Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?
+47
Zwerver
SoGood
Ilargi
Lady4
Tunrida
silly-one
Bolleke
Sneeuwvlok
Shisha
Sushi
Mida4you
SuperGrover
limbogirl82
dolfijntje24
Fearie
Guus
papilon
Caramba
blondje1313
Verde
Roxi3
Error
ekiaam87
Toet
Antibes
Merai
Suus
Zininzon
Phileine
Zonnetje
Benthe
Sterre
Sorella
Possom
Highway
baboeska
Arwyn
Monte
Fayebella
mzcharlotte
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Minx
TukTuk
Lejow
Tania
51 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?
Vrijdag: 4 rosé, 1 cosmopolitan, 1 biertje en 1 tequila (ik ging uit met collega's)
Zaterdag: 3 of 4 rosé (verjaardag van een vriendin)
Zondag: Niks
Maandag: Niks
Dinsdag: Niks
Woensdag: Niks
Donderdag: 4 rosé, 2 biertjes ('s middags bij vriendin in de tuin, 's avonds met andere vriendin uit eten)
Vandaag: niks
Ik vind dat echt veel eigenlijk. Ik drink eigenlijk nooit als ik de volgende dag moet werken (was vandaag ook vrij ).
Zaterdag: 3 of 4 rosé (verjaardag van een vriendin)
Zondag: Niks
Maandag: Niks
Dinsdag: Niks
Woensdag: Niks
Donderdag: 4 rosé, 2 biertjes ('s middags bij vriendin in de tuin, 's avonds met andere vriendin uit eten)
Vandaag: niks
Ik vind dat echt veel eigenlijk. Ik drink eigenlijk nooit als ik de volgende dag moet werken (was vandaag ook vrij ).
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Ik drink gemiddeld zo'n 4 glazen wijn per week. Ik vind het lekker bij het eten of 's avonds op de bank tijdens een film.
Wanneer ik ga stappen/terrasje pakken gaat het gemiddelde wat omhoog.
Wanneer ik ga stappen/terrasje pakken gaat het gemiddelde wat omhoog.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Het verschilt bij mij heel erg per week en wat ik de volgende dag te doen heb. Maar eigenlijk is er elke week wel een dag waarop ik misschien 8 bier drink ofzo ( niet alleen thuis, ook in de stad ) Soms ga ik 2 of 3 avonden de stad in en dan drink ik dus 2 of 3 keer flink. Ben dan wel aangeschoten. Ik drink omdat ik het effect fijn vind, en omdat de mooiste stapavonden nou eenmaal wel met een drankje op zijn.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Het wisselt bij mij heel erg, want het valt samen met sociale afspraken die ik heb. Thuis zou ik niet een fles wijn erbij pakken, maar als ik bijvoorbeeld 3 afspraken heb per week drink ik vaak wel wijntjes. Op werkdagen zijn dat max. 2/3 wijntjes maar in het weekend zijn dat er veel meer als ik ga stappen bijvoorbeeld. Ik heb er in het verleden zeer extreme avonden tussen gehad, maar die periode is wel voorbij en behoorde echt tot het studentenleven voor mij.
Gast- Gast
Ik drink iedere avond een glaasje rose, of een biertje. Gewoon omdat ik het lekker vind en gezelliger vind dan met een cola op de bank te zitten.
Als ik wat ga drinken 's avonds drink ik wel meer, en er is een hele periode geweest dat ik eigenlijk teveel dronk maar dat is al echt lang geleden.
Ik heb vroeger ook echt heel veel gedronken maar ben nog nooit in een coma geraakt, vraag me af welke hoeveelheden je dan moet drinken.
Als ik wat ga drinken 's avonds drink ik wel meer, en er is een hele periode geweest dat ik eigenlijk teveel dronk maar dat is al echt lang geleden.
Ik heb vroeger ook echt heel veel gedronken maar ben nog nooit in een coma geraakt, vraag me af welke hoeveelheden je dan moet drinken.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Omdat ik liever een wijntje of een biertje drink, en omdat ik dat lekkerder vind.
Bolleke- Kletskop
Beetje afhankelijk van de periode van het jaar.
Als ik kijk naar deze week dan heb ik veel op
zondag namelijk goed doorgezakt op de afsluitende barbecue van de competitie. Daarbij ook meegedaan aan de bier estafette ( ook al heb ik meer dan de helft over mij heen gegooid). Denk dat ik op een biertje of 7-8 uitkom.
Daarna dinsdag na het tennissen 1 biertje, maar die was lauw dus niet lekker.
Donderdag met een vriendin een flesje wijn omdat het lekker weer was en we ook lekker gingen eten.
Vanavond ga ik met mijn broer nog even de stad in, dus waarschijnlijk gaat er dan ook wat in, maar ik wil wel minderen. Dus na volgende week alleen nog in het weekend. Maar dat is puur omdat het deze week echt meer was dan normaal. Ik kan namelijk ook gerust zonder.
Als ik kijk naar deze week dan heb ik veel op
zondag namelijk goed doorgezakt op de afsluitende barbecue van de competitie. Daarbij ook meegedaan aan de bier estafette ( ook al heb ik meer dan de helft over mij heen gegooid). Denk dat ik op een biertje of 7-8 uitkom.
Daarna dinsdag na het tennissen 1 biertje, maar die was lauw dus niet lekker.
Donderdag met een vriendin een flesje wijn omdat het lekker weer was en we ook lekker gingen eten.
Vanavond ga ik met mijn broer nog even de stad in, dus waarschijnlijk gaat er dan ook wat in, maar ik wil wel minderen. Dus na volgende week alleen nog in het weekend. Maar dat is puur omdat het deze week echt meer was dan normaal. Ik kan namelijk ook gerust zonder.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Momenteel drink ik bijna niks. Ik heb een jaar lang last gehad van mijn maag (ontzettende misselijkheid) door een (kortstondige) infectie in mijn darmen, waardoor mijn darmen/lever van slag waren. Ik had medicijnen waardoor ik niet mocht drinken, maar ik wilde/durfde ook echt niks te drinken door die misselijkheid. Ik wilde echt niks nemen wat dat kon provoceren. Ben echt zo blij dat ik daar (bijna helemaal) van af ben! Mijn eerste wijntje na dit gebeuren vond ik ook echt doodeng, was zo bang dat ik weer misselijk zou worden. Maar het ging goed! Nu drink ik af en toe 1 tot 2 wijntjes. Meer durf ik niet, maar heb ik ook geen behoefte aan.
Ik moet zeggen dat ik alcohol totaal niet gemist heb. Voor mijn ziekte dronk ik geregeld, zeker toen ik wat jonger was. Dan gingen er denk ik gemiddeld 5-6 wijntjes in op een stapavond. Doordeweeks heb ik nooit gedronken. Maar ik ben er wel achter gekomen dat alcohol nemen meer een gewoonte was bij het uitgaan, dan dat ik er echt per se behoefte aan had. Het was nooit een bewust keuze, we bestelden gewoon wijn of bier. Ik denk dat veel mensen alcohol associëren met gezelligheid, maar dat doe ik nu niet meer. Heb het ook prima naar mijn zin met een ice-tea!
Ik moet zeggen dat ik alcohol totaal niet gemist heb. Voor mijn ziekte dronk ik geregeld, zeker toen ik wat jonger was. Dan gingen er denk ik gemiddeld 5-6 wijntjes in op een stapavond. Doordeweeks heb ik nooit gedronken. Maar ik ben er wel achter gekomen dat alcohol nemen meer een gewoonte was bij het uitgaan, dan dat ik er echt per se behoefte aan had. Het was nooit een bewust keuze, we bestelden gewoon wijn of bier. Ik denk dat veel mensen alcohol associëren met gezelligheid, maar dat doe ik nu niet meer. Heb het ook prima naar mijn zin met een ice-tea!
Tunrida- Fluisteraar
- Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11
Nu ik zwanger ben, drink ik natuurlijk geen alcohol. Normaal drink ik zo'n 1x in de maand , tijdens verjaardag/stappen, of er moeten meer feestjes/stapavondjes in die maand zijn. Als we de kroeg in gaan met de meiden, drinken we meestal van te voren bij 1 van ons wat drankjes ( bacardi razz 7up enzo). Zullen er zo'n 4 zijn . In de kroeg drink ik meestal ook nog wel zo'n 8 glazen en nog een stuk of 4 borreltjes ( tequilla, appeltaartje etc.) Ik kan er goed tegen. Ik voel me natuurlijk wel aangeschoten dan, maar dat vind ik wel een prettig gevoel. Ik heb gelukkig nooit last van een kater of dat ik moet overgeven. Ik heb er wel last van als ik wijn drink.. pff dan komt de man met de hamer echt langs Ik drink daarom altijd Bacardi Razz-7up of Malibu 7-up. Als er toevallig op een verjaardag alleen Bier, wijn en fris is, dan drink ik max 2 glazen.
Gast- Gast
Als ik vijf glazen per jaar drink, is het veel, haha. Ik vind het overigens wel lekker hoor, maar ik drink net zo lief water.
Gast- Gast
kruimelje schreef:Omdat ik liever een wijntje of een biertje drink, en omdat ik dat lekkerder vind.
Maar lekker is toch niet hetzelfde als gezellig? Sorry ik snap je niet.
Gast- Gast
Fauve schreef:kruimelje schreef:Omdat ik liever een wijntje of een biertje drink, en omdat ik dat lekkerder vind.
Dan niet, gelukkig snap ik mezelf wel.
Bolleke- Kletskop
Ik kan ook rustig 7-8 wijntjes wegdrinken tijdens een avondje in de kroeg of op het terras. Ik heb heel wat brakke zondagen op mijn naam staan! Tegenwoordig is dat wel iets minder, omdat ik het gewoon zonde van mijn dag vind. Daarnaast spreken we steeds vaker bij vrienden thuis af en omdat ik dan vaak moet rijden drink ik hooguit twee wijntjes op zo'n avond.
Als ik echt een leuke avond heb en ik onbeperkt kan drinken merk ik wel dat ik moeilijk kan overstappen op frisdrinken. Het is dan zo gezellig en de wijntjes smaken dan zo goed. Herkenbaar voor mensen?
Als ik echt een leuke avond heb en ik onbeperkt kan drinken merk ik wel dat ik moeilijk kan overstappen op frisdrinken. Het is dan zo gezellig en de wijntjes smaken dan zo goed. Herkenbaar voor mensen?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik vind het wel gezelliger. Als ik in het zonnetje zit en trek een lekker flesje wijn open is het toch minder gezellig als mn vriend dan aan een spa rood zit.
maar goed dat is de hele "zonder alcohol kun je het toch ook gezellig hebben"discussie. Ja inderdaad, maar soms is het met alcohol zelfs nog gezelliger.
Ik vind het lekker en krijg er een fijn gevoel van.
maar goed dat is de hele "zonder alcohol kun je het toch ook gezellig hebben"discussie. Ja inderdaad, maar soms is het met alcohol zelfs nog gezelliger.
Ik vind het lekker en krijg er een fijn gevoel van.
Gast- Gast
Helemaal! Op dat moment denk ik echt: cola? Nee gatver, lekker wijntje!Lady4 schreef:Ik kan ook rustig 7-8 wijntjes wegdrinken tijdens een avondje in de kroeg of op het terras. Ik heb heel wat brakke zondagen op mijn naam staan! Tegenwoordig is dat wel iets minder, omdat ik het gewoon zonde van mijn dag vind. Daarnaast spreken we steeds vaker bij vrienden thuis af en omdat ik dan vaak moet rijden drink ik hooguit twee wijntjes op zo'n avond.
Gast- Gast
Ja hoor, zonder alcohol kun je het zeker leuk hebben. Maar met alcohol ook.
Ik drink thuis trouwens bijna nooit. Vind er niet veel aan om in mijn eentje een wijntje te drinken, dan drink ik net zo lief thee. Een hele enkele keer doe ik het wel, als ik vind dat ik het echt verdiend heb.
Ik drink thuis trouwens bijna nooit. Vind er niet veel aan om in mijn eentje een wijntje te drinken, dan drink ik net zo lief thee. Een hele enkele keer doe ik het wel, als ik vind dat ik het echt verdiend heb.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik drink nooit, geen speciale reden. Ik vind het gewoon ècht niet lekker.
Ilargi- Prater
- Aantal berichten : 777
Punten : 823
Thuis drink ik eigenlijk nooit maar als ik een feestje heb, uit eten ga, een vriendinnenmiddagje heb, lekker ga lunchen of ga stappen (best vaak dus) hou ik zeker wel van een wijntje.
Oja, nu het terrasweer is drink ik natuurlijk ook meer dan normaal.
Gemiddeld drink ik 5 wijntjes op een avond ofzo. Soms meer, soms minder. Likeurtjes drink ik ook weleens.
Oja, nu het terrasweer is drink ik natuurlijk ook meer dan normaal.
Gemiddeld drink ik 5 wijntjes op een avond ofzo. Soms meer, soms minder. Likeurtjes drink ik ook weleens.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
@Lady4: je klinkt als het kroegmaatje van m'n dromen!;-)
Gast- Gast
kruimelje schreef:Fauve schreef:kruimelje schreef:Omdat ik liever een wijntje of een biertje drink, en omdat ik dat lekkerder vind.
Dan niet, gelukkig snap ik mezelf wel.
"Dan niet"?
Gast- Gast
haha ja, ik vind het moeilijk uit te leggen wat ik er gezelliger aan vind. Is gewoon een gevoel. Lekker de dag afsluiten met een wijntje, of als het zo warm is buiten, met een lekker biertje!
Bolleke- Kletskop
Ik drink vaak s' avonds (ook doordeweek) een wijntje of een likeurtje met ijs. Maar dat blijft dan wel bij eentje en soms twee.
In het weekend, áls ik ga stappen, drink ik meestal niet meer dan een glas of 3 of 4. Meer wil ik ook niet.
Toen ik jonger was, klokte ik wel wat meer naar binnen, maar het gevoel van ernstig aangeschoten zijn, hoeft voor mij niet meer.
In het weekend, áls ik ga stappen, drink ik meestal niet meer dan een glas of 3 of 4. Meer wil ik ook niet.
Toen ik jonger was, klokte ik wel wat meer naar binnen, maar het gevoel van ernstig aangeschoten zijn, hoeft voor mij niet meer.
Gast- Gast
kruimelje schreef:haha ja, ik vind het moeilijk uit te leggen wat ik er gezelliger aan vind. Is gewoon een gevoel. Lekker de dag afsluiten met een wijntje, of als het zo warm is buiten, met een lekker biertje!
Heb ik ook hoor.
Voor mij voelt het als een aangenaam roesje. (Positief, als in: gezellig, loom, relaxt)
Gast- Gast
Ik drink echt maar heeeeel af en toe. En dan is het ook nog iets waar amper alcohol in zit
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
» Hoeveel drinken
» Hoeveel drinken?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
» Hoeveel drinken
» Hoeveel drinken?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: