Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
+16
Toet
Silver
Caramba
Sweety
Dolphinne
Middleme
JustMeDaan
Lejow
SuperGrover
Mari
Moezie
TukTuk
Melis_je
Verde
VeryCherry
Jeanette
20 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt
Storm schreef:Over welke forummer heb je het precies? Over VC? Dat is dan niet terecht, want die is de laatste weken ook flink aan de tand gevoeld hoor door mede-forummers. Dus daar sla je de plank al mis met het beschermen van bepaalde forummers.AngelNyn schreef:Storm schreef:Huh, discussies bespreken in besloten kring (facebook,twitter enz) is wel ok maar in het dagcafe, waar iedereen het kan lezen, is het not done? Dat vind ik wel een beetje raar hoor. Ik snap dat het niet leuk is om dingen over jezelf terug te lezen in het dagcafe, maar als er over mij gepraat zou worden in besloten kring zou ik dat nog erger vinden eigenlijk.
Ik vind het niet erg als mensen over mij praten, ik vind het alleen lullig dat bepaalde forummers "beschermd" worden en dat die álles kunnen maken bijvoorbeeld, en als iemand dan kritisch is daarover, dan wordt die persoon gelijk afgezeken, terwijl ik 100% zeker weet dat als de rollen omgedraaid zijn, dat dus niet gebeurd.
En het is altijd heel erg makkelijk om mensen af te zeiken en met een groepje mee te lopen en dingen uit het verleden mee te sleuren naar het heden, maar je kan je ook eens volwassen gedragen en eens objectief proberen te kijken naar dingen. En niet omdat je een bepaalde naam ziet staan, gelijk iedere reactie gaat verdraaien in je hoofd.
Daarom vraag ik je ook, noem eens topics van de laatste maanden waarin ik volgens jou "foute" opmerkingen oid heb gemaakt? Waarop jij je zogenaamd basseerd?
Ik weet zo even geen topic op te noemen, maar er zijn wel vaker topics geweest die 'uit de hand' zijn gelopen vanwege jouw opmerkingen of wat dan ook.
Nee je weet nu geen topics te noemen inderdaad omdat die er niet zijn! Misschien tijd geleden inderdaad, maar is het eerlijk om daar nu nog iemand op te veroordelen?
En ik neem nu idd VC als voorbeeld, misschien inderdaad door andere mede forummers, maar door bepaalde mensen die toch altijd in het dagcafe zitten bij elkaar, daar merk je wel dat mensen in elkaars ogen niks fouts kunnen doen. Maakt mij verder niet uit, maar blijf gewoon eerlijk en probeer wat objectiever te reageren, dat zou hier al een hoop schelen!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Gloria schreef:Ik had het over lange tenen.AngelNyn schreef:"Ik wijt dat voor een deel ook aan de houding van AngelNyn."
En hoe zou ik dit positief moeten opvatten?
En die opmerking hierboven stond in een context: "Als je het hele topic doorleest, terwijl je niet mee hebt gedaan, valt het gewoon op hoe onrustig, snel en zonder inlevingsvermogen op elkaar gereageerd wordt. Ik wijt dat voor een deel ook aan de houding van AngelNyn (voor zover ik kan overzien)."
Het onrustige, snelle en met weinig inlevingsvermogen van dít topic wijt ik voor een deel aan jouw houding. Da's genuanceerder dan 'AngelNyn heeft een slechte houding en verziekt het hele topic'.
Ach het zal wel, het gaat er om dat je mijn houding "voor een deel" afkraakt, terwijl ik alleen maar gewoon kritisch iets aan iemand vraag.
Maar zal dat wel niet meer doen dan
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Giacomo schreef:Ja, nu ik het weer lees kan je het ook anders opvatten maar ik bedoelde dus te zeggen dat ik het altijd zo sneu vind om de discussies nog even met het bekende groepje te bespreken in het dagtopic. Als je het nou onderling bespreekt met elkaar waar anderen het niet kunnen lezen,oké, maar op deze manier..
Hou het lekker in de discussie zelf als je er toch wat over wilt zeggen..
Ahh ok:) Ja dat was dus ook mijn punt inderdaad.. Maar pas op, je mag het geen groepje noemen, want dan krijgen we daar weer een discussie over!
Ik haal hier toch echt weer het groepje uit!! en dat zal volgens jou toch weer niet zo zijn, hetzelfde als gisteren met de !
En wat andere al zeiden dit topic is echt zo onrustig door jou reacties...
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Ik word echt zo moe van dat Dagcafe-discussie de hele tijd. Ik kap er mee.
Gast- Gast
loontjes-power schreef:AngelNyn schreef:Giacomo schreef:Ja, nu ik het weer lees kan je het ook anders opvatten maar ik bedoelde dus te zeggen dat ik het altijd zo sneu vind om de discussies nog even met het bekende groepje te bespreken in het dagtopic. Als je het nou onderling bespreekt met elkaar waar anderen het niet kunnen lezen,oké, maar op deze manier..
Hou het lekker in de discussie zelf als je er toch wat over wilt zeggen..
Ahh ok:) Ja dat was dus ook mijn punt inderdaad.. Maar pas op, je mag het geen groepje noemen, want dan krijgen we daar weer een discussie over!
Ik haal hier toch echt weer het groepje uit!! en dat zal volgens jou toch weer niet zo zijn, hetzelfde als gisteren met de !
En wat andere al zeiden dit topic is echt zo onrustig door jou reacties...
Ik zeg hier NIKS over groepjes, Giacomo begint er over, en ik zeg alleen maar, pas op want daar krijg je anders weer een discussie over! Ik noem het ook expres in mijn andere reactie geen groepje, omdat ik die nutteloze discussie wil voorkomen :S
TukTuk- Ratel
Nou geloof mij die ben je ondertussen wel begonnen
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Waarom vat je het op als afkraken? Ik wil je in alle vriendelijkheid uitleggen wat ik denk dat je anders zou kunnen doen .AngelNyn schreef:Ach het zal wel, het gaat er om dat je mijn houding "voor een deel" afkraakt, terwijl ik alleen maar gewoon kritisch iets aan iemand vraag. Maar zal dat wel niet meer doen dan
Kritisch bevragen is niet erg, is zelfs goed. Ik 'ken' je niet zo goed, maar volgens mij doe je dat wel vaker. En wat ik van je gelezen heb, is dat daar iets te veel hardheid en onbezonnenheid (is niet het perfecte woord, maar dekt ongeveer de lading) in zit. Het zou wat schelen als je je opmerkingen wat meer met stroop verpakt. Ik denk dat dat jou ook meer oplevert in discussies, dat je meer krijgt wat je wilt. Want ik neem aan dat je geen fitties wilt, maar gewoon een leuke discussie...
Gast- Gast
Gloria schreef:Waarom vat je het op als afkraken? Ik wil je in alle vriendelijkheid uitleggen wat ik denk dat je anders zou kunnen doen .AngelNyn schreef:Ach het zal wel, het gaat er om dat je mijn houding "voor een deel" afkraakt, terwijl ik alleen maar gewoon kritisch iets aan iemand vraag. Maar zal dat wel niet meer doen dan
Kritisch bevragen is niet erg, is zelfs goed. Ik 'ken' je niet zo goed, maar volgens mij doe je dat wel vaker. En wat ik van je gelezen heb, is dat daar iets te veel hardheid en onbezonnenheid (is niet het perfecte woord, maar dekt ongeveer de lading) in zit. Het zou wat schelen als je je opmerkingen wat meer met stroop verpakt. Ik denk dat dat jou ook meer oplevert in discussies, dat je meer krijgt wat je wilt. Want ik neem aan dat je geen fitties wilt, maar gewoon een leuke discussie...
Ik ben inderdaad altijd heel direct, en ik ben ook de eerste die toegeeft dat dat niet altijd goed is. Ik hou er niet van om om de hete brij heen te draaien, maar weet ook dat veel mensen er niet goed tegen kunnen als mensen heel erg direct zijn.
Ik probeer er hier ook op te letten, zeker hier, maar het is lastig als je merkt dat mensen je blijven veroordelen op dingen die máánden geleden gebeurd zijn. Dan kan je het nog zo goed doen, als mensen dat oordeel over je blijven houden, dan verander je dat toch niet, tenminste, dat idee krijg ik hier heel erg.
Ik wil ook zeker geen ruzies hier, maar inderdaad juist leuke discussies, maar als je gelijk afgezeken wordt als je niet super lief tegen elkaar doet, ja dan lukt dat dus niet
En ik heb het idee dus wel dat sommige mensen hier dus meer kunnen zeggen en maken, dan anderen, alsof er een onzichtbare rangorde hier is.
Maar ben blij dat je het in ieder geval niet zo aanvallend bedoelde Nogmaals, ik probeer er echt op te letten maar bijvoorbeeld die reactie van Storm, dan vraag ik haar nog, welke andere topics bedoel je, ja dan kan ze geen directe voorbeelden geven. Dat betekend dat ze haar mening puur basseert op iets wat maanden geleden gebeurd is, dat is gewoon niet eerlijk. Dan blijf je daar tegen op boxen. Terwijl het totaal mijn intentie niet is om topics te verzieken of wat dan ook.
TukTuk- Ratel
Ik vind het logisch als je meer met elkaar kletst je ook meer op elkaar reageert. Je 'kent' elkaar wat beter. Als ik in een ruimte zit met vreemden en bekenden, leg ik ook eerder contact met die bekenden dan met vreemden.
Van die bekenden weet ik ook vaak wel meteen hoe ze iets bedoelen. Bij een vreemde is dat nog even afwachten hoe iets bedoelt wordt.
In mijn ogen is een 'groepje' dus niet iets negatiefs.
Van die bekenden weet ik ook vaak wel meteen hoe ze iets bedoelen. Bij een vreemde is dat nog even afwachten hoe iets bedoelt wordt.
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Ik vind het logisch als je meer met elkaar kletst je ook meer op elkaar reageert. Je 'kent' elkaar wat beter. Als ik in een ruimte zit met vreemden en bekenden, leg ik ook eerder contact met die bekenden dan met vreemden.
Nee ik vind het woord groepje ook totaal niet negatief en ik heb het ook nooit zelf een groepje genoemd, in combinatie met een negatieve lading.. De enige mening die ik er over had in die discussie toen, was dat "buitenstaanders" het soms moeilijk kunnen vinden om in de groep opgenomen te worden dan zeg maar, omdat je inderdaad sneller op mensen reageert die je al kent, dat is ook normaal. Dat heeft automatisch als gevolg dat het voor anderen kan voelen alsof zij "genegeerd" worden.
Zonder gelijk negatief te oordelen over de mensen die daar regelmatig zitten, want ik weet ook wel dat ze het niet doen om mensen maar buiten te sluiten ofzo. Tenminste, daar gaan we maar even van uit
TukTuk- Ratel
Je kunt directheid óók in stroop verpakken .
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je moet accepteren dat het zo op een forum werkt. Ook doordat mensen alleen je tekst lezen en je geen sympathie kunt kweken met je lichaamshouding en non-verbale communicatie. Aardigheid en vriendelijkheid moet je dus in je tékst leggen. Of je moet dat niet willen, en dat idee krijg ik een beetje uit jouw post. Je rechtvaardigt je gedrag, doordat je zegt 'ik houd er niet van om om de hete brij heen te draaien' en 'als je gelijk afgezeken wordt als je niet superlief doet'. Probeer anders eens door de ogen van een ander naar jouw posts te kijken, dat helpt bij mij altijd. Moet je natuurlijk ook niet altijd doen, maar daar een balans in vinden.
Ik heb dat hele Maple-gedoe toentertijd niet gevolgd, maar volgens mij had zij 'last' van dezelfde 'kwaal'.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je moet accepteren dat het zo op een forum werkt. Ook doordat mensen alleen je tekst lezen en je geen sympathie kunt kweken met je lichaamshouding en non-verbale communicatie. Aardigheid en vriendelijkheid moet je dus in je tékst leggen. Of je moet dat niet willen, en dat idee krijg ik een beetje uit jouw post. Je rechtvaardigt je gedrag, doordat je zegt 'ik houd er niet van om om de hete brij heen te draaien' en 'als je gelijk afgezeken wordt als je niet superlief doet'. Probeer anders eens door de ogen van een ander naar jouw posts te kijken, dat helpt bij mij altijd. Moet je natuurlijk ook niet altijd doen, maar daar een balans in vinden.
Ik heb dat hele Maple-gedoe toentertijd niet gevolgd, maar volgens mij had zij 'last' van dezelfde 'kwaal'.
Gast- Gast
Gloria schreef:Je kunt directheid óók in stroop verpakken .
Oh ik wil dat zeker wel hoor Maar bedoel gewoon ook meer in het dagelijks leven. En omdat je dan altijd inderdaad nog non verbale communicatie hebt, komt het altijd anders over. Daarom probeer ik er hier echt wel op te letten
Maar bedoelde alleen ook dat het soms wel doorslaat naar de andere kant hier lijkt het wel, maar het is inderdaad een kwestie van een balans zoeken, en volgens mij deed ik dat al vrij aardig de laatste tijd, schijnbaar toch niet goed genoeg
Offtopic: dit soort discussies zijn wel altijd goed voor je aantal postst
TukTuk- Ratel
Ik denk dat Storm helemaal niet zó ver doordacht. Die heeft gewoon een bepaald gevoel bij jou, wat overigens bij de meeste mensen gebeurt. Niemand houdt bij op een lijstje door welke opmerkingen precies dat gevoel zich heeft ontwikkeld .AngelNyn schreef:Maar ben blij dat je het in ieder geval niet zo aanvallend bedoelde Nogmaals, ik probeer er echt op te letten maar bijvoorbeeld die reactie van Storm, dan vraag ik haar nog, welke andere topics bedoel je, ja dan kan ze geen directe voorbeelden geven. Dat betekend dat ze haar mening puur basseert op iets wat maanden geleden gebeurd is, dat is gewoon niet eerlijk. Dan blijf je daar tegen op boxen. Terwijl het totaal mijn intentie niet is om topics te verzieken of wat dan ook.
Gast- Gast
Ik open dit topic, om is te kijken wat er over fietsers en voorrang wordt geschreven, is er weer een discussie gaande over het dagcafe
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ja nou, dit dus. Ik denk dat de meeste mensen wel een gevoel bij een forummer hebben, gebaseerd op wat er door die forummer gezegd wordt, ongeacht of dat nou in het verleden was of niet.Gloria schreef:Ik denk dat Storm helemaal niet zó ver doordacht. Die heeft gewoon een bepaald gevoel bij jou, wat overigens bij de meeste mensen gebeurt. Niemand houdt bij op een lijstje door welke opmerkingen precies dat gevoel zich heeft ontwikkeld .AngelNyn schreef:Maar ben blij dat je het in ieder geval niet zo aanvallend bedoelde Nogmaals, ik probeer er echt op te letten maar bijvoorbeeld die reactie van Storm, dan vraag ik haar nog, welke andere topics bedoel je, ja dan kan ze geen directe voorbeelden geven. Dat betekend dat ze haar mening puur basseert op iets wat maanden geleden gebeurd is, dat is gewoon niet eerlijk. Dan blijf je daar tegen op boxen. Terwijl het totaal mijn intentie niet is om topics te verzieken of wat dan ook.
Gast- Gast
Mooi!AngelNyn schreef:Oh ik wil dat zeker wel hoor Maar bedoel gewoon ook meer in het dagelijks leven. En omdat je dan altijd inderdaad nog non verbale communicatie hebt, komt het altijd anders over. Daarom probeer ik er hier echt wel op te letten
Dat zou best kunnen, maar het duurt misschien even voordat het doordringt. Persoonlijk merk ik niets van groepjes enz. En ook al zijn die er wel, dan trek ik me daar niets van aan. Ik zit natuurlijk ook niet in het Dagcafé, misschien dat dat scheelt. Ik snap dat gemier daaromheen ook nooit .AngelNyn schreef:Maar bedoelde alleen ook dat het soms wel doorslaat naar de andere kant hier lijkt het wel, maar het is inderdaad een kwestie van een balans zoeken, en volgens mij deed ik dat al vrij aardig de laatste tijd, schijnbaar toch niet goed genoeg
Ja, ben ineens ook geëvolueerd naar prater.
Gast- Gast
En dat komt alleen maar omdat ze in het dagcafe over dit topic praatten.Atelier Madame schreef:Ik open dit topic, om is te kijken wat er over fietsers en voorrang wordt geschreven, is er weer een discussie gaande over het dagcafe
Gast- Gast
Dat gezeur over groepjes.. Jullie zijn gewoon een groepje, het groepje van het dagcafe. Iedereen van het groepje roept het hardst dat ze geen groepje zijn om het weer te bespreken in het groepje. Groepjes zijn niet erg, iedereen vormt groepjes. Dat is menselijk. Zo zijn we met dit forum ook een groepje, en daarbij nog allemaal subgroepjes. Volkomen normaal dus. Ik hou van groepjes. Groepjes zijn cool.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Ik open dit topic, om is te kijken wat er over fietsers en voorrang wordt geschreven, is er weer een discussie gaande over het dagcafe
Bij 12 pagina's is er gegarandeerd een discussie.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik wilde nog reageren, maar inderdaad, toen ik zag dat er inmiddels 12 pagina's zijn, had ik al besloten om het maar te laten voor wat het is. Oeps, doe ik het toch
Gast- Gast
Klopt, en ik hou van discussies. Alleen is deze zo uitgemolken dat zelfs ík er moe van ben geworden. Nou dat zegt wat, ik kan uren doorleuterenMelis_je schreef:Atelier Madame schreef:Ik open dit topic, om is te kijken wat er over fietsers en voorrang wordt geschreven, is er weer een discussie gaande over het dagcafe
Bij 12 pagina's is er gegarandeerd een discussie.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Giacomo schreef:Dat gezeur over groepjes.. Jullie zijn gewoon een groepje, het groepje van het dagcafe. Iedereen van het groepje roept het hardst dat ze geen groepje zijn om het weer te bespreken in het groepje. Groepjes zijn niet erg, iedereen vormt groepjes. Dat is menselijk. Zo zijn we met dit forum ook een groepje, en daarbij nog allemaal subgroepjes. Volkomen normaal dus. Ik hou van groepjes. Groepjes zijn cool.
hahah +1 !!!!
Gast- Gast
Giacomo schreef:Dat gezeur over groepjes.. Jullie zijn gewoon een groepje, het groepje van het dagcafe. Iedereen van het groepje roept het hardst dat ze geen groepje zijn om het weer te bespreken in het groepje. Groepjes zijn niet erg, iedereen vormt groepjes. Dat is menselijk. Zo zijn we met dit forum ook een groepje, en daarbij nog allemaal subgroepjes. Volkomen normaal dus. Ik hou van groepjes. Groepjes zijn cool.
Dat is wel een goeie
Gast- Gast
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Help, L komt maar niet aan...
» Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» Wat aan de voeten wat ze niet uit krijgen?
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
» Verjaardagen en niet krijgen wat je vraagt
» Dingen waar je telkens niet aan toe komt ...
» Wat aan de voeten wat ze niet uit krijgen?
» Klachten icm wel of niet een mk krijgen..
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum: