Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
+16
Toet
Silver
Caramba
Sweety
Dolphinne
Middleme
JustMeDaan
Lejow
SuperGrover
Mari
Moezie
TukTuk
Melis_je
Verde
VeryCherry
Jeanette
20 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
Mij gebeurt het gewoon té vaak. Zit ik op de fiets, kom ik van rechts, op een gelijkwaardig kruispunt, krijg ik gewoon geen voorrang van auto's.
Gisteravond nog, ik fietste naar huis bij een vriendin vandaan, zie ik van links een auto komen. Die auto mindert vaart, dus ik denk: 'ah, hij stopt', dus ik rijd de kruising op, word ik verdorie bijna platgereden. Die auto moest helemaal uitwijken naar de linkerbaan en ik viel zowat over mijn stuur. De bestuurder steekt z'n middelvinger nota bene naar mij op. Wat een idioot.
Als ik overigens maar half vermoed dat ik geen voorrang zal krijgen, blijf ik wel wachten, want op de fiets ben je erg kwetsbaar en ik heb geen zin platgereden te worden.
Als ik in de auto zit, let ik zelf wel altijd op fietsers die van rechts komen. En het valt me op dat veel fietsers geen voorrang nemen terwijl ze het wel hebben. Dus regelmatig sta ik ergens stil, te gebaren naar fietsers dat ze wel op kunnen rijden haha.
Zo, even mijn frustratie kwijt
Gisteravond nog, ik fietste naar huis bij een vriendin vandaan, zie ik van links een auto komen. Die auto mindert vaart, dus ik denk: 'ah, hij stopt', dus ik rijd de kruising op, word ik verdorie bijna platgereden. Die auto moest helemaal uitwijken naar de linkerbaan en ik viel zowat over mijn stuur. De bestuurder steekt z'n middelvinger nota bene naar mij op. Wat een idioot.
Als ik overigens maar half vermoed dat ik geen voorrang zal krijgen, blijf ik wel wachten, want op de fiets ben je erg kwetsbaar en ik heb geen zin platgereden te worden.
Als ik in de auto zit, let ik zelf wel altijd op fietsers die van rechts komen. En het valt me op dat veel fietsers geen voorrang nemen terwijl ze het wel hebben. Dus regelmatig sta ik ergens stil, te gebaren naar fietsers dat ze wel op kunnen rijden haha.
Zo, even mijn frustratie kwijt
Gast- Gast
Re: Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
Ja, de verkeersregels zijn helaas niet bij iedereen goed aangekomen..
Gast- Gast
Dat sommige uberhaupt hun theorie hebben gehaald..
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Gister nog, ik steek met mijn zoon een straat over waar ik overduidelijk voorrang had. Komt een idioot met 80 zowat aanvlammen en stopt net op tijd, ik was inmiddels al naar de stoep gerend. Ik schudde mijn hoofd wat uit boosheid en mompelde wat. Komt die gek naast me rijden, draait z'n raampje open en roept k*nkerslet, k*nkerteef, hoer enz naar me! ik was gewoon echt geschrokken, wat ontzettend asociaal. Ik steek nota bene de weg over en hij rijdt me gewoon bijna plat!!
Gast- Gast
Dat meen je niet Storm, wat asociaal zeg..
Gast- Gast
En ik was serieus echt bang, zo agressief als die kerel was!Break Of Day schreef:Dat meen je niet Storm, wat asociaal zeg..
Gast- Gast
wow wat asociaal zeg en tja sommige mensen maken soms wel eens hun eigen regels heb ik het idee. Hoor het ook van m`n vriend, die wordt ook ontzettend vaak bijna aangereden.
Gast- Gast
Dat heb ik heel vaak nu als ik N. naar school breng. Aangezien ze hier voor bezig zijn wordt al het verkeer omgeleid en je moet niet denken dat je voorrang krijgt hoor. Als ik alleen ben loop ik gewoon door en dan moeten ze wel stoppen, maar met N. moet ik soms wel vijf minuten wachten voordat iemand stopt om ons over te laten steken.
Pas was ik boodschappen wezen doen op de fiets, rijdt er ineens zo'n lompe k*t vanaf een parkeerplaats naar achter, terwijl ze ons wel zag, want eerst stopte ze nog. Toen heb ik uit reactie een trap tegen d'r auto gegeven
Pas was ik boodschappen wezen doen op de fiets, rijdt er ineens zo'n lompe k*t vanaf een parkeerplaats naar achter, terwijl ze ons wel zag, want eerst stopte ze nog. Toen heb ik uit reactie een trap tegen d'r auto gegeven
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Begrijp je frustratie helemaal!
Ik ben dan overigens wel zo "brutaal" om als het maar enigszins veilig is qua ruimte dat ik m'n voorrang gewoon néém ipv af te wachten. Maar ik woon nu in een klein stadje, toen ik nog in Den Haag woonde deed ik dat ook niet!
Ik heb hier dus ook een grote frustratie dat veel automobilisten juist vriendelijk willen zijn en je voorrang geven als je dat niet hebt, maar dan pas gaan zwaaien dat je mag als je al (bijna) helemaal stilstaat! Is heel aardig bedoeld, maar bedenk het dan als ik nog een beetje vaart heb; of rij zelf door als je ziet dat ik al voor je ben gestopt...
Ik ben dan overigens wel zo "brutaal" om als het maar enigszins veilig is qua ruimte dat ik m'n voorrang gewoon néém ipv af te wachten. Maar ik woon nu in een klein stadje, toen ik nog in Den Haag woonde deed ik dat ook niet!
Ik heb hier dus ook een grote frustratie dat veel automobilisten juist vriendelijk willen zijn en je voorrang geven als je dat niet hebt, maar dan pas gaan zwaaien dat je mag als je al (bijna) helemaal stilstaat! Is heel aardig bedoeld, maar bedenk het dan als ik nog een beetje vaart heb; of rij zelf door als je ziet dat ik al voor je ben gestopt...
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Dat is ook om schijtziek van te worden inderdaad.. Helemaal als je dan door verwarring niet meer weet wat je moet doen en dan ineens met 7 auto`s bij het kruispunt stil staat..Sabgirl schreef:
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Dat is ook om schijtziek van te worden inderdaad.. Helemaal als je dan door verwarring niet meer weet wat je moet doen en dan ineens met 7 auto`s bij het kruispunt stil staat..Sabgirl schreef:
Whahaha, inderdaad. Echt zo zinloos.
Gast- Gast
VeryCherry schreef:
Deed ze het expres of dacht ze dat jullie al weg waren? Wie weet schrijft zij nu over jou op een ander forum.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:VeryCherry schreef:
Deed ze het expres of dacht ze dat jullie al weg waren? Wie weet schrijft zij nu over jou op een ander forum.
Expres, ze reed naar achter, zag ons, stopte, zag ons nog een keer en reed zo door.
Bij mij ligt het heel erg aan wat voor positie ik zelf inneem. Ben ik fietser, dan erger ik me er aan als ik geen voorrang krijg van auto's en dat de voetgangers gewoon maar oversteken als ze er zin in hebben en niet uitkijken. Als ik voetganger ben of bijrijder (vooral in Utrecht was dat erg) erger ik me dood aan de fietsers die gewoon door rood rijden en niks of niemand horen met hun ipods en mobieltjes. Terwijl ik dat zelf ook doe op de fiets
Gast- Gast
Mensen letten echt niet op hoor! Dus die voorrangen moeten geven als jij van rechts komt, maar owjeej als het tegenovergestelde is en dat jij ze GEEN voorrang geeft...poeh worden ze me oa asociaal! Niet te geloven...
Of nog zo'n mooie, ik wacht dat het poppetje groen is om te lopen en de automobielist rijd door rijd, KRIJG Ik een middelvinger ofzo..hallo..jij hoort te stoppen? :S
Of nog zo'n mooie, ik wacht dat het poppetje groen is om te lopen en de automobielist rijd door rijd, KRIJG Ik een middelvinger ofzo..hallo..jij hoort te stoppen? :S
Gast- Gast
Ben je daar niet anders in geworden Fauve?
Vanaf het moment dat ik m`n rijbewijs haalde ben ik heel anders gaan fietsen..
Gast- Gast
Wat ik het ergste vind is het soort mensen dat denkt voorrang te hebben omdat ze toevallig een nieuwe, dikke auto onder d'r kont hebben...
(bij deze ben je gewaarschuwd Lejow )
(bij deze ben je gewaarschuwd Lejow )
Gast- Gast
Storm schreef:Gister nog, ik steek met mijn zoon een straat over waar ik overduidelijk voorrang had. Komt een idioot met 80 zowat aanvlammen en stopt net op tijd, ik was inmiddels al naar de stoep gerend. Ik schudde mijn hoofd wat uit boosheid en mompelde wat. Komt die gek naast me rijden, draait z'n raampje open en roept k*nkerslet, k*nkerteef, hoer enz naar me! ik was gewoon echt geschrokken, wat ontzettend asociaal. Ik steek nota bene de weg over en hij rijdt me gewoon bijna plat!!
Als voetganger heb je geen voorrang van rechts, alleen als een auto afslaat, en jij wilt net die straat oversteken, waar hij wilde in slaan.
Ja of het moet een zebra pad zijn uiteraard.
Ontopic: Het valt mij idd ook vaak op dat auto's niet voor je stoppen, maar andersom ook. Dat ik stop voor fietsers die van rechts komen en ik eerst een halve minuut stil sta voordat zij doorhebben dat ze voorrang hebben.. Dat is ook vrij irritant!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Wat ik ook gruwelijk irritant vind als ik in de auto zit en er fietsen 3 of 4 van die 16-jarige grietjes náást elkaar, druk aan het bellend, die denken dat de hele wereld om hun draait en zelf houden ze nergens rekening mee.
_Donnaa schreef:Ben je daar niet anders in geworden Fauve?
Ik heb geen rijbewijs, zie het als bijrijder en dat is toch anders denk ik. Ik ben wel anders gaan fietsen maar dat komt omdat ik nu in een andere stad woon en het daar niet normaal is dat je door rood fietst In Utrecht moest je als fietser echt soms oppassen dat je niet stopte voor rood want dan werd je aangereden door een kudde keiharde fietsers (die dus wel door rood fietsten).
Laatst aangepast door Fauve op di 3 mei 2011 - 23:44; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Dat heb ik heel vaak nu als ik N. naar school breng. Aangezien ze hier voor bezig zijn wordt al het verkeer omgeleid en je moet niet denken dat je voorrang krijgt hoor. Als ik alleen ben loop ik gewoon door en dan moeten ze wel stoppen, maar met N. moet ik soms wel vijf minuten wachten voordat iemand stopt om ons over te laten steken.
Beetje asociaal.. En hoe weet je dat ze stopte omdat ze jou gezien had? Misschien wel vanwege iets anders? Je ziet nou eenmaal niet altijd alles, als er toevallig een grotere auto naast je staat, zie je echt niet altijd of er iemand aan komt vanaf die kant, als je achteruit aan het rijden bent vanaf een parkeerplek..
TukTuk- Ratel
Als bijrijder is dat inderdaad anders, toen fietste ik ook nog zonder licht enzo..Fauve schreef:_Donnaa schreef:Ben je daar niet anders in geworden Fauve?
Ik heb geen rijbewijs, zie het als bijrijder en dat is toch anders denk ik. Ik ben wel anders gaan fietsen maar dat komt omdat ik nu in een andere stad woon en het daar niet normaal is dat je door rood fietst In Utrecht moest je als fietser echt soms oppassen dat je niet stopte voor rood want dan werd je aangereden door een kudde keiharde fietsers (die dus wel door rood fietsten).
Sinds ik zelf een rijbewijs heb doe ik dat echt niet meer.. Hoe vaak ik op een donkere weg al niet bijna een fietser op de motorkap heb gehad..
Gast- Gast
AngelNyn schreef:VeryCherry schreef:Dat heb ik heel vaak nu als ik N. naar school breng. Aangezien ze hier voor bezig zijn wordt al het verkeer omgeleid en je moet niet denken dat je voorrang krijgt hoor. Als ik alleen ben loop ik gewoon door en dan moeten ze wel stoppen, maar met N. moet ik soms wel vijf minuten wachten voordat iemand stopt om ons over te laten steken.
Beetje asociaal.. En hoe weet je dat ze stopte omdat ze jou gezien had? Misschien wel vanwege iets anders? Je ziet nou eenmaal niet altijd alles, als er toevallig een grotere auto naast je staat, zie je echt niet altijd of er iemand aan komt vanaf die kant, als je achteruit aan het rijden bent vanaf een parkeerplek..
Heb ik net al gezegd, maar ze zag me wel degelijk. En het is niet zo dat ik van mijn fiets afstapte om een trap tegen die auto aan te gaan geven, gebeurde al fietsend doordat ze bijna tegen ons aan zat.
_Donnaa schreef:Als bijrijder is dat inderdaad anders, toen fietste ik ook nog zonder licht enzo..Fauve schreef:_Donnaa schreef:Ben je daar niet anders in geworden Fauve?
Sinds ik zelf een rijbewijs heb doe ik dat echt niet meer.. Hoe vaak ik op een donkere weg al niet bijna een fietser op de motorkap heb gehad..
+1!
Vroeger snapte ik ook nooit zo goed wat het probleem was was van geen of slechte verlichting op mijn fiets, tot dat ik zelf mijn rijbewijs gehaald had
Overigs irriteer ik me ook aan die mensen in een auto die pas hun lampen aan doen als het echt heel donker is, en bij schemer ofzo of mist gewoon hun lampen uit laten.. Kost je niks extra's hoor!
Ik rij altijd met mijn lampen aan overigs.
TukTuk- Ratel
Herkenbaar Donnaa (van mijn vriend dan, door hem zie ik het nu wel meer hoor, dat je als fietser soms echt neit te zien bent). Ik vond dat altijd doodeng op de binnenweggetjes hier vlakbij. mijn vriend woonde toen nog in een klein dorp en dan is er een lange drukke weg waar je 80 mag, door vijf kleine dorpjes heen zeg maar naar de stad. Daar fietsten gewoon kindjes van 6 jaar, ALLEEN! Echt die ouders, die snap ik niet. Er stonden daar nauwelijks lantaarnpalen en 's ochtends in de winter waren die kinderen NIET te zien.
Gast- Gast
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Wat komt je kledingkast niet in?
» Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
» Wat aan de voeten wat ze niet uit krijgen?
» Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
» Wat aan de voeten wat ze niet uit krijgen?
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: