vraagje dat niet lullig is bedoeld...
+24
Blond
TGR
Parisienne
Atelier Madame
Mamsie
Flippin' Bitch
Caroow
Inge
Lejow
Rovine
Moon
_Inge_
BJA
Sjaantje
Jordana
Susan
Bliss
Polly
SparklingEyes
Burn
May
Clapperdie
Caro
silly-one
28 plaatsers
Pagina 8 van 9
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: vraagje dat niet lullig is bedoeld...
Even een vraag n.a.v. jullie gesprek Guatt en Marin.
Ik word er ELKE keer weer op gewezen (vandaag weer) dat ik niet goed communiceer. Namelijk mijn lichaamstaal is te opvallend en duidelijk, maak slecht oogcontact vooral als ik baal en ik pas mijn communicatiestijl niet goed aan, aan mijn toehoorder. M.a.w. ik ben een erg snelle denker en snap niet dat sommige anderen dit niet zijn waardoor er ergernis en ruis ontstaat. Met als gevolg dat ik me zooooooooooo vaak erger aan collega's omdat ze niet LUISTEREN. Ik kan me best aanpassen aan mijn toehoorder (bijv. ouders van patienten, patienten zelf, leerlingen) omdat ik begrijp dat die niet mijn specifieke kennis hebben doordat ik dit werk doe. Maar van collega's verwacht ik dit wel en heb ik dus echt geen zin de godganse dag alles uit te leggen. Maar nu ik vanaf eind mei de leiding ga hebben over 50 mensen (49 dames, 1 heer) zal ik wel moeten...ben benieuwd wat dit gaat worden.
Herkenbaar?
Ik word er ELKE keer weer op gewezen (vandaag weer) dat ik niet goed communiceer. Namelijk mijn lichaamstaal is te opvallend en duidelijk, maak slecht oogcontact vooral als ik baal en ik pas mijn communicatiestijl niet goed aan, aan mijn toehoorder. M.a.w. ik ben een erg snelle denker en snap niet dat sommige anderen dit niet zijn waardoor er ergernis en ruis ontstaat. Met als gevolg dat ik me zooooooooooo vaak erger aan collega's omdat ze niet LUISTEREN. Ik kan me best aanpassen aan mijn toehoorder (bijv. ouders van patienten, patienten zelf, leerlingen) omdat ik begrijp dat die niet mijn specifieke kennis hebben doordat ik dit werk doe. Maar van collega's verwacht ik dit wel en heb ik dus echt geen zin de godganse dag alles uit te leggen. Maar nu ik vanaf eind mei de leiding ga hebben over 50 mensen (49 dames, 1 heer) zal ik wel moeten...ben benieuwd wat dit gaat worden.
Herkenbaar?
Gast- Gast
**
Laatst aangepast door Smikkell op do 7 jul 2011 - 7:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Guattari schreef:Moon schreef:Guattari schreef:Moon, ik denk wel dat je op moet passen met waardeoordelen of iets al dan niet gezond is voor mensen, want ik kan me niet voorstellen dat iemand eenzaamheid verkiest boven een wat rijker gevuld sociaal leven. Eenzaamheid kan een mens verteren en dan vind ik een forum bijna de uitvinding der uitvindingen. Ik vind het heel naar me te bedenken dat ik zonder na te denken een aantal mensen kan bellen om m'n hart uit te storten, maar dat er ook genoeg mensen zijn die deze luxe niet hebben. Los daarvan gaat het me niet alleen om eenzaamheid of al dan niet een rijk sociaal leven hebben; wat ik met name me afvroeg is waarom je het leuk zou vinden om zoveel tijd door te brengen op een forum waarbij bovenstaande dus niet eens per se aan de orde hoeft te zijn.
Maar je zegt het zelf dus eigenlijk al.. dat als je deze luxe niet hebt om mensen te bellen om je hart uit te storten dat het je enorm kan vereenzamen.. ongezond dus..
En jij had inderdaad een andere vraag.. maar het riep bij mij een andere vraag, wel indirect te linken op.
Dan begrijp je me volgens mij verkeerd, want ik vind al dan niet bewust weinig tot geen sociale contacten hebben niet per se ongezond. Ik vind het met name rot voor forummers die wel graag een uitgebreider (vrienden)netwerk zouden hebben, maar door een samenloop van omstandigheden dit tot dusver niet hebben kunnen creëren. De 'problemen' die ik hier echter op het forum post, wat ik al niet vaak doe, bespreek daarentegen niet uitgebreid met vrienden.
Ik vind het heftig om het ongezond te noemen als je niet enigszins een sociaal netwerk hebt, want dat lijkt mij persoonlijk heel leeg en verdrietig aanvoelen. Maar ik ga niet zeggen hier dat dit een keuze is, want iemands karakter kan ook zo zijn dat het leggen van contacten extreem moeizaam verloopt of een combinatie van factoren dit veroorzaakt. Zo zag ik afgelopen weekend (??) een topic voorbij komen van een nieuwe forummer die in iedere pijler hetzelfde topic had geopend en de wanhoop droop er vanaf. Dit meisje was behoorlijk eenzaam, gaf ze zelf aan, en hier werd amper empathisch op gereageerd. Ik kan hier soms een bot persoon zijn, maar dit maakte mij sinds jaren echt boos, omdat er meer aandacht naar uitging bij sommigen dat ze het forum in iedere pijler 'vervuilde', dan dat er inhoudelijk op een begripvolle manier op haar werd gereageerd. Ik heb niet eens gereageerd, omdat ik merkte aan mezelf hoe pissig ik hiervan werd en nu heb ik spijt, want mijn boosheid behoorde onderhevig te zijn aan haar noodkreet. Maar goed, ik dwaal af.;-)
Tsja.. heel erg voor haar natuurlijk, maar alleen jijzelf kan hier iets mee doen om dit te veranderen, en dat kan niet door het alleen op een forum te plaatsen..
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
mozzarella schreef:Even een vraag n.a.v. jullie gesprek Guatt en Marin.
***verhaaltje wist niet zeker of ik mocht quoten***
Herkenbaar?
Hmm ik herken het zelf niet, omdat ik heel erg weinig met collega's te maken had, en met name echt met de leerlingen. En daar heb je sowieso een heel ander register voor. Niet dat dat me nou zo goed af ging, misschien doe ik het beter met collega's.
Maar als je deze dingen weet, kan je dan proberen dat te veranderen? Of zit het te erg in je eigen gewoonte dat je het er niet uit krijgt? Kan je hier niet een soort cursus of training in volgen? Dat moet toch te doen zijn, lijkt me.
Gast- Gast
Ik forum tussen de dagelijkse dingen door. Ik werk niet dus ik kan mijn eigen dingen bepalen. Tenminste op de verplichte dingen wat betreft de kinderen en het huishouden na dan.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:mozzarella schreef:Even een vraag n.a.v. jullie gesprek Guatt en Marin.
***verhaaltje wist niet zeker of ik mocht quoten***
Herkenbaar?
Hmm ik herken het zelf niet, omdat ik heel erg weinig met collega's te maken had, en met name echt met de leerlingen. En daar heb je sowieso een heel ander register voor. Niet dat dat me nou zo goed af ging, misschien doe ik het beter met collega's.
Maar als je deze dingen weet, kan je dan proberen dat te veranderen? Of zit het te erg in je eigen gewoonte dat je het er niet uit krijgt? Kan je hier niet een soort cursus of training in volgen? Dat moet toch te doen zijn, lijkt me.
Ja, ik ga binnenkort een cursus doen hierin inderdaad. Maar het is zo moeilijk want ik merk dat ik me snel erger en oogcontact gaat me zo moeilijk af, werd vandaag knalrood toen ik er door baas op werd gewezen en hem aan moest blijven kijken.
Gast- Gast
Haha wel goed hoor, dat je baas daar open over is, want op die manier kan je het wel leren. Ik denk dat het wel heel goed is dat je je er bewust van wordt, dan kan het alleen maar beter worden!
Gast- Gast
Ik ben geloof ik een beetje doorgeslagen in het forummen. De laatste dagen probeer ik er wat minder te zijn en ook wat in huis/rond huis te doen en dat lukt wel redelijk. Ik werk niet (meer) en het is dan heel makkelijk om achter de pc te kruipen en de hele dag niets anders te doen dan meekletsen in het dagcafé of reageren in andere topics, maar ik geloof dat dat niet heel erg goed voor me is. Daarbij is A. ook 4 dagen in de week thuis en is het beter als mijn aandacht naar haar gaat dan naar het forum.
Gast- Gast
Marin schreef:Haha wel goed hoor, dat je baas daar open over is, want op die manier kan je het wel leren. Ik denk dat het wel heel goed is dat je je er bewust van wordt, dan kan het alleen maar beter worden!
Dat is ook zo...maar mijn attitude richting sommige collega's is geen goede zaak!
Gast- Gast
Haha Mozz volgens mij kan jij ook zo baldadig en recalcitrant zijn
Not good!
Not good!
Gast- Gast
mozzarella schreef:Even een vraag n.a.v. jullie gesprek Guatt en Marin.
Bladiebladieblub:-)
Herkenbaar?
Oeh, als ik dit lees mag je heeeeeeel blij zijn dat wij niet een dagje hoeven te ruilen. Dan werd je vermoedelijk stapelgek, aangezien ik het probleem heb met collega's die slecht Engels spreken en ook al spreek ik Spaans, alsnog zit ik met retards uit Spanje die nota bene dat niet eens beheersen maar alleen Catalaans. Zij lezen/luisteren niet en ik blijf altijd rustig, waardoor het eventuele succesvolle effect wat ze denken te bereiken met stemverheffing of anderszins idioot gedrag vertonen, geheel wegvalt. Er is zogezegd geen eer aan te behalen als je op die manier met me in discussie gaat, want ik neem de eindbeslissing en als dat niet per direct is, corrigeer ik ze 10 minuten later als ze zelf een contract doorduwen en ik zo de opdracht geef aan een naaste collega om het alsnog af te wijzen. Ik vraag me dan ook echt af hoe deze mensen überhaupt ooit op deze positie zijn gekomen, maar besef ook dat dit verloren energie is. Ik doe wat ik moet doen, volg de regels, doe mijn werk zoals ik dat hoor te doen en verder word ik niet meer zo snel pissig als ik daarin tegenwerking krijg. Dit is denk ik ook omdat ik deze baan hooguit tot einde 2011 wil hebben en het liefst voor die tijd weg ben. Van nature ben ik geduldig, begrijp ik heel snel iets; maar zie ik wel dat dit eerder uitzondering is dan regel, zelfs onder mensen die vergelijkbaar werk doen (zoals naaste collega's) en wat ik zelf nog wel eens doe als het via email niet loopt (na 3x uitleggen) dat ik ze bel. Dan horen ze dat ik niet die bitch ben zoals ze zelf van me hebben gemaakt in hun hoofd, maar dat ik een zachte stem heb en veel voor je doe als je je normaal opstelt. Als ik duidelijk uitleg dat ik helaas zelf niet het Burgerlijk Wetboek schrijf (en daar vaak op een lollige manier achteraan vertel dat ik graag had gezien dat het zo'n feest was, want dan was ik binnen en hoefde ik niet dagelijks meer dit werk te doen), begrijpen ze vaak ook wel dat ik alleen maar ervoor waak dat de contracten bedrijfsjuridisch kloppend zijn en ik best bereid ben hierop uitzonderingen te verlenen, als hier maar gegronde redenen voor zijn die begrijpelijk worden verwoord.
Ik deel een kamer met de directeur van de afdeling, dus dat is fijn. Hij wordt doodgegooid met leiderschapstrainingen, communicatietrainingen en bladiebla, en daar mag ik van meegenieten. Vaak oefenen we samen en daar leer ik veel van, waardoor ik steeds meer leer om in mijn werk professioneel te blijven en alle overbodige ballast naast me neer te leggen, dus ook mijn eigen frustraties. Ik word een steeds meer resultaatgerichte miep en o,ja... ik ben ook veel minder lief dan voordat ik hier werkte. Het is goed voor me, want ik geef daarmee ook het teken af dat ik niet met me laat sollen, maar tegelijkertijd dat ik een serieuze gesprekspartner ben en ik denk dat dit voor jou heel belangrijk is om uit te dragen.
Gast- Gast
Marin schreef:Haha Mozz volgens mij kan jij ook zo baldadig en recalcitrant zijn
Not good!
Klopt...ik heb waanzinnig geluk met mijn baas die dat niet erg vindt, anders had ik echt een probleem gehad af en toe hahaha
Gast- Gast
mozzarella schreef:Marin schreef:Haha Mozz volgens mij kan jij ook zo baldadig en recalcitrant zijn
Not good!
Klopt...ik heb waanzinnig geluk met mijn baas die dat niet erg vindt, anders had ik echt een probleem gehad af en toe hahaha
Dat is wel fijn hè. Ik heb altijd ruzie met een vrouw uit Frankrijk en mijn baas mailt haar dan net zo stoïcijns terug in het Nederlands zoals zij dat in het Frans blijft doen met slappe teksten: Lieve troela, ik begrijp je niet, want Engels is de business language en dan eindigt 'ie met @Guattari: voel je niet gepasseerd, jij bent de liefste troela hoor.
Gast- Gast
Ik ben het hele topic aan het doorlezen maar ik reageer eventjes op dit bericht.Marin schreef:Haha tja het is en blijft een sociale interactie, ook in het dagcafe, en het forum in algemeen. Ik heb ook al jaren een discussie met mijn zusje, die een complete computer-noob is en altijd als ze boos op mij is, mij probeert te pakken op het feit dat ik zogenaamd geen sociaal leven heb. Maar dan zeg ik: Ach, jij hebt 5 vriendinnen die je sinds de middelbare school kent en woont nog altijd in dezelfde stad. Ik heb de halve wereld over gereist en overal contacten gelegd met wie ik nu via internet de vriendschap onderhoudt. Ik kan ze niet eens dagelijks opzoeken als ik zou willen, dus internet is de beste manier om contact te houden. Misschien oppervlakkiger, maar wel meer! Tja, als zij het wedstrijd element er aan toe wil voegen, kan ze 'm krijgen ook. Ik denk dat ik over 't algemeen met meer mensen sociale interacties heb, dan zij. Vind dat altijd zo'n stomme discussie. Het ene is toch niet beter dan het andere?!
Hoe denken jullie daar over?
Er zijn volgens mij ook wetenschappelijke onderzoeken over geweest:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/103563782/Meer+sociale+contacten+dankzij+internet.aspx
http://www.nu.nl/internet/1366168/hyves-goed-voor-reallife-vriendschap.html
Etcera.
Ik denk ook zeker niet dat het ene beter is dan het andere, maar ik kan me wel zo voorstellen, als je voornamelijk online vrienden hebt en offline weinig contacten, je ook bijv in je werk minder sociaal bent.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Dit herken ik heel erg.Alex schreef:Ik ben geloof ik een beetje doorgeslagen in het forummen. De laatste dagen probeer ik er wat minder te zijn en ook wat in huis/rond huis te doen en dat lukt wel redelijk. Ik werk niet (meer) en het is dan heel makkelijk om achter de pc te kruipen en de hele dag niets anders te doen dan meekletsen in het dagcafé of reageren in andere topics, maar ik geloof dat dat niet heel erg goed voor me is. Daarbij is A. ook 4 dagen in de week thuis en is het beter als mijn aandacht naar haar gaat dan naar het forum.
Gast- Gast
Overigens zijn vrijwel de meeste posts die ik maak gemaakt op mn stage/werk of in de trein naar mn stage.. want daar heb ik gewoon zo af en toe de tijd om te posten.. thuis heb ik er juist geen tijd voor en ook vaak geen zin in
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Mamsie schreef:Ik forum tussen de dagelijkse dingen door. Ik werk niet dus ik kan mijn eigen dingen bepalen. Tenminste op de verplichte dingen wat betreft de kinderen en het huishouden na dan.
+1, alleen 'werk' ik wel (drie dagen in de week stage). Maar ik forum ook tussen de dagelijkse dingen door.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
bij mij is de reden ik werk bij een webwinkel, wij zijn dus afhankelijk van de bestellingen die binnenkomen en tja `s ochtends handel ik de bestellingen af die de vorige avond zijn binnengekomen en tja dan is het wachten op nieuwe bestellingen. Kan tussendoor soms wel wat andere klusjes doen maar ben hier zelden een hele dag echt bezig op het werk. En tja mijn baas heeft gezegd dat ik tussendoor gewoon op het internet kan rondsurfen of buiten in het zonnetje mag zitten (als ik de telefoon dan maar even doorschakel naar m`n mobiel)
Gast- Gast
Dit forum is geen forum voor wetenschappers en mensen met een politieke functie. Hier zitten meisjes en vrouwen die een bepaald stukje van Nederland vertegenwoordigen. De mensen met kinderen en een parttimebaan. De mensen die al 6 jaar bezig zijn met hun scriptie. De mensen die werkloos zijn. De huismoeders. De studenten.
Ik zit de laatste tijd steeds minder hier. Ik heb er gewoon geen zin en tijd meer voor. Maar toen ik nog veel meer bezig was met mijn studie, me verveelde enz, had ik er wel tijd voor en zin in.
Ik zit de laatste tijd steeds minder hier. Ik heb er gewoon geen zin en tijd meer voor. Maar toen ik nog veel meer bezig was met mijn studie, me verveelde enz, had ik er wel tijd voor en zin in.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Dit forum is geen forum voor wetenschappers en mensen met een politieke functie. Hier zitten meisjes en vrouwen die een bepaald stukje van Nederland vertegenwoordigen. De mensen met kinderen en een parttimebaan. De mensen die al 6 jaar bezig zijn met hun scriptie. De mensen die werkloos zijn. De huismoeders. De studenten.
Er zijn altijd uitzonderingen TGR..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Caro schreef:TGR schreef:Dit forum is geen forum voor wetenschappers en mensen met een politieke functie. Hier zitten meisjes en vrouwen die een bepaald stukje van Nederland vertegenwoordigen. De mensen met kinderen en een parttimebaan. De mensen die al 6 jaar bezig zijn met hun scriptie. De mensen die werkloos zijn. De huismoeders. De studenten.
Volgens mij vertegenwoordigen wetenschappers en mensen met een politieke functie toch net goed een bepaald stukje van NL. Ik snap je post geloof ik niet helemaal.
Gast- Gast
Guattari schreef:Caro schreef:TGR schreef:Dit forum is geen forum voor wetenschappers en mensen met een politieke functie. Hier zitten meisjes en vrouwen die een bepaald stukje van Nederland vertegenwoordigen. De mensen met kinderen en een parttimebaan. De mensen die al 6 jaar bezig zijn met hun scriptie. De mensen die werkloos zijn. De huismoeders. De studenten.
Volgens mij vertegenwoordigen wetenschappers en mensen met een politieke functie toch net goed een bepaald stukje van NL. Ik snap je post geloof ik niet helemaal.
Dit forum is niet gericht op politici en wetenschappers, dat bedoel ik. Het publiek dat hier (fanatiek) zit, is toch een ander slag mens.
Uitzonderingen zijn er altijd, maar dat zijn niet de mensen die 24 uur per dag reageren in het dagcafe. (daar ging dit topic toch over?)
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
De achterliggende gedachte was niet (voor mij iig) dat ik forummers even ter verantwoording wil roepen hoe hun dagbesteding eruitziet, maar dat ik me meer afvroeg waarom je ervoor kiest zoveel te posten op een forum. Ik voel die behoefte zelf veel minder om persoonlijke dingen of ditjes en datjes hier neer te zetten, dus vandaar dat ik me dat afvroeg hoe dit voor anderen zit.
Volgens mij zit hier naar verhouding een groter percentage wetenschappers dan hoe NL er buiten dit forum uitziet, aangezien W.O.-opgeleiden maar een minimaal aantal procent vd bevolking in NL innemen en hier kan ik er zo heel wat noemen.
Volgens mij zit hier naar verhouding een groter percentage wetenschappers dan hoe NL er buiten dit forum uitziet, aangezien W.O.-opgeleiden maar een minimaal aantal procent vd bevolking in NL innemen en hier kan ik er zo heel wat noemen.
Gast- Gast
Ik werk 2 dagen in de week en dan ben ik die dagen meestal niet te vinden op internet. Ik heb een kindje en dan heb je het vaak super druk. Ik zie dit als een soort ontspanning (en ontspanning heb ik echt nodig) en forum tussen dingen door. Nu ligt mijn zoon te spelen in de box. Als hij straks op bed lig ben ik misschien hier ook te vinden. Maar dan moet ik wel klaar zijn met mijn huishoudelijke dingen die vandaag op de planning staan (stofzuigen, wasje draaien)
Gast- Gast
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» zo lullig
» vraagje over SD stick, is het een memory of niet?
» Vraagje zindelijkheid: 's nachts wekken of niet?
» Wat wordt bedoeld met m1?
» Is het lullig om dit te vragen?
» vraagje over SD stick, is het een memory of niet?
» Vraagje zindelijkheid: 's nachts wekken of niet?
» Wat wordt bedoeld met m1?
» Is het lullig om dit te vragen?
Pagina 8 van 9
Permissies van dit forum: