Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?
+47
Zwerver
SoGood
Ilargi
Lady4
Tunrida
silly-one
Bolleke
Sneeuwvlok
Shisha
Sushi
Mida4you
SuperGrover
limbogirl82
dolfijntje24
Fearie
Guus
papilon
Caramba
blondje1313
Verde
Roxi3
Error
ekiaam87
Toet
Antibes
Merai
Suus
Zininzon
Phileine
Zonnetje
Benthe
Sterre
Sorella
Possom
Highway
baboeska
Arwyn
Monte
Fayebella
mzcharlotte
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Minx
TukTuk
Lejow
Tania
51 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?
Van zichzelf misschien?Fauve schreef:Spetterdespat schreef:
De vriendengroep van ons zijn ook stevige drinkers. Mijn vriend moet zeker iedere avond wel 5 biertjes drinken. Dit is al een heel stuk minder dan voordat we iets kregen. Vind dit niet erg, hij voelt zich dan beter en hij word er zeker niet vervelend door.
MOET?
Gast- Gast
Iedere avond Dat vind ik een beetje treurig, ben je dan niet gewoon verslaafd?
Gast- Gast
Ik denk dat idd ook van mensen die elke dag drinken, dat vind ik echt gekkigheid.Fauve schreef:Iedere avond Dat vind ik een beetje treurig, ben je dan niet gewoon verslaafd?
Gast- Gast
Storm schreef:Ik denk dat idd ook van mensen die elke dag drinken, dat vind ik echt gekkigheid.Fauve schreef:Iedere avond Dat vind ik een beetje treurig, ben je dan niet gewoon verslaafd?
Ik geef toe, hij is verslaafd, maar is vele malen erger geweest.
Dit geeft hij zelf ook toe, maar helemaal zonder zijn biertje kan hij niet, heeft het wel eens gepresteerd om door de week niet te drinken, maar dan voelt hij zich niet happy, vervelend word hij niet, hij blijft zichzelf, en daar ben ik al blij mee.
Laatst aangepast door Spetterdespat op vr 3 jun 2011 - 2:28; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Wat naar Spetterdespat, krijgt hij daar hulp voor?
Gast- Gast
Hij krijgt geen hulp, wil hij ook niet, koppigheid.
Caramba- Ratel
Wat naar, lijkt me moeilijk om je vriend zo te zien! Een naaste van me is ook alcoholverslaafd, hij is al wel een stuk ouder (al over de zestig) en ja kom er dan nog maar eens vanaf... Maar ik vind het moeilijk om te zijn, hij maakte en maakt zijn lichaam kapot.
Gast- Gast
Ik weet niet beter, ken hem niet anders. 5 bier op een doordeweekse avond is veel, ben ik mee eens.
Vrijdag tot zondag zijn het er meer, maar ja dan is het weekend, op vrijdag word er op zijn werk altijd nagezeten, dus daar begint het al met 2. En in het weekend drink ik zelf ook wel de een na de ander weg.
Vrijdag tot zondag zijn het er meer, maar ja dan is het weekend, op vrijdag word er op zijn werk altijd nagezeten, dus daar begint het al met 2. En in het weekend drink ik zelf ook wel de een na de ander weg.
Caramba- Ratel
Ik denk niet per se dat het het getal 5 is, maar meer het woordje "moet".
Gast- Gast
Ik drink alleen in het weekend. Ik verheug me altijd op een glaasje wijn als ik op vrijdagmiddag thuis kom na een week werken. Heerlijk. Alleen op vrijdag en zaterdag 2 á 3 glaasjes en heel af en toe als ik uit eten ga of een feestdag een dagje extra.
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
Nou ik ga bijna elke week op stap en dan drink ik ook.
Meestal bier (vind die mixdrankjes enzo belachelijk duur) en dan krijg ik ook wel al snel 10 a 15 glazen op...
Ik heb wel nooit (meer) een kater, als ik merk dat 'het begint te werken' pak ik even fris tussendoor. Het is het me niet waard om me de volgende dag slecht te voelen....
Af en toe ben ik de Bob, dan drink ik ook echt niet. Ik krijg vooral van prik altijd snel buikpijn en dan drink ik lang niet zo veel of zo snel als wanneer ik bier heb.
Was toevallig vorig weekend nog bob, toen jus'orange genomen maar ook toen kreeg ik buikpijn dat is wel minder maar de bob avondjes zijn wel altijd goedkoper.
Ik ben een gezelligheidsdrinker.
Heel af en toe drink ik thuis, als ik bezoek heb, een glaasje wijn maar dit komt maar zelden voor. Thuis drink ik eigenlijk nooit en bier vind ik alleen lekker van de tap.
Ik drink misschien, vergeleken met wat ik hier lees, misschien veel op een avondje stappen maar ach ik drink haast wel alleen maar tijdens het stappen verder niet dus volgens mij valt het wel mee
Meestal bier (vind die mixdrankjes enzo belachelijk duur) en dan krijg ik ook wel al snel 10 a 15 glazen op...
Ik heb wel nooit (meer) een kater, als ik merk dat 'het begint te werken' pak ik even fris tussendoor. Het is het me niet waard om me de volgende dag slecht te voelen....
Af en toe ben ik de Bob, dan drink ik ook echt niet. Ik krijg vooral van prik altijd snel buikpijn en dan drink ik lang niet zo veel of zo snel als wanneer ik bier heb.
Was toevallig vorig weekend nog bob, toen jus'orange genomen maar ook toen kreeg ik buikpijn dat is wel minder maar de bob avondjes zijn wel altijd goedkoper.
Ik ben een gezelligheidsdrinker.
Heel af en toe drink ik thuis, als ik bezoek heb, een glaasje wijn maar dit komt maar zelden voor. Thuis drink ik eigenlijk nooit en bier vind ik alleen lekker van de tap.
Ik drink misschien, vergeleken met wat ik hier lees, misschien veel op een avondje stappen maar ach ik drink haast wel alleen maar tijdens het stappen verder niet dus volgens mij valt het wel mee
limbogirl82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10
Op terrasjes e.d. drink ik meestal 3 à 4 wijntjes. Maar als ik ga stappen, dan drink ik denk ik ook wel veel. Maar het is moeilijk te zeggen hoeveel glazen, ik tel dat niet of zo. Meestal drinken mijn vriendinnen en ik met z'n drieën 1,5-2 flessen leeg (wijn of Safari/Malibu), en dan in de kroeg nog iets van 4-5 drankjes (ligt er ook aan). En nee, daar kan ik absoluut niet tegen en dan ben ik ook echt wel aangeschoten. Kan ik zondags weer oefenen met mijn "Nee-natuurlijk-heb-ik-geen-kater-act"
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik drink heeel af en toe nog een alcohol. Niet omdat ik het niet lekker vindt maar heb er geen behoefte aan. Vindt het wel heerlijk om een zomerse avond en dan lekker een rose biertje of een witte wijn
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Voor de gezelligheid 15 bier achterover gooien... Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Dan zit ik volgens mij de hele avond op de plee te plassen. Daarnaast kan ik niet eens zo snel drinken al weet ik niet hoe lang jouw avondjes uit duren.
Ik drink alleen als ik uit ben of op de vrijdagmiddagborrel. Meer dan 5 drankjes is dan wel een uitzondering en bij 4 a 5 heb ik hem ook al goed zitten dus dan is het ook wel mooi geweest. Als ik meer drink ga ik altijd van die rare dingen doen... Haha!
Ik drink alleen als ik uit ben of op de vrijdagmiddagborrel. Meer dan 5 drankjes is dan wel een uitzondering en bij 4 a 5 heb ik hem ook al goed zitten dus dan is het ook wel mooi geweest. Als ik meer drink ga ik altijd van die rare dingen doen... Haha!
Gast- Gast
toetje_ schreef:Haha smikkell idd!
Ik geloof niet dat ik er van aankom, maar ik kom sowieso niet aan. Ik eet echt onbeschoft veel, vaak en ongezond, en toch weeg ik al 4 jaar 57-60 kilo.
En over een paar jaar krijg je hartfalen enzo... Dat je niet aankomt wil niet zeggen dat je levensstijl nou zo gezond is. Is mss makkelijk om er een grapje over te maken en het weg te lachen maar ben je niet bang dat je spijt gaat krijgen van de keuzes die je nu maakt? Ik dronk op een gegeven moment ook best veel, ik kwam wel aan en ben toen wel bewust minder gaan drinken en gezonder gaan eten.
Maar eh... Proost!
Alcohol maakt dik. Je krijgt extra calorieën en alcohol remt de verbranding van vet.
De nieuwe mixdrankjes zijn erg zoet en bevatten veel calorieën.De mixdranken zijn om die reden slecht voor je tanden. Ook bevatten ze veel calorieën.
Schade aan hersenen. Als je enige tijd meer dan 25 glazen per week drinkt, wordt de kans op hersenschade groter. Met name de hersendelen die een rol spelen bij denken en plannen worden aangetast. Het geheugen gaat achteruit en de hersenen werken minder goed. Drinkt degene jarenlang te veel in combinatie met te weinig vitamine B1, dan kan dit leiden tot onherstelbare hersenschade.
Schade aan de lever. De lever moet de giftige stof alcohol afbreken. Door teveel drinken kan een vetlever en later ook levercirrose ontstaan. De ophoping van vet in de levercellen die ontstaat kan veel pijn veroorzaken.
Afhankelijkheid. Alcohol kan leiden tot geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid.
Verder kan het overmatig drankgebruik het slijmvlies van de maag beschadigen, waardoor het risico op een maagzwaar toeneemt.
Alcohol kan ook hart- en vaatziekten veroorzaken. Denk hierbij aan een hersenbloeding. Als je te veel alcohol drinkt, verhoog je je bloeddruk. Daarnaast kan overmatig alcoholgebruik voor hartritmestoornissen en overgewicht zorgen. Beperk daarom je alcoholgebruik tot een alcoholisch drankje per dag.
Bij snel veel drinken kun je een alcoholvergiftiging krijgen en bewusteloos raken. Alcohol kan soms levensbedreigend zijn. Je kunt zoveel drinken dat je een alcoholvergiftiging krijgt. Dit kan zo erg zijn dat er een ademhalingsstilstand en hartstilstand optreedt.
Gast- Gast
Marin schreef:Holy moly Toetje, 15 cocktails op 1 avond? 10 wijn op 1 avond? Ik bedoel, ik drink ook wel eens te veel en zal je er echt niet op aankijken, maar ben je dan niet stom- en stomdronken? Hoe reageert jouw lichaam op die hoeveelheid drank?
Naja, ik denk dat ik wel aardig veel kan hebben en ook aardig wat nodig heb voordat ik me aangeschoten voel.
Met die 10 wijn + 4/5 mixjes was ik wel heel erg dronken hoor. Bij die 15 cocktails niet, maar dat was op een 12 uur durig festival hè. Die cocktails zitten dan in plastic bekertjes en daar zit nog een vracht ijs bij, dus zoveel alcohol krijg je dan niet eens binnen. Ja, als ik aan het drinken ben, drink ik meestal ook veel. Je lichaam heeft natuurlijk ook steeds meer nodig om het effect te berijken. Toen ik 15/16 tikte ik zo een hele fles coeberg achterover.. Hmm, ik voel me eigenlijk best kansloos nu.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
@ Zusje, ja daar denk ik wel eens over na om het vervolgens weer snel te vergeten. Maar dat lijstje was wel erg extreem hoor, gewoon veel te veel gefeest afgelopen week. Normaal drink ik alleen in het weekend en dan alleen op zaterdag avond veel. Dus het valt allemaal best mee.
Oja en de vraagstelling was; kom je daar niet veel van aan? En niet; vind je niet dat je ongezond bezig bent?
Oja en de vraagstelling was; kom je daar niet veel van aan? En niet; vind je niet dat je ongezond bezig bent?
Toet- Lady Post-a-lot
Weet je, eigenlijk vind ik het zo jammer dat er meteen zo'n hele lijst in dit topic moet komen, met wat er allemaal wel niet kan gebeuren als je alcohol drinkt. Dat alcohol een niet-gezond product is, dat weten we allemaal. Alcoholisme is ook iets dat niemand aanraadt. Maar Toetje zegt al dat dit uitzonderlijk extreem is, en ik denk niet dat ze haar hele lichaam om zeep heeft geholpen nu.
Maar goed, ik word ook gewoon kriegel van principiële niet-drinkers, die in de kroeg hele verhalen gaan houden over wat alcohol met je lijf doet. En het is vrijdagavond, dus ik krijg meteen flashbacks naar vreselijke klasgenoten
Maar goed, ik word ook gewoon kriegel van principiële niet-drinkers, die in de kroeg hele verhalen gaan houden over wat alcohol met je lijf doet. En het is vrijdagavond, dus ik krijg meteen flashbacks naar vreselijke klasgenoten
SuperGrover- Ratel
Daar heb je gelijk in maar je lacht het zo simpel weg en dat verbaast me gewoon heel erg. Mss wordt ik te veel geconfronteerd in mijn omgeving met dingen die je hiervan kunt krijgen. Juist omdat ik op een gegeven moment zo veel dronk (maar lang niet zo veel als jij volgens mij) heb ik er gewoon ineens een punt achter gezet en mezelf gezegd een paar maanden niets te drinken. Mensen dachten niet eens dat ik het vol zou houden maar dat deed ik dus wel en vond het fijn te weten dat ik ook zonder kon. Nu drink ik een stuk minder. Met eten vond ik het lastiger om te schakelen maar dat kwam vooral doordat ik me te veel aanpaste aan mijn ex. Nu hij weg is gaat het me gek genoeg een stuk makkelijker af. Ik heb helemaal geen zin in patat en ongezonde troep meer... Maar als je jezelf zo kansloos vindt, doe er dan wat aan. Het gaat om je lijf, daar hoop je toch zo lang mogelijk mee te doen. Dat verdient het niet om vergeten te worden.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Maar goed, ik word ook gewoon kriegel van principiële niet-drinkers, die in de kroeg hele verhalen gaan houden over wat alcohol met je lijf doet. En het is vrijdagavond, dus ik krijg meteen flashbacks naar vreselijke klasgenoten
Ik ben absoluut geen principiële niet-drinker.
Gast- Gast
Nee, dat bedoelde ik ook niet te zeggen, ik bedoelde te zeggen dat mijn afkeer van je berichtje vooral te maken heeft met de principiële niet-drinkers uit mijn klas die mij het bloed onder de nagels vandaan halen met hun gepreek. Omdat ik het in principe wel begrijp en niet de indruk wil wekken dat ik je verhaal wil bagatelliseren (want alcohol ís gif voor je lijf), dus om mijn toon wat te verklaren. Snap je?
SuperGrover- Ratel
Ik snap je . Ik vind het gewoon zonde om te horen dat iemand zichzelf kansloos vind en er niets aan doet.
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik snap je . Ik vind het gewoon zonde om te horen dat iemand zichzelf kansloos vind en er niets aan doet.
Als ik mezelf echt kansloos zou vinden, wat totaal niet zo is, zou ik er echt wel wat aan doen.
En verder heb ik even geen zin/tijd om het uit te leggen, want ik sta op het punt om weg te gaan.
Toet- Lady Post-a-lot
Ik drink redelijk veel alcohol, maar merk nu ook echt dat ik erdoor ben aangekomen. Ik ben maandag begonnen met minder drinken en het gaat tot nu toe goed, mis het verder ook niet. Heb normaal op vrijdagmiddag altijd een borrel, maar ben lekker niet gegaan. In plaats daarvan ben ik met een pak fris en een boek in het plantsoen gaan liggen, was net zo leuk eigenlijk
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Er waren momenten waarop ik stelselmatig teveel dronk. Omdat ik het lekker vond, omdat ik me verveelde, omdat ik het gezellig had etc. Er was in het weekend altijd wel een excuus te bedenken om even lekker door te zakken. En soms heb ik dat ook nog wel, maar niet meer zoals vroeger. Eerlijk is eerlijk, als ik mezelf als drinker zie dan zie ik mezelf ook nog steeds op de momenten dat ik drink veel te veel drinken. Dat terwijl ik er 22 jaar lang niets van moest hebben. Ach, dat hebben we natuurlijk nu wel ingehaald.
Gast- Gast
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
» Hoeveel drinken
» Hoeveel drinken?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
» Hoeveel drinken
» Hoeveel drinken?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: