Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flits-biechttopic

+73
Kaat
Sorella
L!ND@
Angela_1986
MADDIE
Bruintje Beer
studiebol
mickey
Sjaantje
Gigi_
Feline
Ugly Betty
Parisienne
CrazyGrace
Paper Crown
Sweety
Supertalentje
luisa
Try
Julia
CCC
Toet
Rumble
Laquisia
Inge
xxDila
Lotus
Ella
Jerry
girli
NerdChic
shadow
Moezie
Mamasapje
TGR
Jeanette
lyke
joyce0606
xxjojootjexx
Zwoesj
Guus
Monte
Admin
Melis_je
Mermaid
Schaapke
RioolSpook
Phileine
Lavendel
Qiara
RYW
Pussycat
Tsjip
Jordana
Suus
Xanna
SoGood
Caroow
Burn
SuperGrover
Sterre
Merai
Zora
Susan
Lejow
Blond
Tania
Pien
Lady4
Mamsie
Antibes
Prosecco
nina
77 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:22

Daarbij kan die 'stabiliteit' ook veranderen. Iemand kan op z'n 21e een hele goede relatie hebben, een goede startersbaan met veel uitzichten, en dat goed weten te combineren met het kersverse moederschap. Kan prima goed gaan, lijkt me. Maar diezelfde moeder kan op haar 35e ineens ontslagen worden, haar relatie kan uitgaan, en dan is de hele situatie ineens niet zo stabiel meer. Dat zegt dus niet zo heel veel over leeftijd. Elk geval is uniek.

Vind het ook best wel raar dat hierover gebiecht is. Dat vind ik geen biecht, maar anoniem je mening ventileren. Lekker makkelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:25

Mag ik dit biechtje herinneren aan een zin uit de openingspost: Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat er niets kwetsend naar andere forumleden wordt gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:25

Bazinga schreef:Ja maar face it; als je onbedoeld zwanger raakt, dan wilde je het dus op dat moment niet, waarschijnlijk omdat je die basis nog niet in orde hebt.. Maw; Biechtje heeft gelijk? Wat betreft de basis goed hebben hoor, niet de rest.

Dat zeg ik toch net? Het is altijd beter om een goede basis voor een kindje te hebben, ongeacht hoe oud je bent. Die opmerking van Biechtje over jonge moeders en een kind op de wereld zetten slaat daarom kant noch wal, sommige mensen hebben zelf niet gekozen voor het moederschap en moeten het toch maar mooi zien te rooien. Ja, dit Biechtje heeft me wel persoonlijk geraakt, omdat ik (en ongetwijfeld vele andere met mij) hartstikke hun best doen om ons kindje een zo goed mogelijk leven te geven. Ze doet het voorkomen alsof jonge moeders hun kind op de wereld pleuren zonder enige basis en dat is gewoon niet waar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Susan wo 25 mei 2011 - 8:25

Bazinga schreef:Ja maar face it; als je onbedoeld zwanger raakt, dan wilde je het dus op dat moment niet, waarschijnlijk omdat je die basis nog niet in orde hebt.. Maw; Biechtje heeft gelijk? Wat betreft de basis goed hebben hoor, niet de rest.

Dat hoeft natuurlijk niet, je kan het ook gewoon nog niet willen omdat je liever nog even met z'n tweeën wil zijn. Dat hoeft niet uit te sluiten dat je je zaakjes op orde hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  nina wo 25 mei 2011 - 8:26

Megara schreef:Mag ik dit biechtje herinneren aan een zin uit de openingspost: Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat er niets kwetsend naar andere forumleden wordt gezegd.
Mijn zin!! Very Happy En ben het er nog steeds helemaal mee eens...
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:28

Sorry, ik heb 't over de toevoeging van de tweede heldhaftige biechtje, die 't eens was met tienermoederhaterbiechtje nummer 1... Ik heb niks tegen tienermoeders of zo, maar ik ben 't wel eens met 'de stelling', zorg eerst voor jezelf en een stabiel thuis etc.. Mocht 't 'per ongeluk' gebeuren (Wat een klote uitdrukking) dan is 't niet anders en rol je eigenlijk bijna door in een andere stelling 'Niet iedereen zou moeder mogen zijn', waar ik 't dan weer níet mee eens ben..

Snappie nog? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Julia wo 25 mei 2011 - 8:50

Ik vind het onzin dat jonge moeders gelijk worden gesteld aan geen goede basis end. Lekker makkelijk om je mening zo anoniem te ventileren. Zegt wel wat over biechtje.
En ja het raakt mij ook wel wat, al weet ik niet of ik ook als jonge moeder wordt beschouwd met 25 jaar. Hoe kort door de bocht.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:53

Sowieso snap ik niet zo goed waarom mensen de behoefte voelen om zulke dingen te zeggen. Zit het je dan zo vreselijk dwars dat iemand het anders aan pakt dan jou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Mamasapje wo 25 mei 2011 - 9:01

Ik denk dat het wel heel erg kort door de bocht is ja. Ik was niet gepland zwanger geraakt, ook geen stabiele relatie. Ik heb wel gezorgd dat die basis in de eerste maanden van haar leven er wel was gekomen, ik had er maanden de tijd voor dit te creeeren en als ik aan haar zou vragen of ze ooit iets van liefde of spullen die ze nodig had heeft gemist in die tijd denk ik dat ze nee zal zeggen. Punt 1 omdat ze het zich niet kan herinneren, ik had alles op orde voor de tijd dat ze sowieso zich iets kon herinneren.. maar ook omdat ik denk dat als je 15, 18 of 20 bent je kind net zoveel liefde kan geven als dat je 31, 34 of 40 bent...

Ik was op mijn 25e mama van drie kinderen. Veel mensen vinden dit (erg) jong.. Moet je niet feesten wordt er dan gevraagd? Moet je niet genieten van je leven?

Mijn leven is 1 groot feest doordat ik zo kan genieten van 3 van die heerlijke kindjes...

Ik denk dat als je 35 bent en je eerste kind krijgt bv dat gevoel niet anders zou zijn.... althans, dat hoop ik niet:) Sorry voor mijn betoog:)

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:03

Even voor de duidelijkheid, ik word namelijk wel meegenomen in de quote, ik was niet degene die praatte over leeftijden. Ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen geen ouders mogen worden, maar dat gaat mij meer om andere toestanden en niet (uitzonderingen daargelaten, kinders van 12 en zo) om leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:05

Fauve schreef:Even voor de duidelijkheid, ik word namelijk wel meegenomen in de quote, ik was niet degene die praatte over leeftijden. Ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen geen ouders mogen worden, maar dat gaat mij meer om andere toestanden en niet om leeftijd.

Eens. Ik mag dan 24 zijn en vast oud en wijs genoeg zijn voor een baby, psychisch gezien is het allemaal gewoon niet zo verstandig. Ik zou een kind heus niks aandoen ofzo, maar erg gezond zou het voor mijzelf niet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Try wo 25 mei 2011 - 9:06

2 niet zo spannende biechtjes onder mijn eigen naam smile

- Ik loop heel de tijd te snaaien terwijl ik juist op mijn lijn wil letten. Normaliter gaat het wel goed maar heb vandaag niet (goed) ontbeten.
- Ik kan me niet motiveren om huiswerk te maken. Ik heb volgende week een belangrijk tentamen, moet 3 dingen inleveren waarvan 2 grote projecten waar ik nog niet aan ben begonnen. Dat derde ding kan ik me niet echt op concentreren dus ga ik dat morgenochtend 'samen' doen.


Ojaaa en nog een biechtje:
Ik doe mijn huiswerk vaak samen met iemand (omdat ik me er dus anders niet toe kan zetten) en ik haal telkens hogere cijfers voor onze inleveropgaven voor een bepaald vak, ookal leveren we zo goed als hetzelfde in (mijn werkgroepbegeleider is een stuk makkelijker met nakijken, en vond me vroeger leuk)
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  luisa wo 25 mei 2011 - 9:08

Ik ben het er in die zin wel mee eens dat er genoeg vrouwen zijn die hun zaakjes niet goed op orde hebben maar wel aan kinderen beginnen. En dan heb ik het niet over iemand hier, maar gewoon in het algemeen.
Vrouwen zonder baan waarvan partner ook geen vaste baan heeft bijvoorbeeld, of idd niet in een stabiele relatie , of met schulden. Tja lijkt me niet dat je dan aan kinderen moet beginnen, hoe sterk je kinderwens ook is.
Ik vind het overigens ook een beetje stom om te zeggen dat je soms geen keus hebt. Ook al raak je onbedoelt zwanger, een keus heb je natuurlijk wel.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:09

_Leaf_ schreef:
Fauve schreef:Even voor de duidelijkheid, ik word namelijk wel meegenomen in de quote, ik was niet degene die praatte over leeftijden. Ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen geen ouders mogen worden, maar dat gaat mij meer om andere toestanden en niet om leeftijd.

Eens. Ik mag dan 24 zijn en vast oud en wijs genoeg zijn voor een baby, psychisch gezien is het allemaal gewoon niet zo verstandig. Ik zou een kind heus niks aandoen ofzo, maar erg gezond zou het voor mijzelf niet zijn.

Nou dat niet alleen, wat dacht je van een huis, financiele zekerheid en dat soort shizzle? Dat bedoelde ik met een goede basis, da's in mijn ogen niet alleen zelf klaar zijn voor een kindje en een gezonde mental health hebben...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:10

luisa schreef:Ik ben het er in die zin wel mee eens dat er genoeg vrouwen zijn die hun zaakjes niet goed op orde hebben maar wel aan kinderen beginnen. En dan heb ik het niet over iemand hier, maar gewoon in het algemeen.
Vrouwen zonder baan waarvan partner ook geen vaste baan heeft bijvoorbeeld, of idd niet in een stabiele relatie , of met schulden. Tja lijkt me niet dat je dan aan kinderen moet beginnen, hoe sterk je kinderwens ook is.
Ik vind het overigens ook een beetje stom om te zeggen dat je soms geen keus hebt. Ook al raak je onbedoelt zwanger, een keus heb je natuurlijk wel.

Natuurlijk heb je die keuze, maar je snapt toch zeker ook wel dat een kind weg laten halen terwijl je het eigenlijk wel graag wilt behoorlijk traumatisch is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  luisa wo 25 mei 2011 - 9:13

Tuurlijk en daarom kies je ervoor het kind te houden. Prima natuurlijk, maar dan vind ik dat je vervolgens niet moet roepen dat je eigenlijk geen keuze had.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:15

luisa schreef:Tuurlijk en daarom kies je ervoor het kind te houden. Prima natuurlijk, maar dan vind ik dat je vervolgens niet moet roepen dat je eigenlijk geen keuze had.

Eerlijk gezegd vind ik zo'n uitspraak onbegrijpelijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Inge wo 25 mei 2011 - 9:21

Ergens ben ik het er wel mee eens dat er mensen zijn die niet geschikt zijn voor het ouderschap.
Helaas maak ik in mijn werkveld te vaak mee dat ouders totaal niet geschikt zijn voor het ouderschap (verslaafd aan drugs / alcohol, mishandeling, misbruik of gewoon meer dan een beetje moeite hebben met opvoeden/grenzen stellen etc)..
Maar goed dat is niet een oordeel die ik zomaar aan iemand zou geven of die je zomaar aan iemand kan geven van wat je hoort / leest / ziet... (op de grote dingen na zoals mishandeling, misbruik etc)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  luisa wo 25 mei 2011 - 9:28

James schreef:
luisa schreef:Tuurlijk en daarom kies je ervoor het kind te houden. Prima natuurlijk, maar dan vind ik dat je vervolgens niet moet roepen dat je eigenlijk geen keuze had.

Eerlijk gezegd vind ik zo'n uitspraak onbegrijpelijk..

Maar zo is het toch gewoon? Je hebt een keuze gemaakt, dan is het toch raar te zeggen dat je geen keuze had.
Als je ervoor kiest het kindje te houden dan weet je ook dat het niet makkelijk zal zijn. (ik heb het dus steeds over mensen met om wat voor reden dan ook zaken niet op orde hebben.)
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:32

luisa schreef:
James schreef:
luisa schreef:Tuurlijk en daarom kies je ervoor het kind te houden. Prima natuurlijk, maar dan vind ik dat je vervolgens niet moet roepen dat je eigenlijk geen keuze had.

Eerlijk gezegd vind ik zo'n uitspraak onbegrijpelijk..

Maar zo is het toch gewoon? Je hebt een keuze gemaakt, dan is het toch raar te zeggen dat je geen keuze had.
Als je ervoor kiest het kindje te houden dan weet je ook dat het niet makkelijk zal zijn. (ik heb het dus steeds over mensen met om wat voor reden dan ook zaken niet op orde hebben.)

Nee, zo is het niet gewoon. Zo makkelijk is dat niet. Het is een leven dat je weg haalt, een leven dat al begonnen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:32

Zo is 't toch gewoon? Meen je dat serieus? Kun je je indenken dat een kindje weg laten halen voor veel mensen geen optie is? Eens met James, ik vind zo'n uitspraak echt bizar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:35

Jullie nemen die emotionele kant veel te erg mee. Het is wel een keuze, je hebt een keuze. Los van alle emotionele implicaties en of je wilt of niet, is er een keuze. Dat snap je toch zelf ook wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:38

Dat is niet waar, Marin. Voor sommige mensen is een abortus laten plegen gewoonweg geen optie, dus ook geen keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:39

Storm schreef:Dat is niet waar, Marin. Voor sommige mensen is een abortus laten plegen gewoonweg geen optie, dus ook geen keuze.

Waarom is het geen optie dan? Ik bedoel, ik kan genoeg redenen bedenken, maar dan is dat toch nog je eigen reden. In Nederland hebben in principe alle vrouwen de keuze om abortus te plegen, maar om wat voor reden dan ook elimineren ze zelf die keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  luisa wo 25 mei 2011 - 9:41

Storm schreef:Zo is 't toch gewoon? Meen je dat serieus? Kun je je indenken dat een kindje weg laten halen voor veel mensen geen optie is? Eens met James, ik vind zo'n uitspraak echt bizar.

Het gaat mij puur om de uitspraak ' ik had geen keus'.
Ik snap heus wel dat er genoeg vrouwen zijn die , om wat voor reden dan ook, geen abortus willen plegen. Maar daar oordeel ik toch ook niet over?.
Neemt echter niet weg dat het dan geen keus is. ZOlang er mogelijkheden bestaan om niet zwanger te worden of de zwangerschap af te breken heb je toch een keus? Feitelijk gezien. Ik weet niet zo goed hoe het uit te leggen, maar is helemaal niet bedoelt als een oordeel ofzo.
Ik ken toevallig iemand die kind heeft gekregen terwijl ze geen inkomen en woning had. Kindje is nu bijna 2 en zij heeft het gewoon heel zwaar. Zij zegt dus ook regelmatig dat ze zonder kindje veel meer mogelijkheden had (qua studie enzo) zoals mij en anderen. Als iemand dan zegt je hebt zelf voor kindje gekozen zegt zij ook was geen keus. Nou ja, komt bij mij gewoon over als ze excuus zoekt waarom bij haar nu minder gaatn met werk en school. tja dan zeg ik je had een keus. Misschien heel rationeel hoor.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 24 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum