Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?
+47
Zwerver
SoGood
Ilargi
Lady4
Tunrida
silly-one
Bolleke
Sneeuwvlok
Shisha
Sushi
Mida4you
SuperGrover
limbogirl82
dolfijntje24
Fearie
Guus
papilon
Caramba
blondje1313
Verde
Roxi3
Error
ekiaam87
Toet
Antibes
Merai
Suus
Zininzon
Phileine
Zonnetje
Benthe
Sterre
Sorella
Possom
Highway
baboeska
Arwyn
Monte
Fayebella
mzcharlotte
Flippin' Bitch
Zora
Susan
Minx
TukTuk
Lejow
Tania
51 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Alcoholgebruik: hoeveel drinken jullie?
Ik drink lang niet elke week.
Heel soms drinken we samen thuis een drankje, dat blijft dan eigenlijk altijd bij 1.
Als ik ga stappen of zo drink ik er meestal maximaal een stuk of 4, heel soms meer. Ik wissel dat wel altijd af met water of 7up omdat ik anders last krijg van mijn maag. Ik ga niet zo heel vaak meer de kroeg in, dus dit gebeurd misschien een keer (max 2) per maand.
Heel soms drinken we samen thuis een drankje, dat blijft dan eigenlijk altijd bij 1.
Als ik ga stappen of zo drink ik er meestal maximaal een stuk of 4, heel soms meer. Ik wissel dat wel altijd af met water of 7up omdat ik anders last krijg van mijn maag. Ik ga niet zo heel vaak meer de kroeg in, dus dit gebeurd misschien een keer (max 2) per maand.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ik drink niet veel. Zo nu en dan een glaasje wijn/rose. Niet meer dan een paar glaasjes per maand ( 2 a 3 )
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
Ik drink niet uit principe weinig. Ik ga tegenwoordig niet zo vaak meer uit en ik voel me de volgende dag (ook na weinig drinken) meestal niet zo goed, daarom drink ik dan maar niet / weinig.
Gast- Gast
Ik drink 1 a 2 avonden in de week.
De ene avond wat meer dan de andere.
Vaak tijdens het werken 2 of 3 drankjes en wat shotjes tussendoor, als ik zelf ga stappen kan het verschillen. De ene keer drink ik 3 drankjes en ben ik er klaar mee, de andere keer drink ik 6 of 7 drankjes.
De laatste tijd ben ik vooral aan het werk in de weekenden dus drink ik niet zoveel.
De ene avond wat meer dan de andere.
Vaak tijdens het werken 2 of 3 drankjes en wat shotjes tussendoor, als ik zelf ga stappen kan het verschillen. De ene keer drink ik 3 drankjes en ben ik er klaar mee, de andere keer drink ik 6 of 7 drankjes.
De laatste tijd ben ik vooral aan het werk in de weekenden dus drink ik niet zoveel.
Gast- Gast
Ik drink heel sporadisch, maar als ik drink, kan ik wel veel drinken.
Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld op: Twee cocktails, een witbiertje, twee witte wijn, en twee limoncello. Alles door elkaar en toch best wel veel zorgt er wel voor dat ik best dronken ben dan. Maar dit komt nog minder dan 1x per maand voor (alhoewel ik het laatst ook al had..hmm..misschien toch een kleine alcoholist in mij). Als ik bij m'n ouders ben, drink ik wel al snel 2 tot 5 glazen wijn op een avond, voor het koken, tijdens het koken, bij het eten, en 's avonds ook nog wel 2.
Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld op: Twee cocktails, een witbiertje, twee witte wijn, en twee limoncello. Alles door elkaar en toch best wel veel zorgt er wel voor dat ik best dronken ben dan. Maar dit komt nog minder dan 1x per maand voor (alhoewel ik het laatst ook al had..hmm..misschien toch een kleine alcoholist in mij). Als ik bij m'n ouders ben, drink ik wel al snel 2 tot 5 glazen wijn op een avond, voor het koken, tijdens het koken, bij het eten, en 's avonds ook nog wel 2.
Gast- Gast
Hmm paar keer per jaar denk ik. En dan eigenlijk alleen maar Baileys omdat ik dat gewoon lekker vind en een advocaatje op oma'tjes verjaardag.. Verder lust ik geen alcohol, dus is er voor mij ook niks aan
'Vroeger' (wat voel ik me oud als ik dat 'zeg'...) dronk ik wel vaker, Canei en dat soort troep En Wodka-Redbull, dan proefde je de alcohol niet maar kreeg je wel lekkere 'buzz'.. Maar goed, dat was ook tijdens de enkele keren per jaar dat ik uit ging...
'Vroeger' (wat voel ik me oud als ik dat 'zeg'...) dronk ik wel vaker, Canei en dat soort troep En Wodka-Redbull, dan proefde je de alcohol niet maar kreeg je wel lekkere 'buzz'.. Maar goed, dat was ook tijdens de enkele keren per jaar dat ik uit ging...
Gast- Gast
Ik vind het wel opvallend hoe weinig jullie allemaal drinken... In mijn vriendenkring wordt echt behoorlijk gezopen en ik heb lang gedacht dat dit normaal was... Blijkbaar bevind ik me toch echt in aparte kringen, ofzo...
Gast- Gast
Ik dronk redelijk veel, maar vooral bij uitgaan/concertjes, Dan kon ik wel 15 biertjes en wat glazen wodka op een avond op. Destijds dronk ik thuis meestal 1 a 2 biertjes 's avonds. Sinds een paar jaar is dat geminderd en sinds 3/4 maanden drink ik bewust helemaal niks meer!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Nee hoorNoa schreef:Ik vind het wel opvallend hoe weinig jullie allemaal drinken... In mijn vriendenkring wordt echt behoorlijk gezopen en ik heb lang gedacht dat dit normaal was... Blijkbaar bevind ik me toch echt in aparte kringen, ofzo...
Gast- Gast
Toen ik jong was (nu klink ik echt bejaard) en niet eens mocht drinken, gooide ik zo tien drankjes naar binnen op een avond, en de volgende avond weer.
Die periode is echt snel voorbij gegaan en nu drink ik echt nooit meer. Ik vind de smaak van alcohol gewoon smerig geworden! Een poosje geleden was op t werk een borrel en heb ik een wijntje genomen, nou halverwege kon ik hem weer wegzetten want ik voelde mezelf gewoon dik aangeschoten!
Scheelt ook wel dat mn vriend nooit drinkt en vrienden van me eigenlijk ook heel weinig.
Valt me wel op dat veel mensen weinig drinken hier!
Die periode is echt snel voorbij gegaan en nu drink ik echt nooit meer. Ik vind de smaak van alcohol gewoon smerig geworden! Een poosje geleden was op t werk een borrel en heb ik een wijntje genomen, nou halverwege kon ik hem weer wegzetten want ik voelde mezelf gewoon dik aangeschoten!
Scheelt ook wel dat mn vriend nooit drinkt en vrienden van me eigenlijk ook heel weinig.
Valt me wel op dat veel mensen weinig drinken hier!
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik drink ook bijna niet, als ik een echt wilde avond heb drink ik misschien 2 bailey's, en dat is dan echt wild .
Ik heb het niet nodig om me te vermaken en ik moet ook altijd nog een stukje met de auto dus ook al zou ik het willen dan nog kan het niet! Vrienden van mij moeten zich eerst behoorlijk vol gooien voordat ze de dansvloer op durfen ofzo, dat snap ik echt niet! En dan vervolgens de volgende dag tot laat op bed blijven, ik vind dat echt zonde van je dag!
Ik heb het niet nodig om me te vermaken en ik moet ook altijd nog een stukje met de auto dus ook al zou ik het willen dan nog kan het niet! Vrienden van mij moeten zich eerst behoorlijk vol gooien voordat ze de dansvloer op durfen ofzo, dat snap ik echt niet! En dan vervolgens de volgende dag tot laat op bed blijven, ik vind dat echt zonde van je dag!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Af en toe een wijntje, niet wekelijks ofzo. 25 bier op een avond, zoveel drinkt mijn buurman ook wel geloof ik.
Gast- Gast
Ik drink 2 a 3 avonden per week alcohol, en dan varieert de hoeveelheid van 1 tot 4 drankjes, met soms een uitschieter naar maximaal 7. Dat laatste komt nu eens per twee maanden voor, maar toen ik nog studeerde wel bijna wekelijks en dan kon ik ook nog wel meer hebben dan 7 drankjes.
Deze week:
Vr: 0
za: 2
zo: 0
ma: 0
di: 3
woe: 2
do: 2
.... en de komende twee dagen zal ik ook wel een wijntje of witbiertje drinken op het terras, maar dat is meer omdat het een heel lang weekend is met lekker weer.
Deze week:
Vr: 0
za: 2
zo: 0
ma: 0
di: 3
woe: 2
do: 2
.... en de komende twee dagen zal ik ook wel een wijntje of witbiertje drinken op het terras, maar dat is meer omdat het een heel lang weekend is met lekker weer.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Storm schreef:Nee hoorNoa schreef:Ik vind het wel opvallend hoe weinig jullie allemaal drinken... In mijn vriendenkring wordt echt behoorlijk gezopen en ik heb lang gedacht dat dit normaal was... Blijkbaar bevind ik me toch echt in aparte kringen, ofzo...
Whaha nee zeker niet. Ik drink best wel veel, niet vaak. Maar als ik ga stappen gaan er zo 10 wijntjes doorheen. Dan kan ik me ook nog aardig gedragen hoor Ik ga altijd met mensen die ook zoveel drinken, dus ik vind het niet raar opzich. (Tsja West-Friezen, die kunnen er wat van.. )
Gast- Gast
Noa schreef:Ik vind het wel opvallend hoe weinig jullie allemaal drinken... In mijn vriendenkring wordt echt behoorlijk gezopen en ik heb lang gedacht dat dit normaal was... Blijkbaar bevind ik me toch echt in aparte kringen, ofzo...
Ik heb een tijd gehad dat ik elke vrijdag en zaterdagavond aangeschoten of dronken was en mijn omgeving deed gewoon leuk met me mee. Ik heb wel de dikste lol gehad, maar inmiddels weet ik dat ik daarvoor geen drank nodig heb. Maar ja, tijd van veel uitgaan, jong. Ach, weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen
Gast- Gast
Noa schreef:Ik vind het wel opvallend hoe weinig jullie allemaal drinken... In mijn vriendenkring wordt echt behoorlijk gezopen en ik heb lang gedacht dat dit normaal was... Blijkbaar bevind ik me toch echt in aparte kringen, ofzo...
Haha in mijn vriendenkring ook, valt me op dat hier heel wat minder wordt gedronken!
Sowiezo thuis dronken mn ouders ook wat, niet veel, heb ze nooit dronken gezien, maar wel een wijntje/ biertje voor het eten, port voor het slapengaan.
De meeste van mn vrienden komen uit de horeca, misschien heeft dat er wat mee te maken?
Gast- Gast
In mijn vriendengroep wordt ook best veel gedronken. Op feestjes sta je bijna nooit zonder glas in je handen (ook tijdens het dansen ;-) ) en ook met etentjes of op een terrasje wordt er meestal wel wijn of bier gedronken.
Zolang het binnen bepaalde grenzen blijft vind ik het gezellig en vooral ook lekker. Ik ken mijn grens inmiddels erg goed en hoef die niet zo nodig meer op te zoeken.
Zolang het binnen bepaalde grenzen blijft vind ik het gezellig en vooral ook lekker. Ik ken mijn grens inmiddels erg goed en hoef die niet zo nodig meer op te zoeken.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik voel me gewoon niet fijn als ik nuchter op een feestje ben/in de kroeg sta. Ik ben vrij onzeker van mezelf dus ik ga dan zenuwachtig rond zitten turen en aan mijn kleding frunniken. Ook raak ik dan veel sneller overprikkeld want zonder alcohol komt alles (geluiden, indrukken) veel harder bij mij binnen. Alcohol 'dempt' het zenuwstelsel dus voel ik mij meer op mijn gemak met alcohol op. Dan durf ik ook meer.
Gast- Gast
Tegenwoordig drink ik niet meer zo vaak (ga minder vaak stappen en thuis drink ik eigenlijk nooit) maar als ik drink dan kan ik soms wel eens wat te veel drinken.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Ik drink eigenlijk vrij weinig. Alleen met feestjes oid en dan kan ik ook wel veel drinken. Weet alleen wel goed mijn eigen grenzen en dan stop ik ook. Ben nog nooit stukken kwijt geweest in ieder geval. Ik mag eigenlijk niet drinken met mijn medicijnen maar daar trek ik me niet heel veel van aan.
Wat Storm zegt heb ik ook, voel me wat meer op mijn gemak, zeker bij vreemden, als ik heb gedronken
Wat Storm zegt heb ik ook, voel me wat meer op mijn gemak, zeker bij vreemden, als ik heb gedronken
Gast- Gast
Op donderdag avond drink ik vaak 2 glaasjes wijn. Verder op vrijdag en zaterdag per avond ook 4 glazen denk ik. Met uitgaan meer. Ik vind het heerlijk een koud wit wijntje. Als ik uit eten ga drink ik ook, of als ik op het terras zit. Bijna al mijn vriendinnen drinken elke week.
Gast- Gast
Jep dat heb ik ook! Als ik niet genoeg drink dan ga ik me irriteren aan mensen die tegen me aanstoten, als ik dat krijg dan denk ik altijd: ik moet meer drinkenStorm schreef:Ik voel me gewoon niet fijn als ik nuchter op een feestje ben/in de kroeg sta. Ik ben vrij onzeker van mezelf dus ik ga dan zenuwachtig rond zitten turen en aan mijn kleding frunniken. Ook raak ik dan veel sneller overprikkeld want zonder alcohol komt alles (geluiden, indrukken) veel harder bij mij binnen. Alcohol 'dempt' het zenuwstelsel dus voel ik mij meer op mijn gemak met alcohol op. Dan durf ik ook meer.
Volgens mij ligt het eraan in welke cultuur je je begeeft, of je kinderen hebt etc. en inderdaad leeftijd heeft er ook wat mee te maken, maar hier in Amsterdam staat iedereen van 35 ook gewoon nog in de kroeg en gaat vollop naar feestjes.
Gast- Gast
Toen ik nog in Engeland woonde ging ik drie a vier keer per week uit, en dan dronk ik ook echt best wel veel. Zeker omdat alcohol daar zo goedkoop was (1 pond voor een whisky cola soms), was ik toch echt best wel vaak dronken. Maar ja, nou heb ik daar geen behoefte meer aan (plus alcohol is hier duur), dus ik ga nu gewoon zelden meer uit. Drink wel wijn bij de vrijdagmiddag borrel en dus thuis, en ik drink zelf in m'n eentje thuis ook wel eens een whisky of wijntje, maar echt zo veel zuipen als vroeger doe ik niet meer.
Gast- Gast
Ik drink gemiddeld 2 avonden per week. Ik drink meestal met uitgaan of op feestjes, behalve als ik met de auto ben. Dan drink ik ongeveer 3-4 glazen wijn. Bij een etentje drink ik ook vaak een glaasje wijn, maar dat blijft vaak bij 1 of 2 glazen. Thuis drink ik in het weekend ook wel eens een wijntje of een Jillz.
Ik drink omdat ik het lekker vind en met uitgaan net wat losser en relaxter voel.
Het valt mij ook op dat hier meer mensen zijn die geen alcohol drinken dan in mijn omgeving. Daar drinkt bijna iedereen wel.
Ik drink omdat ik het lekker vind en met uitgaan net wat losser en relaxter voel.
Het valt mij ook op dat hier meer mensen zijn die geen alcohol drinken dan in mijn omgeving. Daar drinkt bijna iedereen wel.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Momenteel drink ik niet, maar normaal gesproken eens in de paar weken een paar wijntjes. Als er bezoek komt vind ik het wel gezellig om een flesje open te trekken en als ik in de kroeg/bij een concert ben, drink ik ook graag een wijntje. Ik wissel het dan wel af met cola, want ik ben ontzettend snel aangeschoten en dan kan ik niet meer fatsoenlijk op mijn benen staan
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
» Hoeveel drinken
» Hoeveel drinken?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag?
» Hoeveel drinken
» Hoeveel drinken?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: