vraagje dat niet lullig is bedoeld...
+24
Blond
TGR
Parisienne
Atelier Madame
Mamsie
Flippin' Bitch
Caroow
Inge
Lejow
Rovine
Moon
_Inge_
BJA
Sjaantje
Jordana
Susan
Bliss
Polly
SparklingEyes
Burn
May
Clapperdie
Caro
silly-one
28 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: vraagje dat niet lullig is bedoeld...
Sociaal moet trouwens zijn spontaan, ik ben van nature niet zo spontaan, maar daardoor waarschijnlijk dus ook niet zo sociaal, want ik leg dus niet zo makkelijk contact.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Haha tja het is en blijft een sociale interactie, ook in het dagcafe, en het forum in algemeen. Ik heb ook al jaren een discussie met mijn zusje, die een complete computer-noob is en altijd als ze boos op mij is, mij probeert te pakken op het feit dat ik zogenaamd geen sociaal leven heb. Maar dan zeg ik: Ach, jij hebt 5 vriendinnen die je sinds de middelbare school kent en woont nog altijd in dezelfde stad. Ik heb de halve wereld over gereist en overal contacten gelegd met wie ik nu via internet de vriendschap onderhoudt. Ik kan ze niet eens dagelijks opzoeken als ik zou willen, dus internet is de beste manier om contact te houden. Misschien oppervlakkiger, maar wel meer! Tja, als zij het wedstrijd element er aan toe wil voegen, kan ze 'm krijgen ook. Ik denk dat ik over 't algemeen met meer mensen sociale interacties heb, dan zij. Vind dat altijd zo'n stomme discussie. Het ene is toch niet beter dan het andere?!
Hoe denken jullie daar over?
Gast- Gast
Jen_ schreef:mozzarella schreef:Ik vraag me niet af hoe het qua tijd mogelijk is maar ik vraag me wel af waarom mensen er zin in hebben de hele dag in het topic te posten...is toch saai?
Maar het dagtopic, daarvan heb ik het idee dat de meeste mensen daarin door een dip/dal gaan. Veel persoonlijke zware problemen. Ik weet niet of het voor zo'n persoon dan 'goed' is daar te zitten, lijkt me dat je elkaar alleen meer aan kunt steken met naargeestige onderwerpen.
Soms verbaasd het mij ook dat sommigen er echt de hele dag zitten. 'ik ga even tandenpoetsen/boodschappen/de afwas doen, ben zo terug'
Dan lijkt mij je wereldje wel heel klein worden.
Eens.
Gast- Gast
Dat zei ik en ik doelde niet per sé op mijn handicap / beperking want ik heb naast het forum vreselijk veel te doen voor mijn doen. Ik bedoelde dat je zei 'geen vrienden die je wilt zien' en 'geen dingen buitenshuis wilt doen' maar dát is niet altijd een eigen keuze.Moon schreef:En iemand zei het is niet altijd willen.. Jazeker wel, er zijn met of zonder beperkingen zoveel mogelijkheden naast een forum... dus dat ben ik niet helemaal met je eens.
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Ja, da's inderdaad waar.Susan schreef:Maple schreef:
Is dat zo? Nooit gemerkt in onze chats
Ja, maar jou ken ik, dat is anders.
Gast- Gast
Marin schreef:Haha tja het is en blijft een sociale interactie, ook in het dagcafe, en het forum in algemeen. Ik heb ook al jaren een discussie met mijn zusje, die een complete computer-noob is en altijd als ze boos op mij is, mij probeert te pakken op het feit dat ik zogenaamd geen sociaal leven heb. Maar dan zeg ik: Ach, jij hebt 5 vriendinnen die je sinds de middelbare school kent en woont nog altijd in dezelfde stad. Ik heb de halve wereld over gereist en overal contacten gelegd met wie ik nu via internet de vriendschap onderhoudt. Ik kan ze niet eens dagelijks opzoeken als ik zou willen, dus internet is de beste manier om contact te houden. Misschien oppervlakkiger, maar wel meer! Tja, als zij het wedstrijd element er aan toe wil voegen, kan ze 'm krijgen ook. Ik denk dat ik over 't algemeen met meer mensen sociale interacties heb, dan zij. Vind dat altijd zo'n stomme discussie. Het ene is toch niet beter dan het andere?!
Ik ben van mening dat je sociale leven niet volledig uit internet contacten moet bestaan. Dat je internet gebruikt om de contacten die je hebt en die je niet dagelijks kunt zien, te onderhouden is natuurlijk prima, maar ik denk dat het wel gezond is als je daarnaast ook een sociaal leven hebt met mensen die je wat vaker kunt zien.
Gast- Gast
Sjaantje schreef:Dat zei ik en ik doelde niet per sé op mijn handicap / beperking want ik heb naast het forum vreselijk veel te doen voor mijn doen. Ik bedoelde dat je zei 'geen vrienden die je wilt zien' en 'geen dingen buitenshuis wilt doen' maar dát is niet altijd een eigen keuze.Moon schreef:En iemand zei het is niet altijd willen.. Jazeker wel, er zijn met of zonder beperkingen zoveel mogelijkheden naast een forum... dus dat ben ik niet helemaal met je eens.
Dat kan dat jij dat zo ervaart, mijn motto is wel meer dat je leven veelal wel uit eigen keuzes bestaan en ook het bovenstaande.
Dat neemt niet weg dat ik het vervelend voor jou vindt dat jij in deze situatie zit.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Noa, het is niet iets wat echt specifiek wordt gezegd in woorden. Maar de toon is altijd wel aanwezig. Dus ik snap goed wat Susan bedoelt.
Gast- Gast
En waarom denk je dat VH?
Vind ik wel interessant, want op zich kan ik me dat wel voorstellen maar in de praktijk werkt het voor mij toch eigenlijk best wel anders. Jullie drieen zijn de enige vriendinnen die ik met regelmaat in het echt zie (en familie natuurlijk). Maar zelfs mijn twee beste vriendinnen zie ik zelden in het echt, omdat ze ver weg wonen (ene aan andere kant van 't land, andere in 't buitenland), maar ik spreek ze wel dagelijks via internet en sms. Ik vind dat zelf niet af doen aan mijn sociale leven eigenlijk
Vind ik wel interessant, want op zich kan ik me dat wel voorstellen maar in de praktijk werkt het voor mij toch eigenlijk best wel anders. Jullie drieen zijn de enige vriendinnen die ik met regelmaat in het echt zie (en familie natuurlijk). Maar zelfs mijn twee beste vriendinnen zie ik zelden in het echt, omdat ze ver weg wonen (ene aan andere kant van 't land, andere in 't buitenland), maar ik spreek ze wel dagelijks via internet en sms. Ik vind dat zelf niet af doen aan mijn sociale leven eigenlijk
Gast- Gast
Noa schreef:Ik zie niemand die het zo benadrukt. Alleen Moon gaat in haar posts een beetje die richting uit?Susan schreef:Noa schreef:
Hmmm, ik snap niet zo goed waar je die indruk vandaan haalt. Ik vind het wel wat overdreven... Een Truman show, ehm?!
Goed, ik zal even uitleggen wat ik bedoel, want misschien is de vergelijking voor anderen niet zo duidelijk. Ik heb in dit soort discussies vaak het gevoel dat mensen heel erg willen benadrukken dat ze een heel leven hebben rondom het forum. Ik snap dat nooit zo, want dat geldt voor iedereen. Iedereen hier heeft familie, vrienden, een opleiding, een baan, een relatie, een gezin, hobby's, enzovoort, ook mensen die 15 of 30 of misschien wel 50 posts per dag hebben. Daarom snap ik nooit dat het zo benadrukt moet worden, want je bent er geen uitzondering in. Dát is wat ik bedoel. Iedereen staat naast dit forum ook nog in de wereld daarbuiten, er zijn geen mensen voor wie dit forum de hele wereld is, terwijl anderen er alleen maar af en toe even komen buurten.
Daarnaast vind ik het ook een beetje jammer dat er zo vaak gezegd moet worden dat het forum maar oppervlakkig vermaak is. Al is het niet je belangrijkste bron van sociaal contact, er zijn hier mensen die hier dingen vertellen die ze aan niemand anders kwijt kunnen, die dingen met anderen delen die heel belangrijk voor ze zijn of heel gevoelig liggen. Ik vind het om die reden vaak zo naar overkomen om te doen als mensen doen alsof een internetforum maar een niemendalletje is.
En ook je tweede verhaal zie ik hier helemaal niet voorbij komen eigenlijk... Er zijn wel mensen die zeggen: ik heb meestal wel iets beters te doen. Dat kan gewoon toch, dat je het zo voelt/van jezelf ziet?
Dan ben ik benieuwd waarin jij die richting ziet.
Ik zou het voor mijzelf alleen nooit willen dat ik dingen vertel dieike aan niemand anders kwijt kan, dat lijkt me namelijk uiterst vervelend en ik zou me dan eenzaam voelen als ik niemand in mijn omgeving heb waarbij ik alles wat ik kwijt zou willen niet zou kunnen uiten.
Het lijkt me ook wat ongezond als je zulke personen niet in je omgeving hebt.
Moon- Fluisteraar
Voor mij gaat het om échte vrienden. Daarvan heb ik er ''maar'' drie, gelukkig kan ik daarmee wel alles bespreken en op terugvallen als het nodig is. Ik weet ook dat zij er altijd voor me zullen zijn. Hen zie ik ook elke week of tenminste eens in de twee weken. Voor mij is dit contact irl wel érg belangrijk, al heb ik met 1 vriendin ook periodes alleen internet contact gehad toen zij op reis was, maar dat is toch anders vind ik.
Persoonlijk vind ik het dus wel belangrijk om met mensen ''in het echt'' af te spreken, dat voelt toch meer real ofzo... Ik kan me niet voorstellen dat je voor al je sociale contacten plaatsneemt achter een scherm...
Persoonlijk vind ik het dus wel belangrijk om met mensen ''in het echt'' af te spreken, dat voelt toch meer real ofzo... Ik kan me niet voorstellen dat je voor al je sociale contacten plaatsneemt achter een scherm...
Gast- Gast
Eigenlijk dacht ik dat jouw sociale leven vrij groot was. Niet alleen door je contacten in het buitenland hoor, maar ook hier in NL. Ik lees altijd wel dat je met iemand (vriendin, familie, etc etc) er even lekker tussenuit bent geweest.Marin schreef:Haha tja het is en blijft een sociale interactie, ook in het dagcafe, en het forum in algemeen. Ik heb ook al jaren een discussie met mijn zusje, die een complete computer-noob is en altijd als ze boos op mij is, mij probeert te pakken op het feit dat ik zogenaamd geen sociaal leven heb. Maar dan zeg ik: Ach, jij hebt 5 vriendinnen die je sinds de middelbare school kent en woont nog altijd in dezelfde stad. Ik heb de halve wereld over gereist en overal contacten gelegd met wie ik nu via internet de vriendschap onderhoudt. Ik kan ze niet eens dagelijks opzoeken als ik zou willen, dus internet is de beste manier om contact te houden. Misschien oppervlakkiger, maar wel meer! Tja, als zij het wedstrijd element er aan toe wil voegen, kan ze 'm krijgen ook. Ik denk dat ik over 't algemeen met meer mensen sociale interacties heb, dan zij. Vind dat altijd zo'n stomme discussie. Het ene is toch niet beter dan het andere?!
Maar opzich ben ik het wel met jou eens. Ik heb een anatal penvriendinnen waarvan ik sommigen als echt goede vriendinnen zie, maar soms durf ik dat niet eens aan mensen te vertellen, als we het over vriendschappen hebben ofzo, odat ik dat het gevoel heb dat dat niet 'telt' ofzo, want ja, ik ken ze alleen aar via de post, mail en FB/hyves, dus hoe kun je dan spreken van een vriendschap? Of nouja, ik ben bang dat mensen dan zo gaan denken.
Gast- Gast
Marin schreef:Ik vind jouw posts ook niet overkomen alsof ze een naar bijsmaakje hebben hoor Guat. Ik kan me goed voorstellen dat je je dit afvraagt. Ik vraag me namelijk af, of heb eigenlijk respect voor, mensen die zo veel werken zoals jij en dan uberhaupt nog tijd (of met name energie) hebben om op het forum te komen.
Ik maak er soms bewust even tijd voor, omdat ik anders de hele dag door in een sfeertje zit van presteren, moeten, deadlines en hoge (werk)druk en dan voel ik me een vakidioot en met name gestresst. Voor mij zou het nu geen optie meer zijn om veel te forummen, ook niet als ik er wel de mogelijkheid voor zou hebben vanwege RSI, maar ook omdat ik liever dingen deel met de mensen in mijn omgeving. Heel veel persoonlijks zet ik niet op het forum, dus in die zin is het voor mij minder belangrijk. Ik besef wel dat er ook forummers zijn die niet de mogelijkheid hebben om zomaar iemand op te zoeken of te bellen en dat een forum dan heel fijn kan zijn.
Maar wat Susan heel treffend zegt, is dat zij maar ik ook niet zulke sociale/spontane wezens zijn.
Toen ik overigens een maandje werkloos was na mijn afstuderen, voelde ik me doodongelukkig als ik een dag op het forum had gezeten, omdat ik het idee had dat mijn wereldje zo klein werd en ik persoonlijk contact fijner vond dan via een beeldscherm kletsen met mensen. Nu vind ik het onpersoonlijke juist fijner, omdat ik me de hele dag in 3 of meer talen suf lul aan de telefoon met idioten die denken dat ik harder voor ze ga lopen zodra ze gaan schreeuwen.
Gast- Gast
Moon schreef:
Ik zou het voor mijzelf alleen nooit willen dat ik dingen vertel dieike aan niemand anders kwijt kan, dat lijkt me namelijk uiterst vervelend en ik zou me dan eenzaam voelen als ik niemand in mijn omgeving heb waarbij ik alles wat ik kwijt zou willen niet zou kunnen uiten.
Ik denk dat het niet alleen maar te maken heeft met de mensen die je in je omgeving hebt, maar ook met het soort geheim dat je met je meedraagt. En nee, je zit in dat geval meestal niet in een plezierige situatie, maar voor sommige mensen is dat nou eenmaal niet anders en zolang die mensen om wat voor reden hun verhaal nog niet in hun omgeving kwijt kunnen is het alleen maar goed dat ze er hier wel de ruimte voor krijgen.
Laatst aangepast door Susan op ma 18 apr 2011 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
@moon: ik noemde jou, omdat je de enige was die zo concreet zijn leven op ging noemen met baan/huis/vriend/vrienden etc.
Zelf voel ik die toon hier helemaal niet zo eigenlijk...
Gast- Gast
Er zijn dagen dat ik regelmatig wat post en er zijn dagen dat ik niet post.
Vriendinnen zijn vaak niet vrij als ik vrij ben.
Aan 15 posts kan je vrij snel zitten natuurlijk in korte tijd forummen
Vriendinnen zijn vaak niet vrij als ik vrij ben.
Je zit zelf ondertussen ook al op 9 posts vandaagMoon schreef:
Ja dat snap ik ook nog wel dat als je alleen werkt en verder geen vrienden hebt die je wilt zien, geen dingen buitenshuis wilt doen etc.. dan snap ik dat je minstens 15 posts moet kunnen plaatsen. Maar als je dat wel allemaal wilt.. dan begrijp ik dat eerlijk gezegd niet zo..
Aan 15 posts kan je vrij snel zitten natuurlijk in korte tijd forummen
Laatst aangepast door Inge op ma 18 apr 2011 - 9:05; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Susan schreef:Moon schreef:
Ik denk dat het niet alleen maar te maken heeft met de mensen die je in je omgeving hebt, maar ook met het soort geheim dat je met je meedraagt.
Ik heb ook heus geheimen die maar 1 iemand weet of een aantal omdat dit niet de makkelijkste dingen zijn maar ik kan me geen geheim bedenken dat ik wel op het forum kan/wil bespreken maar niet met iemand in mijn omgeving.
Moon- Fluisteraar
Noa schreef:@moon: ik noemde jou, omdat je de enige was die zo concreet zijn leven op ging noemen met baan/huis/vriend/vrienden etc.
Ja en dat deed ik juist om te laten zien dat ik een doorsnee leven leid die absoluut niet meer bijzonder is dan van ieder ander.
Moon- Fluisteraar
Maple schreef:Eigenlijk dacht ik dat jouw sociale leven vrij groot was. Niet alleen door je contacten in het buitenland hoor, maar ook hier in NL. Ik lees altijd wel dat je met iemand (vriendin, familie, etc etc) er even lekker tussenuit bent geweest.Marin schreef:Haha tja het is en blijft een sociale interactie, ook in het dagcafe, en het forum in algemeen. Ik heb ook al jaren een discussie met mijn zusje, die een complete computer-noob is en altijd als ze boos op mij is, mij probeert te pakken op het feit dat ik zogenaamd geen sociaal leven heb. Maar dan zeg ik: Ach, jij hebt 5 vriendinnen die je sinds de middelbare school kent en woont nog altijd in dezelfde stad. Ik heb de halve wereld over gereist en overal contacten gelegd met wie ik nu via internet de vriendschap onderhoudt. Ik kan ze niet eens dagelijks opzoeken als ik zou willen, dus internet is de beste manier om contact te houden. Misschien oppervlakkiger, maar wel meer! Tja, als zij het wedstrijd element er aan toe wil voegen, kan ze 'm krijgen ook. Ik denk dat ik over 't algemeen met meer mensen sociale interacties heb, dan zij. Vind dat altijd zo'n stomme discussie. Het ene is toch niet beter dan het andere?!
Maar opzich ben ik het wel met jou eens. Ik heb een anatal penvriendinnen waarvan ik sommigen als echt goede vriendinnen zie, maar soms durf ik dat niet eens aan mensen te vertellen, als we het over vriendschappen hebben ofzo, odat ik dat het gevoel heb dat dat niet 'telt' ofzo, want ja, ik ken ze alleen aar via de post, mail en FB/hyves, dus hoe kun je dan spreken van een vriendschap? Of nouja, ik ben bang dat mensen dan zo gaan denken.
Ja die indruk hebben wel meer mensen van mij. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet zo sociaal. Komt eerlijk gezegd ook voor een groot deel juist door al die internationale contacten denk ik, want ik heb keer op keer op keer nieuwe mensen moeten leren kennen. En meestal bleef het dan vrij oppervlakkig. Daarom heb ik gewoon niet zo veel behoefte om weer energie te steken in mensen. Ik ben daar wel een beetje klaar mee. En tja, omdat m'n echte vrienden voor een groot deel dus inderdaad ver weg wonen, kan ik haast niet anders dan alleen via internet contact met ze hebben. Is op zich niets mis mee vind ik. Ik weet intussen ook eigenlijk niet beter. Maar het is altijd zo stom dat dat als 'raar' gezien wordt. Ik vind het meer een logisch gevolg van de soort vriendschappen die ik heb.
Gast- Gast
Inge schreef:Er zijn dagen dat ik regelmatig wat post en er zijn dagen dat ik niet post.
Vriendinnen zijn vaak niet vrij als ik vrij ben.Je zit zelf ondertussen ook al op 9 posts vandaagMoon schreef:
Ja dat snap ik ook nog wel dat als je alleen werkt en verder geen vrienden hebt die je wilt zien, geen dingen buitenshuis wilt doen etc.. dan snap ik dat je minstens 15 posts moet kunnen plaatsen. Maar als je dat wel allemaal wilt.. dan begrijp ik dat eerlijk gezegd niet zo..
Haha jeeej en dat is echt mijn record!
Moon- Fluisteraar
Ja, ik snap je wel hoor. Zo vatte ik het ook op, ik snap ook niet zo goed wat er mis mee isMoon schreef:Noa schreef:@moon: ik noemde jou, omdat je de enige was die zo concreet zijn leven op ging noemen met baan/huis/vriend/vrienden etc.
Ja en dat deed ik juist om te laten zien dat ik een doorsnee leven leid die absoluut niet meer bijzonder is dan van ieder ander.
Gast- Gast
Moon, ik denk wel dat je op moet passen met waardeoordelen of iets al dan niet gezond is voor mensen, want ik kan me niet voorstellen dat iemand eenzaamheid verkiest boven een wat rijker gevuld sociaal leven. Eenzaamheid kan een mens verteren en dan vind ik een forum bijna de uitvinding der uitvindingen. Ik vind het heel naar me te bedenken dat ik zonder na te denken een aantal mensen kan bellen om m'n hart uit te storten, maar dat er ook genoeg mensen zijn die deze luxe niet hebben. Los daarvan gaat het me niet alleen om eenzaamheid of al dan niet een rijk sociaal leven hebben; wat ik met name me afvroeg is waarom je het leuk zou vinden om zoveel tijd door te brengen op een forum waarbij bovenstaande dus niet eens per se aan de orde hoeft te zijn.
Gast- Gast
Dat is wel jammer. Weet niet of je nu van plan bent langer op 1 plek te blijven, maar dan heb je juist wel de mogelijkheid om diepere vriendschappen op te bouwen, in plaats van de blijven hangen in oppervlakkige contacten. Dit heb ik ook gehad toen ik veel reisde, het wordt allemaal vrij inwisselbaar. Dit heb ik dan weer niet bij vrienden die ik al 20 jaar ken (en ook niet bij die van 3 jaar trouwens)Marin schreef:Maple schreef:Eigenlijk dacht ik dat jouw sociale leven vrij groot was. Niet alleen door je contacten in het buitenland hoor, maar ook hier in NL. Ik lees altijd wel dat je met iemand (vriendin, familie, etc etc) er even lekker tussenuit bent geweest.Marin schreef:Haha tja het is en blijft een sociale interactie, ook in het dagcafe, en het forum in algemeen. Ik heb ook al jaren een discussie met mijn zusje, die een complete computer-noob is en altijd als ze boos op mij is, mij probeert te pakken op het feit dat ik zogenaamd geen sociaal leven heb. Maar dan zeg ik: Ach, jij hebt 5 vriendinnen die je sinds de middelbare school kent en woont nog altijd in dezelfde stad. Ik heb de halve wereld over gereist en overal contacten gelegd met wie ik nu via internet de vriendschap onderhoudt. Ik kan ze niet eens dagelijks opzoeken als ik zou willen, dus internet is de beste manier om contact te houden. Misschien oppervlakkiger, maar wel meer! Tja, als zij het wedstrijd element er aan toe wil voegen, kan ze 'm krijgen ook. Ik denk dat ik over 't algemeen met meer mensen sociale interacties heb, dan zij. Vind dat altijd zo'n stomme discussie. Het ene is toch niet beter dan het andere?!
Ja die indruk hebben wel meer mensen van mij. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet zo sociaal. Komt eerlijk gezegd ook voor een groot deel juist door al die internationale contacten denk ik, want ik heb keer op keer op keer nieuwe mensen moeten leren kennen. En meestal bleef het dan vrij oppervlakkig. Daarom heb ik gewoon niet zo veel behoefte om weer energie te steken in mensen. Ik ben daar wel een beetje klaar mee. En tja, omdat m'n echte vrienden voor een groot deel dus inderdaad ver weg wonen, kan ik haast niet anders dan alleen via internet contact met ze hebben. Is op zich niets mis mee vind ik. Ik weet intussen ook eigenlijk niet beter. Maar het is altijd zo stom dat dat als 'raar' gezien wordt. Ik vind het meer een logisch gevolg van de soort vriendschappen die ik heb.
Gast- Gast
Nou ja en daarbij Guat, heeft gewoon niet iedereen die behoefte om een groot sociaal leven te hebben. Dat staat ook niet gelijk aan eenzaam. Eenzaam en alleen zijn twee woorden met hele verschillende connotaties. Ik ben vaak alleen, maar vind dat heerlijk, en echt zelden tot nooit eenzaam. Een niet zo sociaal leven kan ook een bewuste keuze zijn, positief bedoelt. Daar is ook niets mis mee. En dan kan een forum net precies genoeg zijn op een dag. Zo zie ik het eigenlijk voor mezelf.
Gast- Gast
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» zo lullig
» vraagje over SD stick, is het een memory of niet?
» Vraagje zindelijkheid: 's nachts wekken of niet?
» Wat wordt bedoeld met m1?
» Is het lullig om dit te vragen?
» vraagje over SD stick, is het een memory of niet?
» Vraagje zindelijkheid: 's nachts wekken of niet?
» Wat wordt bedoeld met m1?
» Is het lullig om dit te vragen?
Pagina 6 van 9
Permissies van dit forum: