Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
+12
Flip Fluitketel
Annie24
Parisienne
Flower_L
duckie
PapillonRose
pindaatje
Jazzlyn
Susan
meisje
Liadan
loesje
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
Ik heb het idee dat mijn zoon niet zo veel drinkt. Hij drinkt 300 ml melk per dag en ongeveer 1,5 beker roosvicee wat ongeveer 350 ml is. Dus hij komt op 650 ml per dag. Er zit natuurlijk ook veel vocht in het fruit ed maar is dit niet te weinig?
Hoeveel ml drinken jullie kindjes ongeveer per dag?
Gast- Gast
Re: Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
dat is helemaal niet weinig hoor ze hoeven maar 500 cc op een dag te drinken ics de melk aldus cb. maar mijn zoontje drink ongeveer 850 per dag
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Yara drinkt nog minder, ik moet haar echt aansporen om wat te drinken want anders drinkt ze misschien 1 bekertje op een dag.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn dochtertje drinkt ook heel weinig.
Ik moet er hier ook echt een bekertje drinken 'inproppen'.
Ik moet er hier ook echt een bekertje drinken 'inproppen'.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ongeveer 800ml tot 1 liter, ligt er een beetje aan, maar hij drinkt genoeg dus!
Gast- Gast
Best veel, Ezra geeft heel vaak aan dat hij limonade wil. Yrsa is vooral gek op pakjes Roosvicee Multivit. Ze snoepen verder heel weinig, dus ik vind dat oké.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ongeveer een liter, op warme dagen of drukke dagen veel meer. Voorheen ook niet hoor, maar de laatste maanden!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Behoorlijk wat, denk ook zo'n 800cc tot 1000cc per dag.. ('s morgens en 's middags 1 beker melk bij de boterham, 's morgens en 's middags een beker met diksap/roosvicee, 's avonds nog 60cc melk voor het slapen, vaak vraagt ze overdag nog wel 1 of 2x om een beker water, ze eet fruit en 's avonds een toetje)
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Mijn zoontje komt denk ik aan zo'n 500 - 600 cc per dag. De ene keer drinkt hij alle flessen leeg en wil hij nog meer en de andere keer krijg ik er met moeite een fles in (nou ja.. de inhoud dan . Het ligt helemaal aan zijn humeur en hoe hij in zijn vel zit.
Gast- Gast
Er moet 700ml op een dag in (ik meet het ook echt af), anders hoor ergens middenin de nacht ineens: 'Hallooooooo, D. dohhooorst, melk! Appelsap! Thee! Lekker, jamjam. Water! Dorst niet leuk hoor. Melk!'
Gast- Gast
Toch wel tussen de 800 en 1000 ml. Ze drinkt haar melk nog goed meestal, en tussendoor krijgt ze vaak ook nog wat sap.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
hier denk ik dat rond de 450 cc aan melk/pap krijgt en sap wil ze nog niet echt drinken.... probeer het soms wel maar meestal drinkt ze het niet. verder krijgt ze een potje fruit, groente en toetje dus daar zit ook wel wacht vocht in... ik ga het hier denk ik op het CB eens navragen...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Rond 400 melk en rond 200 water of aangelegde diksao
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Snoepy87 schreef:Ongeveer 800ml tot 1 liter, ligt er een beetje aan, maar hij drinkt genoeg dus!
+1
Gast- Gast
N. drinkt buiten haar melk om ook niet veel op een dag. Melk alleen krijgt ze zo'n 600 ml op een dag binnen (ze krijgt 's nachts ook nog 1 of 2 flessen). Verder krijgt ze ongeveer nog 200 ml water/thee/diksap. Totaal dus zo'n 800 ml.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Twellie schreef:Er moet 700ml op een dag in (ik meet het ook echt af), anders hoor ergens middenin de nacht ineens: 'Hallooooooo, D. dohhooorst, melk! Appelsap! Thee! Lekker, jamjam. Water! Dorst niet leuk hoor. Melk!'
*zie nu echt zo'n smurfje voor zich die dat roept midden in de nacht*
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik denk dat ze hier rond de 600 á 700ml drinkt. Dit is wel per dag wisselend, hangt er vanaf hoe ze in haar vel zit.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Razz_ schreef:Ik heb het idee dat mijn zoon niet zo veel drinkt. Hij drinkt 300 ml melk per dag en ongeveer 1,5 beker roosvicee wat ongeveer 350 ml is. Dus hij komt op 650 ml per dag. Er zit natuurlijk ook veel vocht in het fruit ed maar is dit niet te weinig?
Nou als jij dat weinig vind, dan drinkt mijn zoontje helemaal weinig, hij krijgt sochtends pap van 200 ml melk, smiddags 100 ml melk en dan nog een beetje water of diksap, maar dat is niet meer dan 100 cc, ik denk zelfs maar 50 cc, maar volgens mijn cb boekje, moet een kindje die tussen de 1 en 4 jaar oud is, ongeveer 300 cc drinken, dus het is echt niet te weinig.
Laatst aangepast door Annemie op wo 12 okt 2011 - 7:31; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
ze drinkt`s morgen een beker van 150ml melk, tussendoor een beker van 200ml roosvicee, tussen de middag weer 150ml melk, tussendoor weer 200ml roosvicee en soms krijgt ze `s avonds ook nog een beker drinken als ze er om vraagt.
Ze krijgt dus zo`n 700 tot 900 ml drinken op een dag
Ze krijgt dus zo`n 700 tot 900 ml drinken op een dag
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Oeps dan drinkt mijn kind beetje te veel?
2 flessen pap 180+6 + 3brinta schepjes....
2 tot 3 flesjes roosvicee 170 ML (kleine difrax) of soms ook wel 2 grote (250CC)....
2 flessen pap 180+6 + 3brinta schepjes....
2 tot 3 flesjes roosvicee 170 ML (kleine difrax) of soms ook wel 2 grote (250CC)....
Gast- Gast
Hier ook eentje die niet zoveel drinkt. Daarom krijgt hij 's morgens ook pap.
's Morgens pap van 180 melk, 's middags 150 melk. Daarnaast krijgt hij 's morgens en 's middags diksap. Als ik geluk heb is dit zo'n 150 ml bijelkaar. Als ik hem een pakje (boomfruit) geef drinkt hij het wel vaak helemaal op, maar dat is zo zoet.
's Morgens pap van 180 melk, 's middags 150 melk. Daarnaast krijgt hij 's morgens en 's middags diksap. Als ik geluk heb is dit zo'n 150 ml bijelkaar. Als ik hem een pakje (boomfruit) geef drinkt hij het wel vaak helemaal op, maar dat is zo zoet.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Annemie schreef:Razz_ schreef:Ik heb het idee dat mijn zoon niet zo veel drinkt. Hij drinkt 300 ml melk per dag en ongeveer 1,5 beker roosvicee wat ongeveer 350 ml is. Dus hij komt op 650 ml per dag. Er zit natuurlijk ook veel vocht in het fruit ed maar is dit niet te weinig?
Nou als jij dat weinig vind, dan drinkt mijn zoontje helemaal weinig, hij krijgt sochtends pap van 200 ml melk, smiddags 100 ml melk en dan nog een beetje water of diksap, maar dat is niet meer dan 100 cc, ik denk zelfs maar 50 cc, maar volgens mijn cb boekje, moet een kindje die tussen de 1 en 4 jaar oud is, ongeveer 300 cc drinken, dus het is echt niet te weinig.
Dat is wel echt weinig hoor. Op de site van het voedingscentrum staat dit:
Dranken
Vanaf 1 jaar heeft je kind op een dag ongeveer 6 á 7 bekertjes drinken nodig, zo'n driekwart liter in totaal, inclusief melk.
Mijn zoontje drinkt ongeveer een liter per dag.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat Yara ongeveer net zoveel drinkt als het zoontje van Annemie, wel iets meer als ik al het vocht uit fruit e.d. erbij reken. Ik vind dat ook weinig, zou liever hebben dat ze meer drinkt, maar dit krijgen we er al met moeite in. Ik denk ook eerder dat 750 cc normaal is ipv 300 cc.Tania schreef:Annemie schreef:Razz_ schreef:Ik heb het idee dat mijn zoon niet zo veel drinkt. Hij drinkt 300 ml melk per dag en ongeveer 1,5 beker roosvicee wat ongeveer 350 ml is. Dus hij komt op 650 ml per dag. Er zit natuurlijk ook veel vocht in het fruit ed maar is dit niet te weinig?
Dat is wel echt weinig hoor. Op de site van het voedingscentrum staat dit:
Dranken
Vanaf 1 jaar heeft je kind op een dag ongeveer 6 á 7 bekertjes drinken nodig, zo'n driekwart liter in totaal, inclusief melk.
Mijn zoontje drinkt ongeveer een liter per dag.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ja lijkt me ook lastig als je kindje niet meer wil drinken. Hier hebben we het tegenovergestelde, dat ik het wel genoeg vind op een gegeven moment anders blijft hij drinken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hmmz 750 cc is inderdaad heel wat anders dan 300 cc, het staat toch echt in mijn boekje, 300 cc is dan wel echt drinken ,dus niet het vocht van fruit en dergelijke meegerekend.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» hoeveel mag een kindje drinken per dag?
» Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?
» Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?
» hoeveel moet een kindje minimaal ongeveer drinken?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
» Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?
» Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?
» hoeveel moet een kindje minimaal ongeveer drinken?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: