Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

+7
pindaatje
Coccinelle
Printje
diddie
kwak
meisjesmama
Flower_L
11 plaatsers

Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Flower_L zo 6 nov 2011 - 7:16

...in het huishouden + opvoeding?

Ochtend doet mijn vriend L aankleden, voeden, naar KDV brengen.
Ik haal eind van de dag weer op en kook vervolgens. Na het eten brengt de 1 L naar bed, de ander ruimt af. Daarna rommel ik vaak nog wat met de was of ga ik nog snel beneden stofzuigen. Soms nog eten voor volgende dag voorbereiden. In principe doe ik het huishouden (al geeft dit laatste soms wel de nodige discussies... smile ) Qua voorbereiden voor uitstapjes/visite/etc, tas inpakken etc, doe ik eigenlijk ook altijd. Omdat ik bang ben dat anders de helft vergeten wordt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  meisjesmama zo 6 nov 2011 - 7:34

Doordeweeks doe ik alles met de meiden.
Smorgens uit bed halen, zorgen dat ze eten. Zorg op mijn werkdagen voor het eten overdag voor de oudste. Breng ze naar school en kdv. Ik werk 2 dagen. Na het werk haal ik ze op, kook ik en eet ik met ze. Als we mazzel hebben is mijn man rond het eten thuis soms na het eten. En dan leg ik de jongste in bed en hij de oudste(als hij op tijd thuis is)
Op de dagen dat ik vrij ben doe ik ook alles alleen hoeft de jongste dan niet naar het Kdv.

In het weekend speelt mijn man veel met ze doet leuke dingen. Ik pak ook altijd de tas omdat hij nog wel eens wat vergeet.

En dat hij niet veel in het huishouden doet maakt me niet zoveel uit. Als hij er maar is voor ons.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 8:17

Mijn man werkt gemiddels zo'n 45 uur in de week en is altijd op donderdag en zondag vrij. Hij is dan veel bezig met onze zoon. Gaan vaak s'ochtends met z'n tweeën een uur wandelen en s'middags gaan we vaak met z'n drieën op pad. Als hij aan het werk is zit hij vaak onze zoon pas als hij terug komt van het werk. Dan is tussen 18.45 en 19.15 en dan speelt hij vaak nog een half uur met onze zoon en verschoond z'n luier en trekt zijn pyjama aan en ik leg hem dan op bed. Qua huishouden doet hij niet veel en dat hoeft ook niet. En als ik hem iets vraagt doet hij dat gewoon zoals een keer stofzuigen of het bed verschonen en hij doet ook vaak iets uit zichzelf zoals de was ophangen ed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 8:20

We werken momenteel ongeveer hetzelfde aantal uren per week, ik zorg meer voor onze dochter en mijn vriend doet meer in het huishouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  kwak zo 6 nov 2011 - 8:44

als ik vrij ben brengt mijn man de papfles en D. bij mij in bed en als hij weer thuis komt brengt hij na het eten D. in bed of zorgt hij de de keuken en huiskamer netjes is. (teminste dat hebben we afgesproken vorige week, dus ben benieuwd hoe het uit pakt deze week)

als ik moet werken, 2 dagen in de week dan doe ik 1 dag D. in de kleren en de andere dag doet mijn man D. in de kleren.
ik breng D. naar de oppas en haal haar op, ik rij er langs.

in het weekend doe ik niet veel in het huishouden, ik zorg dat het netjes is maar de rest laat ik liggen tot maandag, dat is mijn "poetsdag" dus in het weekend doet mijn man ook niet veel. We verdelen dan te taken van D.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  diddie zo 6 nov 2011 - 8:51

Ik regel meer de praktische dingen terwijl mijn vriend weer meer in het huishouden doet.ook kookt hij vaak.
Ik breng J naar school en haal hem van de bso.
De verdeling is dus goed geregeld en loopt meestal ook vanzelf.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Printje zo 6 nov 2011 - 9:08

Ik doe eigenlijk wel het meeste thuis maar werk ook 2 dagen minder. De dagen dat ik vrij ben doe ik het meeste schoonmaakwerk in huis. Naar het dagverblijf brengen doen we trouwens altijd gezellig samen, ik haal ons ventje op want ben veel eerder afgewerkt.
Meestal zeggen we sávonds dat de ene begint met de afwas(hebben geen vaatwasser) en de ander stofzuigt beneden en doet de kattenbak.
In het weekend doen we wel alles samen qua verzorging van ons ventje en eht huis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Coccinelle zo 6 nov 2011 - 9:33

Op dagen dat ik werk breng ik onze dochter naar het kdv. Mijn vriend haalt haar 's avonds op en begint dan aan het eten. Daarna ruimt de een op terwijl de ander wat met haar speelt of haar in bad doet. Op de dagen dat ik thuis ben sta ik met haar op, kook ik en ruim ik ook af zodat mijn vriend 's avonds tijd met haar door kan brengen. Op dagen dat ik thuis ben doe ik al een hoop in het huishouden, in het weekend en op dagen dat ik ook werk doen we allebei wat.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  pindaatje zo 6 nov 2011 - 10:04

Wij werken beide onregelmatig, ik 24u per week, man 40.
Het huishouden, koken, en zorg voor dochter wordt dus door ons beiden gedaan.
Het enige wat man niet doet is dochter naar het kdv brengen of halen, dat doe ik, omdat het op mijn route ligt.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  -Ieniemienie- zo 6 nov 2011 - 21:51

Het meeste van het huishouden komt op mij neer. Dit omdat ik dat zelf wil.
Mijn man werkt 60u in de week, en ik maar 20u. En zeker nu ik met verlof ben.
Dus ik vind het logisch dat ik dat dan doe.

Mijn man gaat om 01.15u snachts de deur uit, en is om 11u smorgens thuis. (6dgn p/w) Dan gaat hij vaak even slapen, en dan heeft hij de hele middag met de kids. Dat vind ik erg fijn. We doen dan veel dingen samen, of soms gaat hij op pad, zodat ik even door het huis heen kan gaan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Teddyaapje ma 7 nov 2011 - 0:52

Bij ons is het net hoe het uitkomt. We hebben geen vaste taken verdeling. Mijn vriend kan en doet best veel, alleen als er een tas moet worden ingepakt vanwege een logeerpartij oid doe ik dat liever zelf, anders wordt de helft gegarandeerd vergeten...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Viva ma 7 nov 2011 - 1:45

Ik werk nu -nog- 2 dagen ongeveer, dus is het logisch dat ik het meeste doe.
Wat betreft huishouding doe ik vrijwel alles. Mijn man die zet wel elke dag als hij thuis is de vaat in de vaatwasser na het avondeten.
's Avonds brengt mijn man onze dochter naar bed.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 1:48

Dion werkt overdag, maar als hij thuis is draait hij gewoon mee en doet hij alles wat ik ook doe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner... Empty Re: nav...wat is de rol van jouw vriend/man/partner...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum