw vriend daar eens serieus over moet nadenken, want ook géén kinderen krijgen is een zeer ingrijpende beslissing (vind ik). Naar mijn gevoel heeft hij er nog te weinig over nagedacht om al zo zeker te zijn geen kinderen te willen. Maar het legt wel een druk op je relatie, als jullie er nu zo anders over denken. Ik zou zeggen; laat het even rusten en denk ondertussen eens na wat jij zou doen als hij blijkt écht geen kinderen te willen. Da's een erg moeilijke beslissing, dus neem daar gerust je tijd voor. Je hoeft dat nu niet te weten.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 5:04

Noa schreef:Ik ga voor mijn vriend, kinderen of geen kinderen. Zou voor mij nooit een reden zijn de relatie te beëindigen.

Je zegt het alsof het een het ander uitsluit smile De liefde voor mijn vriend zit ongeveer even diep als de wens voor een kind bij mij.

Gast
Gast

Bericht  Guus vr 17 jun 2011 - 5:08

Ik hou de hele wereld veel van mijn vriend, maar denk dat het ook komt omdat wij de toekomst samen zo zien als nieuw. We willen hetzelfde en ik denk dat het heel belangrijk is in een relatie.

Als ik iets zeker weet, dan is het dat ik kinderen wil. En het is niet een punt waar je een compromis in kunt sluiten.

Voor mij zou absoluut een dealbreaker zijn en mijn vriend en ik hebben het er al vroeg over gehad ookal waren we er toen nog niet aan toe...
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Guus vr 17 jun 2011 - 5:09

Fauve schreef:
Noa schreef:Ik ga voor mijn vriend, kinderen of geen kinderen. Zou voor mij nooit een reden zijn de relatie te beëindigen.

Je zegt het alsof het een het ander uitsluit smile De liefde voor mijn vriend zit ongeveer even diep als de wens voor een kind bij mij.

Sterker nog, ik wil graag een kind met mijn vriend omdat ik zoveel van hem hou
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 5:54

Isis schreef:Iemand zei hier dat haar vriend geen kinderen wilde omdat hij bang is voor "burgerlijkheid". Dat gevoel heb ik ook sterk. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik kom niet veel mensen tegen die er ook zo over denken (behalve mijn vriend).

Dat was ik.

*Hier stond een verhaal over burgelijkheid*

Laatst aangepast door Chipp op vr 17 jun 2011 - 10:47; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Rev3rie vr 17 jun 2011 - 7:35

Wat lastig Try! Mijn kinderwens is zo groot dat ik denk ik niet bij hem zou blijven (mits hij 100% zeker van zijn beslissing is). Maarja, het lijkt mij vreselijk om iemand te verlaten waar je ontzettend veel van houd.

Mijn vriend ken ik al aantal jaren, we werken samen. Hij zei altijd standvastig dat hij absoluut geen kinderen wilde, prima ik had toen toch nog geen band/relatie met hem. Totdat wij iets met elkaar kregen kwamen we al snel op het onderwerp ''kinderen''. Ik was bang dat hij nog steeds dezelfde mening had maar gelukkig was dit niet zo. Blijkbaar wilde hij geen kinderen met zijn toenmalig vriendin en hij is wel zeker van zijn zaak met mij en ziet een toekomst in ons relatie.

Nog iets anders, ik wil heel graag jong moeder worden (altijd al gewild) nu ben ik 23 en vind ik rond de 25 een mooie leeftijd om moeder te worden... helaas wil mijn vriend het zolang mogelijk uitstellen, ach ooit komen wij wel tot een compromis.

Maar indergeval een dikke knuffel voor jou hug
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Monte vr 17 jun 2011 - 7:55

Atelier Madame schreef:Mijn vriend wil wel kinderen en Ik ook wel.. graag is nog niet zo aan de orde, vind rond twintig wel een mooie leeftijd dus over een jaar of 6.
Ben jij rond de 14 dan?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 8:21

Monte schreef:
Atelier Madame schreef:Mijn vriend wil wel kinderen en Ik ook wel.. graag is nog niet zo aan de orde, vind rond twintig wel een mooie leeftijd dus over een jaar of 6.
Ben jij rond de 14 dan?
Dat wou ik dus net vragen!

Gast
Gast

Bericht  Isis vr 17 jun 2011 - 8:46

Chipp schreef:
Isis schreef:Iemand zei hier dat haar vriend geen kinderen wilde omdat hij bang is voor "burgerlijkheid". Dat gevoel heb ik ook sterk. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik kom niet veel mensen tegen die er ook zo over denken (behalve mijn vriend).

.

Haha, ik herken de voorbeelden die je geeft! Al voel ik me soms wel eens de eeuwige rebel die niet wilt opgroeien, met mijn 29 jaar en zo'n gevoelens. Ik ga trouwen in november maar hoe meer die datum dichterbij komt, hoe meer angst ik krijg. Omdat mijn relatie moeilijk is op dit moment maar ook omdat er blijkbaar zoveel (ongeschreven) moet op zo'n dag. Dingen die ik niet wil maar mijn (traditionele) schoonfamilie wel. Ik huiver ook van de gedachte binnen een paar jaar over niets anders meer als de kids te praten, mijn haar kort te laten knippen omdat dat makkelijk is, elke zondag op de bank bij mijn schoonouders met de kids te moeten zitten en mijn ambities helemaal op te bergen. Gelukkig is het niet zo zwart-wit en kan je perfect grotendeels je eigen invulling geven aan de opvoeding. Soms zie ik coole kids en mama's en dan denk ik: 'wow, zo kan het dus ook!'.
Leuk dat jij en je vriend zo'n goede middenweg hebben zien te vinden! Lijkt me dat jullie mekaar dan echt wel graag zien.

Laatst aangepast door Isis op vr 17 jun 2011 - 22:29; in totaal 1 keer bewerkt
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  nina vr 17 jun 2011 - 9:29

Purple schreef:
Monte schreef:
Ben jij rond de 14 dan?
Dat wou ik dus net vragen!
Ha! Ik ook..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 9:54

+1

We kunnen met z'n 2-en ook een heel leuk leven hebben :-)

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 10:13

Birgit schreef:

+1

We kunnen met z'n 2-en ook een heel leuk leven hebben :-)

Dat snap ik dus op zich wel. Maar wat nu als de kinderwens zo groot is, dat het niet te stoppen is en boven de liefde voor je partner uitstijgt?

Ik lees hier dat praktisch niemand zijn partner zou verlaten als hij/zij ervoor kiest om geen kinderen te willen. Als je hebt gedroomd van een man en kinderen, hoe kun je dan die droom laten varen?

Gast
Gast

Bericht  Snoes vr 17 jun 2011 - 10:17

Angel Blue Eyes schreef:

Ik lees hier dat praktisch niemand zijn partner zou verlaten als hij/zij ervoor kiest om geen kinderen te willen. Als je hebt gedroomd van een man en kinderen, hoe kun je dan die droom laten varen?
Ik lees hier juist dat dit voor veel mensen wél een reden is om bij hun partner weg te gaan. Nouja, ik denk in de meeste gevallen dat het gewoon al een kwestie is om er geen relatie mee te beginnen of een (prille) relatie te beëindigen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 10:24

Snoes schreef:
Angel Blue Eyes schreef:

Ik lees hier juist dat dit voor veel mensen wél een reden is om bij hun partner weg te gaan. Nouja, ik denk in de meeste gevallen dat het gewoon al een kwestie is om er geen relatie mee te beginnen of een (prille) relatie te beëindigen.

Misschien heb ik het te snel gelezen hoor. smile

Hoop is meestal hetgeen dat de partner drijft om bij zijn/haar partner te blijven. Het 'Ik wil geen kinderen' wordt veelal in het begin niet serieus genomen.

Persoonlijk wil ik geen kinderen en ook geen partner met een kinderwens. Al heb ik wel altijd gezegd dat als ik een partner tref met een kinderwens en deze vraagt om mijn kinderloosheidswens te herzien, dat ik dat best wil doen. Al is dat geen garantie.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: