Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt

+16
Toet
Silver
Caramba
Sweety
Dolphinne
Middleme
JustMeDaan
Lejow
SuperGrover
Mari
Moezie
TukTuk
Melis_je
Verde
VeryCherry
Jeanette
20 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt - Pagina 5 Empty Re: Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt

Bericht  SuperGrover wo 4 mei 2011 - 4:50

Toetje, ik snap je ergernis, sinds ik zelf ook autorij. Maar veel fietsers weten echt de verkeersregels niet, dus ik zou iets verdraagzamer zijn. Er is geen fietstheorie, en zoals ik al zei, ik wist echt minstens 3/4 van de verkeersregels niet voordat ik mijn theorie ging halen
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt - Pagina 5 Empty Re: Als fietser niet voorrang krijgen als je van rechts komt

Bericht  Middleme wo 4 mei 2011 - 4:53

SuperGrover schreef:Toetje, ik snap je ergernis, sinds ik zelf ook autorij. Maar veel fietsers weten echt de verkeersregels niet, dus ik zou iets verdraagzamer zijn. Er is geen fietstheorie, en zoals ik al zei, ik wist echt minstens 3/4 van de verkeersregels niet voordat ik mijn theorie ging halen

Ik denk dat dat met de meesten onder ons wel zo zal zijn! Als fietser heb je gewoon niet in de gaten wat er allemaal bij autorijden komt kijken smile. (en het heeft denk ik ook met volwassen worden te maken Laughing)
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  SuperGrover wo 4 mei 2011 - 4:57

Dat is ook waar. Je brein is pas rond je 22e uitgegroeid, en dingen als plannen en consequenties kunnen overzien van je keuzes, volgroeien het laatst.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  MADDIE wo 4 mei 2011 - 5:04

Ik heb moeite met mensen die zonder te kijken hun portier open gooien terwijl je langs fietst. is al een paar keer net goed gegaan!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 5:16

Ik praat ook altijd tegen andere weggebruikers haha laughcry Ze horen me niet eens :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 5:17

MADDIE schreef:Ik heb moeite met mensen die zonder te kijken hun portier open gooien terwijl je langs fietst. is al een paar keer net goed gegaan!!
Moet je nagaan als je er naast rijdt..

silent

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 5:30

MADDIE schreef:Ik heb moeite met mensen die zonder te kijken hun portier open gooien terwijl je langs fietst. is al een paar keer net goed gegaan!!
Ja ik ook.. maar toen ik net mijn rijbewijs had, heb ik ook eens een voetganger geslagen met de autodeur. Nu doe ik het voorbeeldig hoor;)

Gast
Gast

Bericht  MADDIE wo 4 mei 2011 - 5:32

Elodie schreef:
Ja ik ook.. maar toen ik net mijn rijbewijs had, heb ik ook eens een voetganger geslagen met de autodeur. Nu doe ik het voorbeeldig hoor;)

Ach ja... de perfecte weggebruiker bestaat niet he!! Het kan gebeuren, maar je schrikt er wel van!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 5:37

MADDIE schreef:
Elodie schreef:

Ach ja... de perfecte weggebruiker bestaat niet he!! Het kan gebeuren, maar je schrikt er wel van!
Nou idd, ik was behoorlijk geschrokken. Vooral ook omdat dat kind nogal hysterisch deed. Logisch want ze schrok natuurlijk ook, maar verder was er gelukkig weinig aan de hand.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan wo 4 mei 2011 - 12:05

FoolishSam schreef:
JustMeDaan schreef:
FoolishSam schreef:
AngelNyn schreef:
FoolishSam schreef:

Als ze hun niet gezien heeft, vind ik het niet verantwoord dat dat mens achter het stuur zit smile

Zie jij altijd alles tijdens het autorijden?
Je kan maar in 1 spiegel of over 1 schouder tegelijkertijd kijken, en soms zie je nou eenmaal wat over het hoofd.

Kijk als die vrouw VC écht gezien had, ok. Maar ik vraag haar expres hoe ze dat zo zeker wist, want ze zegt nu gewoon dat die vrouw haar expres aan reed, nou dat vind ik een beetje raar om zomaar te concluderen. Dat kan je alleen als je echt oogcontact hebt gehad met de persoon achter het stuur en zeker weet dus dat ze je gezien heeft.

Ik rijd geen auto....dus nee Wink

En ja, ik vind dat als je achteruit rijd extra moet opletten, en dat ik er dan zeker vanuit ga dat iemand mij in zo een situatie zou zien ja.

Jij rijd geen auto? Ook geen rijbewijs? Niet oordelen dan over dingen waar je niks vanaf weet. Als je zelf auto rijd en zoiets eens hebt meegemaakt mag je erover meepraten.
Echt autorijden is 1000x kijken maar als anderen dan alsnog denken dat ze de hele wereld hebben dan kan je enorm goed kijken maar gaat het toch echt verkeerd.
En als jij er al zeker van uit gaat dat iemand je ziet, denk ik dat jij nog wel eens goed raak gereden word....

Zo je mag ook wel wat aardiger reageren hoor Wink
En ik oordeel waar ik over wil oordelen.

Ik reageer anders nog vrij aardig op iemand die zegt dat mensen die door omstandigheden iets over het hoofd zien niet zouden mogen auto rijden, terwijl diegene zelf niet eens in een auto kan en mag rijden....
En oordeel dan wat je oordelen wilt, kom je vast ver mee.

Jij zou het denk ik ook niet op prijs stellen als ik als voorbeeld iets over jouw kind/opvoeding etc zou melden terwijl ik zelf geen kinderen heb. Of wel?

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  luenca wo 4 mei 2011 - 19:45

ahhhhhhhhhhhh bah! ik baal ervan dat ik geen grote toeter op me fiets heb, gelukkig heb ik wel een middelvinger!
als ik een auto heb , zal er vast wel veel getoeterd worden denk ik....
autos die niet voldoende afstand nemen van me op de fiets, autos die keihard doorrijden op t zebrapad terwijl we er al half oplopen, op zon moment zou ik het liefst een steen door diegene zn ruit gooien, sorry maar op zulke momenten kan ik echt agressief worden.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:45

Oh bah, JustDaan, dat is onder de gordel. Vergelijk je autorijden nou met een kind opvoeden?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:46

Storm schreef:Oh bah, JustDaan, dat is onder de gordel. Vergelijk je autorijden nou met een kind opvoeden?

Bedoel je dit serieus?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:47

Ja, hoezo? Ik vind het een vergelijking van niks.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:49

Oh ik vind het eigenlijk wel een goede vergelijking. Ze zegt toch niet dat autorijden precies hetzelfde is als een kind opvoeden? Ze heeft het over reageren (oordelen mag ik wel zeggen, want het was best een uitspraak die FoolishSam deed) op een situatie die je pas volledig begrijpt als je zelf in die situatie zit. Dat vind ik eigenlijk best een goede vergelijking.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:49

Als je het zo bekijkt, wel ja...hmm, ik pakte het een beetje verkeerd op denk ik Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:50

Storm schreef:Oh bah, JustDaan, dat is onder de gordel. Vergelijk je autorijden nou met een kind opvoeden?
Als voorbeeld om maar iets aan te geven ergens over te oordelen waar je geen ervaring mee hebt. Zij heeft geen kind dus kan daar niet zo over oordelen als het om opvoeding gaat. Omdat ze die ervaring mist.
Zo bedoelt ze ook dat die ander dan niet zo kan oordelen over autorijden als je geen rijbewijs hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:51

Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat autorijden niet hetzelfde is als een kind opvoeden smile Alhoewel sommige mensen hun auto dan wel weer als een kind behandelen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:51

Ja, nouja ik vond het gewoon stom om gelijk persoonlijk te worden en over haar kind te beginnen. Dat bedoelde ik meer, maar nu snap ik de vergelijking ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:52

Fauve schreef:Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat autorijden niet hetzelfde is als een kind opvoeden smile Alhoewel sommige mensen hun auto dan wel weer als een kind behandelen Very Happy
haha! Nog echt ook.

Maar ik zie in de auto ook wel eens dingen over het hoofd. Gelukkig ben ik dan niet alleen in die situatie's en let een ander ook nog op laughcry

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 4 mei 2011 - 19:52

Het is misschien niet een geweldige vergelijking, maar vind het nou geen opmerking die "onder de gordel" is?
Hier wordt altijd door moeders gezegd dat je niet mag oordelen over opvoeding etc of een mening mag hebben als je zelf geen kinderen hebt. Waarom zou iemand dan wel zulke opmerkingen moeten maken over autorijden als ze zelf überhaupt nog nooit gereden heeft en te bang is om te rijden? Dan weet je toch ook niet waar je over spreekt?

Ik denk verder niet dat ze het lullig bedoelde, maar gewoon iets van vergelijking zocht, om duidelijk te maken dat je niet over zulke dingen kan oordelen als je zelf nog nooit in een auto gezeten hebt.
Ik denk dat veel mensen vroeger wel dachten "oh die persoon in die auto moet me maar gewoon zien", pas als je zelf auto gereden hebt kom je er achter dat je niet altijd álles kan zien.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 19:54

Hallo, ik heb al uitgelegd dat ik het verkeerd heb opgepakt..

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 4 mei 2011 - 19:54

Storm schreef:Hallo, ik heb al uitgelegd dat ik het verkeerd heb opgepakt..

Sorry hoor, toen ik bezig was met deze reactie te typen stonden die andere reacties er nog niet! Die las ik pas nadat ik op verzenden gedrukt had. Dus rustig maar hoor!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 20:06

Sabgirl schreef:Begrijp je frustratie helemaal!
Ik ben dan overigens wel zo "brutaal" om als het maar enigszins veilig is qua ruimte dat ik m'n voorrang gewoon néém ipv af te wachten. Maar ik woon nu in een klein stadje, toen ik nog in Den Haag woonde deed ik dat ook niet!

Ik heb hier dus ook een grote frustratie dat veel automobilisten juist vriendelijk willen zijn en je voorrang geven als je dat niet hebt, maar dan pas gaan zwaaien dat je mag als je al (bijna) helemaal stilstaat! Is heel aardig bedoeld, maar bedenk het dan als ik nog een beetje vaart heb; of rij zelf door als je ziet dat ik al voor je ben gestopt...
Héél herkenbaar! Dat laatste ook.

Ik woon ook in een grote stad en je moet echt brutaal zijn. Als ik al een auto zie aankomen, waarvan ik denk dat ie me geen voorrang gaat geven, positioneer ik mezelf. Ik zoek de blik van de bestuurder en als het maar even kan, neem ik de voorrang. Tegen aso's, zoals in Storm's verhaal, doe je niets. Ik ben in dat geval trouwens vaak degene die zegt: Zeg, ik kwam van rechts hoor, ik mocht eerst.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 20:18

Wat hebben jullie lange tenen vandaag zeg.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: