Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?

+47
Zwerver
SoGood
Ilargi
Lady4
Tunrida
silly-one
Bolleke
Sneeuwvlok
Shisha
Sushi
Mida4you
SuperGrover
limbogirl82
dolfijntje24
Fearie
Guus
papilon
Caramba
blondje1313
Verde
Roxi3
Error
ekiaam87
Toet
Antibes
Merai
Suus
Zininzon
Phileine
Zonnetje
Benthe
Sterre
Sorella
Possom
Highway
baboeska
Arwyn
Monte
Fayebella
mzcharlotte
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Minx
TukTuk
Lejow
Tania
51 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:36

Odilia schreef: Ik ben t dus helemaal eens met degene die zei dat t forum de NL bevolking niet weerspiegelt.
Wie zei dat dan? Dat is volgens mij helemaal niet genoemd in dit topic.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:38

Gloria schreef:Voor de meiden die zeggen dat het blijkbaar, gezien dit forum, toch niet normaal is om veel te drinken: het Yes-forum is geen betrouwbare dwarsdoorsnede van de bevolking Very Happy. Ik heb ook veel vrienden die veel drinken. Niet belachelijk veel btw, een beetje de hoeveelheid van Jen.

Zelf drink ik weinig alcohol. Wél meer dan vroeger. Als ik bv. Frans of Italiaans ga eten, vind ik een wijntje wel lekker. Uiteindelijk drink ik ongeveer 1-4 wijntjes per maand, schat ik.

Waarom drink ik weinig? Ik vind het niet zo lekker, krijg het altijd lastig weg. Heb het niet nodig om gezellig te zijn. En als ik Storm's verhaal lees, en dat herken ik, dan ga ik in haar situatie niet méér drinken. Blijkbaar geeft mijn lichaam/geest dan grenzen aan van wat ik leuk vind. Inmiddels heb ik ontdekt dat ik pas bij leuke muziek en leuke mensen loskom. Omdat ik dat oprecht leuk vind. Maar ik ga niet drinken om zoiets dan maar leuk te vinden smile.
Ik heb m even dikgedrukt in het berichtje Storm.

Gast
Gast

Bericht  Error do 2 jun 2011 - 21:53

Ligt er heel erg aan met wie ik ben, waar ik ben en wanneer ik ergens ben. Als ik moet werken drink ik al nooit de avond ervoor, maar als ik vrij heb en met vriendinnen opstap ga gaan er wel aardig wat wijntjes doorheen. Door de week drink ik bijna nooit, dat is wel hoge uitzondering als ik echt een feest oid heb.
In de zomer drink ik wel sneller, op een terrasje of in het park buiten met een biertje/wijntje erbij.

En ik moet zeggen dat ik ook wel vind dat er hier in mijn omgeving veel gedronken wordt. Kom ook uit de Achterhoek, wie weet heeft dat er ook iets mee te maken :P
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:54

Drink je nooit een wijntje bij het avond eten als je de volgende dag moet werken?

Gast
Gast

Bericht  Error do 2 jun 2011 - 22:00

Odilia schreef:Drink je nooit een wijntje bij het avond eten als je de volgende dag moet werken?

Hmm heel af en toe, maar dan moet ik wel echt uiteten gaan of bij iemand thuis eten. (en dus lang tafelen) Hier thuis zou ik nooit een glas wijn inschenken tijdens het avondeten ofzo.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Roxi3 do 2 jun 2011 - 22:35

Ik drink al 6 jaar geen alcohol meer.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 22:37

Oh zo, ik las weer eens verkeerd nerd

Gast
Gast

Bericht  Verde do 2 jun 2011 - 23:11

Ik kan er sinds een aantal jaar niet meer goed tegen, dus drink hoogstens 2 glaasjes op een avond. Maar dat is dan alleen op een feestje, dus gemiddeld 1x per 2-3 maanden. Ik word van een paar slokjes wijn (bijvoorbeeld bij het eten) al zo dizzy dat ik het dan helemaal niet leuk vind om iets te drinken. Ondanks dat ik rode wijn wel erg lekker vind qua smaak!
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:12

ik drink meestal alleen in het weekend 2 á 3 wijntjes. Verder niet.

Gast
Gast

Bericht  Toet do 2 jun 2011 - 23:18

Mijn afgelopen week was wel erg extreem, ik heb veel gefeest :P Normaal gesproken drink ik inprincipe alleen in het weekend, als ik op stap ben. (do-vrij-zat) en heel soms door de weeks in de kroeg, al ga ik daar normaal niet zo vaak heen. En heel af en toe heb ik een balansweek, dan drink ik niks. (2 keer per jaar angel)

Afgelopen week:
Vrij: 10 wijn, 4/5 mixjes, op een feestje.
Za: 15 cocktails en een lading flugles, op een festival.
Zo: 3 wijntjes, in de kroeg.
Ma: 0
Di: 4/5 wijntjes + 2 shotjes, in de kroeg.
Woe: 2 wijn, op stap.
Do: 2 wijn + 1 boswandeling, BBQ met vriendinnen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:20

Storm schreef:Ik drink alleen als ik uit ga/op een feestje ben en alleen in het weekend.
Ik vind het fijn om dronken/aangeschoten te zijn, dan voel ik me wat meer op mijn gemak en daarom drink ik alcohol.

Dat heb ik ook, al drink ik ook wel doordeweeks. 1 of 2 wijntjes bij het avondeten komt regelmatig voor. Als ik alle reacties zo lees ben ik best een zuipschuit laughcry

Edit: ik drink trouwens ook omdat ik het lekker vind. Gisteren heb ik witbier met citroen gedronken en heel wat rosé, heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:39

toetje_ schreef:Mijn afgelopen week was wel erg extreem, ik heb veel gefeest :P Normaal gesproken drink ik inprincipe alleen in het weekend, als ik op stap ben. (do-vrij-zat) en heel soms door de weeks in de kroeg, al ga ik daar normaal niet zo vaak heen. En heel af en toe heb ik een balansweek, dan drink ik niks. (2 keer per jaar angel)

Afgelopen week:

Lekker! Als ik 15 cocktails drink lig ik k.o. haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:41

Ik drink eigenlijk niet, maar heel af en toe wel een glas wijn of een glas Baileys. Maar dat is echt zelden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:42

Bijna niet.
Volgens mij heb ik nu al van voor H. haar geboorte niks meer gedronken.

Wijn en bier lust ik niet.
Eigenlijk lust ik alleen pure Coebergh met wat ijs.
Maar dat vind ik alleen lekker tijdens stappen/feestjes.

stappen doe ik al lang niet meer en met de afgelopen feestjes waarbij ik had kunnen drinken was ik zwanger....
Daar komt bij dat niet iedereen Coebergh heeft staan met een simpel feesstje.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:43

toetje_ schreef:Mijn afgelopen week was wel erg extreem, ik heb veel gefeest :P Normaal gesproken drink ik inprincipe alleen in het weekend, als ik op stap ben. (do-vrij-zat) en heel soms door de weeks in de kroeg, al ga ik daar normaal niet zo vaak heen. En heel af en toe heb ik een balansweek, dan drink ik niks. (2 keer per jaar angel)

Afgelopen week:

Wow, dat is wel echt veel Laughing. Kom je daar niet verschrikkelijk van aan? Dat had ik wel nl haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:44

Ik heb dat ook hoor James, ik kan het wel iets merken als ik een week wat veel heb gedronken. In 1 glas wijn zitten 70 calorieën geloof ik, reken maar uit :P

Edit: het is zelfs nog veel meer als ik deze site http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/23354-calorieen-in-je-drankje-van-fris-tot-alcohol.html moet geloven!

Laatst aangepast door Tea-Leaf op do 2 jun 2011 - 23:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 23:46

toetje_ schreef:Mijn afgelopen week was wel erg extreem, ik heb veel gefeest :P Normaal gesproken drink ik inprincipe alleen in het weekend, als ik op stap ben. (do-vrij-zat) en heel soms door de weeks in de kroeg, al ga ik daar normaal niet zo vaak heen. En heel af en toe heb ik een balansweek, dan drink ik niks. (2 keer per jaar Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie? - Pagina 4 166342)

Afgelopen week:
Zo ken ik je weer Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Toet do 2 jun 2011 - 23:55

Haha smikkell idd!

Ik geloof niet dat ik er van aankom, maar ik kom sowieso niet aan. Ik eet echt onbeschoft veel, vaak en ongezond, en toch weeg ik al 4 jaar 57-60 kilo.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  blondje1313 do 2 jun 2011 - 23:58

Volgens mij was het van toetje ook geen 'normale' week.

Nu ik zwanger ben drink ik uiteraard geen alcohol, maar ik moet zeggen dat ik het best wel mis. Zeker met dit lekkere weer zou ik graag op een terras een aantal (wit)biertjes drinken, nu dan zolang maar aan de alcoholvrij, maar dat is toch minder lekker!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Caramba vr 3 jun 2011 - 0:08

Ik drink graag een wijntje of een mix en soms een biertje. ik drink niet iedere dag, maar zeker wel 3 dagen in de week, ook als ik de volgende dag een ochtenddienst heb.
Het blijft bij mij niet bij 1 wijntje op een avond, een stuk of 3 glazen.
Gister zeker wel 8 mixjes (meer alcohol dan fris) gehad en 4 glazen wijn en vanmorgen gewerkt. Maar dronken word ik zelden, nou ja ik merk zelf het verschil niet tussen dronken zijn en aangeschoten, heb nooit hoofdpijn van drank de dag erna en weet altijd nog wat ik heb gedaan, ookal heb ik echt heel veel gedronken. Op feestjes kan het zo zijn dat ik 2 flessen wijn weg tik.

De vriendengroep van ons zijn ook stevige drinkers. Mijn vriend moet zeker iedere avond wel 5 biertjes drinken. Dit is al een heel stuk minder dan voordat we iets kregen. Vind dit niet erg, hij voelt zich dan beter en hij word er zeker niet vervelend door.

Laatst aangepast door Spetterdespat op vr 3 jun 2011 - 2:43; in totaal 2 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  papilon vr 3 jun 2011 - 0:15

mijn bailey's cofee kan ik niet lten staan, die drink ik denk ik 4 a 5 kopjes in de week.. maar voor de rest drink ik dan ook vrijwel nooit, dus vind dat dat wel moet kunnen... zoveel zit er niet in een kopje...
papilon
papilon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 62
Registratiedatum : 15-05-11

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 1:18

Holy moly Toetje, 15 cocktails op 1 avond? 10 wijn op 1 avond? Ik bedoel, ik drink ook wel eens te veel en zal je er echt niet op aankijken, maar ben je dan niet stom- en stomdronken? Hoe reageert jouw lichaam op die hoeveelheid drank?

Gast
Gast

Bericht  Guus vr 3 jun 2011 - 1:27

Ik drink met mijn vriend bij het eten wel eens een wijntje, mijn vriend heeft best wat kennis van wijn dus we hebben vaak hele lekkere in huis... dus dat is denk ik 3-4 glazen per week

en dan ga ik vaak in het weekend nog eten met vriendinnen/vrienden/fam. en dan gaan er op een avond gerust 6 glazen in

en terrasjes zijn helemaal killing for the numbers Wink
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fearie vr 3 jun 2011 - 2:05

At the moment is het alleen fris, maar als ik niet zwanger ben drink ik ook niet veel. Af en toe een fruit wijntje, maar dat is vaker in de zomer tijdens het eten of de BBQ. Ben niet zo'n drinker, deels ook uit support voor mijn vriend die gestopt is met bier drinken smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 2:09

Spetterdespat schreef:

De vriendengroep van ons zijn ook stevige drinkers. Mijn vriend moet zeker iedere avond wel 5 biertjes drinken. Dit is al een heel stuk minder dan voordat we iets kregen. Vind dit niet erg, hij voelt zich dan beter en hij word er zeker niet vervelend door.

MOET?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: