Help, L komt maar niet aan...
+10
Smaragdje
Bruintje Beer
Ayla
RiLiJu
Teddyaapje
Linda
mickey
Happydobby
woezel
blondje1313
14 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Help, L komt maar niet aan...
Van het begin af aan komt Lotte niet zoveel aan, tot nu toe ben ik gewoon doorgegaan met bv, maar nu weet ik het eigenlijk allemaal niet meer.
Ik ben net gaan wegen en ze was in een week tijd nu 40 gram afgevallen, dus dat is helemaal niet goed.
Hoe kom ik er achter of ik wel genoeg voeding heb?
Fulltime kolven is geen optie, ik krijg op een dag niet genoeg gekolfd voor haar voedingen, misschien zegt dat eigenlijk al wel genoeg, maar op het cb geven ze aan dat je kolven en live voeden niet zo mag vergelijken.
Ik heb ook geen weegschaal, en ook al weet ik hoeveel ze bij me drinkt, dan nog weet ik niet of ze er genoeg voedingstoffen uit haalt.
Gisteren heeft ze 4 voedingen gehad, de rest van de week 5 of 6. Overdag zit er meestal 4 uur tussen, vanaf het eind van de middag en de avond wordt dit korter. Van 21 tot 7 slaapt ze, als ik haar om 22 uur wakker maak voor een voeding moet ze best veel huilen en heb ik het idee dat ze ook niet zo goed eet.
Ik sta nu op het punt om te stoppen met bv, maar heb daar ook weer niet zo'n goed gevoel bij.
Ik ben net gaan wegen en ze was in een week tijd nu 40 gram afgevallen, dus dat is helemaal niet goed.
Hoe kom ik er achter of ik wel genoeg voeding heb?
Fulltime kolven is geen optie, ik krijg op een dag niet genoeg gekolfd voor haar voedingen, misschien zegt dat eigenlijk al wel genoeg, maar op het cb geven ze aan dat je kolven en live voeden niet zo mag vergelijken.
Ik heb ook geen weegschaal, en ook al weet ik hoeveel ze bij me drinkt, dan nog weet ik niet of ze er genoeg voedingstoffen uit haalt.
Gisteren heeft ze 4 voedingen gehad, de rest van de week 5 of 6. Overdag zit er meestal 4 uur tussen, vanaf het eind van de middag en de avond wordt dit korter. Van 21 tot 7 slaapt ze, als ik haar om 22 uur wakker maak voor een voeding moet ze best veel huilen en heb ik het idee dat ze ook niet zo goed eet.
Ik sta nu op het punt om te stoppen met bv, maar heb daar ook weer niet zo'n goed gevoel bij.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Help, L komt maar niet aan...
Hier hebben al mijn kinderen met 4 maanden ook een dip gehad.
Ik persoonlijk zou niet gelijk stoppen als je er niet achterstaat, maar haar even wat vaker aanbieden. En over 2 weken nog eens te wegen gaan.
Je kunt ook altijd een curve invoeren voor bv kindjes op borstvoeding.com en ik heb die dan geplakt naar het borstvoedingsforum. Daar zijn lactatiekundige en andere bv mama's die een blik op de curve kunnen kijken.
Het is minder dat ze wat is afgevallen. Maar mijn ervaring zelf op het cb is dat de arts je heel gauw over wil op flesvoeding en pap.
Ik persoonlijk zou niet gelijk stoppen als je er niet achterstaat, maar haar even wat vaker aanbieden. En over 2 weken nog eens te wegen gaan.
Je kunt ook altijd een curve invoeren voor bv kindjes op borstvoeding.com en ik heb die dan geplakt naar het borstvoedingsforum. Daar zijn lactatiekundige en andere bv mama's die een blik op de curve kunnen kijken.
Het is minder dat ze wat is afgevallen. Maar mijn ervaring zelf op het cb is dat de arts je heel gauw over wil op flesvoeding en pap.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
En een weegschaal huren? Hebben wij de eerste 4 weken gedaan, kostte niet eens zo veel, ik dacht rond de 10,00 per maand.
Gast- Gast
Zou ik ook doen en dan een tijdje voor en na elke voeding wegen zodat je weet wat ze binnenkrijgt. Dat je melk niet voedzaam genoeg zou zijn lijkt me heel sterk, tenzij je zelf volledig ondervoed bent, maar dat zal wel niet. Mocht ze nou te weinig drinken, contact opnemen met een lactatiekundige over hoe je dat zou kunnen verhelpen.Stofzuiger schreef:En een weegschaal huren? Hebben wij de eerste 4 weken gedaan, kostte niet eens zo veel, ik dacht rond de 10,00 per maand.
Gewoon nu even actie ondernemen dus, zodat je straks beslissingen kunt nemen op basis van feiten i.p.v. alleen ongerustheid .
Gast- Gast
Voor hetzelfde geldt heeft ze de vorige keer net meer gedronken en minder geplast voor je ging wegen en nu andersom en ligt het niet aan je voeding.
Zeker als je niet klaar bent om te stoppen met de BV moet je het niet doen. Dan kan je altijd eerst voeden en evt KV na geven als je echt te kort komt.
Zeker als je niet klaar bent om te stoppen met de BV moet je het niet doen. Dan kan je altijd eerst voeden en evt KV na geven als je echt te kort komt.
Gast- Gast
Ik heb gelezen dat wegen voor en na de voeding niks zegt, kan alleen dat draadje even niet vinden.
Eigenlijk zijn 4 a 5 voedingen weinig voor een borstgevoede baby, maar M. drink ook niet vaker dan dat dus ik heb ook vaak een dip. Ik zou niet gaan bijvoeden met /kv of bijvoeding maar meer op hongersignalen gaan letten. Kan je een dagje thuis zijn en dan zoveel mogelijk huid op huid contact houden, vaker aanleggen en kijken hoe het dan gaat?
Tussen 4 en 6 maanden hebben veel borstbaby's een dip.
En misschien kan je een LK advies vragen.
Eigenlijk zijn 4 a 5 voedingen weinig voor een borstgevoede baby, maar M. drink ook niet vaker dan dat dus ik heb ook vaak een dip. Ik zou niet gaan bijvoeden met /kv of bijvoeding maar meer op hongersignalen gaan letten. Kan je een dagje thuis zijn en dan zoveel mogelijk huid op huid contact houden, vaker aanleggen en kijken hoe het dan gaat?
Tussen 4 en 6 maanden hebben veel borstbaby's een dip.
En misschien kan je een LK advies vragen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:kan alleen dat draadje even niet vinden.
Gast- Gast
Van wat ik weet uit "ons" topic heeft L al vanaf het begin moeite met aankomen. Het is al vaker gebeurd dat ze is afgevallen, daarom gaat Blondje ook iedere maandag wegen. Het is, voor zover ik weet dus, niet iets van de laatste tijd.
Ontopic: ik weet ook niet wat je eraan kan doen. Als je nog niet toe bent aan overstappen, dan zou ik het toch nog vol houden en inderdaad misschien vaker aanleggen. Maar als L maar blijft afvallen, is dat natuurlijk ook niet goed... Moeilijk, moeilijk, moeilijk
Ontopic: ik weet ook niet wat je eraan kan doen. Als je nog niet toe bent aan overstappen, dan zou ik het toch nog vol houden en inderdaad misschien vaker aanleggen. Maar als L maar blijft afvallen, is dat natuurlijk ook niet goed... Moeilijk, moeilijk, moeilijk
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Rond 4 maanden is er inderdaad een bekende dip, veel kindjes hebben daar last van.
Ik vind 4 voedingen voor zo'n jonge baby erg weinig. Ik denk dat je beter een tijdje op jouw verzoek kunt gaan voeden. Als ze 's nachts doorslaapt of huilerig wakker wordt als je haar wakker maakt, dan zou ik dat niet doen. Dan zou ik er voor kiezen om dus overdag meer aan te bieden. Om de 2 a hooguit 3 uur. Voor het slapen gaan kan je zelf clusteruurtjes inzetten, erg goed voor de productie.
Hoe drinkt ze aan de borst? Zie je haar veel slikken of tut ze veel? Heb je al eens borstcompressie geprobeerd? Zo kan je je borsten goed leeg maken.
Ik vind 4 voedingen voor zo'n jonge baby erg weinig. Ik denk dat je beter een tijdje op jouw verzoek kunt gaan voeden. Als ze 's nachts doorslaapt of huilerig wakker wordt als je haar wakker maakt, dan zou ik dat niet doen. Dan zou ik er voor kiezen om dus overdag meer aan te bieden. Om de 2 a hooguit 3 uur. Voor het slapen gaan kan je zelf clusteruurtjes inzetten, erg goed voor de productie.
Hoe drinkt ze aan de borst? Zie je haar veel slikken of tut ze veel? Heb je al eens borstcompressie geprobeerd? Zo kan je je borsten goed leeg maken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij hebben T in het begin ook steeds voor en na een voeding gewogen omdat ons verteld was dat je zo de voeding kon wegen, maar achteraf hoorde ik idd ook dat dat niks zegt.
Ik zou een lactatiekundige bellen en/of de 'vrijwillige bv adviseurs' kan even niet meer op de naam komen, er is hier vast iemand die t wel weet haha. Misschien zou je je vraag ook eens op het borstvoedings en/of dragen-en-voeden forum kunnen stellen, mijn ervaring is dat ze er daar meestal wel veel vanaf weten.
Ik zou niet stoppen met de bv als je er niet achter staat, misschien is de oplossing wel heel simpel en dan sla je jezelf straks voor je kop!
De hoeveelheid die je kolft zegt niks over je productie, over het algemeen krijgt een kindje er meer uit als een apparaat. Je zou misschien kunnen wisselvoeden om je productie op te krikken.
Had t cb nog tips voor je?
Ik zou een lactatiekundige bellen en/of de 'vrijwillige bv adviseurs' kan even niet meer op de naam komen, er is hier vast iemand die t wel weet haha. Misschien zou je je vraag ook eens op het borstvoedings en/of dragen-en-voeden forum kunnen stellen, mijn ervaring is dat ze er daar meestal wel veel vanaf weten.
Ik zou niet stoppen met de bv als je er niet achter staat, misschien is de oplossing wel heel simpel en dan sla je jezelf straks voor je kop!
De hoeveelheid die je kolft zegt niks over je productie, over het algemeen krijgt een kindje er meer uit als een apparaat. Je zou misschien kunnen wisselvoeden om je productie op te krikken.
Had t cb nog tips voor je?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
wegen om te kijken wat ze binnen krijgen is inderdaad niet betrouwbaar, dit klopt lang niet altijd.
Kun je haar gewichten en lengte eens invullen op de borstvoedingscurve (www.borstvoeding.com/groeicurve) en daarvan een printscreen hier posten? Dan kunnen wij ook zien hoe de groei is, misschien volgt ze namelijk wel haar lijntje. Ook klopt de groeicurve van het CB niet voor borstvoedingskindjes. Kindjes groeien op borstvoeding heel anders dan op kunstvoeding!
Verder zou ik advies vragen aan een lactatiekundige, of de LLL ofzo bellen, die kunnen je heel gericht advies geven.
Kun je haar gewichten en lengte eens invullen op de borstvoedingscurve (www.borstvoeding.com/groeicurve) en daarvan een printscreen hier posten? Dan kunnen wij ook zien hoe de groei is, misschien volgt ze namelijk wel haar lijntje. Ook klopt de groeicurve van het CB niet voor borstvoedingskindjes. Kindjes groeien op borstvoeding heel anders dan op kunstvoeding!
Verder zou ik advies vragen aan een lactatiekundige, of de LLL ofzo bellen, die kunnen je heel gericht advies geven.
Gast- Gast
Ik zou inderdaad ook even een lactatiekundige bellen.
Daarnaast zou ik nu per direct beginnen met vaker aanleggen. 8 keer op een dag voeden is nog heel erg normaal voor een borstgevoede baby, vier keer is erg weinig.
Lastig dit voor je, ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, als ze elke keer maar afvalt. Is ze verder wel gewoon blij en tevreden?
Daarnaast zou ik nu per direct beginnen met vaker aanleggen. 8 keer op een dag voeden is nog heel erg normaal voor een borstgevoede baby, vier keer is erg weinig.
Lastig dit voor je, ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, als ze elke keer maar afvalt. Is ze verder wel gewoon blij en tevreden?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Ik wilde hetzelfde als Mickey zeggen, dit is geen dip bij Blondje, zo gaat het al Lotte's hele korte leventje, ze komt maar minimaal aan. Verder heb ik geen verstand van bv, dus ik sluit me aan bij een aantal hier, kun je niet op jou verzoek gaan voeden, om de 2 uur bijv. Slaapt ze ook nog zolang overdag of is ze langer wakker?
En Freakie, hoe raar het ook klinkt, geen voedzame bv bestaat wel degelijk, mijn zusje was na 6 weken bv niet aangekomen, zat nog steeds onder geboortegewicht, mijn moeder had wel bv maar er zaten vrijwel geen voedingsstoffen in. Toen de fv kreeg kwam ze wel aan. Bij mij en mijn broertje hetzelfde, alleen mijn zus is tonnetje rond geworden van de bv.
En Freakie, hoe raar het ook klinkt, geen voedzame bv bestaat wel degelijk, mijn zusje was na 6 weken bv niet aangekomen, zat nog steeds onder geboortegewicht, mijn moeder had wel bv maar er zaten vrijwel geen voedingsstoffen in. Toen de fv kreeg kwam ze wel aan. Bij mij en mijn broertje hetzelfde, alleen mijn zus is tonnetje rond geworden van de bv.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ayla schreef:
Het kan inderdaad wel, maar de kans is héél klein. 97% van de vrouwen kan gewoon bv geven, 3% niet, jouw moeder zal jammer genoeg bij die 3% horen.
Vanaf een afstand kan ik natuurlijk niet zien hoe dat bij blondje is, misschien behoort zij ook wel tot die minderheid. Maar vooralsnog lijkt mij dat het komt doordat ze zo weinig keer op een dag voedt.
Linda- Ratel
Linda schreef:Ayla schreef:
Het kan inderdaad wel, maar de kans is héél klein. 97% van de vrouwen kan gewoon bv geven, 3% niet, jouw moeder zal jammer genoeg bij die 3% horen.
Vanaf een afstand kan ik natuurlijk niet zien hoe dat bij blondje is, misschien behoort zij ook wel tot die minderheid. Maar vooralsnog lijkt mij dat het komt doordat ze zo weinig keer op een dag voedt.
Mijn F drinkt al, sinds hij een week of 7 is, maar 5x per dag. De nachten slaapt hij door. Vorige week zaten er een paar dagen van 4 voedingen tussen. Hij groeit toch echt wel heel hard. De laatste keer op het CB (2 weken geleden) woog hij 6495 gram, bij zijn geboorte 3800 gram.
Het kan natuurlijk zijn dat dat inderdaad de reden is dat L niet goed groeit, maar zoals Ayla en ik al eerder aangaven, komt L al vanaf haar geboorte maar minimaal aan. Als ik het goed heb, weegt ze minder dan mijn F, die toch echt 2 maanden jonger is.
mickey- Kletskop
blondje1313- Kletskop
mickey schreef:Linda schreef:Ayla schreef:
Mijn F drinkt al, sinds hij een week of 7 is, maar 5x per dag. De nachten slaapt hij door. Vorige week zaten er een paar dagen van 4 voedingen tussen. Hij groeit toch echt wel heel hard. De laatste keer op het CB (2 weken geleden) woog hij 6495 gram, bij zijn geboorte 3800 gram.
Het kan natuurlijk zijn dat dat inderdaad de reden is dat L niet goed groeit, maar zoals Ayla en ik al eerder aangaven, komt L al vanaf haar geboorte maar minimaal aan. Als ik het goed heb, weegt ze minder dan mijn F, die toch echt 2 maanden jonger is.
Dat jouw baby erg goed groeit op vijf voedingen is heel fijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een ander kindje dat net zo goed doet. Ik snap wel heel goed dat ze zich zorgen maken over de groei van hun kindje, maar ik zou dan eerst bekijken of meer voedingen(minimaal ook geen resultaat laat zien. Ik denk dat het dan nu nog te vroeg is om te zeggen dat zij dan geen genoeg voedingstoffen heeft in haar voeding.
RiLiJu- Prater
blondje1313 schreef:
Ze gaat nu inderdaad wel erg afwijken naar de onderlijn. Het valt me op dat ze vanaf 14 weken en vanaf 18 weken begint af te vallen. Weet je nog hoeveel voedingen je gaf voor die tijd? en of daar verandering in is gekomen van voorgaande weken?
RiLiJu- Prater
RiLiJu schreef:mickey schreef:Linda schreef:Ayla schreef:
Dat jouw baby erg goed groeit op vijf voedingen is heel fijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een ander kindje dat net zo goed doet. Ik snap wel heel goed dat ze zich zorgen maken over de groei van hun kindje, maar ik zou dan eerst bekijken of meer voedingen(minimaal ook geen resultaat laat zien. Ik denk dat het dan nu nog te vroeg is om te zeggen dat zij dan geen genoeg voedingstoffen heeft in haar voeding.
Ik doelde eigenlijk op die ene dikgedrukte zin. F drinkt ook zo weinig, maar groeit wel heel hard. Ik las het, dat ieder BV-kindje veel vaker moet drinken, omdat ze anders niet genoeg groeien.
mickey- Kletskop
Op de curve is inderdaad te zien dat dit al een langere tijd speelt. Ik zou als ik jou was echt even een LK inschakelen! Die kan veel beter met je mee kijken. Er kan namelijk van alles zijn, wat vanaf hier moeilijk te beoordelen is. Mijn dochter kwam bijv weinig aan, toen bleek ze KMA te hebben, nadat ik op dieet ging kwam ze weer normaal aan.
Linda- Ratel
Blondje ik snap je onzekerheid helemaal. Hier groeit mijn zoontje ook niet snel. Hij weegt nu bijna 7 kilo met 9 maanden.(geboorte 2605gr). Mijn dochter groeide ook niet snel maar was wel wat zwaarder met 9 maanden. Hier zeggen ze dat hij gewoon zijn eigen lijntje groeit.
Ieder kind groeit verschillend en kan je niet vergelijken!!
Adviesen heb ik niet want ik kolfde fulltime en wist dus wat hij binnenkreeg. Maar wat de andere zeggen misschien extra aanleggen
Ieder kind groeit verschillend en kan je niet vergelijken!!
Adviesen heb ik niet want ik kolfde fulltime en wist dus wat hij binnenkreeg. Maar wat de andere zeggen misschien extra aanleggen
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
mickey schreef:RiLiJu schreef:mickey schreef:Linda schreef:Ayla schreef:
Ik doelde eigenlijk op die ene dikgedrukte zin. F drinkt ook zo weinig, maar groeit wel heel hard. Ik las het, dat ieder BV-kindje veel vaker moet drinken, omdat ze anders niet genoeg groeien.
Nee, zo bedoelde ik het inderdaad niet. Als je kindje weinig drinkt, maar wel tevreden is én goed groeit, dan is niks aan de hand en kan je gewoon zo doorgaan. Maar bij blondje is in ieder geval dat laatste niet van toepassing, dan denk ik dat 4 voedingen te weinig is.
Linda- Ratel
blondje1313 schreef:
oei, dat is inderdaad wel een lijntje om je zorgen over te maken. Ik zou als de donder contact zoeken met een lactatiekundige die bij je thuis kan komen, of waar jij heen kunt om te kijken hoe de voedingen gaan! Ik denk dat het ook al een hoop scheelt als je meer voedingen gaat geven, dus elke twee uur bijvoorbeeld overdag en 's nachts elke drie of vier uur. En je kindje bij ieder signaaltje dat op honger kan duiden (huilen, sabbelen, smakken, zoekgedrag) aanleggen, ook als de twee uur nog niet om zijn.
Gast- Gast
Linda schreef:mickey schreef:RiLiJu schreef:mickey schreef:Linda schreef:Ayla schreef:
Nee, zo bedoelde ik het inderdaad niet. Als je kindje weinig drinkt, maar wel tevreden is én goed groeit, dan is niks aan de hand en kan je gewoon zo doorgaan. Maar bij blondje is in ieder geval dat laatste niet van toepassing, dan denk ik dat 4 voedingen te weinig is.
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Wat ik van Blondje mee krijg uit "ons" topic, is dat L zelf genoegen neemt met dit aantal voedingen. Als ze haar 's avonds wekt, is ze nauwelijks wakker te krijgen en drinkt ze ook niet echt. Misschien inderdaad overdag vaker aanbieden.
mickey- Kletskop
Bedankt voor alle reacties!
Ik ben nu aan het kijken voor een weegschaal, wil er
eventueel ook wel eentje kopen, eerst nog even met mijn man overleggen.
Helaas herken ik de hongersignalen echt niet, wat we nu doen
is voeden, laten spelen, naar bed en dan als ze wakker is weer voeden. Daarmee
kom ik dus op die 5 keer per dag. Ik wil nu wel proberen om voor het naar bed
gaan weer te voeden, want het lijkt me ook niet goed als het voeden ten koste
gaat van het slapen.
LK is een heel goed idee, maar ik denk dat mijn man dat dan
toch te duur vindt om dat nu nog te doen. (Hij is dan meer van overschakelen
naar kv).
Het is bij Lotte geen dip, het is iets wat al langer speelt,
maar bij het cb maken ze zich eigenlijk nog niet echt zorgen omdat ze verder
wel heel alert en actief is. Ze geven daar alleen aan dat het verstandig is om
vaker aan te leggen en eventueel tussendoor te kolven.
Teddyaapje, wat is wisselvoeden?
RiLiJu, met 18 weken heeft ze heel veel dunne luiers gehad
en veel gehuild, rond de 14 weken is er ook geen verschil in voedingen geweest,
meestal 5, soms 6.
Eigenlijk is dit al zo vanaf dat ze 2 maanden was (en nu dus nog steeds).
Maar ze krijgt dus normaal gesproken 5 voedingen, die 4 was
een uitzondering.
Wat ik nu ga doen is dus vaker aanleggen en met mijn man
overleggen over een lk.
Ik ben nu aan het kijken voor een weegschaal, wil er
eventueel ook wel eentje kopen, eerst nog even met mijn man overleggen.
Helaas herken ik de hongersignalen echt niet, wat we nu doen
is voeden, laten spelen, naar bed en dan als ze wakker is weer voeden. Daarmee
kom ik dus op die 5 keer per dag. Ik wil nu wel proberen om voor het naar bed
gaan weer te voeden, want het lijkt me ook niet goed als het voeden ten koste
gaat van het slapen.
LK is een heel goed idee, maar ik denk dat mijn man dat dan
toch te duur vindt om dat nu nog te doen. (Hij is dan meer van overschakelen
naar kv).
Het is bij Lotte geen dip, het is iets wat al langer speelt,
maar bij het cb maken ze zich eigenlijk nog niet echt zorgen omdat ze verder
wel heel alert en actief is. Ze geven daar alleen aan dat het verstandig is om
vaker aan te leggen en eventueel tussendoor te kolven.
Teddyaapje, wat is wisselvoeden?
RiLiJu, met 18 weken heeft ze heel veel dunne luiers gehad
en veel gehuild, rond de 14 weken is er ook geen verschil in voedingen geweest,
meestal 5, soms 6.
Eigenlijk is dit al zo vanaf dat ze 2 maanden was (en nu dus nog steeds).
Maar ze krijgt dus normaal gesproken 5 voedingen, die 4 was
een uitzondering.
Wat ik nu ga doen is dus vaker aanleggen en met mijn man
overleggen over een lk.
blondje1313- Kletskop
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Maar hoe komt de baby er dan uit?...
» Wasmachine is op, maar er komt een nieuwe aan.
» Wat komt je kledingkast niet in?
» Wat komt je huis niet in?
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» Wasmachine is op, maar er komt een nieuwe aan.
» Wat komt je kledingkast niet in?
» Wat komt je huis niet in?
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: