Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
+16
Toet
Silver
Caramba
Sweety
Dolphinne
Middleme
JustMeDaan
Lejow
SuperGrover
Mari
Moezie
TukTuk
Melis_je
Verde
VeryCherry
Jeanette
20 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
Juist asociaal om verder te rijden als je ziet dat er iemand aankomt. Het blijft een bijzondere verrichting, dus doorgaand verkeer heeft dan altijd voorrang.
Gast- Gast
VeryCherry schreef:AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:Dat heb ik heel vaak nu als ik N. naar school breng. Aangezien ze hier voor bezig zijn wordt al het verkeer omgeleid en je moet niet denken dat je voorrang krijgt hoor. Als ik alleen ben loop ik gewoon door en dan moeten ze wel stoppen, maar met N. moet ik soms wel vijf minuten wachten voordat iemand stopt om ons over te laten steken.
Pas was ik boodschappen wezen doen op de fiets, rijdt er ineens zo'n lompe k*t vanaf een parkeerplaats naar achter, terwijl ze ons wel zag, want eerst stopte ze nog. Toen heb ik uit reactie een trap tegen d'r auto gegeven
Beetje asociaal.. En hoe weet je dat ze stopte omdat ze jou gezien had? Misschien wel vanwege iets anders? Je ziet nou eenmaal niet altijd alles, als er toevallig een grotere auto naast je staat, zie je echt niet altijd of er iemand aan komt vanaf die kant, als je achteruit aan het rijden bent vanaf een parkeerplek..
Heb ik net al gezegd, maar ze zag me wel degelijk. En het is niet zo dat ik van mijn fiets afstapte om een trap tegen die auto aan te gaan geven, gebeurde al fietsend doordat ze bijna tegen ons aan zat.
Hoe weet je dat zo zeker dat ze jou we zag? Maakten jullie oogcontact? Nogmaals, ze kan ook voor iets anders gestopt zijn en jullie echt over het hoofd gezien hebben. Denk niet dat iemand voor de lol iemand probeerd aan te rijden..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Maar hé, ik ben sowieso trash hè
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Deze regel zouden ze echt bij iedereen in de auto moeten hangen ofzo..Alex schreef:Juist asociaal om verder te rijden als je ziet dat er iemand aankomt. Het blijft een bijzondere verrichting, dus doorgaand verkeer heeft dan altijd voorrang.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:Dat heb ik heel vaak nu als ik N. naar school breng. Aangezien ze hier voor bezig zijn wordt al het verkeer omgeleid en je moet niet denken dat je voorrang krijgt hoor. Als ik alleen ben loop ik gewoon door en dan moeten ze wel stoppen, maar met N. moet ik soms wel vijf minuten wachten voordat iemand stopt om ons over te laten steken.
Pas was ik boodschappen wezen doen op de fiets, rijdt er ineens zo'n lompe k*t vanaf een parkeerplaats naar achter, terwijl ze ons wel zag, want eerst stopte ze nog. Toen heb ik uit reactie een trap tegen d'r auto gegeven
Beetje asociaal.. En hoe weet je dat ze stopte omdat ze jou gezien had? Misschien wel vanwege iets anders? Je ziet nou eenmaal niet altijd alles, als er toevallig een grotere auto naast je staat, zie je echt niet altijd of er iemand aan komt vanaf die kant, als je achteruit aan het rijden bent vanaf een parkeerplek..
Heb ik net al gezegd, maar ze zag me wel degelijk. En het is niet zo dat ik van mijn fiets afstapte om een trap tegen die auto aan te gaan geven, gebeurde al fietsend doordat ze bijna tegen ons aan zat.
Hoe weet je dat zo zeker dat ze jou we zag? Maakten jullie oogcontact? Nogmaals, ze kan ook voor iets anders gestopt zijn en jullie echt over het hoofd gezien hebben. Denk niet dat iemand voor de lol iemand probeerd aan te rijden..
Nogmaals; ze reed naar achter, zag ons, stopte, zag ons nog een keer en reed zo door.
En ik heb liever verzekeringswerk te doen dan dat mijn zoontje plat gereden wordt...
Alex schreef:Juist asociaal om verder te rijden als je ziet dat er iemand aankomt. Het blijft een bijzondere verrichting, dus doorgaand verkeer heeft dan altijd voorrang.
Uiteraard, maar je weet niet altijd zeker of iemand jou gezien heeft. Heb laatst ook bijna tegen een fietser aan gezeten, die werd ook kei kwaad. Ja sorry er stond links en rechts van mij een busje, dus ik moest op de gok al naar achter rijden, kon niks zien. Ben heel voorzichtig naar achter gaan rijden, heel zachtjes, die fietser rijd vlak achter dat busje langs, en zat dus bijna tegen mijn auto aan. Ik heb haar nooit kunnen zien, pas toen ze al half achter mijn auto zat, ja toen stopte ik ook uiteraard. Toen begon zij te vloeken, ja je kan zelf ook even oppassen en bedenken dat achter een busje altijd iets vandaan kan komen.
TukTuk- Ratel
Oh, en nog even ter info, zij reed in een Jeep en ernaast stond een auto formaat koekblik waar ze zo overheen kon kijken.
VeryCherry schreef:AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:Dat heb ik heel vaak nu als ik N. naar school breng. Aangezien ze hier voor bezig zijn wordt al het verkeer omgeleid en je moet niet denken dat je voorrang krijgt hoor. Als ik alleen ben loop ik gewoon door en dan moeten ze wel stoppen, maar met N. moet ik soms wel vijf minuten wachten voordat iemand stopt om ons over te laten steken.
Nogmaals; ze reed naar achter, zag ons, stopte, zag ons nog een keer en reed zo door.
En ik heb liever verzekeringswerk te doen dan dat mijn zoontje plat gereden wordt...
Nogmaals, hoe weet jij dat zo zeker? Jij kan wel denken dat ze jullie zag, omdat ze stopte, maar dat betekend niet dat ze jullie ook écht zag. Misschien wel, maar beetje makkelijk om dat maar zo aan te nemen. Pas als je oogcontact met een chauffeur maakt, weet je zeker dat ze jou gezien hebben.
TukTuk- Ratel
Omg, ik ga hier niet eens meer op in hoor. Waarom moet ik degene zijn die zich moet verantwoorden.
Ja het is aso, maar je schrikt je wezeloos.. Ik heb ook wel eens bij iemand op het dak geramd omdat die gene rakelings langs me reed toen ik op de fiets zat.. Zijn spiegel raakte mijn billen..
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Omg, ik ga hier niet eens meer op in hoor. Waarom moet ik degene zijn die zich moet verantwoorden.
Ik zeg nergens dat je je moet verantwoorden, ik geef alleen aan dat er altijd 2 kanten aan zo iets zitten. Jij bent er van overtuigd dat ze jou zag en vond het normaal om tegen haar auto aan te trappen, ik geef aan dat ook al denk je dat iemand jou gezien heeft, dit echt niet altijd is. Als jij een vraag blijft ontwijken, door er hetzelfde ontwijkende antwoord op te geven, krijg ik het idee dat je het idd niet zeker wist of ze jou gezien had, en dat je die conclusies puur alleen getrokken heeft om basis van dat ze even stopte.
We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten en iemand over het hoofd zien hoort hier ook bij.
TukTuk- Ratel
Nou ik erger me dood als ik geen voorang krijg inderdaad!
Maar ik erger me er meer aan het feit dat fietsers zich ook vaak zelf maar voorang nemen (waar ze geen voorang hebben) rij je eens iemand aan heb je ook nog een probleem
Maar ik erger me er meer aan het feit dat fietsers zich ook vaak zelf maar voorang nemen (waar ze geen voorang hebben) rij je eens iemand aan heb je ook nog een probleem
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Ik weet heel goed de regels als automobiliste maar, ik heb het idee dat fietsers/voetgangers geen idee hebben wanneer ze voorrang hebben en wanneer niet, hier irriteer ik me dan weer kapot aan.
Als mensen natuurlijk nooit een rijbewijs gehaald hebben (of geprobeerd) dan zit de theorie er gewoon niet in. Die paar jaar verkeer op de basisschool is ook niet voldoende, ik had er iniedergeval weinig van opgestoken.
Als mensen natuurlijk nooit een rijbewijs gehaald hebben (of geprobeerd) dan zit de theorie er gewoon niet in. Die paar jaar verkeer op de basisschool is ook niet voldoende, ik had er iniedergeval weinig van opgestoken.
Laatst aangepast door Mari op wo 4 mei 2011 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
loontjes-power schreef:Nou ik erger me dood als ik geen voorang krijg inderdaad!
+1, dat ook nog inderdaad, sommige fietsers denken dat ze ook alles kunnen maken.
TukTuk- Ratel
VeryCherry schreef:Maar hé, ik ben sowieso trash hè
Zelfkennis
Gast- Gast
Reva schreef:VeryCherry schreef:Maar hé, ik ben sowieso trash hè
Zelfkennis
Yup
Ik had geen flauw benul van verkeersregels tot ik in februari mijn autotheorie haalde. Dat rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voorrang heeft, ook voetgangers en fietsers, nou dat leer je niet bij verkeerslessen op de basisschool. En wij hebben ook geleerd dat je als fietser nooit voorrang had, pas in 2002 ofzo is die regel ingevoerd dat fietsers van rechts ook voorrang hebben.
Ik ben echt een betere fietser sinds ik zelf autorijd. Ten eerste omdat ik gewoon altijd voorrang nam onder het motto "de auto stopt toch wel", en nu weet ik hoe doodeng dat is als je zelf in die auto zit. Ten tweede omdat ik nu eindelijk links en rechts een klein (heel klein) beetje door krijg
Ik ben echt een betere fietser sinds ik zelf autorijd. Ten eerste omdat ik gewoon altijd voorrang nam onder het motto "de auto stopt toch wel", en nu weet ik hoe doodeng dat is als je zelf in die auto zit. Ten tweede omdat ik nu eindelijk links en rechts een klein (heel klein) beetje door krijg
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ze moeten echt serieus ook voor fietsers nog extra lessen gaan geven ofzo.. En dan helemaal over de puberende middelbare school kinderen
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Oh ik heb het ook zo vaak dat ze me (met kind en kinderwagen) bijna voor mn sokken rijden.
2 maanden geleden, ik wilde oversteken bij een ZEBRAPAD, die dingen zijn er toch niet voor niets, kwam een busje aan met een kilometertje of 60 per uur, en moest heel hard op de rem omdat ik ging oversteken. Stopt ie, draait ie zn raampje open: Vieze k*nkersnol, volgende keer krijg je een paar rotklappen enz. Dus ik heel relaxed: Ik heb zo een flauw vermoeden dat JIJ verkeerd zit, en als je die klappen wil geven dan stap je nu toch uit met je grote bek,
en meneer reed mompelend door.
Sommige automobilisten
2 maanden geleden, ik wilde oversteken bij een ZEBRAPAD, die dingen zijn er toch niet voor niets, kwam een busje aan met een kilometertje of 60 per uur, en moest heel hard op de rem omdat ik ging oversteken. Stopt ie, draait ie zn raampje open: Vieze k*nkersnol, volgende keer krijg je een paar rotklappen enz. Dus ik heel relaxed: Ik heb zo een flauw vermoeden dat JIJ verkeerd zit, en als je die klappen wil geven dan stap je nu toch uit met je grote bek,
en meneer reed mompelend door.
Sommige automobilisten
Gast- Gast
ProudMama schreef:Wat ik het ergste vind is het soort mensen dat denkt voorrang te hebben omdat ze toevallig een nieuwe, dikke auto onder d'r kont hebben...
(bij deze ben je gewaarschuwd Lejow )
Ik ben ook wel anders gaan fietsen / wandelen sinds ik mijn rijbewijs heb.
Vroeger toen ik op de middelbare school zat, fietsten we met z'n 5en naast elkaar, op een slakkegang, al slingerend, zonder licht... Als ik nu een groepje jongeren zie die dat doet kan ik er echt boos om worden.
Je beseft gewoon niet hoe kwetsbaar en gevaarlijk het is...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:Dat heb ik heel vaak nu als ik N. naar school breng. Aangezien ze hier voor bezig zijn wordt al het verkeer omgeleid en je moet niet denken dat je voorrang krijgt hoor. Als ik alleen ben loop ik gewoon door en dan moeten ze wel stoppen, maar met N. moet ik soms wel vijf minuten wachten voordat iemand stopt om ons over te laten steken.
Nogmaals, hoe weet jij dat zo zeker? Jij kan wel denken dat ze jullie zag, omdat ze stopte, maar dat betekend niet dat ze jullie ook écht zag. Misschien wel, maar beetje makkelijk om dat maar zo aan te nemen. Pas als je oogcontact met een chauffeur maakt, weet je zeker dat ze jou gezien hebben.
Als ze hun niet gezien heeft, vind ik het niet verantwoord dat dat mens achter het stuur zit
Gast- Gast
Goh soms zie je dingen over het hoofd als automobilist. Ongelofelijk, maar waar.
Gast- Gast
Fauve schreef:Goh soms zie je dingen over het hoofd als automobilist. Ongelofelijk, maar waar.
Jup... wat raar he
Baal er ook nog steeds van dat ik maar 2 ogen heb..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Fauve schreef:Goh soms zie je dingen over het hoofd als automobilist. Ongelofelijk, maar waar.
Nouja dat bedoel ik dus.. Je kan altijd wel aannemen dat iemand je gezien heeft, maar wat schiet je daarmee op..
Zelfde met vrachtwagens.. Mensen zeuren altijd dat ze gewoon goed moeten opletten, maar realiseren zich niet dat die dode hoek er gewoon zit, en als je zelf gewoon als fietser even afstand houdt, oogcontact zoekt met de chauffeur, kan er een hoop ellende voorkomen worden.
TukTuk- Ratel
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Wat komt je kledingkast niet in?
» Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» Wat aan de voeten wat ze niet uit krijgen?
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
» Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» Wat aan de voeten wat ze niet uit krijgen?
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: